فرق sem و seo چیست؟

خانه » فرق sem و seo چیست؟

فرق sem و seo چیست؟

تفاوت SEO و SEM در این است که بهینه سازی موتور جستجو بخشی از بازاریابی موتور جستجو است. هدف هر دو فرایند افزایش بازدید در موتورهای جستجو است. SEO در مورد بهینه سازی وب سایت شما برای کسب رتبه های بالاتر در نتایج جستجوی ارگانیک است در حالی که SEM فراتر از SEO است. این شامل روش های دیگری است که می تواند ترافیک مورد نیاز وب سایت شما را از راههای دیگری همچون تبلیغات PPC، تامین کند.

به منظور انجام مقایسه ای بین SEO و SEM ، مهم است که از تعریف سئو شروع کنیم، به طوری که برای همه مشخص شود تفاوت این دو در چیست.

صفحه اول گوگل

سئو چیست؟

SEO فرایند بهینه سازی وب سایت به منظور دریافت ترافیک رایگان از موتورهای جستجو می باشد. سئو مهم است وب چچرا که سایت بهینه شده توسط خزنده های موتور جستجو به راحتی درک می شود و این شانس رتبه بالاتر در SERPS (نتایج صفحات در موتور جستجو) را افزایش می دهد.

مؤلفه های اصلی سئو

  1. سئو تکنیکال (technical SEO)
  2. سئو داخلی (on-page SEO)
  3. سئو خارجی (Offpage SEO)

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال به فرایند بهینه سازی وب سایت برای مرحله خزیدن و نمایه سازی اشاره دارد. سئو تکنیکال به خزنده های موتور جستجو کمک می کند تا راحتتر در بین محتواهای سایت شما بخزند و موتور جستجو خیلی راحتتر بتواند وب سایت شما را برای کسب رتبه آنالیز کند.

سئو داخلی

سئو داخلی (on-page SEO) قوانینی است که می توانید در صفحات و تک تک مقالات خود اعمال کنید به گونه ای که برای کلمات کلیدی خاص بهینه سازی شوند. به عنوان مثال برای منتشر کردن یک مقاله بهینه سازی شده، شما نیاز به عنوان بهینه سازی شده، توضیحات خوب ، URL های فرمت شده، عناوین بهینه شده (H1 ، H2) ، متن alt برای تصاویر و موارد دیگر نیاز دارید.

هانت با تدریس سئو تمامی نیازهای شما برای ورود به حوزه کسب و کار پردرآمد سئو برطرف خواهد کرد.

سئو خارجی

سئو خارجی (Offpage SEO) به منظور افزایش اعتماد وب سایت شما به چشم موتورهای جستجو به فرایند دریافت منابع (بک لینک) از وب سایت های دیگر اشاره دارد.

برای مبتدیان، این ممکن است گیج کننده باشد، اما سعی کنید در مورد آن مانند سیستم رتبه بندی فکر کنید که وب سایت که بیشترین منابع را دارد، در رده های بالاتر قرار دارد. هانت با ارائه خدمات رپورتاژ آگهی بهترین و موثرترین سایت ها را برای گرفتن بک لینک به شما معرفی می کند.

SEM چیست؟

بازاریابی موتور جستجو  (SEM) بیش از SEO و بالاتر از آن است اما این تنها زیر مجموعه ای از استراتژی کلی بازاریابی دیجیتال است. نمودار زیر رابطه بین بازاریابی دیجیتال، بازاریابی موتور جستجو (SEM) و سئو را نشان می دهد.

دیجیتال مارکتینگ

SEM یک فرایند بازاریابی دیجیتالی است با هدف افزایش بازدید در موتورهای جستجو یا با دریافت ترافیک ارگانیک از طریق سئو یا ترافیک پرداخت شده از طریق تبلیغات کلیکی PPC.

به جای اینکه سعی کنید از طریق سئو در رتبه های ارگانیک در رتبه های بالاتر گوگل قرار بگیرید و از ترافیک رایگان برخوردار شوید، می توانید از گوگل ادوردز (Google Adwords) استفاده کنید. این نتایج با یک آیکون AD در کنار نتایج نشان داده می شوند. در این نوع از تبلیغات به ازای هر کلیک بر روی نتایج وب سایت، باید هزینه پرداخت کنید.

فرق SEO و SEM

سئو ارگانیک به طور کلی بهترین تاکتیک بازاریابی برای نتایج طولانی مدت است. وب سایت هایی که در نتایج ارگانیک برای کلمات کلیدی مورد نظر خود رتبه بالایی دارند، می توانند 24/7 ساعت به صورت رایگان از ترافیک موجود در کلمات بهینه سازی شده خود استفاده کنند.

وب سایتهایی که از پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) که زیرشاخه ای از SEM است، استفاده می کنند که با این وجود هنوز می توانند از طریق موتور جستجوی گوگل ترافیک هدفمند دریافت کنند اما مجبور هستند هزینه آن را بپردازند.

تفاوت اصلی دیگر بین سئو و بازایابی موتور جستجو در زمان است در SEM با استفاده از گوگل ادوردز (GOOGLE ADWORDS) سریعتر نتایج وب سایت شما در نمایش داده می شود.

اگر می خواهید به سرعت ترافیک دریافت کنید، می توانید با SEM (تبلیغات جستجوی پولی) شروع کرده و و همزمان روی سئو سایت خود تمرکز کنید. اگر می خواهید بدون تکیه به ترافیک پولی، یک تجارت آنلاین طولانی مدت ایجاد کنید، سئو بهترین و ارزان ترین روش است.

آیا SEM به SEO کمک می کند؟

خیر – با وجود تصور بسیاری از افراد، SEM به SEO کمک نمی کند. اگر از PPC برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص و ترافیک موتور جستجو استفاده می کنید ، این تأثیر مثبت یا منفی بر تلاشهای سئو شما نمی گذارد. رتبه بندی سئو پس از در نظر گرفتن صدها عامل تصمیم گیری می شود و کمپین های SEM یا PPC یکی از آنها نیست.

هزینه سئو بیشتر است یا SEM؟

هزینه سئو با این که در بلند مدت انجام می شود خیلی کمتر از هزینه گوگل ادرودز است که به صورت دلاری است. برای این که بتوانید بهترین نتایج گوگل را با یک پرداخت ماهیانه و بلند مدت بدست بیاورید از خدمات سئو هانت کمک بگیرید.

هزینه خدمات سئو

هزینه خدمات سئو با توجه به سطح رقابت کلمه کلیدی هدف شما که به سختی کلمه کلیدی از آن یاد می شود، محاسبه می شود. هر چه قدر رقابت در یک کلمه کلیدی بیشتر باشد برای رساندن آن کلمه کلیدی به صفحه اول گوگل به وقت و هزینه بیشتری نیاز است.

زمان مورد نیاز قرار گرفتن نتایج در صفحه اول گوگل

برای رسیدن به صفحه اول گوگل حداقل 8 ماه زمان نیاز است البته این زمان برای کلمات با رقابت کمتر صدق می کند به طور مثال برای کلمه کلیدی “تور ایتالیا” در حوزه گردشگری به علت رقابت بالا در آن، حداقل به 10 تا 18 ماه زمان نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *