کاهش ترافیک؟ نحوه تعیین علت و رفع آن

خانه » کاهش ترافیک؟ نحوه تعیین علت و رفع آن

کاهش ترافیک؟ نحوه تعیین علت و رفع آن

صبح شنبه است و شما آمار Google Analytics خود را باز می کنید. پس از آن، چیزی است که نمی خواهید در ابتدای هفته ببینید: کاهش ناگهانی ترافیک. و نه فقط یک کاهش کوچک در ترافیک، نه این یک کاهش قابل توجه است. اعتصاب وحشت، زمان عمل! ابتدا چند نفس عمیق بکشید و یک تکه کاغذ (دیجیتال) بردارید و مواردی را که باید بررسی کنید بنویسید. این پست به شما کمک می کند تا متوجه شوید مشکل چیست و چگونه آن را برطرف کنید.

قبل از ترس، داده ها را بررسی کنید

قبل از شروع بررسی علت، بهتر است بررسی کنید که آیا واقعاً ترافیک کاهش یافته است یا خیر. این امکان وجود دارد که به دلیل مشکلات فناوری اطلاعات یا تغییرات در تنظیمات تجزیه و تحلیل خود، داده های مناسبی را مشاهده نکنید. این امر به ویژه در صورت تغییر بزرگ و ناگهانی صادق است.

آیا محدوده تاریخ منطقی است؟

بعد از اینکه نفس عمیق کشیدید، بررسی کنید که کاهش ترافیک چقدر «بد» است. گاهی اوقات یک افت می تواند تیز به نظر برسد زیرا محدوده تاریخ را اشتباه تنظیم کرده اید. به عنوان مثال، امروز را وارد کرده اید و آن روز تمام نشده است. یا به گزارش ساعتی نگاه می‌کنید، یا یک محدوده تاریخی شامل تعطیلات آخر هفته که معمولاً ترافیک کمی کاهش می‌یابد.

مهم است به خاطر داشته باشید که به دلیل محدوده تاریخی که انتخاب کرده اید، می توانید نمودارهای اریب دریافت کنید. هیچ وب سایتی دارای ترافیک ثابتی نیست. بالا و پایین می رود مهم این است که قطره را در چشم انداز قرار دهید. محدوده تاریخ گسترده تری را انتخاب کنید که می توانید آن را بر هفت تقسیم کنید، یا محدوده تاریخ را مقایسه کنید. یکی از مواردی که ارزش بررسی دارد، مقایسه محدوده تاریخ با محدوده تاریخ سال گذشته است. آیا در سال گذشته کاهش درصدی مشابهی داشتید؟ پس شاید کاهش ترافیک یک نوسانات فصلی طبیعی باشد.

 

افت ترافیک

 

پیدا کردن علت کاهش ترافیک

اکنون متوجه شده اید که کاهش قابل توجهی در ترافیک وجود دارد و ناشی از یک خطای فنی یا یک محدوده تاریخ انتخابی بدشانسی نیست، وقت آن است که بیشتر نگاه کنید.

1. کانال های خود را بررسی کنید

ابتدا باید بررسی کنید که آیا ترافیک کمتری از یک یا چند منبع اصلی ترافیک دریافت می کنید. برگه اکتساب در گوگل آنالیتیکس بینش بیشتری را در مورد آنچه افراد را به سمت وب سایت شما سوق می دهد ارائه می دهد. به کانال هایی که دارید نگاهی بیندازید و ردیف های هر کانال را ترسیم کنید. شما می توانید شش کانال را در یک زمان ترسیم کنید:

برای هر کانالی که ترسیم کرده اید یک نمودار مشخص با یک خط نمودار به شما نشان می دهد. به این ترتیب می توانید تشخیص دهید که کدام کانال باعث افت شده است. پس از شناسایی، می توانید با کلیک بر روی کانال یا با محدود کردن منبع و رسانه آن کانال در برگه منبع/مدیوم، موارد بیشتری را مشخص کنید.

 

گوگل آنالیتکس

 

اگر شاهد کاهش در ترافیک ارگانیک هستید، ممکن است یک مشکل سئو مانند یک پنالتی گوگل در دستان شما باشد. اگر چنین است، به حساب کنسول جستجوی Google خود بروید تا بررسی کنید که آیا پیامی از طرف Google دریافت کرده اید یا خیر. همچنین، اگر ترافیک کمتری از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی می‌بینید، بررسی کنید که آیا همچنان در این کانال‌ها فعال هستید یا خیر. کاهش در ترافیک مستقیم می‌تواند نشان‌دهنده مواردی مانند ظاهر شدن یک رقیب جدید باشد یا برخی از صفحات دیگر کار نکنند.

2. آیا مشکل سئو است یا چیز دیگری؟

اگر ترافیک جستجوی ارگانیک شما در حال کاهش است، احتمالاً مشکلی در SEO شما باعث آن شده است. ما در یک لحظه به سئو و مشکلات رتبه بندی باز خواهیم گشت.

جدای از ترافیک جستجوی ارگانیک، ممکن است مشکلی در رسانه های اجتماعی شما رخ داده باشد، یا شاید خبرنامه شما در پوشه هرزنامه همه جا افتاده باشد. اگر ترافیک مستقیم شما کاهش یافته است، نگاهی جدی به سلامت سایت خود بیندازید. آیا ساختار سایت مناسبی دارید و کاربر پسند است؟ آیا بهترین تجربه کاربری را ارائه می کنید؟ آیا انتظارات بازدیدکنندگان خود را برآورده می کنید؟ آیا صفحات شما کار می کنند و آیا سایت شما به اندازه کافی سریع است؟ اطمینان حاصل کنید که به کاربران دلیلی می‌دهید تا سایت شما را به خاطر بسپارند و دوباره برگردند.

توجه داشته باشید که دلیل کاهش ترافیک شما ممکن است کاملاً خارج از کنترل شما باشد. به عنوان مثال، اگر ترافیک شما در یک منطقه خاص کاهش یافته است، ممکن است به دلیل تعطیلات عمومی، طوفان، قطع برق، جو سیاسی ناپایدار و غیره باشد. با مشاهده داده های کشورها در Google Analytics، می توانید تشخیص دهید که آیا یک کشور خاص افت قابل توجهی در ترافیک دارد یا خیر. سپس می توانید اخبار را بررسی کنید و متوجه شوید که آیا اتفاقی در آن کشور افتاده است یا خیر.

3. کاهش ترافیک به دلیل مشکلات سئو

وقتی این مراحل را برای بررسی سئوی سایت خود طی کردید و متوجه شدید که ترافیک شما کاهش یافته است، واضح است که می خواهید دلیل آن را بدانید. ممکن است به رتبه شما مرتبط باشد. اما متاسفانه بررسی این موضوع کمی سخت تر است.

ردیابی کلمات کلیدی و نظارت بر موقعیت صفحات شما در جستجو کار چندان آسانی نیست. گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجو اطلاعاتی را در مورد موقعیت های جستجو و جستارهایی که صفحات شما برای آنها پیدا می شود نشان می دهد، اما به گونه ای ارائه نشده است که استفاده از آن آسان باشد. ردیاب‌های رتبه می‌توانند این کار را آسان‌تر کنند، اما اگر قبلاً یکی را راه‌اندازی نکرده‌اید، باید این کار را تا حد زیادی انجام دهید.

علاوه بر اینکه یک صفحه موقعیت SERP خود را از دست می دهد، مشکلات سئو دیگری نیز وجود دارد که ممکن است باعث کاهش ترافیک شود. مشکلات مربوط به عنوان SEO یا توضیحات متا می تواند منجر به کلیک افراد کمتری بر روی قطعه شما در نتایج جستجو شود. یا مخاطبان شما ممکن است شروع به استفاده از عبارات جستجوی مختلف کرده باشند، یا به طور کامل چیز دیگری را جستجو کنند. در این صورت، در حالی که رتبه‌بندی شما ثابت می‌ماند، بازدیدها و ترافیک کاهش می‌یابد.

چگونه ترافیک خود را دوباره افزایش دهیم

محتوا و سایت خود را بهبود بخشید

اگر فکر می کنید کاهش ترافیک شما ممکن است به دلیل مشکلات سئو یا کمبود بازدیدکننده باشد، باید برای بهبود محتوا و سایت خود زمان بگذارید. ممکن است لازم باشد روی کیفیت محتوای خود کار کنید، مشکلات محتوای تکراری را برطرف کنید، پیوندهای داخلی و ساختار سایت خود را بهبود بخشید یا روی عملکرد فنی سایت خود کار کنید. اینها برخی از رایج ترین عواملی هستند که می توانند منجر به مشکلات ترافیکی شوند. همچنین ممکن است بخواهید پست ما را در مورد اینکه چرا محتوای بهینه شده شما رتبه بندی نمی کند، بررسی کنید.

توجه: از زمان به‌روزرسانی محتوای مفید Google، دلیل بیشتری برای تمرکز بر کیفیت محتوای خود دارید. اگر رتبه شما به طور ناگهانی کاهش یافته است، ایده خوبی است که محتوای خود را مرور کنید و ببینید آیا می توان آن را بهبود بخشید.

اگر فکر نمی کنید مشکلات ترافیکی شما با سئو حل شود، ممکن است بخواهید چیز دیگری را امتحان کنید:

روی حضور خود در رسانه های اجتماعی کار کنید

استفاده از رسانه های اجتماعی برای رشد و بازاریابی وبلاگ شما یک ضرورت است. دلیل این امر ساده است: اگر مردم به صورت آنلاین یا آفلاین درباره شما صحبت می کنند، شما به موضوع مورد نظر مرتبط هستید. شما می خواهید در مورد این گفتگوها بدانید! رسانه‌های اجتماعی می‌توانند نوعی بازار باشند که در آن افراد سؤالات و نظرات خود را درباره محصولات و رویدادها به اشتراک می‌گذارند. بهتر است مطمئن شوید که این محصولات و رویدادهای شما هستند، درست است؟ بنابراین، شرکت در این گفتگوها می تواند برای برند شما عالی باشد و می تواند منجر به رشد شود. برای انتخاب کانال‌های رسانه‌های اجتماعی که برای کسب و کار شما مناسب‌تر هستند، حتماً مخاطبان (مورد نظر) خود و محتوایی را که می‌خواهید در اینجا به اشتراک بگذارید، در نظر بگیرید. در بسیاری از موارد، اگر محتوا را به طور خاص برای کانالی که می‌خواهید محتوا را در آن به اشتراک بگذارید، بهتر است.

به خواندن ادامه دهید: استراتژی شبکه های اجتماعی: از کجا شروع کنیم؟

روی بازاریابی ایمیلی کار کنید

ایمیل یک راه عالی برای افزایش حفظ مشتریان شماست. این بدان معنی است که ارسال ایمیل ممکن است احتمال تبدیل شدن بازدیدکنندگان به بازدیدکنندگان تکراری را افزایش دهد. با ارسال ایمیل به مشتریان خود به طور منظم، برند شما در ذهن شما باقی خواهد ماند. علاوه بر این، آنها برای خواندن پست دیگری سریعتر برمی گردند. مطمئناً، ایمیل‌های شما باید جالب، فریبنده و جذاب باشند تا این واقعاً کار کند! A/B را در نظر بگیرید که خبرنامه های خود را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی برای مخاطبان شما بهتر است.

تنظیم یک خبرنامه از طریق سرویسی مانند MailChimp نسبتا آسان است. شما حتی می توانید زیر گروه های خاصی را در کل مخاطبان خود با یک خبرنامه هدف قرار دهید. ارسال یک ایمیل خوب همچنین راهی عالی برای اطلاع خوانندگان شماست که پست های وبلاگ جدیدی نوشته اید و آنها باید بیایند و از وبلاگ شما بازدید کنند.

تبلیغات را امتحان کنید

اگر بودجه دارید، می توانید تصمیم بگیرید که برای تبلیغ وبلاگ خود در فیس بوک یا گوگل تبلیغات قرار دهید. فیس بوک همچنین این گزینه را دارد که پست شما را تقویت کند و مطمئن شود که در معرض دید بیشتری قرار می گیرد. با استفاده از فیس بوک، حتی می توانید بر روی جمعیتی که می خواهید به آن برسید تمرکز کنید، با تنظیمات مربوط به گروه سنی، مکان و علایق، که هدف قرار دادن مخاطبان مورد نظر خود را بسیار آسان می کند.

افت ترافیک اتفاق می افتد! آرام باشید و ادامه دهید

بنابراین، کاهش ترافیک به دلایل مختلف اتفاق می افتد. مهمترین چیز این است که آرامش خود را حفظ کنید و علت را بررسی کنید. زمانی که متوجه شدید چرا این اتفاق می افتد، می توانید اقدام کنید. آیا راهنمایی یا داستانی در مورد کاهش ترافیک خود و نحوه برخورد با آن دارید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *