ساختار داده (structured data)، یکی از المان های مهم و تاثیرگذار در رتبه بندی است. اما اگر بخواهید کامل تر آن را بشناسید، به شما توصیه می کنم این مقاله را تا اخر بخوانید.
در یک وب سایت ، داده های ساخت یافته وسیله ای برای تعریف محتوا با مجموعه ای یکنواخت از نام و مقادیر است ، به طوری که ربات های خزنده موتورهای جستجو می توانند محتوای سایت شما را بهتر خوانده و درکن راحت تر شود. داده های ساخت یافته در سئو شامل ساختار علامت گذاری داده ها به فرمت JSON-LD می شود که تحت استاندارد Schema.org تعریف شده و استفاده آن در وب سایت توسط Google توصیه شده است.
استاندارد ارائه شده توسط Schema.org شامل مجموعه ای از واژگان و روابط مشترکی است که مورد تائید گوگل ، مایکروسافت ، یاندکس و سایر موتورهای جستجو است. هدف استفاده از داده های ساخت یافته دسترسی آسان به اطلاعات موجود در وب برای کاربران است.
Schema.org در حال حاضر ، 778 نوع داده استاندارد را معرفی کرده که این تعداد در حال رشد است. درک بهتر صفحات وب توسط موتور جستجو و نمایش نتایج در حالتی کاربردی و جذاب تر از مهمترین دلایلی است که یک متخصص سئو را برای استفاده از داده های ساخت یافته ترغیب می کند.
همراه با افزایش بازدید ، پیاده سازی ساختار یافته داده ها مزایای زیر را برای دارندگان بنگاه های کوچک و متوسط (SME) فراهم می کند:
تدریس خصوصی سئو که به صورت کاملا انفرادی و آنلاین انجام می شود، تنها بخشی از خدمات هانت است. آموزش عملی سئو از ابتدا تا انتهای دوره.