سئو تکنیکال چیست؟

خانه » سئو تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال به بهینه‌سازی وب‌سایت و سرور اشاره دارد که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا سایت شما را به طور مؤثرتری بخزند و ایندکس کنند (برای کمک به بهبود رتبه‌بندی ارگانیک).

چک لیست سئو تکنیکال

موتورهای جستجو در نتایج جستجو به وب‌سایت‌هایی که ویژگی‌های فنی خاصی را نشان می‌دهند رفتار ترجیحی می‌دهند – به عنوان مثال اتصال ایمن، طراحی واکنش‌گرا یا زمان بارگذاری سریع. سئو تکنیکال کاری است که باید انجام دهید تا مطمئن شوید وب‌سایتتان از پس این کارها برمی آید.

در زیر فهرستی از مراحل مهمی را که می‌توانید برای اطمینان از پیشرفت سئو تکنیکال خود بردارید، مشاهده خواهید کرد. با پیروی از این دستورالعمل‌ها، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که امنیت و ساختار سایت شما انتظارات الگوریتم‌های موتورهای جستجو را برآورده می‌کند و بر این اساس در نتایج جستجو پاداش می‌گیرد.

1. از SSL استفاده کنید.

لایه سوکت های امن – SSL – یک فناوری امنیتی است که یک پیوند رمزگذاری شده بین یک وب سرور و یک مرورگر ایجاد می کند. شما می توانید یک سایت را با استفاده از SSL به راحتی تشخیص دهید: URL وب سایت با “https://” شروع می شود نه “http://.”

در سال 2014 گوگل اعلام کرد که می‌خواهد «HTTPS همه جا» را ببیند و وب‌سایت‌های امن HTTPS در نتایج جستجو بر وب‌سایت‌های غیرایمن ترجیح داده می‌شوند.

2. مطمئن شوید که سایت شما برای موبایل مناسب است.

یک طراحی سایت Responsive به طور خودکار تنظیم می شود تا بتوان آن را به راحتی در هر دستگاهی پیمایش کرد و خواند.

گوگل در مورد این واقعیت واضح است که داشتن یک سایت ریسپانسیو توسط الگوریتم های آن یک سیگنال رتبه بندی بسیار مهم در نظر گرفته می شود. با معرفی رویکرد «First mobile index» گوگل برای نمایه سازی محتوا، یک وب سایت واکنش گرا اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است.

بنابراین منطقی است که مطمئن شوید وب سایت شما کاملاً ریسپانسیو است و در بهترین فرمت ممکن برای کاربران موبایل، تبلت یا دسکتاپ نمایش داده می شود.

3. سرعت سایت خود را افزایش دهید.

موتورهای جستجو سایت هایی را ترجیح می دهند که سریع بارگذاری شوند: سرعت صفحه یک سیگنال رتبه بندی مهم در نظر گرفته می شود.

چندین راه برای افزایش سرعت سایت وجود دارد:

  • از هاست سریع استفاده کنید.
  • از یک ارائه دهنده سریع DNS (“سیستم نام دامنه”) استفاده کنید
  • «درخواست‌های HTTP» را به حداقل برسانید – استفاده از اسکریپت‌ها و افزونه‌ها را به حداقل برسانید
  • به جای چندین شیوه نامه CSS یا CSS درون خطی، از یک شیوه نامه CSS (کدی که به مرورگر وب سایت برای نمایش نحوه نمایش وب سایت شما استفاده می شود) استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که فایل های تصویری شما تا حد امکان کوچک هستند (بدون اینکه بیش از حد پیکسل باشند
  • صفحات وب خود را فشرده کنید (این کار را می توان با استفاده از ابزاری به نام GZIP انجام داد)
  • کد سایت خود را کوچک کنید – از هر گونه فاصله غیر ضروری، شکسته شدن خط یا تورفتگی در HTML، CSS و جاوا اسکریپت خود خلاص شوید (برای کمک در این مورد به صفحه Minify Resources Google مراجعه کنید).

4. مشکلات محتوای تکراری را برطرف کنید.

محتوای تکراری (Duplicate content) می تواند برای کاربران و در واقع الگوریتم های موتورهای جستجو گیج کننده باشد. همچنین می‌توان از آن برای دستکاری رتبه‌بندی جستجو یا کسب ترافیک بیشتر استفاده کرد.

در نتیجه، موتورهای جستجو علاقه‌ای به آن ندارند و گوگل و بینگ به مدیران وب‌سایت توصیه می‌کنند که مشکلات محتوای تکراری را که پیدا می‌کنند برطرف کنند.

5. یک نقشه سایت XML ایجاد کنید.

نقشه سایت XML فایلی است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت شما را در حین خزیدن در آن درک کنند – می توانید آن را مانند یک «نقشه راه جستجو» در نظر بگیرید که دقیقاً به موتورهای جستجو می گوید هر صفحه کجاست. خود افزونه yoast این فایل xml را به صورت اتوماتیک ساخته و لینک آن را در اختیار شما قرار می دهد.

sitemap اطلاعات مفیدی در مورد هر صفحه در سایت شما، از جمله:

  • آخرین باری که یک صفحه اصلاح شد.
  • چه اولویتی در سایت شما دارد
  • هر چند وقت یکبار به روز می شود

6. راه اندازی نسخه AMP وب سایت با هدف سئو تکنیکال

AMP یک پروژه تحت حمایت گوگل است که هدف آن سرعت بخشیدن به تحویل محتوا در دستگاه های تلفن همراه از طریق استفاده از کد خاصی به نام AMP HTML است.

نسخه های AMP صفحات وب شما بسیار سریع در دستگاه های تلفن همراه بارگیری می شوند. آنها این کار را با حذف محتوا و کد شما تا حد امکان انجام می دهند، متن، تصاویر و ویدیو را دست نخورده باقی می گذارند اما اسکریپت ها، نظرات و فرم ها را غیرفعال می کنند.

از آنجایی که صفحات AMP بسیار سریع بارگذاری می شوند، احتمال بیشتری وجود دارد که کاربران شما خوانده شوند و به اشتراک گذاشته شوند، زمان ماندگاری و تعداد بک لینک هایی که به محتوای شما اشاره می کنند افزایش می یابد.

7. نشانه گذاری داده های ساخت یافته را به وب سایت خود اضافه کنید.

نشانه گذاری داده های ساختاریافته کدی است که به وب سایت خود اضافه می کنید تا به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای موجود در آن را بهتر درک کنند. این داده ها می توانند به موتورهای جستجو کمک کنند تا سایت شما را به طور موثرتری فهرست کنند و نتایج مرتبط تری ارائه دهند.

 داده های ساخت یافته

به‌علاوه، داده‌های ساخت‌یافته نتایج جستجو را از طریق افزودن «قطعات غنی» بهبود می‌بخشد – برای مثال، می‌توانید از داده‌های ساخت‌یافته برای اضافه کردن سیستم پرسش و پاسخ (FAQ) استفاده کنید.

 

برای شرکت در جلسات تدریس خصوصی سئو به لینک زیر مراجعه نمایید:

تدریس خصوصی سئو

از آنجایی که از نظر بصری جذاب‌تر هستند و اطلاعات مفید فوری را برای جستجوگران برجسته می‌کنند، این نتایج بهبودیافته می‌تواند نرخ کلیک (CTR) شما را بهبود بخشد و ترافیک بیشتری را برای سایت شما ایجاد کند. از آنجایی که سایت هایی با نتایج دارای CTR بالاتر معمولاً در موتورهای جستجو دارای رفتار ترجیحی هستند، ارزش تلاش برای افزودن داده های ساختاریافته به سایت خود را دارد.

8. سایت خود را با کنسول جستجوی گوگل و ابزار وب مستر بینگ ثبت کنید

Google Search Console و Bing Webmaster Tools به ترتیب ابزارهای رایگان گوگل و مایکروسافت هستند که به شما امکان می دهند وب سایت خود را برای فهرست بندی در موتورهای جستجوی آنها ارسال کنید.

هنگامی که آماده راه اندازی وب سایت خود هستید، باید نقشه سایت XML آن را به کنسول جستجوی گوگل و ابزار وبمستر ارسال کنید تا بتوانند سایت جدید شما را بخزند و شروع به نمایش نتایج از آن در نتایج جستجو کنند.

این خدمات همچنین به شما این امکان را می‌دهند که عملکرد کلی سایت خود را از نظر موتورهای جستجو زیر نظر داشته باشید – کارهای دیگری که می‌توانید با این ابزار انجام دهید عبارتند از:

  • تست قابلیت استفاده از موبایل سایت شما
  • دسترسی به تجزیه و تحلیل جستج
  • مشاهده بک لینک به سایت شما
  • رد کردن لینک های هرزنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *