اهمیت صفحه “درباره ما” در یک سایت پزشکی

خانه » اهمیت صفحه “درباره ما” در یک سایت پزشکی

اهمیت صفحه “درباره ما” در یک سایت پزشکی

وقتی شما به عنوان یک پزشک تصمیم میگیرید که سایت داشته باشید باید یک نکته را مد نظر قرار دهید که بیماران قبل از اینکه تصمیم بگیرند به شما مراجعه کنند یا حتی یک تماس بگیرند، بایستی به شما اعتماد کرده باشند.

صفحه درباره ما یا همان about us در سایت های پزشکی میتوان گفت، مهمترین صفحه ای است که میتواند روند اعتماد سازی به برند پزشکی شما را رقم بزند.

قرار نیست در صفحه درباره ما در سایت پزشکی خود اصطلاحا “مَن مَن” کنیم و فقط از کلمه “ما” بگوییم. فرقی هم نمی کند که سایت پزشکی شخصی باشد یا سازمانی (مثلا درمانگاه، کلینیک و …) اما چگونه میتوانیم یک صفحه درباره ما بسیار حرفه ای در سایت خود داشته باشیم تا بیماران حتی زمان بسیاری را در آن صفحه بگذرانند.

در ادامه و در این مقاله نکات مهم از زبان شرکت لارن مارکتینگ در خصوص نوشتن صفحه درباره ما در سایتهای پزشکی ارائه شده است.

هدف ازصفحه درباره ما در سایت های پزشکی چیست؟

هدف اصلي صفحه درباره ما، اطلاع رسانی به خواننده در مورد پزشک، تیم پزشکی، مدارج پزشکی و نوع درمان هایی است که ان مجموعه به خوبی و تخصصی آنها را ارائه می نماید .

این صفحات در واقع یک ابزار بازاریابی برای کسب و کارهای مختلف جهت آشنایی و ایجاد Awareness و جذب مشتریان بالقوه با متن تاریخچه نوع فعالیت و اهداف شما است و مهمترین هدف از صفحه درباره ما ایجاد اعتماد سازی برای بیماران است

خصوصیات صفحه درباره ما درسایت ها پزشکی

رعایت نکات زیر میتواند یک صفحه درباره ما حرفه ای در سایت شما خلق کند، که نه تنها معرف شما باشد بلکه نقش اصلی در اعتماد سازی بیماران را هم برای شما ایفا کند.

قابل دسترس و متمایز بودن

صفحه درباره ما باید به سادگی در منوهای بالای سایت یا در فوتر برای کاربران قابل مشاهده باشد. حتی در نسخه های موبایلی سایت منوها و ناوبری های صفحات نقش مهمی دارند و باید در نسخه موبایلی سایت به این موضوع دقت کنید.

معرفی اعضای تیم و نقش آنها را در صفحه درباره ما

اگر شما مثلا یک متخصص دندانپزشک هستید و خدمات دندانپزشکی کاشت ایمپلنت با بیهوشی انجام می دهید، میتوانید در صفحه درباره ما حتی پزشک متخصص بیهوشی مجموعه (مطب یا کلینیک) خود را هم معرفی کنید و این اطمینان را به بیمار بدهید که اگر برای کاشت ایمپلنت با بیهوشی به مطب شما مراجعه می کند در کنار شما که متخصص ایمپلنت هستید یک متخصص بیهوشی هم هست که روند بیهوشی را مدیریت می کند.

این معرفی در بخش درباره ما حتی می تواند شامل نیروهای پرستار یا دستیار نیز شود که چه تخصص و تجربه های دارند.

حتی میتوانند این افراد هم برای صفحه درباره ما، ویدئو پرکنند و به بیمار این اطمینان را بدهیند که در این مطب یا کلینک بهترین خدمات پزشکی به بیماران ارائه می شود (مثلا در خصوص یک ویژگی بارز مطب صحبت کنند)

می توانید تیم درمانی را به صورت تک تک با نمایش چهره و سوابق و یا به صورت کلی در قالب یک عکس دسته جمعی به نمایش بگذارید.

جذاب بودن صفحه درباره ما

بیماران نمی خواهند فقط در خصوص مدارک و درجات تحصیلی شما بدانند. آن ها میخواهند علاوه بر اینکه در مورد شما بدانند می خواهند نظرات سایر بیماران را هم در مورد برندینگ پزشکی شما بدانند. بنابراین صفحه درباره ما می تواند برخی از عکس های که شما با بیماران گرفته اید یا ویدئوهایی که بیماران در خصوص خدمات شما نظر دهی کردند را بیاورید.

قطعا در سایتتان می توانیم صفحه برای نمونه کیس های درمانی و تجربه های بیمارن قبلی بیاوریم. اما در صفحه درباره ما میتوانیم خلاصه و برخی از ان ها را ذکر کنیم و کاربران را به صفحات مربوط برای مشاهده های بیشتر مثلا نمونه کیس های درمانی لینک دهید. به عنوان نمونه سایت دکتر بیرنگ متخصص ایمپلنت را وقتی مشاده می کنید. سایت دارای کیس های درمانی بسیار متعددی است که خود این کیس های درمانی متعدد از زن و مرد، پیر و جوان، بیمار ایرانی و خارجی و بیماران متعدد از سراسر ایران به خوبی روند اعتماد سازی برای هر بیماری را ایفا می کند.

قرار دادن یک ویدئو مستقیم از خود پزشک یا حتی تیم درمانی

یک ویدئو مستقیم روبه دوربین از خودتان داشته باشید و در آن ویدئو با بیماران خود صحبت کنید. میتوانید در خصوص دغدغه های بیماران صحبت کنید و به آن ها اطمینان دهید که در تخصصی که دارید، می توانید نگرانی های ان ها در خصوص سلامتی شان را رفع کنید و بیماری آن ها را درمان کنید.

CTA های اختصاصی برای تمامی صفحات مقالات و ترغیب کاربر به مشاهده صفحه درباره ما

Call to Action (CTA) منظور بنرهای یا متن های یا باکس هایی است که شما در بخش های مختلف سایت و صفحات خود می گذارید و در آن کاربران را ترغیب می کنید که اقدامی را انجام دهند.

شما در سایت پزشکی خود بخش مقالات دارید و موضوعاتی را می نویسید که معمولا دغدغه های مردم هستند. مثلا در یک سایت پزشک پوست و مو که موضوعاتی مثل: هایفوتراپی بهتر است یا مزوتراپی؟ ورم لب بعد از تزریق ژل لب چقدر طول می کشد و … دارد. شما میتوانید بنرهایی را طراحی و در این صفحات قرار دهید که نشان دهد جواب این سوال توسط متخصص و پزشک داده شده و برای اطلاعات بیشتر بیماری که در ان صفحه است به صفحه درباره ما برای اطلاعات بیشتر در خصوص ان پزشک هدایت شود.

استفاده از عناصر بصری متعدد

در صفحه درباره ما اصلا نگران تعداد تصاویر، ویدئو ها یا فایل های صوتی نباشید.

هر تعداد که میتوانید از عکس های که با بیماران داشته اید دراین صفحه بگذارید. مثلا یک متخصص دندانپزشک کودک و عکس های که با بچه های میتواند بگیرد و این تصاویر چقدر میتواند صفحه درباره ما را جذاب و قابل اعتماد کند.

درج نظرات بیماران

احتمال زیاد شما به عنوان یک پزشک در سایت های مختلف پزشکی دایرکتوری و نوبت دهی ثبت نام کرده اید و در این سایت ها برای شما توسط کاربران نظراتی نوشته شده است (مثل: صفحه دکتر نجمه اخلاقی در مطب ۳۶۵) میتوانید در صفحه درباره ما خود اولا خیلی کلی به این نظرات اشاره کنید و حتی کاربر را هدایت کنید تا نظرات سایر بیماران که در سایت های خارج از سایت شما درباره شما نوشته شده است را مطالعه کنند. که نتیجه این کار اعتماد راحت تر و البته قوی تر بیماران به برند پزشکی شما است.

در سایت های پزشکی همه صفحات، صفحه درباره ما هستیند!

حتما می پرسید یعنی چی؟ مگر می شود که همه صفحات سایت، صفحه درباه ما باشند. باید با اطمینان بگوییم بله!

در ابتدای مقاله مهمترین موضوعی که اشاره کردیم این بود که اعتماد سازی در سایت های پزشکی و قابل اطمینان بودن مقالات و محتوای سایت نقش بسیار مهمی در سایت پزشکی ما دارند. اجازه دهید یک مثال بزنیم:

شما یک متخصص ارتودنسی هستید و در سایت خود مقالاتی در خصوص ارتودنسی کودکان می نویسید

این مقالات در راستای پاسخ به بعضی از سوالات متداول بیماران است مثلا پدر و ماردی که برایشان مهم است که: سن مناسب برای ارتودنسی در کودکان چند سالگی است؟ یا اصلا ارتودنسی در کودکی لازم است یا نه؟ و…

در دل مقاله ای که شامل کلی تیتر و متن است شما میتوانید در قالب عکس نوشته هایی جواب اصلی و کلی آن موضوع مقاله را بدهید (دانلود قالب های آماده عکس نوشته) و تصویری از خود پزشک هم در ان عکس باشد تا بتواند آن حس اعتماد در جواب را به خواننده منتقل کند که مطمئن شود جواب این سوال از زبان خود آن متخصص است.

یک نکته ساده اما ضروری و مهم در صفحه درباره ما سایت پزشکی

صفحه درباره ما جایی برای فروش خدمات درمانی نیست، اینجا باید به بازدید کنندگان بگویید که چه کاری میکنید و چه ارزش افزوده ای برای آنها دارید و چه مشکل و بیماری را برای آنها برطرف می نمایید. عملا این صفحه راه ورود بیمار به مطب شما خواهد بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *