علائم پارکینسون در سالمندان ( نحوه تشخیص و درمان )

خانه » علائم پارکینسون در سالمندان ( نحوه تشخیص و درمان )

علائم پارکینسون در سالمندان ( نحوه تشخیص و درمان )

علائم پارکینسون در سالمندان ( نحوه تشخیص و درمان )

تشخیص بیماری پارکینسون از روی علائم ، تا حدودی کمک کننده است. اما بهترین تشخیص توسط آزمایشات پزشکی مرتبط با این بیماری خواهد بود . البته اگر میخواهید بدانید که سالمند شما کدامیک از علائم پارکینسون را از خود نشان می دهد با ما در مطالعه این مقاله همراه باشید. برای درمان انواع بیماری های سالمندان و نگهداری از آنها در منزل میتوانید با مرکز خدمات درمان در منزل ارتباط بگیرید: خدمات وصل سوند ادرار در منزل یا اعزام انواع متخصص

بیماری پارکینسون چیست ؟

بیماری پارکینسون یک بیماری پیشرونده عصبی است که بر حرکت و عملکرد عضلانی فرد تاثیر می گذارد. یعنی ، یک بیماری با منشا عصبی که روز به روز بدتر می شود. مگر اینکه مدیریت شود. این بیماری ، رابطه مستقیمی با سن داشته به طوری که بیشتر در سالمندان دیده می شود البته تاکنون ، علت ایجاد آن به طور دقیق مشخص نشده است.

علائم و نشانه های پارکینسون در سالمندان

روند بروز علائم پارکینسون در سالمندان معمولاً به صورت شروع تدریجی بوده که به مرور زمان بدتر می شوند. شایع ترین نشانه های بیماری پارکینسون در افراد مسن عبارتند از:

لرزش

لرزش می تواند در تمام اندام های بدن احساس شود از دست ها گرفته تا بازوها و یا پاها حتی در صورت یا سر قابل مشاهده است. در واقع یکی از علائم اولیه پارکینسون در سالمندان می باشد.

کندی حرکت

افراد سالمندی که به مبتلا به پارکینسون مبتلا هستند در مراحل اولیه ممکن است در راه رفتن ، صحبت کردن یا انجام کارهای روزمره خود کند باشند و به مشکل بر بخورند. بهتر است برای جلوگیری از زمین خوردن سالمند و ایجاد مشکلات بعدی مثل شکستگی استخوان ها از پرستار سالمند در منزل کمک بگیرید.

سفتی عضلات

احساس سفتی عضلات ، یکی از نشانه ها و علائم پارکینسون در سالمندان است. به طوری که سالمند ، قادر به حرکت دادن عضلات خود نیست.

اختلال تعادل و هماهنگی

عدم حفظ تعادل در هنگام راه رفتن در افراد مبتلا به پارکینسون به وضوح دیده می شود. بنابراین ، اختلال تعادل و هماهنگی نیز یکی از علائم پارکینسون در سالمندان است.

اختلالات گفتاری

مشکلات اختلالات گفتاری از جمله مشکل در صحبت کردن، بلعیدن یا تنفس مشکل از علائم پارکینسون در سالمندان محسوب میشود. در نتیجه ، غذا خوردن در افراد مبتلا ، نیازمند رعایت نکات زیر و مهمی است . پرستار سالمند به این نکات ریز توجه کامل خواهد داشت.

سایر مشکلات سالمندان مبتلا به پارکینسون

علاوه بر این علائم، افراد مبتلا به پارکینسون ممکن است دچار مشکلات زیر نیز شوند:

  • اختلالات خواب
  • اختلالات خلقی
  • اختلالات شناختی
  • اختلالات ادراری
  • مشکلات جنسی

نحوه تشخیص پارکینسون

برای تشخیص پارکینسون از معاینه فیزیکی ، توجه به سابقه پزشکی و انجام آزمایشات تصویربرداری استفاده می شود. در برخی موارد، ممکن است پزشک برای تشخیص پارکینسون نیاز به انجام آزمایشات دیگری، مانند آزمایش خون یا ام آر آی، داشته باشد.

آیا درمان پارکینسون امکان پذیر است ؟

هدف از درمان پارکینسون ؛ کنترل علائم و بهبود کیفیت زندگی بیمار است. روش های درمانی مورد استفاده برای بیماری پارکینسون شامل: دارو درمانی، فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتاردرمانی یا حتی جراحی است.

جراحی در پارکینسون

در افرادی که دارو درمانی در آنها جواب نمی دهد یا تحمل عوارض داروها  را ندارند ؛ استفاده از روش هایی مثل جراحی در اولویت انتخاب پزشکان قرار می گیرد. هدف از جراحی نیز بهبود علائم پارکینسون در سالمندان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *