راهنمای سئو اینستاگرام: 8 نکته برای بهبود Reach

خانه » راهنمای سئو اینستاگرام: 8 نکته برای بهبود Reach

راهنمای سئو اینستاگرام: 8 نکته برای بهبود Reach

ایا همیشه از تعداد بازدید های پیج خود خسته شده اید؟ آیا تغییرات الگوریتم باعث می شود احساس کنید که پیج شما افت کرده است؟

اول از همه بدانید:

معنی Reach (ریچ )

این داده آماری بیانگر آن است که چه تعداد کاربر یکتا از پست‌ شما بازدید کرده اند

اگر به دنبال افزایش Reach خود در اینستاگرام هستید، باید به سئو اینستاگرام فکر کنید. درست مانند گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری، تاکتیک‌های خاصی وجود دارد که می‌توانید برای کمک به بهبود رتبه‌بندی و دیده شدن خود استفاده کنید.

در این مقاله، من به شما نشان خواهم داد که چگونه پروفایل و محتوای خود را برای دید بهتر دیده شدن در موتورهای جستجو بهینه کنید. این نکات را دنبال کنید تا بتوانید مخاطبان بیشتری در اینستاگرام جذب کنید.

سئو اینستاگرام چیست؟

سئوی اینستاگرام فرآیند بهینه سازی پروفایل و محتوای شما برای افزایش دید شما در موتورهای جستجو است. این کار را می توان با استفاده از کلمات کلیدی خاص، هشتگ ها و سایر استراتژی هایی که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت. با بهینه سازی حساب کاربری خود برای سئو، می توانید به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید و فالوورهای خود را در اینستاگرام افزایش دهید.

دو نوع سئو وجود دارد که باید در مورد اینستاگرام از آنها آگاه باشید: درون صفحه و خارج از صفحه.

سئو داخلی به بهینه‌سازی‌هایی اشاره دارد که می‌توانید در حساب شخصی خود انجام دهید، مانند استفاده از کلمات کلیدی در بیو یا زیرنویس عکس‌های خود با هشتگ‌های مرتبط. از سوی دیگر، سئوی خارج از صفحه به کارهایی اشاره دارد که می توانید در خارج از حساب خود برای بهبود سئوی خود انجام دهید، مانند ایجاد لینک از سایر وب سایت ها.

سئو داخلی و خارجی برای افزایش فالوور اینستاگرام شما مهم است. در این مقاله، ما بر روی تاکتیک‌های سئوی درون صفحه تمرکز می‌کنیم که می‌توانید از آنها برای بهینه‌سازی حساب و محتوای خود استفاده کنید.

سئوی اینستاگرام در مقابل سئوی موتورهای جستجو

قبل از بررسی تاکتیک‌های خاصی که می‌توانید برای بهبود سئوی اینستاگرام خود استفاده کنید، مهم است که تفاوت بین سئو موتور جستجو و سئو اینستاگرام را درک کنید.

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، فرآیندی است که در آن بهینه سازی وب سایت شما برای رتبه بالاتر در موتورهای جستجو انجام می شود. این می تواند شامل استفاده از کلمات کلیدی خاص در وب سایت و محتوای شما و همچنین ایجاد لینک از وب سایت های دیگر باشد.

هر چند اینجا چیزی برای یادآوری وجود دارد. موتورهای جستجو مانند گوگل همه وب سایت ها، از جمله پلت فرم های رسانه های اجتماعی را جستجو می کنند. این بدان معناست که وقتی مردم به دنبال انواع چیزهایی هستند که شما در مورد آنها پست می کنید، گوگل ممکن است صفحات رسانه های اجتماعی شما را نیز بخزد و نتایج را از آنجا بیرون بکشد.

سئوی اینستاگرام فرآیند بهینه سازی پروفایل و محتوای شما برای رتبه بالاتر در موتور جستجوی اینستاگرام است. این کار را می توان با استفاده از کلمات کلیدی خاص در بیو و کپشن عکس های خود با هشتگ های مرتبط انجام داد. درست مانند سئوی معمولی، سئوی اینستاگرام نیز به معنای استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای کمک به بهبود ویو پیج شما است.

اینستاگرام به کاربران اجازه می دهد کلمات، عبارات، پروفایل ها و هشتگ ها را جستجو کنند. امکان جستجو بر اساس علاقه فرصت خوبی برای شماست تا کلمات کلیدی هدف خود را پیدا کرده و استراتژی خود را براساس آنها تدوین کنید.

برای شروع، نماد ذره بین را در رابط دسکتاپ یا برنامه تلفن همراه خود در اینستاگرام پیدا کنید. اینجاست که شما موضوع مورد علاقه خود را می توانید با تایپ کردن جستجو کنید.

 

سئوی اینستاگرام

 

حالا سرگرمی شروع می شود. می توانید برای یافتن ایده های بیشتر شروع به کلیک کردن کنید.

همانطور که در بالا ذکر کردیم، گوگل اینستاگرام و سایر سایت های رسانه های اجتماعی را مانند هر وب سایت دیگری بررسی می کند. این به ویژه برای پروفایل ها یا نام های کاربری صادق است. هنگامی که مردم برند شما را در گوگل جستجو می کنند، صفحات رسانه های اجتماعی شما به احتمال زیاد ظاهر می شوند. بنابراین مطمئن شوید که نام کاربری شما دقیقاً منعکس کننده نام تجاری شما باشد.

چرا سئو اینستاگرام مهم است؟

سئوی اینستاگرام بسیار مهم است زیرا می تواند به شما کمک کند مخاطبان بیشتری را جذب کرده و دنبال کنندگان خود را افزایش دهید. با بهینه سازی حساب و محتوای خود برای موتورهای جستجو، می توانید دید خود را بهبود بخشیده و فالوورهای بیشتری جذب کنید. همانطور که زمان و تلاش خود را برای ایجاد پست های اینستاگرام خود سپری می کنید، باید مطمئن شوید که بیشترین تعامل و بازگشت سرمایه را در هر یک از آنها دریافت می کنید.

دو مزیت اصلی بهبود سئوی اینستاگرام

  1. دستیابی به مخاطبان بیشتر: با قرار گرفتن در رتبه بالاتر در موتورهای جستجو، می توانید به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید. این به این دلیل است که افراد بیشتری هنگام جستجوی کلمات کلیدی یا هشتگ های خاص، محتوای شما را می بینند.
  2. فالوورهای خود را افزایش دهید: هنگامی که به مخاطبان بیشتری دست پیدا می کنید، احتمال افزایش فالوورهای خود نیز افزایش می یابد. همانطور که افراد بیشتری محتوای شما را می بینند، برخی از آنها تصمیم می گیرند شما را دنبال کنند. با گذشت زمان، این می تواند منجر به رشد چشمگیر فالوورهای شما شود.

در حالی که مزایای دیگری از سئو اینستاگرام وجود دارد، این دو مورد از مهمترین آنها هستند. اگر به دنبال دستیابی به مخاطبان بیشتر و افزایش دنبال کنندگان خود هستید، باید روی بهینه سازی حساب و محتوای خود برای موتورهای جستجو تمرکز کنید

اکنون که کمی در مورد سئو اینستاگرام می دانید، ممکن است از خود بپرسید که چرا باید آن را به خود زحمت دهید. پس از همه، آیا فقط پست کردن محتوای عالی و امید به دیدن آن کافی نیست؟

پاسخ منفی است. فقط به این دلیل که شما محتوای عالی ارسال می کنید به این معنی نیست که مردم آن را خواهند دید. در واقع، بیشتر محتوای شما احتمالاً توسط کسی به جز وفادارترین فالوورهای شما دیده نمی شود.

اگر می خواهید مردم محتوای شما را ببینند، باید مطمئن شوید که برای موتورهای جستجو بهینه شده است. اینجاست که سئوی اینستاگرام وارد می‌شود. با بهینه‌سازی حساب و محتوای خود برای موتورهای جستجو، می‌توانید دید خود را بهبود ببخشید و به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید.

اینستاگرام یک پلتفرم رقابتی است و اگر می‌خواهید موفق باشید، باید هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا از دیگران متمایز شوید. بهینه سازی حساب کاربری خود برای موتورهای جستجو یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار است.

بهترین روش ها برای بهبود سئوی اینستاگرام

بیایید به برخی از بهترین روش ها برای بهبود دسترسی (Reach) شما نگاهی بیندازیم. در اینجا 8 نکته برای بهبود سئوی اینستاگرام شما آورده شده است.

1.بهینه سازی جستجو بر اساس علاقه

اولین قدم این است که بدانید بازار هدف شما به چه چیزی علاقه دارد. آنها در اینستاگرام به دنبال چه چیزی هستند؟ بهینه سازی پیج خود با کلمات کلیدی مرتبط در بیو بسیار مهم است. بیوگرافی شما یکی از اولین چیزهایی است که افراد هنگام بازدید از نمایه شما می بینند، بنابراین مهم است که تاثیر خوبی داشته باشید.

تصویر زیر نشان می دهد که چگونه یک کاربر می تواند بر اساس علاقه جستجو کند. این تصویر اکانت های برتر را بر اساس کلمه کلیدی نشان می دهد.

 

سئو اینستاگرام

 

هنگام نوشتن بیوگرافی خود، مطمئن شوید که کلمات کلیدی مرتبطی را وارد کنید که توصیف می کند چه کاری انجام می دهید و چه کسی هستید. برای مثال، اگر شما یک عکاس هستید، ممکن است از کلمات کلیدی مانند «عکاس» یا «نکات عکس» استفاده کنید.

گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط در بیو به شما کمک می کند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشید و فالوورهای بیشتری جذب کنید

همچنین باید از هشتگ های صحیح اینستاگرام برای هدف قرار دادن مخاطبان بیشتری که به محصول یا خدمات شما علاقه مند هستند، استفاده کنید. وقتی از هشتگ‌های مرتبط در پست‌های خود استفاده می‌کنید، زمانی که افراد آن هشتگ‌ها را جستجو می‌کنند، احتمالاً در نتایج جستجو ظاهر می‌شوید.

به عنوان مثال، اگر از هشتگ #photography استفاده می‌کنید، زمانی که فردی آن عبارت را جستجو می‌کند، به احتمال زیاد در نتایج جستجو ظاهر می‌شوید. گنجاندن هشتگ های مرتبط در پست های خود یک راه عالی برای بهبود دید شما و جذب فالوورهای بیشتر است.

هشتگ (Hashtags) چیست؟

هشتگ برچسبی است که برای دسته‌بندی پست‌ها به کار می رود. هشتگ نه تنها در اینستاگرام بلکه در دیگر شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام، تویتتر، فیسبوک و ….. نیز وجود دارد.

با استفاده از هشتگ شما پست خود را از دیگر پست ها متمایز می کنید و باعث میشوید که در جستجوی دیگران دیده شوید. مثلا شما یک عکس با هشتگ آشپزی منتشر می کنید، افراد دیگر که به جستجوی کلمه آشپزی پرداخته اند میتوانند پست شما را ببینند و آنرا لایک کنند.

همچنین می توانید از همان کلمات کلیدی در کپشن خود استفاده کنید. دقیقاً مانند بیوگرافی شما، زیرنویس‌های شما مکان عالی دیگری برای گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط هستند. هنگامی که از کلمات کلیدی در زیرنویس خود استفاده می کنید، زمانی که افراد آن کلمات کلیدی را جستجو می کنند، به احتمال زیاد در نتایج جستجو نشان داده می شوند.

به عنوان مثال، اگر شما یک عکاس هستید، ممکن است از کلمات کلیدی مانند “نکات عکس” یا “چگونه عکس های بهتر بگیریم” استفاده کنید.

گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط در زیرنویس‌ها راهی عالی برای بهبود view و Reach به مخاطبان بیشتر است.

2. ثابت قدم باشید

وقتی صحبت از سئو اینستاگرام به میان می آید، یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که ثابت قدم باشید. مهم است که به طور منظم پست کنید و یک برنامه پست ثابت داشته باشید.

اگر با پست خود ناسازگار باشید، به احتمال زیاد فالوورهای خود را از دست خواهید داد. اگر مردم ببینند که شما مرتباً پست نمی گذارید، شما را لغو فالو می کنند.

همچنین مهم است که یک موضوع منسجم با پست های خود حفظ کنید. همه پست‌های شما باید به یک موضوع یا جایگاه خاص مرتبط باشند. به عنوان مثال، اگر شما یک عکاس هستید، تمام پست های شما باید در مورد عکاسی باشد. تصویر زیر نمایه ای زیبا را نشان می دهد که هم در برند و هم با عکاسی سازگار است.

 

سئو اینستاگرام

 

اگر در مورد موضوعات مختلف پست می کنید، درک موضوع حساب شما برای مردم دشوارتر خواهد بود. مهم است که روی یک جایگاه متمرکز شوید و موضوعی ثابت با پست های خود حفظ کنید.

سازگاری با برنامه پست خود و حفظ یک موضوع ثابت به شما کمک می کند فالوورهای بیشتری جذب کنید و دید خود را بهبود بخشید.

3. برند باشید

زمانی که برای اکانت اینستاگرام خود محتوا تولید می کنید، مهم است که برند باشید. همه پست های شما باید ارزش ها و پیام برند شما را منعکس کنند. توجه داشته باشید که این مورد در همه پلتفرم ها اعمال می شود. چه کسی وب سایت، اینستاگرام، توییتر یا فیس بوک شما را ببیند، باید ظاهر و احساسی یکسان داشته باشد.

پست های شما باید از نظر بصری با برند شما سازگار باشد. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • اگر برند بسیار رنگارنگی دارید، همه پست های شما باید رنگارنگ باشند.
  • اگر برند مینیمالیستی تری دارید، پست های شما باید حداقل باشد.
  • شما باید مجموعه‌ای از رنگ‌های برند داشته باشید تا به‌طور پیوسته در تمام تصاویر درج کنید.
  • اگر از استفاده از فیلتر لذت می برید، از آن فیلتر روی هر تصویر استفاده کنید تا ظاهری ثابت داشته باشید.

پست های شما باید صدای برند شما را نیز منعکس کند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • اگر برند شما بسیار رسمی است، پست های شما باید رسمی باشد.
  • اگر برند شما غیررسمی‌تر است، پست‌های شما می‌توانند غیررسمی‌تر باشند.
  • زیرنویس‌های شما باید در هر پست ثابت به نظر برسند.
  • از هشتگ های یکسان در سراسر حساب خود برای ثبات استفاده کنید.

مهم است که مطمئن شوید همه محتوای شما بر طبق برند شما طراحی شده است. هنگامی که شما بر مبنای برند خود پست منتشر می کنید، احتمالاً دنبال کنندگانی را جذب می کنید که به برند شما علاقه مند هستند. کاربران جذب مارک هایی می شوند که ظاهر و احساس هر آنچه را که می فروشند را در بر می گیرد. اگر شما یک آرایشگر هستید اما هیچ عکسی از مشتریان خود ندارید، چگونه کسی می‌داند که خدمات شما چگونه است؟ نشان دادن آنچه می فروشید و اینکه چه کسی هستید به عنوان یک تجارت، کلید جلب اعتماد مردم به شما است.

قرار گرفتن در برند به شما کمک می کند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید. وقتی با برند خود سازگار هستید، وقتی افراد در جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با برند شما هستند، راحت تر شما را پیدا می کنند.

اگر مطمئن نیستید که چگونه در برند باشید، نگاهی به رقبای خود بیندازید. ببینید آنها چگونه محتوا تولید می کنند و سعی کنید سبک آنها را تقلید کنید. حضور در برند یک راه عالی برای بهبود دید شما و جذب فالوورهای بیشتر بنویسید.

در زیرنویس رسانه های اجتماعی شما مکان عالی دیگری برای گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط است. هنگامی که از کلمات کلیدی در زیرنویس خود استفاده می کنید، زمانی که افراد آن کلمات کلیدی را جستجو می کنند، به احتمال زیاد در نتایج جستجو نشان داده می شوند.

مهم است که در زیرنویس‌های خود دقیق باشید و تا حد امکان کلمات کلیدی مرتبط را درج کنید. با این حال، شما نمی خواهید زیرنویس های خود را با کلمات کلیدی پر کنید.

اگر زیرنویس های خود را با کلمات کلیدی پر کنید، خواندن آن دشوار خواهد بود و افراد کمتر با محتوای شما درگیر خواهند شد. شما می خواهید بین گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط و خوانایی و طبیعی کردن کپشن خود تعادل ایجاد کنید.

4. یک شخص واقعی باشید

از همه نکات و ترفندها که بگذریم، موتورهای جستجو دائما در تلاش هستند تا انسان تر باشند. و هر چه بتوانید انسان بیشتری باشید، بهتر است. برخی از بهترین نکات برای سئوی رسانه های اجتماعی عبارتند از: واقعی بودن، طبیعی بودن و ظاهر شدن زیاد. “اجتماعی” را در رسانه های اجتماعی حفظ کنید و مهربان باشید. سریعترین راه برای مخفی شدن یا پایین آوردن الگوریتم این است که فقط آداب معاشرت ضعیفی در این نوع پلتفرم ها داشته باشید.

مردم بیشتر احتمال دارد حسابی را دنبال کنند که احساس شخصی و قابل ربط دارد. اگر بتوانید نشان دهید که یک شخص واقعی پشت حساب شما وجود دارد، به احتمال زیاد فالوور جذب خواهید کرد.

5. از ابزارهایی برای بهبود سئوی اینستاگرام خود استفاده کنید

چند ابزار وجود دارد که می توانید از آنها برای بهبود سئوی اینستاگرام خود استفاده کنید. استفاده از این ابزارها به شما کمک می کند کلمات کلیدی مناسبی را برای استفاده پیدا کنید، پیشرفت خود را پیگیری کنید و موفقیت خود را اندازه گیری کنید.

برای اینکه واقعاً بازی سئوی اینستاگرام خود را ارتقا دهید، ممکن است بخواهید تعداد ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام و سایر برنامه هایی را که می توانند به شما در یادگیری نحوه عملکرد استراتژی اینستاگرام خود کمک کنند، بررسی کنید. در اینجا فقط چند مورد برای شروع شما آورده شده است.

Iconosquare: یک ابزار زمان‌بندی قدرتمند که تجزیه و تحلیل‌های بی‌درنگ در مورد نحوه تبلیغ محتوای شما و همچنین داده‌های رقبا و صنعت را ارائه می‌کند تا به شما کمک کند پست‌های خوبی داشته باشید.

Hashtags for Likes: ابزاری برای تحقیق و کشف بهترین هشتگ ها برای محتوای شما

برنامه ریزی (Plann): با یکپارچه سازی ابزارهای طراحی مانند Canva، این ابزار به شما امکان می دهد همه چیز را در یک مکان ایجاد کنید، پست کنید و نظارت کنید تا بتوانید مراقب نحوه عملکرد استراتژی اینستاگرام خود باشید.

استفاده از ابزارهایی برای ردیابی پیشرفت شما راهی عالی برای اطمینان از این است که از اینستاگرام برای کسب و کار خود بیشترین استفاده را می‌کنید.

6. با کاربران تعامل داشته باشید

تعامل با کاربر یک راه عالی برای ایجاد روابط با فالوورهای شما و ترغیب مردم به صحبت در مورد برند شما است. اگر بتوانید از تعامل با کاربر استفاده کنید، به احتمال زیاد فالوور جذب کرده و کسب و کار خود را رشد خواهید داد.

یکی از راه های استفاده از تعامل با کاربر، اجرای هدایا است. هدایا راهی عالی برای تعامل با فالوورهایتان و ترغیب مردم به صحبت درباره برند شما است.

راه دیگر برای استفاده از تعامل کاربر، ایجاد نظرسنجی است. نظرسنجی ها روشی عالی برای دریافت بازخورد از طرفداران خود و کسب اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان خود هستند.

با بهره گیری از تعامل کاربر، می توانید با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنید، از آنها بازخورد بگیرید و درباره مخاطبان خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

7. یک استراتژی اندازه گیری داشته باشید

زمانی که می‌خواهید سئوی اینستاگرام خود را بهبود ببخشید، داشتن یک استراتژی اندازه‌گیری رسانه‌های اجتماعی بسیار مهم است. شما باید بتوانید پیشرفت خود را ردیابی کنید و موفقیت خود را بسنجید. معیارهای مختلف ممکن است بر اساس اهداف صفحه اینستاگرام شما مهمتر باشند.

یکی از راه‌های اندازه‌گیری موفقیت، ردیابی تعامل است. تعامل شامل لایک، نظر و اشتراک گذاری است.

همچنین می توانید دسترسی خود را پیگیری کنید. Reach تعداد افرادی است که محتوای شما را می بینند.

یکی دیگر از راه‌های اندازه‌گیری موفقیت، ردیابی ترافیک است. ترافیک تعداد افرادی است که از وب سایت شما از اینستاگرام بازدید می کنند.

همچنین می توانید تبدیل ها را ردیابی کنید. تبدیل ها تعداد افرادی است که اقدام مورد نظر خود را انجام می دهند، مانند ثبت نام در خبرنامه یا خرید.

با ردیابی پیشرفت خود، می توانید ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست. این به شما کمک می کند تا استراتژی خود را تنظیم کنید و به رشد کسب و کار خود ادامه دهید.

در اینجا چند ابزار مفید برای درک بهتر تجزیه و تحلیل اینستاگرام خود آورده شده است:

Sprout Social

 

ابزار سنجش اینستاگرام

 

TapInfluence

 

ابزار سنجش اینستاگرام

 

Curalate

 

 

8. اصول را فراموش نکنید

اگرچه اینستاگرام یک پلتفرم بصری است، اصول اولیه حضور در اینترنت را فراموش نکنید.

مطمئن شوید که کپی شما املایی و بدون غلط املایی است. خطاها نامرتب و غیرحرفه ای به نظر می رسند.

اینستاگرام یک پلتفرم بصری است. بنابراین مهم است که تصاویر شما مرتبط و با کیفیت باشند. یک کاربر باید با نگاه کردن به گالری نمایه شما، درک خوبی از کاری که کسب و کار شما انجام می دهد داشته باشد.

مطمئن شوید که تمام پیوندهای موجود در نمایه خود را به روز نگه می دارید. آخرین چیزی که می خواهید این است که شخصی روی پیوند نمایه شما کلیک کند و یک پیام خطا پیدا کند.

به همان اندازه که سئو مهم است، اگر افرادی که در نمایه شما هستند به دلیل خطاها، تصاویر با کیفیت پایین و لینک های شکسته آن را ترک کنند، اعتبار خود را از دست خواهید داد و تلاش های شما به هدر می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *