بررسی لوازم یدکی الوند و انواع آن

خانه » بررسی لوازم یدکی الوند و انواع آن
لوازم یدکی الوند

بررسی لوازم یدکی الوند و انواع آن

با پیشرفت تکنولوژی و توسعه فن آوری، امروز کمپانی سایپا یکی از تولید کنندگان اصلی کامیونت های سنگین و نیمه سنگین در کشور عزیزمان ایران است. این کمپانی با همکاری و الگو برداری از بهترین کمپانی های دنیا مثل بنز و کامینز، اقدام به تولید این کامیونت های پیشرفته کرده است.

کمپانی سایپا با راه اندازی خط تولید لوازم یدکی الوند امروز یکی از معتبر ترین عرضه کنندگان این قطعات یدکی و مصرفی است. به صورت کلی در سال های اخیر به دلیل افزایش تحریم ها کمپانی های داخلی در تلاش هستند تا نیاز های فنی و لوازم یدکی خودروهای سنگین را خودشان تولید و عرضه کنند و به زبان دیگر در این حوزه به خودکفایی رسیده اند.

از همین رو امروز در این متن می خواهیم با انواع لوازم یدکی الوند این کامیونت پرمخاطب تولید ایران صحبت کنیم. کاربردی ترین قطعات را بررسی خواهیم کرد و ویژگی های این قطعات را بررسی میکنیم.

اهمیت کیفیت لوازم یدکی الوند

همانطور که میدانید، کامیونت الوند جزو خودروهای سنگین و نیمه سنگین است. از این خودرو ها برای حمل و جابجایی بارهای سنگین اعم از آهن آلات، پروفیل های فلزی، شیشه های دو جداره و… استفاده میکنند. عملکرد اصلی این خودرو ها به کیفیت قطعات یدکی آنها وابسته است.

به این معنی که هرچه کیفیت لوازم یدکی الوند بالاتر باشد عملکرد کامیون و کامیونت دقیق تر، اصولی تر و بهینه تر خواهد بود. لوازم یدکی الوند که توسط مجموعه ما عرضه میشود همگی جزو با کیفیت ترین محصول ها، با ضمانت و گارانتی رسمی و طول عمر بالا هستند. از همین رو می تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که میخواهند با هزینه کمتر کامیون خود را سرویس کنند یا قطعات مصرفی آن را تعویض کنند.

باید به این نکته توجه کنیم که با توجه به کاربرد کامیونت ها و کامیون ها لوازم یدکی الوند نیز با گذشت زمان فرسوده شده و نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا میکنند. مهمترین امر در انتخاب قطعات یدکی، توجه به کیفیت و اصالت کالا میباشد.

قطعات یدکی درجه دو یا بی کیفیت میتوانند در عملکرد خودرو سنگین تاثیر بگذارند و منجر به خرابی قطعات دیگر نیز شوند.

در ادامه به معرفی انواع لوازم یدکی الوند که پر مصرف و کاربردی هستند خواهیم پرداخت و ویژگی های این قطعات را بررسی خواهیم کرد.

انواع لوازم یدکی الوند

مانند تمامی خودرو های سواری، کامیون ها و خودرو های سنگین نیز دارای سیستم های داخلی و قطعات یدکی هستند. برخی از لوازم یدکی الوند پر مصرف تر هستند و باید از متریال با کیفیت تری تولید شوند.

از جمله لوازم یدکی الوند که مصرفی و حیاتی هستند و در صورت خرابی باید به سرعت تعویض شوند میتوان به:

  • پلوس
  • دیسک و صفحه
  • واتر پمپ
  • استارت و… اشاره کرد.

 

خرید قطعات یدکی الوند

 

پلوس کامیونت الوند

برای خودرو های سنگین، سیستم انتقال قدرت و حرکت یکی از مهمترین سیستم ها میباشد. پلوس یکی از لوازم یدکی الوند است که در عملکرد کلی ماشین بسیار تاثیر خواهد گذاشت. تمام قدرت کششی و حرکتی خودرو و تکان های آن هنگام چرخیدن توسط پولوس کنترل میشود. سیستم انتقال قدرت یکی از حیاتی ترین سیستم ها ماشین های سنگین است و در صورت خرابی و عملکرد ناقص خودرو قادر به حرکت نخواهد بود.

پلوس کامیونت الوند جزئی از سیستم دیفرانسیل خودرو است. میتوان گفت به صورت کلی تمامی لوازم یدکی الوند که مربوط به سیستم دیفرانسیل و کمک فنر ها میباشند از اهمیت بالایی برخوردار هستند. از دیگر قطعات این سیستم میتوان به:

  • سر پلوس
  • میل پلوس
  • گردگیر
  • مشغلی
  • سه شاخ و… اشاره کرد.

تمامی این لوازم یدکی الوند را میتوانید با بالاترین کیفیت از مجموعه خریداری کنید.

دیسک و صفحه الوند

کامیونت های الوند در دو مدل 6 تنی و 8 تنی تولید و به بازار عرضه میشوند. همانطور که میدانید لوازم یدکی الوند هریک مختص مدل خاصی از کامیون یا کامیونت می باشد و باید توسط تکنسین های متخصص انتخاب و نصب شود.

یکی از مهمترین قطعات که مربوط به سیستم کلاچ، دنده و حرکت خودرو می باشد، دیسک و صفحه آن است. امروز دیسک و صفحه کامیونت های 6 تنی و 8 تنی الوند با بالاترین کیفیت و با استاندارد های جهانی در ایران تولید میشوند. برای خودرو های سنگین اولین نقطه فشار همان دیسک و صفحه میباشد از همین رو یکی از قطعات مصرفی است که زمان تعویض آن وابسته به میزان مصرف خودرو سنگین میباشد.

به عبارتی هرچه بارهای سنگین تری توسط کامیونت های الوند حمل شود، مسافت بیشتری را طی کند و به صورت کلی بیشتر استفاده شود، این لوازم یدکی الوند زودتر نیاز به تعویض پیدا میکند.

از دیگر لوازم یدکی الوند میتوان به واتر پمپ که مربوط به سیستم خنک کننده کامیونت های الوند است اشاره کرد. سیستم خنک کننده متشکل از: رادیاتور، پمپ آب، قمقمه، شلنگ های آب، فن خنک و… است. عملکرد صحیح این سیستم به خصوص در مناطق گرمسیر بسیار مهم است و باید حتما از قطعات یدکی با کیفیت برای این سیستم استفاده شود.

 

خرید قطعات یدکی الوند

 

نکاتی که باید در هنگام خرید لوازم یدکی الوند به آنها دقت کنید

همانطور که تا اینجا اشاره کردیم، کیفیت لوازم یدکی الوند یکی از اصلی ترین و مهمترین اصول برای انتخاب آن ها است. عملکرد خودرو سنگین به صورت مستقیم وابسته به کیفیت قطعات یدکی است از همین رو باید هنگام خرید به یک سری نکات توجه کنید:

  • کیفیت و اصالت کالا: هنگام خرید لوازم یدکی الوند مطمئن شوید که کالا ضمانت کیفیت و سلامت فیزیکی داشته باشد. امروز فروشندگان زیادی در فضای مجازی فعالیت میکنند که قطعات یدکی بی کیفیت را به جای قطعات اصلی میفروشند. خرید از این مراجع ممکن است در ظاهر کم هزینه تر باشد اما عواقب جبران ناپذیری برای خودرو شما خواهد داشت.
  • کشور سازنده: در هنگام خرید لوازم یدکی الوند به کشور سازنده توجه کنید. با توجه به تحریم های حال حاضر قطعات یدکی وارداتی در ایران موجود نیستند. از همین رو گول فروشندگان را نخورید. سعی کنید از جنس درجه یک ایرانی با ضمانت و گارانتی شرکتی استفاده کنید.

کلام پایانی

در آخر باید بگوییم که انتخاب و خرید لوازم یدکی الوند میتواند امری چالش برانگیز باشد اگر فروشنده را به درستی انتخاب نکنید.

تمامی قطعات یدکی که توسط مجموعه ما عرضه می شوند دارای ضمانت های طولانی مدت، اصالت و سلامت فیزیکی هستند. شما میتوانید با مراجعه به وب سایت مجموعه انواع لوازم یدکی خودرو های سنگین را ببینید. همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان تلفنی یا آنلاین مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *