چطور سئو یاد بگیرم؟

خانه » چطور سئو یاد بگیرم؟

چطور سئو یاد بگیرم؟

یادگیری سئو می تواند بسیار دشوار به نظر برسد. این یک موضوع پیچیده است و صنعت سئو مملو از اطلاعات نادرست است. اما با کمی زمان، تلاش و نقشه راه مناسب، این چیزی است که هر کسی می تواند یاد بگیرد.

1. اصول سئو را بیاموزید

اگر از قبل با اصول سئو آشنا نیستید، اینجاست که باید شروع کنید. شما باید نحوه کار موتورهای جستجو و چهار جنبه اصلی سئو را بدانید. بیایید سریعاً اینها را مرور کنیم.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند

موتورهای جستجو با یافتن محتوا و ذخیره آن در یک پایگاه داده بزرگ به نام فهرست کار می کنند. به این به عنوان یک کتابخانه فکر کنید، اما به جای کتاب، صفحات وب را ذخیره می کند. هنگامی که شما یک جستجو را اجرا می کنید، موتور جستجو نتایج مشابه را از فهرست پیدا می کند و برمی گرداند. در نهایت، فرآیندهای پیچیده ای که به عنوان الگوریتم های جستجو شناخته می شوند، نتایج را رتبه بندی می کنند.

بنابراین، وقتی چیزی را در گوگل جستجو می کنید، کل وب را جستجو نمی کنید. شما فقط صفحات فهرست گوگل را جستجو می کنید.

این به یک دلیل ساده اهمیت دارد:

اگر در فهرست گوگل نیستید، نمی توانید در نتایج جستجوی آنها رتبه بندی کنید.

گوگل ایندکس خود را از دو منبع اصلی می سازد:

نقشه سایت – نقشه سایت فایلی است که تمام صفحات مهم وب سایت شما را فهرست می کند که می خواهید موتورهای جستجو ایندکس کنند. می توانید نقشه سایت خود را به گوگل ارسال کنید تا به آن بگویید که صفحات شما وجود دارد.

پیوندهایی از صفحات وب شناخته شده – گوگل در حال حاضر میلیاردها صفحه در فهرست خود دارد. اگر پیوندی از یکی از آن صفحات دریافت کردید، گوگل می تواند برای کشف صفحه شما، پیوند را دنبال کند.

صفحات وب شناخته شده همیشه در سایر وب سایت ها نیستند. گوگل می تواند صفحات جدیدی را در سایت شما با “دنبال کردن” پیوندها از صفحات شناخته شده در سایت شما کشف کند.

به عنوان مثال، فرض کنید گوگل از قبل صفحه اصلی وبلاگ شما را در فهرست خود دارد. اگر از آنجا یک پیوند داخلی به یک پست وبلاگ جدید اضافه کنید، Google می تواند آن پیوند را برای یافتن پست “دنبال کند”.

برای مطالعه بیشتر این موضوع به لینک زیر مراجعه نمایید:

چگونه موتورهای جستجو کار می کنند؟ 

تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی فرآیندی است برای یافتن آنچه مشتریان شما به دنبال آن هستند. این مهم است زیرا اگر افراد به دنبال کلمات کلیدی مورد نظر شما نباشند، کشف نخواهید شد.

متأسفانه، گوگل دقیقاً این اطلاعات را در دسترس قرار نمی دهد. بنابراین بهترین راه برای یافتن کلمات کلیدی استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Ahrefs’ Keywords Explorer است. برای استفاده از آن، یک یا چند موضوع گسترده مرتبط با صنعت خود را وارد کنید، جستجو را بزنید، سپس به یکی از گزارش های ایده های کلیدواژه بروید. حجم جستجوی ماهانه کلمات کلیدی و چند معیار دیگر سئو را مشاهده خواهید کرد.

نتایج گزارش شرایط مطابق

در Keywords Explorer، ما همچنین معیار «Traffic Potential» را برای هر کلمه کلیدی نشان می دهیم. این تخمین می‌زند که صفحه با رتبه برتر فعلی برای کلمه کلیدی چقدر ترافیک دریافت می‌کند. و این معمولاً نشانگر خوبی از میزان ترافیکی است که می توانید با رتبه 1 به دست آورید.

مروری بر تحقیق کلمات کلیدی

همچنین می‌توانید به حجم جستجو نگاه کنید، اما «پتانسیل ترافیک» دقیق‌تر است. این به این دلیل است که صفحات معمولا برای بیش از یک کلمه کلیدی رتبه بندی می شوند.

سئو داخلی (On-page Seo)

سئوی درون صفحه جایی است که شما محتوای صفحه خود را برای رتبه بالاتر در موتورهای جستجو بهینه می کنید. این به شدت حول درک آنچه جستجوگران می‌خواهند و ارائه آن به آنها می‌چرخد – فرآیندی که به عنوان بهینه‌سازی برای هدف جستجو شناخته می‌شود.

به عنوان مثال، اگر به نتایج برتر برای کلمه کلیدی “بهترین پودر پروتئین” نگاه کنیم، می بینیم که همه آنها پست های وبلاگی هستند که انتخاب های برتر را با هم مقایسه می کنند:

Google SERP “بهترین پودر پروتئین”

این به ما می‌گوید که اگرچه جستجوگران برای پودر پروتئین در بازار هستند، اما هنوز در حال بررسی گزینه‌های خود هستند و کاملاً آماده خرید نیستند. در نتیجه، رتبه بندی یک صفحه محصول تجارت الکترونیک برای این پرس و جو دشوار خواهد بود. این چیزی نیست که جستجوگران می خواهند.

لینک سازی (LINK BULDING)

لینک بیلدینگ فرآیند دریافت بک لینک از وب سایت های دیگر به سایت شما است. این مهم است زیرا بک لینک ها یکی از سه فاکتور مهم رتبه بندی گوگل هستند.

احتمالاً به همین دلیل است که بین پیوند دادن وب سایت ها و ترافیک ارگانیک همبستگی واضحی وجود دارد:

با این حال، همه پیوندها یکسان ایجاد نمی شوند. لینک‌های وب‌سایت‌های مرتبط و باکیفیت معمولاً بیشتر از پیوندهای وب‌سایت‌های بی‌ربط و بی‌کیفیت حرکت می‌کنند. به عبارت دیگر، اگر سایت شما در مورد بیت کوین است، یک لینک از یک وب سایت در مورد ارزهای دیجیتال احتمالاً به طور مثبت بر رتبه بندی بیش از یک وب سایت در مورد سفر تأثیر می گذارد.

ایجاد لینک های با کیفیت بالا به وب سایت شما مسلماً یکی از چالش برانگیزترین جنبه های سئو و یکی از پرتقاضاترین مهارت های سئو است.

سئو فنی (TECHNICALSEO)

سئو فنی تضمین می کند که موتورهای جستجو مانند گوگل می توانند محتوای شما را پیدا کنند، بخزند و فهرست کنند. مگر اینکه بتوانند همه کارها را انجام دهند

سه مورد از این موارد، بعید است که صفحات شما در نتایج جستجو نشان داده شوند.

بیایید این سه مورد را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

  • پیدا کردن – ابتدا گوگل باید بداند که صفحه شما وجود دارد و کجا آن را پیدا کند.
  • خزیدن – اکنون گوگل برای خزیدن صفحه به مجوز نیاز دارد. اینجاست که یک برنامه کامپیوتری محتوای صفحه را دانلود می کند.
  • ایندکس – گوگل اکنون به اجازه نیاز دارد تا صفحه شما را به فهرست خود اضافه کند.

می توانید با اطمینان از اینکه صفحه شما دارای پیوندهایی از سایر صفحات شناخته شده در وب سایت شما و در نقشه سایتی است که به Google ارسال کرده اید، قسمت اول فرآیند را حل کنید.

در مورد خزیدن و ایندکس کردن، باید اطمینان حاصل کنید که گوگل را از انجام هر یک از این کارها مسدود نمی کنید. این کار با استفاده از فایلی به نام robots.txt (خزیدن) و متا تگ به نام meta robots (indexing) انجام می شود.

2. دانش خود را عملی کنید

دانستن تئوری سئو یک چیز است. استفاده از این دانش برای رتبه بندی یک وب سایت کاملاً چیز دیگری است. شما بیش از هر راه دیگری در مورد SEO در ترانشه خواهید آموخت.

3. دانش سئوی خود را عمیق تر کنید

یادگیری کاملاً همه چیز در مورد هر جنبه ای از سئو غیرممکن است. موضوع خیلی گسترده است. بنابراین اکنون که مدتی را در سنگر گذرانده‌اید و یاد گرفته‌اید که از کدام جنبه‌های سئو لذت می‌برید، وقت آن است که دانش خود را در یک زمینه عمیق‌تر کنید.

اگر در حال یادگیری سئو هستید تا به یک متخصص سئوی مورد تقاضا تبدیل شوید، چنین کاری ایده خوبی است. اما اگر به دنبال رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها هستید، احتمالاً بهتر است موارد را کمی گسترده‌تر نگه دارید و یکی از چهار جنبه اصلی سئو را رعایت کنید.

در هر صورت، همیشه باید آنچه را که در وب سایت خود یاد می گیرید آزمایش کنید. اینجاست که یادگیری واقعی اتفاق می افتد.

4. خود را به روز نگه دارید

علیرغم آنچه بسیاری از مردم می گویند، اصول سئو به سختی تغییر می کند. اما چیزهای کوچک دائما در حال تغییر هستند. چندین بار در سال به‌روزرسانی‌های گوگل انجام می‌شود، تغییراتی در نحوه مدیریت موتورهای جستجو با جنبه‌های سئو فنی، افراد باهوشی که تاکتیک‌های جدید ارائه می‌کنند و غیره.

با در نظر گرفتن این موضوع، در حالی که نباید تمام روز را به خواندن اخبار سئو اختصاص دهید، مهم است که انگشت خود را روی نبض خود نگه دارید.

برای به روز نگه داشتن خود در علم سئو می توانید راه های زیر را در پیش بگیرید:

در کنفرانس ها و جلسات سئو شرکت کنید

سئو یک صنعت بزرگ با کنفرانس های بزرگ است. به عنوان مثال، BrightonSEO بیش از 4000 شرکت کننده را جذب می کند. جلسات کوچکتر متعددی نیز وجود دارد که می توانید آنها را در meetup.com بیابید، مانند این ملاقات در شهر من. همه اینها مکان هایی هستند که افراد همفکری که سئو را انجام می دهند، بینش ها و تاکتیک های خود را به اشتراک می گذارند، بنابراین از درگیر شدن چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد.

به پادکست های سئو گوش دهید

پادکست‌ها اغلب با سئوکاران هوشمند درباره موفقیت‌ها، شکست‌ها و تجربیاتشان مصاحبه می‌کنند و پادکست‌ها را راهی عالی برای نگه داشتن انگشت شما در حین حرکت می‌کنند. به عنوان مثال، در این قسمت از پادکست Authority Hacker، Bibi فوق‌العاده لینک‌سازی رویکرد خلاقانه خود را برای پیوند دادن ایمیل‌های تبلیغاتی به اشتراک می‌گذارد.

به گروه های سئو فیسبوک بپیوندید

فیس بوک دارای یک جامعه فعال از سئوکاران است که همیشه مایل به پاسخگویی به سوالات و سوالات هستند.

اگر به آن نیاز دارید، توصیه کنید. در واقع، گروه فیس بوک ما، Ahrefs Insider، تقریبا 17 هزار عضو دارد و بسیار فعال است.

به انجمن های SEO Slack بپیوندید

اگر ترجیح می‌دهید فیس‌بوک حواس‌تان را پرت نکند، به انجمن SEO Slack ملحق شوید. برخی از آنها رایگان هستند، در حالی که برخی دیگر اشتراک ماهانه دریافت می کنند. اگر به روی جوامع پولی باز هستید، تانک فکری ترافیک (TTT) انتخاب خوبی است.

بیشتر بدانید: 11 انجمن Slack برای SEO و بازاریابان دیجیتال

ویدیوهای YouTube SEO را تماشا کنید

منابع رسمی

گوگل به‌روزرسانی‌ها و اطلاعیه‌های رسمی الگوریتم را در وبلاگ کنسول جستجو منتشر می‌کند و پاتوق‌های هفتگی «ساعات اداری» را در کانال YouTube خود میزبانی می‌کند. همچنین می توانید نمایندگان جستجوی گوگل مانند جان مولر و گری ایلیس را در توییتر دنبال کنید.

اخبار سئو را بخوانید

میزگرد موتورهای جستجو خود را به عنوان نبض بازاریابی جستجو معرفی می کند و به روز رسانی های روزانه را در مورد همه چیز جستجو منتشر می کند. Search Engine Land و Search Engine Journal نیز اغلب اخبار را منتشر می کنند.

آموزش رایگان سئو با هانت

در بخش آموزش رایگان سئو هانت می توانید به مطالعه بیشتری در مورد سئو بپردازید

5. آموزش تخصصی سئو با هانت

جلسات آموزش سئو به صورت خصوصی و کاملا عملی و روی وب سایتی که خود شما معرفی می کنید انجام خواهد شد. در طی دوره به صورت عملی صفر تا صد بهینه سازی سایت را آموزش دیده و به یک متخصص سئو تبدیل می شوید. آموزش خصوصی هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری در محل کار شما صورت می گیرد.

تدریس خصوصی سئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *