اعتبار برند (Brand Authority) چیست؟

خانه » اعتبار برند (Brand Authority) چیست؟

اعتبار برند (Brand Authority) چیست؟

اعتبار برند™ یک امتیاز (1-100) است که توسط Moz توسعه یافته و قدرت کلی یک برند را اندازه‌گیری می‌کند. با اعتبار برند، Moz ایده‌ای از برند که گریزان اما قدرتمند است را به داده‌های ملموس و قابل اجرا تبدیل می‌کند.

چرا اعتبار برند مهم است؟


ما همه می‌دانیم که برندها، اغلب با صرف میلیاردها دلار در بازاریابی، تأثیر عمده‌ای بر دنیای آنلاین و آفلاین دارند. فرض کردن اینکه این تأثیر به نتایج موتور جستجو و حتی رتبه‌بندی‌ها گسترش می‌یابد، طبیعی است، اما تفکیک این رابطه می‌تواند دشوار باشد.

در نظر بگیرید یک جستجوی گوگل برای “Apple”. یک جستجوگر با استفاده از این عبارت ممکن است منظورش شرکت Apple، سیب به عنوان میوه، یا Apple به عنوان آلبوم استودیویی 1990 توسط Mother Love Bone باشد و غیره.

موتورهای جستجو باید انتخاب کنند، اما گوگل این انتخاب را تفسیر غالب می‌نامد. تصویر بالا نموداری را در دستورالعمل‌های رتبه‌بندی کیفیت خود گوگل، نشان می‌دهد که چرا Apple به عنوان برند، پاسخی است که بیشتر جستجوگرها انتظار دارند. در این مورد، یک برند بر یکی از رایج‌ترین غذاها در سیاره ارجحیت دارد.

موتورهای جستجو باید دنیای واقعی را مدل کنند، و برندها بخش بزرگی از دنیای واقعی هستند. جستجوگرها انتظار دارند برندهای شناخته شده را حتی در مواردی که وب‌سایت‌های آن‌ها بهینه‌سازی کاملی ندارند یا بالاترین اعتبار دامنه™ را ندارند، پیدا کنند.

علاوه بر این گوگل به روش‌های دیگری نیز به برندها پاداش می‌دهد، از جمله لیست‌های گسترده‌تر (مانند پیوندهای سایت)، نتایج گراف دانش (نتایج موجودیت)، رتبه‌بندی‌های تکراری در صفحه اول، و احتمال بالاتر برخی از انواع نتایج غنی.

چگونه برند بر ترافیک، نرخ کلیک و ویژگی‌های SERP تأثیر می‌گذارد
طی ده سال گذشته، تغییر قابل توجهی در تنوع و حضور ویژگی‌های SERP در نتایج جستجو ایجاد شده است. نه تنها اینکه Apple در رتبه اول به صورت آرگانیک قرار می‌گیرد. Apple و انواع برندها، از جمله بسیاری از برندهای متوسط و کوچکتر، سیگنال‌های برند اضافی را به شکل ویژگی‌های SERP مانند پیوندهای سایت و پنل‌های دانش دریافت می‌کنند.

با نگاه کردن به جستجوی گوگل برای عبارت “Apple”، بلافاصله متوجه می‌شوید که موقعیت اول با پیوندهای سایت گسترده، فضای زیادی را اشغال می‌کند. زیر پیوندهای سایت گسترده، ویژگی دیگری به نام آخرین اخبار از Apple.com قرار دارد. این تنها یک نتیجه خبری نیست: تنها اخبار مربوط به شرکت Apple است.

همچنین یک پنل دانش در سمت راست وجود دارد که درباره شرکت Apple اطلاعاتی ارائه می‌دهد و اطلاعاتی درباره سهام و محصولات آن می‌دهد، که بیشتر نشان می‌دهد گوگل متوجه است Apple یک موجودیت است.

تأثیر برند بر نتایج جستجو نیز بر نرخ کلیک از نتایج آرگانیک تأثیر قابل توجهی دارد.

با ارجاع به یک مطالعه منتشر نشده از پنج سال پیش که دکتر پیت و راس جونز، همکار فقید ما، روی آن کار کرده بودند، می‌توانید ببینید که هنگام مقایسه 10 لینک آبی آرگانیک با SERP‌هایی با پیوندهای سایت، حضور پیوندهای سایت تأثیر بزرگی بر منحنی CTR داشت.

با نگاه به این مدل، وقتی هیچ ویژگی SERP در SERP حضور نداشت و نتایج فقط از ده لینک آبی تشکیل شده بود، موقعیت اول حدود 45% CTR را به دست آورد. افزودن فقط یک ویژگی پیوندهای سایت، کلیک‌ها برای موقعیت اول را به 80% افزایش داد و موقعیت دوم را به 5% کاهش داد. گوگل در تعیین اینکه کدام برندها و موجودیت‌ها به اندازه کافی بزرگ و مهم هستند که به آن‌ها نیاز دارند و کدام جستجوها مواردی هستند که مردم قطعاً به دنبال تفسیر غالب هستند (یعنی شرکت Apple و نه میوه)، بسیار خوب است. این نشان دهنده پیامدهای بسیار عملی SEO از قدرت برند است.

چگونه اعتبار برند محاسبه می‌شود؟

سفر اعتبار برند با هدف بهتر فهمیدن اهمیت برندها و موجودیت‌های برند برای گوگل آغاز شد تا بتوان قدرت برند را دقیق‌تر اندازه‌گیری کرد.

هنگام بررسی مفهوم اندازه‌گیری قدرت یک برند، لازم بود ابتدا عناصری را که مفهوم برند را تشکیل می‌دهند شناسایی کنیم: نام برند و محصولات و غیره. این کار آسانی نیست. دو ابر کلمه برندی برای Apple.com را در نظر بگیرید:

ابر کلمه‌ها برای عبارات جستجوی مختلف مرتبط با Apple. سمت چپ شامل عباراتی با “apple” در آن‌ها و سمت راست همه کلمات کلیدی مرتبط
جستجوهای برندی (یا مسیریابی) مانند “apple” و “apple store” (در سمت چپ) نسبتاً آسان برای تشخیص هستند، اما درباره جستجوهای سمت راست مانند “app store”، “ipad mini”، و “macbook pro” چطور؟ در حالی که هیچ یک از این‌ها کلمه “apple” را در بر ندارند، ولی قطعاً نشان دهنده آگاهی از محصولات و خدمات با برند قوی هستند. با استفاده از تخصص عمیق Moz در SERP‌ها و قصد جستجو، ما تنوع وسیعی از جستجوهای برند و محبوبیت آن‌ها را شناسایی می‌کنیم.

اگرچه این‌ها تنها عوامل در نظر گرفته شده هنگام محاسبه معیار پیچیده اعتبار برند نیستند، اما قطعه حیاتی پازل هستند. در نهایت، درک ارزش برند آنلاین باید به شدت در نظر بگیرد که چگونه مردم (و موتورهای جستجو) آن برند را شناسایی می‌کنند، همراه با تقاضا و محبوبیت.

این نتیجه در امتیازی از 1 تا 100 منجر می‌شود. مانند اعتبار دامنه، این امتیاز غیرخطی است — تفاوت 10 امتیاز در بالای مقیاس (مثلاً 80-90) نشان‌دهنده شکاف بزرگتری نسبت به تفاوت 10 امتیاز در پایین مقیاس (10-20) است. لطفاً توجه داشته باشید که اعتبار برند در حال حاضر بر ایالات متحده متمرکز است و توسط داده‌های ایالات متحده رانده می‌شود.

چگونه می‌توانم از اعتبار برند استفاده کنم؟

وقتی بازاریابان به طور سنتی درباره “برندها” صحبت می‌کنند، ما به طور غریزی می‌دانیم منظورمان چیست، اما معمولاً زیاد دست تکان می‌دهیم. وقتی بتوانیم [پیش از این] غیرقابل اندازه‌گیری را اندازه‌گیری کنیم، فرصت‌های جدیدی باز می‌شود (از جمله بسیاری که ما احتمالاً هنوز به آن‌ها فکر نکرده‌ایم). در اینجا فقط تعدادی از ایده‌ها برای نحوه استفاده از اعتبار برند آورده شده است.

(1) تجزیه و تحلیل قدرت و شکاف
اعتبار برند می‌تواند به شما کمک کند تا قدرت خود به عنوان یک برند را بهتر ارزیابی کنید و فرصت‌هایی برای بهبود شناسایی کنید. بهینه‌سازی بیش از حد وب‌سایت شما ممکن است منجر به بازدهی کمتر (و ROI ضعیف) شود اگر کسی نداند شما کی هستید. از طرف دیگر، اگر شما یک برند شناخته شده‌تر هستید اما به صورت آنلاین عقب می‌افتید، سرمایه‌گذاری در تلاش‌های SEO و محتوای شما ممکن است پولی باشد که خرج کردن آن از تبلیغات آفلاین بیشتر به صرفه باشد.

(2) ارزیابی ارزش/پتانسیل برند
از چشم‌اندازهای فروش گرفته تا اهداف ادغام و خرید (M&A) تا مشتریان مدیریت شهرت، اعتبار برند به شما امکان می‌دهد تا قدرت و نفوذ گسترده‌تر یک برند را اندازه‌گیری کنید و به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید آیا آن‌ها فرصت خوبی برای شما هستند یا خیر. بسیاری از سایت‌های زیرکارکرد ممکن است توسط برندهای محکم با فضای زیادی برای رشد ساخته شده باشند، در حالی که برخی از سایت‌های به ظاهر قوی ممکن است بر اساس شرکت‌های ناشناخته ساخته شده باشند، که ایجاد چالش‌هایی برای تلاش‌های بازاریابی گسترده‌تر می‌کند.

(3) اندازه‌گیری تأثیر روابط عمومی دیجیتال
در حالی که همه امیدوارند از تلاش‌های روابط عمومی دیجیتال خود، لینک‌هایی که اقتدار می‌دهند دریافت کنند، بخش بزرگی از بازی روابط عمومی، قدرت ویروسی خود اشاره‌ها است. اعتبار برند به آژانس‌های روابط عمومی امکان می‌دهد تا به راحتی تأثیر گسترده‌تر کمپین‌های روابط عمومی را با اندازه‌گیری تأثیر واقعی کلامی برندهایی که داستان‌های شما را برمی‌دارند، نشان دهند.

با تبدیل کردن مفهوم برند به ملموس، امیدواریم که اعتبار برند فرصت‌های جدیدی را برای بازاریابان، حتی فراتر از SEO، باز کند. ما مشتاقانه منتظر دیدن نحوه استفاده شما از اعتبار برند هستیم زیرا معیارها و ابزارها تکامل می‌یابند (و ما دوست داریم درباره آن بشنویم).

اعتبار دامنه (DA) چیست؟


اعتبار دامنه همچنان ابزار قدرتمندی برای ارزیابی قدرت آنلاین و توانایی بالقوه رتبه‌بندی یک سایت است. با افزودن اعتبار برند به مخلوط، ما دوگانه‌ای حتی قدرتمندتر ایجاد کرده‌ایم که طیف وسیعی از سیگنال‌های اقتدار واقعی را منعکس می‌کند و واقعیت تکامل‌یافته بازاریابی موتور جستجو را منعکس می‌کند.

یک برند فقط آنلاین یا تجارت الکترونیک ممکن است اعتبار دامنه بالایی داشته باشد اما اعتبار برند پایین‌تری. آن برند ترافیک جستجو را جذب می‌کند، اما ممکن است ترافیک جستجوی جدید را از طریق کلام به دهان به دست نیاورد. از سوی دیگر، یک برند قوی حضور فیزیکی ممکن است شناخته شده باشد، اما حضور آنلاین آن‌ها ممکن است ضعیف باشد، که پتانسیل کامل آن‌ها را محدود می‌کند.

با کار کردن با هم، اعتبار برند و اعتبار دامنه می‌توانند به شما کمک کنند تا شکاف‌های خود را درک کنید و تلاش‌های بازاریابی با ROI بالاتر را راهنمایی کنند. این دوگانه همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا توانایی خود برای رقابت یا سنجش قدرت یک چشم‌انداز یا شرکت هدف را بهتر درک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *