فضای خالی در طراحی سایت

خانه » فضای خالی در طراحی سایت

فضای خالی در طراحی سایت

فضای خالی درواقع برای تاکید طراح بر روی یک ویژگی است. فضای خالی همیشه به به ویژه در طراحی سایت های مدمعنای استفاده از پس زمینه سفید در طراحی سایت نیست با استفاده از فضای خالی درست در طراحی سایت می توان هر پیامی را به کاربر انتقال داد.

در طراحی وب سایت همواره به انتقال سریع پیام توجه میکنیم و یکی از المان های مهم در انتقال پیام عنوان یا هدینگ های موجود در صفحه هستند. به همین منظور همواره تلاش میکنیم فضای خالی مناسب در اطراف یک عنوان جدید در صفحه به کار بگیریم تا هنگام اسکرول سریع صفحه، کاربر بتواند به سرعت موضوعات مطرح شده در آن را شناسایی کند.

تحقیقات بسیاری در این زمینه انجام شده است که همگی آنها بر یک نتیجه تاکید دارند. نبود فضای خالی و فاصله میان المان های صفحات وب موجب تشویش ذهن و سردرگمی کاربر میشود. مغز انسان به طور ناخودآگاه حس منفی جذب کرده و نمیتواند به درستی محتوا را آنالیز میکند. در این شرایط عموما کاربران تصمیم به ترک صفحه یا سایت میگیرند.

یک تحقیق اینترنتی نشان داده است که استفاده صحیح از فضای خالی در طراحی سایت و المان هایی مانند دکمه خرید و مشاوره میتواند میزان کلیک کاربران را تا ۲۰ درصد افزایش دهد. به همین دلیل هر زمان قرار است یک پیام مشخص را به کاربر القا کنیم یا با استفاده از یک دکمه او را به بخش مورد نظر خود راهنمایی کنیم از فضای خالی استفاده میکنیم.

تصویر زیر نحوه استفاده از فضای خالی هنگام طراحی Call to Action را نمایش میدهد. با همین تغییر کوچک تاثیر این پیام بر مخاطب افزایش خواهد یافت. همچنین در صفحه نمایش کوچکتر مانند موبایل و تبلت این فضای خالی به کاربر کمک میکند که هنگام حرکت در صفحه به اشتباه دکمه یا المان دیگری را کلیک نکرده و مستقیما به بخش مورد نظر خود دسترسی داشته باشد.

هانت با طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت پزشکی، گردشگری و سئو در خدمت شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *