آیا متاورس یک فرصت عالی تجاری است؟

خانه » آیا متاورس یک فرصت عالی تجاری است؟

آیا متاورس یک فرصت عالی تجاری است؟

برای جستجوی اطلاعات در مورد Metaverse و تأثیرات آن بر تجارت، لازم نیست راه زیادی بروید: نظریه ها و بحث ها در مورد این موضوع همه جا وجود دارد.

متاورس چیست

خب، نه فقط متاورس: واقعیت مجازی، NFTها، بلاک چین، ارزهای دیجیتال… فناوری‌های جدید اکنون در همه جا وجود دارند. اما صادق باشید: آیا در حال حاضر فرصتی برای برند خود در این موارد می بینید؟

یک نظرسنجی انجام شده توسط Digiday+ با چندین ناشر مصاحبه کرد و تقریباً نیمی از آنها گفتند که باور ندارند این فناوری ها در چند سال آینده تأثیرات قابل توجهی بر صنعت آنها بگذارند.

با این حال، احتمالاً در مورد برخی از برندها شنیده اید که روی این آینده فناوری شرط بندی می کنند.

در این مقاله داده ها و تأملاتی در این زمینه آورده ایم.

نظرسنجی دیجی‌دی پلاس چه می‌گوید

این تحقیق که در ژانویه 2022 انجام شد، با ناشران در مورد موضوعات مختلف مصاحبه کرد و سوالاتی را در مورد آنچه کسب و کارها برای آینده در اولویت قرار می دهند، شامل شد.

یکی از سؤالات از پاسخ دهندگان خواسته شد که انتخاب کنند کدام فناوری های نوظهور بیشترین تأثیر را بر تجارت آنها در آینده خواهد داشت. گزینه ها عبارت بودند از:

  • NFT ها
  • متاورس
  • بلاک چین
  • ارزهای رمزنگاری شده
  • هیچ کدام

40٪ از مخاطبان گزینه “هیچ کدام” را انتخاب کردند.

همچنین به گفته دیجی‌دی پلاس، بخشی از این تصور از این واقعیت ناشی می‌شود که برخی از غول‌هایی که روی متاورس شرط‌بندی می‌کنند – مانند خود متا – تشخیص می‌دهند که بیشتر فناوری‌هایی که این جهان مجازی را هدایت می‌کنند سال‌ها با وجود فاصله دارند.

چشم انداز متاورس

علاوه بر متا، می‌توان به طیف وسیعی از برندها اشاره کرد که متاورس برای آنها واقعیت دارد.

در دسامبر 2021، دیزنی حق ثبت اختراعی را برای شبیه‌سازی به ثبت رساند که به‌طور مجازی یکی از پارک‌هایش را در قلمروی سه‌بعدی بازتولید می‌کند. در واقع، این غول سرگرمی قبلاً شروع به ادغام دنیای فیزیکی، دیجیتال و مجازی از طریق MagicBand+ کرده بود، یک دستگاه مچ دستی برای عموم مردم برای تجربه تجربه های تعاملی هنگام بازدید از پارک.

کمپانی برادران وارنر در سال 2021 میزبان یک مهمانی مجازی برای تبلیغ یک فیلم بود. بازدیدکنندگان می‌توانند مطالب پشت صحنه، مانند مصاحبه‌ها و همچنین شرکت در بازی‌های تعاملی را تماشا کنند. Pictures در سال 2021 میزبان یک مهمانی مجازی برای تبلیغ یک فیلم بود

ممکن است فکر کنید که سرمایه‌گذاری در آینده فناوری امتیاز انحصاری شرکت‌های بزرگ است، اما می‌توانید شرکت‌های کوچک‌تری را در تجارت تبلیغاتی ببینید که در اطراف Metaverse رشد می‌کنند.

همچنین طبق گفته دیجی‌دی پلاس، «ناشر B2B Blockworks انتظار دارد در سال 2022 درآمد خود را از طریق استراتژی‌هایی مانند فروش NFT دو برابر کند و به 20 میلیون دلار آمریکا برساند. در نهایت، چندین شرکت ارز دیجیتال امسال تبلیغات Super Bowl را خریداری کردند

متاورس: رفتن یا نرفتن؟

نکته این است که اگر به سیر تحول مصرف رسانه ای در جهان در طول زمان نگاه کنیم، بدیهی است که شاهد تغییرات بزرگ و انقلابی خواهیم بود. شاید یکی از مهمترین آنها ورود و تثبیت بازاریابی درونگرا باشد که عملاً به عصر وقفه اجباری توسط تبلیغ کنندگان پایان می دهد.

نتیجه‌گیری دیگر این است که، حتی اگر یک تغییر در ابتدا چالش‌برانگیز و مخل به نظر برسد، با گذشت زمان به مسیری طبیعی برای برندهایی تبدیل می‌شود که البته باید به جایی بروند که مخاطبانشان هستند.

بنابراین، به همان اندازه که نمی توان امروز تعیین کرد که آینده برندها در این جهان جدید چگونه خواهد بود و مسیر رسیدن به آن چیست، فقط به گذشته نگاه کنید و ببینید که صرف نظر از اندازه چالش، شرکت ها همیشه متوجه می شوند. – یا اختراع کنید! – راهی برای رسیدن به مصرف کننده!

اما کسانی که برای آینده آماده می شوند یک مزیت دارند. به عنوان مثال، پادکست ها در سال 2015 منفجر شدند، اما در سال 2004، ما قبلاً تعدادی پیشگام داشتیم.

بنابراین، اگر می خواهید شانس موفقیت خود را در دنیایی که هنوز در حال کشف است افزایش دهید، زمان شروع مطالعه و برنامه ریزی هم اکنون است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *