چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم؟

خانه » چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم؟

چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم؟

برای نوشتن یک محتوای سئو شده باید به قوانینی که در این مقاله آنها را برای شما گردآوری کرده ایم مورد توجه قرار دهید.

1. قبل از نوشتن فکر کنید!

قبل از شروع به تولید محتوای با کیفیت، به دقت در مورد پیام محتوای خود فکر کنید. چه چیزی می خواهید به خوانندگان خود بگویید، یا به کدام سوال اصلی آنها می خواهید پاسخ دهید؟ هدف مقاله شما چیست؟ یک راه آسان برای دریافت بینش در این مورد این موضوع، مشاهده نتایج جستجو برای عبارت جستجویی است که می خواهید در مقاله خود به آن پاسخ بدهید.

2. ساختاری برای پست خود طراحی کنید

برای نوشتن یک پست وبلاگ خوانا و سئو شده، باید یک ساختار واضح ایجاد کنید. این بدان معنی است که هر پست باید دارای:

  • نوعی مقدمه (که در آن موضوع خود را معرفی می کنید).
  • بدن (که پیام اصلی در آن نوشته شده است)؛
  • نتیجه گیری (که در آن ایده های اصلی را خلاصه می کنید یا نتیجه می گیرید).

در چند جمله، آنچه را که می خواهید بگویید در هر سه قسمت یادداشت کنید. شما اکنون خلاصه ای از پست خود را ایجاد کرده اید. این به شما کمک می کند تا یک پست وبلاگ ساختاریافته و قابل خواندن ایجاد کنید. اکنون نوشتن واقعی می تواند آغاز شود.

در جلسات تدریس خصوصی سئو در یک کارگاه عملی نحوه نوشتن یک محتوای با کیفیت و سئو شده را خواهید آموخت.

3. از پاراگراف ها و عنوان ها استفاده کنید

همه از پاراگراف ها استفاده می کنند، اما همه آنها را به خوبی استفاده نمی کنند. هر جمله جدید را فقط به این دلیل که زیبا به نظر می رسد با یک خط جدید شروع نکنید. همچنین سعی کنید آنها را زیاد طولانی نکنید، زیرا هر پاراگراف باید ایده یا موضوع خاص خود را داشته باشد. از خود بپرسید ایده اصلی هر پاراگراف چیست؟ شما باید بتوانید ایده اصلی را در یک جمله خلاصه کنید. اگر این امکان پذیر نیست و برای توضیح ایده اصلی به جملات بیشتری نیاز دارید، فقط باید از پاراگراف های بیشتری استفاده کنید.

عناوین مناسب همچنین به خوانندگان شما کمک می کند تا بفهمند قسمت خاصی از متن شما در مورد چیست. اگر می خواهید افراد راه خود را از طریق مقالات شما بیابند، از عنوان های فرعی برای هدایت آنها استفاده کنید، به آنها کمک کنید صفحه شما را اسکن کنند و ساختار مقالات شما را روشن کنند. آنها نه تنها برای خوانایی، بلکه برای SEO نیز مهم هستند. به همین دلیل است که توصیه می کنم از کلمه کلیدی خود در برخی از زیرعنوان ها استفاده کنید. منظور من برخی از آنهاست، زیرا استفاده از کلمه کلیدی شما در هر عنوان، متن را ناهموار و غیرطبیعی می کند. این باعث می‌شود مردم از خواندن بیشتر خودداری کنند.

4. از کلمات انتقالی استفاده کنید

کلمات انتقالی به افراد کمک می کنند متن شما را اسکن کنند و رابطه بین جملات و پاراگراف ها را درک کنند. برای مثال، فرض کنید که سه دلیل وجود دارد که مردم محصول شما را بخرند. شما باید از کلمات سیگنالی مانند: “اول از همه” استفاده کنید. “ثانیا” و “بالاخره”. همچنین، کلماتی مانند “اما”، “به طور مشابه” و “مثلا” سیگنال واضحی به خوانندگان شما می دهند. خوانندگان بلافاصله متوجه خواهند شد که پس از کلماتی مانند “خلاصه کردن” یا “به طور خلاصه” نتیجه گیری خواهد شد. بنابراین کلمات انتقالی برای افزودن ساختار به متن شما بسیار مهم هستند.

5. از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید

پر کردن مقاله خود با کلمه کلیدی متمرکز باعث می شود که خواندن آن جذابیت کمتری داشته باشد و به رتبه شما آسیب برساند. گوگل در حال هوشمندتر شدن است و از شما می خواهد محتوایی بنویسید که کاربران آن را دوست داشته باشند. نمی خواهد شما از کلمه کلیدی تمرکز خود در هر جمله دیگری استفاده کنید و راه های دیگری برای تجزیه و تحلیل متن شما دارد. یکی از راه هایی که گوگل موضوع متن شما را درک می کند، تشخیص مترادف ها و سایر کلمات کلیدی مرتبط با عبارت کلیدی تمرکز شما است. به همین دلیل است که باید از مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط در سراسر نسخه خود استفاده کنید.

6. طول مقاله خود را بهینه کنید

مطمئن شوید که پست های وبلاگ شما حداقل 300 کلمه داشته باشد اما طول مقاله خود را متعادل نگه دارید. گوگل مقالات طولانی را دوست دارد، با این حال، اگر مقاله شما بیش از حد طولانی باشد، می تواند کاربران را بترساند. من توصیه می کنم فقط زمانی مقالات طولانی بنویسید که می دانید نویسنده ماهری هستید!

7. لینک سازی داخلی

اگر قبلاً مطالبی را در مورد همان موضوع پست فعلی خود نوشته اید، فراموش نکنید که به این پست ها لینک بدهید. این کار باعث می‌شود پست جدید وبلاگ شما و پست‌های قدیمی قوی‌تر شوند. لینک سازی داخلی از نظر گوگل باعث افزایش اعتبار صفحات شده و برای کاربران نیز می تواند مفید باشد. چرا که ممکن است علاقه داشته باشند مقاله های دیگر شما را بخوانند.

8. اجازه دهید دیگران پست شما را بخوانند

قبل از انتشار پست خود، حتما از شخص دیگری بخواهید تا آن را خوانده و در مورد این که این مقاله هدف اصلی را به خوبی مطرح کرده است یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *