خانه » استراتژی شبکه های اجتماعی: از کجا شروع کنیم؟

دوره سئو نسل جدید
تخفیف 25 درصدی به مدت محدود

00روز
00ساعت
00دقیقه
00ثانیه

6.3 میلیون تومان

8.4

ثبت نام از طریق تماس با شماره های زیر:

09912019071

09195932514

استراتژی شبکه های اجتماعی: از کجا شروع کنیم؟

این روزها رسانه های اجتماعی نباید نادیده گرفته شوند: همه جا هستند! بنابراین، زمانی که روی ساخت و توسعه وب سایت خود کار می کنید، باید رسانه های اجتماعی را در نظر بگیرید. مطمئن نیستم چرا؟ بررسی کنید که چگونه رسانه های اجتماعی می توانند بر سئوی شما تأثیر بگذارند. حالا از کجا شروع می کنی؟ در این پست، ما شما را از طریق 9 مرحله برای تعیین استراتژی رسانه های اجتماعی که متناسب با شما و برندتان است، راهنمایی می کنیم.

1. هدف خود را از حضور در شبکه های اجتماعی مشخص کنید

هدف شما از حضور در شبکه های اجتماعی چیست؟ مراقب باشید: نوع محتوایی که به اشتراک می گذارید هدف شما نیست. این وسیله ای برای رسیدن به اهداف شماست. امیدوارید با اشتراک گذاری چه کاری انجام دهید؟ آیا می خواهید فالوورها در مورد محصولات شما اطلاعات کسب کنند؟ افزایش فروش، احتمالاً با اشتراک گذاری کدهای تخفیف یا تبلیغات؟ آیا به دنبال آموزش آنها هستید؟ به عنوان مثال، وبلاگی که در حال حاضر می خوانید برای یکی از اهداف رسانه اجتماعی هانت مهم است: ما می خواهیم دانش SEO خود را با همه به اشتراک بگذاریم.

اهداف زیادی برای انتخاب وجود دارد و می توانید بیش از یک هدف را انتخاب کنید. سعی کنید کمی تمرکز داشته باشید، با انتخاب چند موردی که می توانید ابتدا روی آنها تمرکز کنید، شروع کنید. اگر مشخص کردن اهدافتان برایتان سخت است، سعی کنید آن را تغییر دهید: چه محتوایی را دوست دارید به اشتراک بگذارید؟ چه اهدافی را می توانید از آن استنباط کنید؟

2. نوع محتوایی را که می خواهید در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، تصمیم بگیرید

بنابراین، شما در مورد هدف (های) خود تصمیم گرفته اید. در مورد سوال بعدی: چه نوع محتوایی را می خواهید ارائه دهید؟ آیا قصد دارید پست های وبلاگ خود را به اشتراک بگذارید؟ یا، مقالاتی که توسط دیگران نوشته شده است، که به نظر شما برای مخاطبانتان مرتبط است؟ اطلاعات محصول؟ فیلم پشت صحنه شرکت شما؟ اطلاعاتی در مورد شما به عنوان یک شخص؟ کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید و دوباره، لازم نیست فقط یکی را انتخاب کنید!

نقشه ذهنی می تواند به این مرحله کمک کند. روی یک تکه کاغذ بنشینید (یا از یک ابزار دیجیتال استفاده کنید) و شروع به نوشتن کنید. بگذارید ایده های شما جریان یابد! تمام انواع محتوایی را که فکر می کنید، متناسب با برند و/یا محصولات شما بنویسید.

پس از آن، زمان انتخاب است. قرار است روی چه چیزی تمرکز کنید؟ به خاطر داشته باشید که جذب مشتریان خود با محتوای جالب، تمایل آنها را به برند شما افزایش می دهد. به این فکر کنید که مخاطبان شما دوست دارند چه چیزی را ببینند، بخوانند و ترجیحاً حتی با دیگران به اشتراک بگذارند. به طور کلی، محتوای جذاب بهتر از پست هایی است که عمدتاً به این دلیل است که شما می خواهید بفروشید.

3. اولویت بندی کنید و زمان خود را اختصاص دهید

ترفند دیگری که به شما کمک می کند تمرکز خود را حفظ کنید این است که درصدی از زمان خود را به هر یک از پکیج های محتوایی که تعیین می کنید اختصاص دهید. برای مثال، تعامل با مشتریان (بالقوه) می‌تواند بسیار ارزشمند باشد، اما زمان‌برتر نیز خواهد بود. می‌توانیم تصمیم بگیریم 40 درصد از زمان خود را در شبکه‌های اجتماعی صرف آن کنیم و هر کدام 20 درصد را برای سه موضوع دیگر صرف کنیم.

این بدان معنا نیست که انعطاف پذیری غیرممکن است، بلکه فقط به عنوان یک راهنما برای خودتان عمل می کند. این به شما کمک می‌کند تا روی آنچه مهم‌تر از همه می‌دانید تمرکز کنید و مطمئن شوید که توجه لازم را به آن می‌دهید. هنگام برنامه ریزی محتوای خود، این موضوع را بررسی کنید. آیا به آن پایبند هستید؟ آیا باید کمی بیشتر روی یکی از این موارد تمرکز کنید؟ در پست بعدی وبلاگ، به ارزیابی و ارزیابی مجدد استراتژی رسانه های اجتماعی شما برمی گردیم.

5. کدام شبکه اجتماعی برای کسب و کار شما مناسب است؟

هر رسانه اجتماعی متناسب با برند یا پیام شما نیست. اگر در بازی استخدام هستید، لینکدین یک شبکه عالی برای ایجاد حضور شماست. اگر اهل فن آوری هستید، حتما توییتر را بررسی کنید. اگر محصولاتی ارائه می‌دهید که زیبا به نظر می‌رسند یا دوست دارید دستور العمل‌ها را به اشتراک بگذارید، اینستاگرام یا پینترست ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.

کمی تحقیق کنید، به پلتفرم های مختلف نگاه کنید. وب پر است از گزارش های به روز در مورد اینکه چه پلتفرم هایی برای محتوای وات بهتر کار می کنند! مشخص کنید چه پلتفرم هایی با اهداف شما مطابقت دارند و آیا آنها برای محتوایی که به دنبال ایجاد آن هستید سازگار هستند یا خیر. آیا ایجاد محتوای متنی برای شما آسان تر خواهد بود؟ یا عمدتاً تصاویری؟ افکاری مانند این باید به شما کمک کند تا بفهمید چه چیزی با برند شما مطابقت دارد.

به هر حال تصمیم بگیرید که می‌خواهید روی چه پلتفرم‌هایی تمرکز کنید، همیشه می‌توانید موارد بیشتری اضافه کنید. زمانی که باید به پلتفرم های مختلف تمایل داشته باشید، ادامه دادن به آن سخت تر است. برخی از پلتفرم ها مانند فیس بوک و توییتر نیز راه هایی برای تبلیغات ارائه می دهند. این می تواند به شما کمک کند نام تجاری و شرکت خود را فراتر از محدوده فالوورهای واقعی خود بشناسید. تبلیغات فقط برای فروش محصولات نیست، شما همچنین می توانید از آن برای تبلیغ برخی از محتوای جالب و سرگرم کننده ای که منتشر می کنید استفاده کنید. یا اینکه مخاطبان خود را افزایش دهید

6. به این فکر کنید که مخاطبان شما از کدام رسانه اجتماعی استفاده می کنند

متأسفانه، می‌توانید بهترین محتوایی را که می‌توانید ارائه دهید، بدون جلب توجه به اشتراک بگذارید. شما باید به افرادی دسترسی پیدا کنید که واقعاً به محتوای شما نیاز دارند یا می خواهند! به عنوان مثال، اگر هدف شما مخاطبان بزرگ‌تر و شرکتی است، TikTok احتمالاً پلتفرمی نیست که باید روی آن تمرکز کنید. فعلا حداقل!

برای اینکه بدانید کجا مخاطبان خود را پیدا کنید، ابتدا باید بدانید که مخاطبان (مورد نظر) شما چه هستند. بنابراین، شما با تجزیه و تحلیل مخاطبان خود شروع می کنید. وقتی می‌دانید می‌خواهید به چه کسی دسترسی پیدا کنید، به پلتفرم‌هایی که بیشتر استفاده می‌کنند نگاه می‌کنید. منابع آنلاین متعددی مانند Sprout و Business Insider وجود دارند که به طور مرتب اعداد را در استفاده از رسانه های اجتماعی منتشر می کنند. این داده‌ها را با اهداف خود و پلتفرم‌هایی که متناسب با آن‌ها هستند ترکیب کنید و تصمیم بگیرید که در چه نوع محتوایی منتشر خواهید کرد.

7. صدای برند و سبک رسانه های اجتماعی خود را پیدا کنید

بر اساس مخاطبان و برند خود به طور کلی: به روشی که می خواهید در رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید فکر کنید. لحن شما رسمی است یا بازیگوش؟ آیا به طور مرتب از ایموجی ها استفاده می کنید؟ آیا پست‌های شما می‌تواند حاوی کلماتی مانند «می‌خواهم» باشد، نه «رفتن به»؟ تصمیم بگیرید که چه چیزی با برند شما و محتوایی که می‌خواهید در آنجا منتشر کنید، و همچنین چه چیزی متناسب با مخاطبان شما است. اگر اکنون به طور کامل به این موضوع فکر کنید، نوشتن همه پست‌های آینده شما بسیار آسان‌تر می‌شود. و اگر در مورد نحوه نوشتن کپی به کمک نیاز دارید، مقاله ما را در مورد نکات کپی رایتینگ برای رسانه های اجتماعی بررسی کنید!

8. با فالوورهای خود درگیر شوید

اساسا، تنها چیزی که برای تماس با یک شرکت از طریق رسانه های اجتماعی آنها نیاز دارید، یک اتصال اینترنتی است. یعنی: مردم از شما سوال می پرسند، شکایات ارسال می کنند، اشتیاق خود را به اشتراک می گذارند، نظرات خود را منتشر می کنند و غیره. تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید با آنها رفتار کنید. آیا قرار است به هر پیامی که مردم برای شما ارسال می کنند پاسخ دهید؟ آیا قصد دارید تمام موارد ذکر شده از نام تجاری خود را زیر نظر داشته باشید، حتی اگر نمایه شما به طور خاص برچسب گذاری نشده باشد؟

مورد دوم می تواند راهی عالی برای افزایش آگاهی از برند شما باشد. در اینجا یک مثال از جایی است که شخصی Yoast SEO را بدون برچسب گذاری @yoast ذکر کرده است. حتی در توییت اصلی اصلاً به ما اشاره نشده بود. برای ما، پاسخ به این یک راه عالی برای دستیابی به افراد بیشتری و گسترش دانش سئوی بیشتر است.

9. واقع بین باشید

خواندن همه موارد بالا ممکن است همه شما را آماده کرده و آماده حرکت کند. یا کمی مضطرب است زیرا ممکن است کار زیادی به نظر برسد. ناراحت نباش! اکنون زمان واقع بین بودن است. هر هفته چقدر می توانید به حضور در شبکه های اجتماعی خود اختصاص دهید؟ یا هر روز؟ واقع بینانه.

شما باید تلاش کنید، بنابراین سعی نکنید که رسانه های اجتماعی را به عنوان یک کار اضافی یا یک فکر بعدی انجام دهید. با انجام این کار، احتمالاً به این زودی ها به اهداف خود نخواهید رسید! اگر می خواهید وارد انواع مکالمات آنلاین شوید، زمان و انرژی بسیار بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت. اگر وردپرس را طوری تنظیم کنید که پست های وبلاگ جدید شما را به صورت خودکار در فیس بوک پست کند، در وقت شما صرفه جویی می شود. با این حال، پست‌های خودکار با زمانی که به صورت دستی با افزودن یک توضیحات سرگرم‌کننده یا جذاب به اشتراک می‌گذارید، متفاوت است.

در مورد فرآیندی فکر کنید که برای شما مفید باشد. چند پست را می خواهید در چه پلتفرمی منتشر کنید؟ آیا قرار است هفته ای یک بار بنشینید و همه آنها را بنویسید یا هر روز کمی وقت بگذارید؟ آیا فقط محتوای خود را پست می کنید یا مقالات دیگران را جمع آوری و به اشتراک می گذارید؟ اگر مطالب دیگری را مجدداً ارسال کنید، تولید محتوای بیشتر آسان‌تر است، اما اگر قبلاً آن منابع دیگر را نمی‌خوانید، ممکن است زمان بیشتری برای شما هزینه کند. به علاوه، ترافیک را به منابع دیگری غیر از منابع شما ارسال می کند. این نیازی به مشکل نیست، بسته به اهداف رسانه های اجتماعی شما.

10. یک برنامه رسانه اجتماعی بسازید

شما تصمیم گرفته اید که به کجا می روید: این استراتژی است. اکنون برنامه این است که چگونه به آنجا خواهید رسید. شما تا به حال اطلاعات بسیار مفیدی را جمع آوری کرده اید. زمان تبدیل آن به یک برنامه عملیاتی است! به یک برنامه ملموس و قابل اجرا فکر کنید که با برنامه منظم هفتگی شما مطابقت داشته باشد. همیشه می‌توانید در طول مسیر آن را تغییر دهید، اما داشتن برنامه‌ای برای شروع بسیار خوب است.

برای کمک به خود و دیگران در درک هدف شما، نوشتن یک سند کوتاه با یافته های خود ایده خوبی است. اهداف شما، صدای برندی که روی آن تصمیم می گیرید، سطل های محتوایی که می خواهید روی آنها تمرکز کنید و غیره. اگر چندین هدف بزرگتر دارید، ممکن است بخواهید آنها را اولویت بندی کنید.

اهداف مشخص برای حضور در شبکه های اجتماعی

شما در مورد اهداف استراتژیک خود مانند “گسترش دانش SEO” تصمیم گرفته اید. شما می توانید با اهداف ملموس تر و قابل اجرا در برنامه رسانه های اجتماعی خود انجام دهید. چند مثال:

در 12 ماه آینده، ترافیک رسانه های اجتماعی به وب سایت من 25 درصد افزایش می یابد.

در 6 ماه آینده، ایندکس من در «Google برای کسب و کار من» 10 بررسی جدید خواهد داشت.

در 3 ماه آینده، من هر روز حداقل یک پست را در فیس بوک به اشتراک خواهم گذاشت.

جسور باشید، جرأت کنید تلاش کنید! اگر به این اهداف نرسید، اهداف جدیدی را برای دوره بعدی تعیین می کنید. شما به چیزی نیاز دارید که هدفتان را حفظ کند تا انگیزه شما را حفظ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *