طراحی استخر خانگی

خانه » طراحی استخر خانگی

طراحی استخر خانگی

امروزه در تمامی ساختمان‌های لوکس و جدید شاهد طراحی قسمت‌های مختلف به ویژه استخر هستیم. چرا که یک استخر و شنا در ساعاتی از هفته باعث سلامتی جسم افراد می‌شود. بیشتر افراد برای آب درمانی و از طرفی زیبایی ساختمان خود استخر طراحی می‌کنند. طراحی استخر خانگی خود شامل بخش‌های مختلفی است. افرادی که قصد طراحی استخر دارند، باید با صفر تا صد این طراحی آشنا باشند. اکنون به منظور کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

نحوه طراحی استخر خانگی

طراحی استخر خانگی یکی از منحصر به فردترین مراحل طراحی یک ساختمان خواهد بود. چرا که استخر کاربردهای متنوعی دارد و چه بسا اینکه طراحی آن شامل بخش‌های مختلفی می‌شود. معمولا این طراحی شامل بخش اجرایی استخر در حوزه معماری، طراحی از نظر کاشی کاری، طراحی داخلی، طراحی تاسیسات، طراحی موتورخانه و غیره است. قطعاً که برای طراحی هر بخش از استخر خانگی باید ضوابط طراحی را در نظر قرار داد. معمولا یک استخر باید در یک موقعیت مناسبی قرار گرفته باشد. چه بسا اینکه نحوه ساخت استخر، ابعاد آن، عمق استخر و غیر اهمیت بسیار زیادی دارد. معمولا برای خلق یک فضای دلنشین و زیبا و البته طراحی استاندارد و اصولی تمامی بخش‌ها، نیاز به یک طرح جامع است.

با توجه به نقشه اتوکد تاسیسات مکانیکی استخر و به طور کلی نقشه استخر مهندسین می‌دانند که چه روش، چه قطعات و سیستم‌هایی برای استخر خانگی مناسب‌تر هستند. معمولا طراحی استخر خانگی در مقایسه با استخرهای عمومی دنگ و فنگ‌های کمتری دارد. البته این طراحی به دو صورت سرپوشیده و سرباز انجام می‌شود. معمولاً تجهیزاتی که برای طراحی استخرهای سرپوشیده و سرباز مورد استفاده قرار می‌گیرد تا حدودی با یکدیگر متفاوت است. در ابتدای کار بد نیست بدانید که طراحی استخر و هر بخشی از ساختمان را باید به متخصصین کار بلد سپرد.

طراحی تاسیسات استخر خانگی

تاسیسات استخر خانگی به عنوان مهم‌ترین تجهیزات یا تاسیسات برای عملکرد استخر شناخته می‌شوند. تاسیسات شامل همان قسمت فنی است که برای ساخت استخر در نظر گرفته‌ می‌گیرند. در طراحی استخر خانگی و بخش تاسیسات باید حتماً به سطح کیفیت تمامی قطعات و مصالح مانند منبع آبگرم، انواع فن کویل و .. توجه داشت. بد نیست بدانید، تهیه تمامی قطعات و تجهیزات فنی استخر به عهده پیمانکاران است. تاسیسات دستگاه تصفیه آب شامل: شیرآلات، دستگاه کلر زنی، مخزن اسید، دستگاه اندازه‌گیری مواد شیمیایی، پمپ تزریق، چراغ و لامپ، سیم برق، سیستم گردش آب، آبنما، دیگ آب گرم، سیستم نور استخر فواره و غیره می‌شود. توجه داشته باشید که قسمت فنی یا تاسیسات استخر به عنوان مهم‌ترین بخش آن هستند.

پس طراحی استخر خانگی و بخش تاسیسات آن را باید به افراد متخصص بسپارید. چه بسا اینکه این طراحی مربوط به تاسیسات مکانیک ساختمان می‌شود. قطعاً از پیچیده‌ترین و دشوارترین طراحی‌های ساختمان مربوط به تاسیسات استخر خواهد بود. افرادی که تجربه بسیاری در زمینه طراحی تاسیسات مکانیکی استهر دارند به خوبی می‌دانند که چه استانداردها و حتی چه تجهیزاتی را برای این طراحی در نظر بگیرند. کادر شرکت مانا با تجربه‌ترین و با دانش‌ترین تیم حرفه‌ای در زمینه طراحی تاسیسات فنی استخر خانگی هستند. پس اگر قسمت طراحی این سیستم به درستی صورت بگیرد، در عملکرد آن نیز هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد.

 

 

طراحی موتورخانه استخر خانگی

یکی از مهمترین و اصلی‌ترین مراحل طراحی استخر خانگی مربوط به بخش موتورخانه و بخش گرمایش از کف است. موتورخانه را می‌توان به عنوان مهم‌ترین بخش استخر خانگی برشمرد. همانگونه که موقعیت و چگونگی ساخت خود استخر اهمیت دارد، برای طراحی موتورخانه نیز باید به موقعیت و نحوه ساخت موتورخانه نیز توجه داشت. مرحله طراحی استخر با تکمیل موتورخانه به پایان می‌رسد. برای طراحی موتورخانه نیز نکات بسیار زیادی نظیر موقعیت، ابعاد، نوع قطعات و تجهیزات و غیره در نظر گرفته می‌شود. چرا که یک موتورخانه باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که به قسمت‌های مختلف نظیر لوله، دودکش، شیر فلکه و غیره بتوان به راحتی دسترسی داشت.

بر اساس ابعاد استخر و نوع استخر طراحی آن نیز تا حدودی متفاوت خواهد بود. در طراحی استخر خانگی و بخش موتورخانه آن نیاز به قطعاتی نظیر مشعل، موگیر، پمپ، دیگ بخار، دیگ آب گرم، سختی گیر، منبع انبساط، فیلتر شنی، مبدل کویل‌دار، مبدل حرارتی، شیرآلات و اتصالات و غیره است. یکی از نکات مهمی که نحوه قرارگیری تمامی این تجهیزات را تعیین می‌کند، مدل استخر خواهد بود. چرا که استخرهای خانگی در مدل‌های سرپوشیده یا سرباز طراحی می‌شوند.

نکات مهم طراحی استخر خانگی

برای طراحی استخر خانگی قطعاً موتورخانه به عنوان مهم‌ترین قسمت شناخته می‌شود. برای طراحی موتورخانه نیز باید پارامترهای متعددی را در نظر قرار داد. این معیارها باعث می‌شود تا یک استخر ایده‌آل و بدون هیچ عیب و نقصی را طراحی کنید.

دسترسی راحت به موتورخانه و حتی تمامی تجهیزات آن یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که در طراحی استخر خانگی باید به آن توجه داشت.

هر یک از تجهیزات مختلف موتورخانه نظیر مشعل، پمپ، دیگ بخار، دیگ آب گرم، سختی گیر، فیلتر شنی و غیره در مدل‌های مختلفی طراحی شده‌اند. این تجهیزات حتی از نظر برند نیز متفاوت هستند. به تناسب نوع استخر بهترین تجهیزات را با کیفیت بالا انتخاب کنید.

برای طراحی استخر خانگی باید یک فضای محافظت شده را نیز در نظر بگیرید. در این فضا مواد شیمیایی نگهداری می‌شود، پس برای طراحی آن باید به استانداردها توجه کرد.

موتورخانه استخر را باید به گونه‌ای طراحی کنید که فاضلاب آن به راحتی تخلیه شود.‌

 

 

نتیجه

خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می‌رود دیوار کج. با توجه به این ضرب المثل به این نتیجه می‌رسیم که طراحی صفر تا صد استخر کار مهندسی و پیچیده‌ای است که هر کسی توان انجام آن را ندارد. به دنبال انتخاب بهترین تیم طراحی استخر خانگی می‌توانید از کارشناسان شرکت ماناست کمک بگیرید .

استخر هر خانه‌ای قطعاً آرامش بخش‌ترین محل برای رفع خستگی جسم و روح است. امروزه استخرها را برخلاف گذشته با به کارگیری تجهیزات و قطعات مختلف به صورت حرفه‌ای و پیشرفته طراحی می‌کنند. در واقع بسته به کاربردهای مختلف استخر تجهیزات مورد استفاده در آن نیز متفاوت خواهد بود.

از این رو طراحی استخر خانگی به تناسب نوع نیاز کار دشواری است. چرا که برای این طراحی باید الزامات و نکات بسیار زیادی مورد توجه قرار بگیرد. در شرکت مانا به تنوعی از انواع تجهیزات و قطعات تاسیسات فنی استخر و موتورخانه استخر دسترسی دارید. همین حالا به روش آنلاین و با حذف واسطه‌ها بهترین تجهیزات را با قیمت ارزان و کیفیت مطلوب بخرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *