تغییر الگوریتم اینستاگرام برای حمایت از محتوای اورجینال

خانه » تغییر الگوریتم اینستاگرام برای حمایت از محتوای اورجینال

تغییر الگوریتم اینستاگرام برای حمایت از محتوای اورجینال

اینستاگرام برای برای نگه داشتن افراد در پلتفرم و ارزش دادن به سازندگان محتواهای اورجینال اعلام کرد که الگوریتم رتبه بندی خود را به روز می کند.

اگرچه ممکن است این خبر هیجان‌انگیزی به نظر برسد، هنوز جزئیاتی در مورد اینکه این به‌روزرسانی‌ها دقیقاً چه خواهند بود، چگونه یا چه زمانی می‌توانیم انتظار تغییر را داشته باشیم، منتشر نشده است. مشخص نیست که اینستاگرام با “محتوای اصلی” به پاداش دادن به سازندگان برای اصالت اشاره می کند یا تشویق به ایجاد محتوای انحصاری اینستاگرام است.

اما ما حدس هایی در مورد اینکه چگونه این به روز رسانی جدید ممکن است بر بازاریابان و تولید محتوا در پلت فرم اجتماعی تأثیر بگذارد، داریم. بیایید به آن بپردازیم.

جنگ بر سر فیلم های کوتاه

پس از همه‌گیری کووید-19، برندها متوجه شدند که برای اینکه کاربران همچنان محتوای خود را مصرف کنند، نه تنها باید یک رابط کاربردی داشته باشند و محتوای خوب ایجاد کنند، بلکه باید این کار را به روشی اصلی انجام دهند که توجه کاربران را جلب کند و حفظ کند. تماشاگران (و همچنین دیدند که یکی از بهترین راه‌های انجام آن کار در کنار سازندگان است)، تا بر تعداد فزاینده‌ای از افرادی که ویدیوهای کوتاه را برای سرگرمی سریع مصرف می‌کنند، جلب کنند.

با این حساب، دو برندی که قهرمانان این جنگ پلتفرم هستند به ما معرفی شد: اینستاگرام و تیک تاک.

TikTok نه تنها برای فرمت ویدیوی کوتاه، بلکه برای راه‌های پویایی که برای ایجاد محتوا با واکنش‌ها و همکاری‌ها ارائه می‌کند، و برای همسو شدن با صنعت موسیقی به موفقیت بزرگی دست یافت

اما حتی با وجود همه اینها، اینستاگرام همچنان مکانی بود که می‌توان به عنوان یک تأثیرگذار شناخته شد، بنابراین عملی‌ترین کار ایجاد محتوا با تمام ابزارهای TikTok و ارسال مجدد محتوا در اینستاگرام بود. و اینستاگرام برای جلوگیری از آن چه کرد؟ محدود کردن دسترسی ارگانیک ویدیوها با واترمارک از سایر سیستم عامل ها. خیلی خوب نشد

از آنجایی که TikTok با گذشت زمان بیشتر و بیشتر محبوب شد، اینستاگرام تصمیم گرفت قدم دیگری برای نگه داشتن کاربران در داخل پلتفرم بردارد. IGTV را خاموش کرد. نتایج حاصل از آن؟ نه خیلی، در واقع.

اما در طول سال گذشته، شاهد تلاش اینستاگرام برای تبدیل شدن به TikTok بیشتر بودیم، حتی ادعا می‌کرد که دیگر یک برنامه اشتراک‌گذاری عکس نیست.

اما همه این اقدامات چه مشترکاتی دارند؟ هیچ یک از آنها واقعاً روی سازندگان محتوا و یا تجربه آنها با پلتفرم متمرکز نیستند. اساساً فقط انجام کاری بود که رقیب انجام می دهد و از نام تجاری برای ماندن در صدر استفاده می کرد. اما ما در سال 2018 نیستیم و این استراتژی دیگر کار نمی کند.

تقریباً 2 سال طول کشید تا برند متوجه شود که سازندگان دقیقاً مانند مشتریان و مروجین برند هستند. اگر آنها احساس راحتی نمی کنند یا اگر برای کار خود احساس احترام نمی کنند، فقط به یک پلت فرم دیگر می روند. در نهایت اینستاگرام با درک این موضوع، الگوریتم خود را به‌روزرسانی کرد تا محتوای اصلی را ترجیح دهد.

به شما توصیه می کنم مقاله زیر را نیز مطالعه بفرمایید:

راهنمای سئو اینستاگرام

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اصالت محتوا مهم است

ما به عنوان بازاریابان و تولیدکنندگان محتوا چه انتظاری می توانیم از آن داشته باشیم؟ خوب، می توان گفت که این یک قدم کوچک برای اینستاگرام است اما یک قدم بزرگ برای بازار است. به گفته آدام موسری، رئیس اینستاگرام: “اگر چیزی را از ابتدا ایجاد کنید، باید اعتبار بیشتری نسبت به اشتراک گذاری مجدد چیزی که از شخص دیگری پیدا کرده اید به دست آورید. [به این ترتیب] ما بیشتر تلاش خواهیم کرد تا محتوای اصلی را بیشتر ارزیابی کنیم، به ویژه در مقایسه با محتوای بازپست شده”.

سازندگان برای آینده اینستاگرام بسیار مهم هستند، و ما می خواهیم مطمئن شویم که آنها موفق هستند و تمام اعتباری را که لایق آن هستند به دست می آورند.

— Adam Mosseri (@mosseri) 20 آوریل 2022

به گفته موسری، این بدان معنا نیست که محتوایی که قبل از انتشار خارج از پلتفرم ویرایش شده باشد جریمه می شود، “ایده این است که اگر شما آن را ساخته اید، اصلی است.” و همچنین این یک دماسنج خوب برای مشاهده اینکه آیا اکثر ویدیوها خارج از پلتفرم ویرایش می شوند یا خیر، به این معنی است که ابزارهای ویرایش اینستاگرام باید بهبود یابد، بنابراین می توانیم منتظر اطلاعیه های بعدی در رابطه با این به روز رسانی الگوریتم جدید باشیم.

در حال حاضر، بیایید منتظر باشیم تا در آینده نزدیک چه چیزی در اینستاگرام واقعاً تغییر می کند. اگر کانال اجتماعی واقعاً در تلاش است تا یک جامعه سازندگان متعهد ایجاد کند، ارزش گذاری کار آنها راه خوبی برای شروع است.

فراموش نکنید که این به‌روزرسانی می‌تواند به بسیاری از حساب‌هایی که استراتژی‌هایشان فقط بر اساس محتوای تولید شده توسط کاربر است، آسیب برساند، به خصوص اگر دنبال‌کنندگان آن‌ها نیز محتوای مشابهی را در نمایه‌های خود پست می‌کنند. اما باید منتظر تست‌ها و ابزارهای آینده باشیم تا جواب بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *