چطور ترافیک بیشتری جذب کنیم؟

خانه » چطور ترافیک بیشتری جذب کنیم؟

چطور ترافیک بیشتری جذب کنیم؟

نتیجه جستجوی شماره یک در گوگل بیش از 39 درصد از کل کلیک ها را دریافت می کند. این بدان معناست که اگر شخصی عبارت کلیدواژه مورد نظر شما را جستجو کند، از هر ده نفر، چهار نفر روی اولین نتیجه کلیک می‌کنند و بقیه موارد را نادیده می‌گیرند.

تصور کنید اگر بتوانید چند عبارت مورد نظر خود را در رتبه اول قرار دهید چه تاثیری بر کسب و کار شما خواهد داشت.

هدف این راهنما این است که به شما کمک کند مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل را درک کنید تا بتوانید آنها را در وب سایت خود پیاده سازی کرده و ترافیک بیشتری دریافت کنید.

فاکتورهای رتبه بندی گوگل چیست؟

فاکتورهای رتبه بندی گوگل عناصری از وب سایت شما هستند که الگوریتم جستجوی گوگل هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه چه صفحات وب را در نتایج جستجو برای یک عبارت جستجوی معین نشان دهد، در نظر می گیرد.

وقتی کسی عبارتی مرتبط با کسب و کار یا خدمات شما را جستجو می کند، می خواهید شما را پیدا کند نه رقیب شما، درست است؟

برای اینکه بفهمید چگونه می توانید وب سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل رتبه بندی کنید، باید رتبه بندی گوگل SEO را بدانید. صدها عامل رتبه بندی وجود دارد که برخی از آنها می توانند تأثیر قابل توجهی داشته باشند، در حالی که برخی دیگر اهمیت کمتری دارند.

در این راهنما، عواملی که بسیار مهم هستند را پوشش می‌دهیم. با این راهنمایی می‌دانید که برای کدام استراتژی‌های سئو بیشترین زمان و هزینه را صرف کنید.

چرا دانستن فاکتورهای سئوی رتبه بندی گوگل مهم است؟

در حالی که ROI در سئو می تواند کمی مبهم باشد، مطالعه Intergrowth کمی وضوح بیشتری به آن می دهد.

پنج نتیجه ارگانیک اول 67.60 درصد از کل کلیک ها را تشکیل می دهند. پس از آن، درصد کلیک ها به 3.73 کاهش می یابد.

فرض کنید برای یک کلمه کلیدی با 1000 جستجو در ماه با نرخ کلیک 30 درصد در رتبه اول قرار می گیرید. این باعث می شود هر ماه 300 بازدید کننده جدید به سایت شما جذب شوند. اگر فقط یک درصد از این بازدیدکنندگان را تبدیل کنید، باز هم به معنای سه مشتری جدید در هر ماه به مدت یک سال است.

تنها رتبه یک در گوگل برای یک کلمه کلیدی می تواند سالانه 36 مشتری جدید برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد.

اجرای برخی از مراحل این راهنما برای رتبه بندی تعداد انگشت شماری از کلمات کلیدی می تواند تأثیر قابل توجهی داشته باشد.

11 فاکتور مهم رتبه بندی گوگل در سئو

بیایید به برخی از مهم ترین عوامل رتبه بندی گوگل نگاهی بیندازیم تا بتوانید نحوه افزایش رتبه سئو در گوگل را بیاموزید.

1. Mobile-First Optimization

در سه ماهه چهارم سال 2021، ترافیک موبایل 54.4 درصد از ترافیک جهانی را به خود اختصاص داده است. اکثر افرادی که با گوشی هوشمند خود وب گردی می کنند انتظار دارند که سایت شما به خوبی روی دستگاه آنها کار کند و اگر اینطور نباشد، احتمالاً از سایت شما خارج می شوند.

به همین دلیل است که موبایل دوستی یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل است. اگر سایت شما در موبایل به درستی کار نمی کند، گوگل شما را از بین می برد.

اگر من را باور ندارید، می توانید مستقیماً در مورد آن از Google بخوانید. از تابستان 2019، آن‌ها فهرست‌سازی اولین موبایل را آغاز کردند، به این معنی که عملکرد شما در تلفن همراه رتبه‌بندی شما را تعیین می‌کند. عملکرد دسکتاپ از نظر اهمیت در رتبه دوم قرار دارد.

برای رتبه بندی در نتایج جستجوی گوگل، باید مطمئن شوید که سایت شما در گوشی ها، تبلت ها و رایانه ها یکسان عمل می کند. مطمئن شوید که تم یا قالبی که انتخاب می‌کنید پاسخگوی تلفن همراه باشد. در مرحله بعد، مطمئن شوید که همه تصاویر شما به وضوح نمایش داده می شوند، بررسی کنید که آیا کلماتی از صفحه نمایش می افتد یا خیر، و دیوارهای غول پیکر متن را محدود کنید، که ممکن است در دسکتاپ خوب به نظر برسند، اما در تلفن همراه می توانند کل صفحه را پوشش دهند.

با کاهش تعداد تغییر URL های ویدئو و محدود کردن مقدار محتوای “تنبل بار” در سایت خود، مطمئن شوید که سایت به درستی بارگیری می شود.

2. Core Web Vitals

در حالی که ما زمان زیادی را صرف تمرکز بر بهینه سازی کلمات کلیدی، بهینه سازی موبایل و بک لینک ها می کنیم، گوگل توجه زیادی به تجربه صفحه (Page Experience) می کند. به همین دلیل است که آنها مجموعه جدیدی از سیگنال ها به نام Core Web Vitals را منتشر کرده اند. این سیگنال ها سرعت بارگذاری صفحه وب سایت، پاسخگویی و ثبات بصری را در نظر می گیرند.در حالی که ما زمان زیادی را صرف تمرکز بر بهینه سازی کلمات کلیدی، بهینه سازی موبایل و بک لینک ها می کنیم، گوگل توجه زیادی به تجربه صفحه (Page Experience) می کند. به همین دلیل است که آنها مجموعه جدیدی از سیگنال ها به نام Core Web Vitals را منتشر کرده اند. این سیگنال ها سرعت بارگذاری صفحه وب سایت، پاسخگویی و ثبات بصری را در نظر می گیرند.

 

 

معیارهای اصلی کور وب ویتال

بارگیری: Largest Contentful Paint (LCP)

Largest Contentful Paint یا LCP به عملکرد بارگذاری صفحه شما اشاره دارد. سرعت بارگذاری درک شده را پوشش می دهد، به این معنی که: چقدر طول می کشد تا وب سایت شما شروع به نمایش عناصر مهم برای کاربر کند.

معیار کلی برای گوگل 2.5 ثانیه است. این بدان معناست که وب سایت شما باید همه چیز را در فریم اول (بالای تاشو) در 2.5 ثانیه نمایش دهد.

به خاطر داشته باشید که صفحات وب به صورت مرحله ای نمایش داده می شوند. بنابراین هنگامی که عناصر نهایی بالای صفحه شما بارگیری می شود، LCP شما خواهد بود. LCP آهسته، رتبه ی شما را پایین می آورد و LCP سریع، رتبه ی های بالاتری را برای شما به ارمغان می آورد.

تعامل: FID (First Input Delay)

First Input Delay یا FID پاسخگویی صفحه وب شما است. این معیار، زمانِ بین اولین تعامل کاربر با صفحه و زمانی که مرورگر می تواند به آن تعامل پاسخ دهد را اندازه گیری می کند.

فرض کنید در حال پر کردن فرمی در یک وب سایت برای درخواست اطلاعات بیشتر در مورد یک محصول هستید. شما فرم را پر کرده و روی ارسال کلیک کنید. چه مدت طول می کشد تا وب سایت پردازش آن درخواست را آغاز کند؟ این زمان، همان First Input Delay است. به عبارت دیگر، زمان بین اقدام کاربر و پاسخ وب را FID نامگذاری می کنند. کوتاه بودن زمان FID برای کاربران بسیار مهم است.

پایداری بصری: Cumulative Layout Shift (CLS)

CLS به فراوانی تغییرات طرح ‌بندی غیرمنتظره و ثبات کلی بصری صفحه وب اشاره دارد.

فرض کنید در حال خواندن محتوای یک سایت هستید که یک چیز جالب می بینید. سعی می کنید که روی آن کلیک کنید اما درست در آخرین لحظه، پایین می رود. اکنون باید به عقب برگردید و آنچه را که به دنبال آن بودید دوباره پیدا کنید. شما در حال خواندن یک پاراگراف هستید یا یک چیز جالب دیده اید که می خواهید روی آن کلیک کنید اما دکمه‌ها، تبلیغات و ویدیوها همچنان در حال بارگیری هستند و مدام پاراگراف را در صفحه پایین می‌آورد، بنابراین برای خواندن آن باید به پیمایش ادامه دهید.

اینها نشانه‌هایی از تجربه ضعیف در صفحه هستند، و گوگل در تلاش برای ارائه بهترین تجربه برای کاربران این مشکلات را فاکتور بررسی قرار می دهد.

این مسئله را جدی بگیرید. اکنون اغلب فروشگاه ها از حالت حضوری خارج شده اند و به مجازی روی آورده اند و یا در کنار حضوری بودن، فعالیت مجازی خود را نیز دارند. در آینده، فروشگاه های اینترنتی بسیار بسیار بیشتر می شوند و فروشگاه ها از حالت حضوری در می آیند. مردم می خواهند که همان تجربه ی دلپذیر و ساده ی حضوری را در فروشگاه های آنلاین داشته باشند و هرچقدر که سایت شما در این زمینه بهتر عمال کند، کسب و کارتان نیز رونق بیشتری خواهد گرفت.

3. محتوای با کیفیت

به نقل از SEMRush حدود 55 درصد از برندها به دلیل بهبودهایی که در محتوای خود انجام دادند، نتایج بهتری را تجربه کردند. در اینترنت جایی برای محتوای بی کیفیت وجود ندارد. من این را یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل می‌دانم، زیرا به هیچ چیز پیچیده یا فانتزی نیاز ندارد. محتوای عالی، کامل و با ارزش بنویسید تا گوگل به نفع شما عمل کند.

برای آموزش سئو به صورت اصولی و حرفه ای به صفحه زیر سری بزنید:

تدریس خصوصی سئو

منظور محتوای با کیفیت چیست؟

منظورم نوشتن محتوایی است که مردم می خواهند بخوانند، محتوایی که کمک می کند و محتوایی که بیشتر از رقبا ارائه می کند. یک مکان عالی برای شروع، تحقیق در مورد سؤالات مشتریان و ایجاد محتوایی است که پاسخ‌ها را ارائه می‌کند. برای یافتن سؤالات متداول، از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Ubersuggest، تالارهای گفتمان سؤال مانند Quora و نظارت بر گفتگو بین مخاطبان هدف خود در رسانه های اجتماعی استفاده کنید.

اگر بتوانید محتوای باکیفیت ایجاد کنید که عناصر فنی بیشتری را که در این راهنما مورد بحث قرار می‌دهیم را نیز در بر بگیرد، شانس زیادی برای بهبود سئوی خود و در نهایت نتیجه نهایی خود خواهید داشت.

4. سن و اقتدار دامنه

متأسفانه، سن دامنه یکی از آن فاکتورهای سئو رتبه بندی گوگل است که لزوماً نمی توانید آن را کنترل کنید مگر اینکه دامنه های چاشنی خریداری کنید.

سن دامنه به مدت زمانی اشاره دارد که دامنه شما ثبت شده است و اعتبار اساساً اعتبار شما نزد گوگل است.

حتی با وجود اینکه خود جان مولر «پادشاه جستجو» گفت که سن دامنه هیچ تاثیری ندارد، من هنوز باید باور داشته باشم که در اعتبار کلی سایت شما نقش دارد.

5. پیوندها

بیش از 90 درصد از صفحات وب هیچ ترافیکی دریافت نمی کنند، اغلب به این دلیل که هیچ بک لینکی ندارند.

و بله، لینک ها همچنان برای سئو رتبه بندی گوگل مهم هستند. لینک های ورودی، لینک های خروجی و لینک های داخلی همگی فاکتورهای مهم رتبه بندی هستند، زیرا اقتدار کلی سایت شما را افزایش می دهند و به سایت شما کمک می کنند تا خود را به عنوان یک منبع ارزشمند نشان دهد.

لینک های ورودی یا “بک لینک” لینک هایی هستند که از سایت شخص دیگری به محتوای شما می آیند. اینها با نشان دادن محتوای شما به Google به قدری عالی است که می‌خواهد به آن پیوند دهد، اعتبار را افزایش می‌دهد.

پیوندهای خروجی با ارائه منابع مرتبط اضافی به بازدیدکنندگان سایت شما، قدرت را نشان می دهند. برای مثال، باید پیوندهای خروجی را اضافه کنید تا به خوانندگان کمک کنید در مورد چیزی بیشتر بیاموزند یا از حقایق و آماری که در محتوای خود وارد می‌کنید نسخه پشتیبان تهیه کنید.

پیوندهای داخلی پیوندهایی در وب سایت شما هستند که ایده ها را به هم پیوند می دهند. داشتن وب از لینک های داخلی برای رتبه بندی گوگل در سئو بسیار مهم است زیرا به گوگل نشان می دهد که شما یک منبع کامل از A تا Z در مورد یک موضوع هستید.

 

 

6. تجربه کاربری در سایت

نرخ پرش یکی از عوامل رتبه بندی گوگل است که می تواند به طور قابل توجهی در رتبه بندی گوگل شما در نتایج جستجو تاثیر بگذارد. یک مطالعه نشان داد که میانگین نرخ پرش حدود 49 درصد است. بسیاری معتقدند نرخ پرش 50 تا 60 درصدی قابل قبول است. اگر نرخ پرش شما بسیار کمتر از آن باشد، به گوگل نشان می دهد که صفحه شما احتمالاً آنچه را که به دنبال آن هستند به کاربران ارائه نمی دهد، به این معنی که صفحه شما کمتر در نتایج جستجو ظاهر می شود.

نرخ کلیک و زمان ماندن از دیگر فاکتورهای مهم رتبه‌بندی گوگل در تجربه درون صفحه هستند. آنها به گوگل می گویند که آیا شخصی وقتی روی سایت شما کلیک می کند از نتایج جستجو برای درخواست جستجوی خود، آنچه را که می بیند دوست دارد یا خیر.

می‌توانید معیارهای تجربه کاربری روی صفحه خود را با اطمینان از همسویی محتوایتان با کلمات کلیدی هدف، ابرداده و برچسب عنوان بهبود بخشید. این تضمین می کند که وقتی شخصی روی سایت شما کلیک می کند، آنچه را که به دنبالش است به دست می آورد.

7. سئو فنی

سئوی تکنیکال هنوز یک عامل مهم رتبه بندی گوگل است. سئوی فنی شامل موارد زیر است:

  • کلمات کلیدی در عنوان صفحه و تگ عنوان
  • برچسب‌های هدر بهینه شده برای کلمات کلیدی
  • توضیحات متا به درستی با 110 تا 150 کاراکتر بهینه شده است
  • متن و برچسب جایگزین غنی از کلمات کلیدی
  • استفااده از اسکیماهای مناسب و واقعی

یک مطالعه بر روی سئو فنی موارد زیر را نشان داد:

  • هر چهارمین وب سایت دارای خطاهای پیوند است
  • 13 درصد از وب سایت ها دارای خطا در نقشه سایت خود هستند
  • 63 درصد از وب سایت ها توضیحات متا را رها می کنند
  • بیش از 20 درصد از وب سایت ها سرعت سایت پایینی دارند

خوشبختانه، سئوی فنی می‌تواند یکی از ساده‌ترین موارد برای تنظیم در وب‌سایت شما باشد. اطمینان حاصل کنید که از کلمات کلیدی مرتبط در تمام سرصفحه ها و ابرداده ها استفاده می کنید. کلید انجام این کار داشتن یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی با کیفیت است که داده های پیچیده رقبا و شکاف های کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار می دهد. شما همچنین می توانید یک ممیزی SEO را اجرا کنید، و این راهنما نحوه انجام آن را توضیح می دهد.

در مورد تگ‌های هدر، باید مطمئن شوید که در صورت امکان از کلمات کلیدی در سرفصل‌های مقالات خود استفاده می‌کنید. وقتی گوگل سایت شما را بررسی می کند، هدرها شاخص بزرگی از موضوع مقاله شما هستند، و برای رتبه بندی کلی گوگل در سئو مهم هستند.

توضیحات متا و تگ عنوان شما همان چیزی است که در SERP هنگامی که شخصی کلمه کلیدی مرتبط را جستجو می کند، نمایش داده می شود. شما می خواهید از کلمات کلیدی در تگ متا و عنوان استفاده کنید – اما مطمئن شوید که طبیعی است و اجباری نیست.

8. سیگنال های اجتماعی

اگرچه این مطالعه ممکن است کمی قدیمی باشد، اما همچنان زمینه ای را برای اهمیت رسانه های اجتماعی در سئو فراهم می کند.

نمودار و مطالعه انجام شده توسط cognitiveSEO نشان می دهد که چگونه تعداد اشتراک گذاری های اجتماعی بر رتبه بندی کلی یک صفحه وب تأثیر می گذارد. با پایین آمدن سهام، رتبه بندی کاهش می یابد. البته، این عامل به تنهایی تأثیر زیادی بر رتبه شما نخواهد داشت، اما در گرماگرم رقابت، این می تواند شما را متمایز کند.

 

 

به خاطر داشته باشید که حضور اجتماعی نیز یک عامل اعتماد مهم است. اگر بازدیدکنندگان بتوانند شما را در رسانه های اجتماعی پیدا کنند و ببینند که شما فعال و حاضر هستید، ممکن است تمایل بیشتری به خرید از شما داشته باشند.

9. ارتباط و اقتدار محتوا

این فاکتور رتبه بندی گوگل را می توان به سه دسته اصلی تقسیم کرد:

  • هدف جستجو
  • مراکز محتوا
  • ارتباط موضوعی

اینها سه فاکتور فوق العاده مهم در رتبه بندی گوگل در سئو هستند. گوگل به محتوای واقعی که مردم تولید می‌کنند توجه بیشتری می‌کند و به این موضوع اهمیت می‌دهد که آیا یک وب‌سایت واقعاً راه‌حل‌هایی را برای افراد ارائه می‌دهد یا اینکه آنها کاملاً برای موتور جستجو می‌نویسند.

Surfer یک مطالعه موردی باورنکردنی انجام داد و دریافت که از 37000 کلمه کلیدی، حدود 12 درصد از آنها قصد تغییر کردند و بسیاری از کلمات کلیدی مرتبط با خرید تبدیل به اطلاعاتی شدند. این بدان معناست که افرادی که زمانی به دنبال چیزی برای خرید بودند، اکنون در جستجوی اطلاعاتی هستند تا به آنها در انتخاب خرید کمک کند.

مراکز محتوا را به عنوان مقصدی در نظر بگیرید که در آن افراد می توانند بیایند و هر آنچه را که باید در مورد یک موضوع بدانند بیابند. اگر سایت شما نگاهی جامع به چیزی ارائه می دهد، گوگل شما را به عنوان یک مرجع می بیند. با ایجاد این هاب ها در وب سایت خود، به گوگل نشان می دهید که می توانید همه چیز را از A تا Z ارائه دهید.

10. اطلاعات کسب و کار واقعی

این فاکتور رتبه‌بندی گوگل یکی از مواردی است که من تا حدودی جدید می‌دانم، اما در دسته سیگنال‌های اعتماد قرار می‌گیرد. از آنجایی که افراد بیشتر و بیشتری برای تقریباً همه چیز به اینترنت مراجعه می کنند، باید تجربه فروشگاه را به وب سایت خود ترجمه کنید.

این یعنی چی؟ این بدان معناست که مردم انتظار دارند بتوانند تلفن را بردارند و با شما تماس بگیرند، آنها می‌خواهند ببینند شما در کجا مستقر هستید، و انتظار دارند که شما آنجا باشید و به سؤالات آنها در زمان واقعی پاسخ دهید.

دریافت یک شماره Google Voice، ایجاد یک صفحه «درباره ما» با تصاویر واقعی و حتی افزودن یک آدرس به وب سایت شما می تواند به افزایش اعتبار کمک کند و به Google نشان دهد که یک تجارت واقعی هستید.

11. طول محتوا

بارها و بارها مورد بحث و آزمایش قرار گرفته است، اما همیشه ثابت شده است که محتوای طولانی تر عملکرد بهتری دارد.

محتوای طولانی‌تر، اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی بیشتر و بازدیدهای صفحه منحصر به فرد بیشتری را به همراه دارد. محتوای طولانی‌تر نیز تمایل دارد جایگاه خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ کند.

حالا، این به این معنا نیست که بروید و یک سالاد 15000 کلمه ای بریزید و انتظار داشته باشید رتبه بندی شود. شما هنوز باید مقدار زیادی ارزش، منابع و اطلاعات باورنکردنی را با آن کلمات ارائه دهید. با این حال، اگر بتوانید مقاله جامع‌تری که طولانی‌تر از رقیب باشد جمع آوری کنید، شانس بیشتری برای رتبه‌بندی خواهید داشت.

عوامل احتمالی رتبه بندی گوگل در آینده

ما می بینیم که سئوی رتبه بندی گوگل در آینده به کجا خواهد رفت؟ بر اساس تجربه و تحقیقات، پنج عامل اصلی را در سال‌های آینده مهم‌ترین می‌دانم (گوگل همچنین به ما می‌گوید این عوامل مهم هستند):

  • محتوای با کیفیت بالا و بسیار مرتبط
  • تحقیق و قرار دادن کلمات کلیدی صادقانه و مرتبط
  • تجربه کاربری بی عیب و نقص و عملکرد سایت
  • بهینه سازی موبایل و صدا
  • پروفایل بک لینک قوی

این پنج چیز در مورد آنچه گوگل به دنبال آن است به ما می گوید؟ گوگل از شما می خواهد که وقتی کاربران در سایت شما قرار می گیرند، تجربه خوبی را برای کاربران فراهم کنید.

این مطالعه که توسط Content Science انجام شده است اهمیت ارتباط محتوا را مانند روز روشن می کند. به طور خلاصه، آنها بیان می‌کنند که اگرچه داشتن ترافیک زیاد در سایت شما عالی است، و از نظر گوگل خوب به نظر می‌رسد، اما برای ایجاد کامل اهداف، مرتبط بودن محتوا کلیدی است.

تجربه کاربر و عملکرد سایت با ارتباط محتوا همراه است. مهم نیست که محتوای سایت شما چقدر عالی باشد، شما باید سایتی داشته باشید که عملکرد خوبی داشته باشد و بسیاری از کادرهای فنی مورد انتظار گوگل را بررسی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *