structured data در سئو چیست؟

خانه » structured data در سئو چیست؟

structured data در سئو چیست؟

ساختار داده (structured data)، یکی از المان های مهم و تاثیرگذار در رتبه بندی است.  اما اگر بخواهید کامل تر آن را بشناسید‌، به شما توصیه می کنم این مقاله را تا اخر بخوانید.

در یک وب سایت ، داده های ساخت یافته وسیله ای برای تعریف محتوا با مجموعه ای یکنواخت از نام و مقادیر است ، به طوری که ربات های خزنده موتورهای جستجو می توانند محتوای سایت شما را بهتر خوانده و درکن راحت تر شود. داده های ساخت یافته در سئو شامل ساختار علامت گذاری داده ها به فرمت JSON-LD می شود که تحت استاندارد Schema.org تعریف شده و استفاده آن در وب سایت توسط Google توصیه شده است.

چرا داده های ساختار یافته Schema.org از نظر استراتژیک بسیار مهم هستند

استاندارد ارائه شده توسط Schema.org شامل مجموعه ای از واژگان و روابط مشترکی است که مورد تائید گوگل ، مایکروسافت ، یاندکس و سایر موتورهای جستجو است.  هدف استفاده از داده های ساخت یافته  دسترسی آسان به اطلاعات موجود در وب برای کاربران است.

Schema.org در حال حاضر ، 778 نوع داده استاندارد را معرفی کرده که این تعداد در حال رشد است. درک بهتر صفحات وب توسط موتور جستجو و نمایش نتایج در حالتی کاربردی و جذاب تر از مهمترین دلایلی است که یک متخصص سئو را برای استفاده از داده های ساخت یافته ترغیب می کند.

مزایای structured data

همراه با افزایش بازدید ، پیاده سازی ساختار یافته داده ها مزایای زیر را برای دارندگان بنگاه های کوچک و متوسط (SME) فراهم می کند:

 

  • استفاده از داده های ساختار یافته می تواند تا حدی به بالا رفتن جایگاه صفحات وب سایت شما در نتایج کمک کند. استفاده از structure data به افزایش نرخ کلیک وب سایت کمک کرده و در نهایت به رشد کسب و کار شما کمک می کند. به شما توصیه می کنم مقاله sme چیست را مطالعه بفرمایید.
  • نشانه گذاری طرح بهینه سازی کاملاً مقیاس پذیر است و شما می توانید در زمان طراحی سایت بهینه شده ساختار آن را به صورت پویا آماده کنید تا به صورت اتوماتیک روی صفحات وب سایت شما اجرا شود.

تدریس خصوصی سئو که به صورت کاملا انفرادی و آنلاین انجام می شود، تنها بخشی از خدمات هانت است. آموزش عملی سئو از ابتدا تا انتهای دوره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *