روش‌های کاشت نهال بادام

خانه » روش‌های کاشت نهال بادام
کاشت نهال بادام

روش‌های کاشت نهال بادام

روش‌های کاشت نهال بادام

امروزه با توجه پیشرفت علم و تکنولوژی در حییطه باغداری و کشاورزی، شیوه‌های بسیارمتنوع و نوینی برلی کاشت ارقام نهال میوه وجود دارد که علاوه بر حفظ سلامت نهال بادام به باردهی بیشتر درختان نیز کمک خواهد نمود، البته باید بدانید که نهال بادام از انواع مختلفی برخوردار بوده و هر کدام به توجه به سازگاری که با محیط خود دارند به کاشت می‌رسند.

لازم به ذکر است برخی از افراد روش‌های کاشت آبی و دیمی برای نهال بادام استفاده می‌کنند که در ادامه به آن می‌پردازیم؛ همچنین برخی دیگر از روش‌های مدرن برای کاشت نهال بادام استفاده می‌کنند تا با گذشت چند سال شاهد باردهی فراوان از نهال خود باشند.

باید بدانید برای این که باغی پر بار از نهال بادام را داشته باشید ابتدا قبل از خرید نهال بادام باید اطلاعات خود را در زمینه روش‌های مختلف کاشت نهال بادام را در خود افزایش دهید لذا به همین منظور قصد داریم شما را در این مقاله با این مضوعات متنوع آشنا سازیم.

روش کاشت نهال بادام از طریق پیوند و قلمه زدن

یکی از روش‌هایی که از گذشته تا به امروز در میان باغداران نهال بادام رایج بوده است انجام قلمه زدن و پیوند این گونه از درختان بوده که باعث شده تا خیلی از مراکز با این روش به تعداد نهال‌های بادام خود در طول سال بی‌افزایند این روش به این گونه است که ابتدا باید قلمه‌ای از شاخه نهال بادام را انتخاب نمایید و ته آن را به گونه‌ای برش بزنید که حالت مورب داشته باشد این کار باعث می‌شود تا بعد از قرار دادن آن در خاک از رشد بهتری برخوردار باشد.

بیشتر بدانید: https://paliznahal.ir/product-category/almond/

برخی از افراد این قلمه را برای کاشت مدتی در آب قرار داده و بعد داخل خاک سازگار می‌گذارند و برخی دیگر قلمه پیوند خورده را با پودر ریشه زا ترکیب می‌کنند سپس آن را در عمق خال 50 الی 70 سانتی متری قرار می‌دهند تا بعد از چذشت چند ماه شروع به ریشه زدن و و برگ‌دهی کند لذا این کار را بهتر است قبل از هر چیزی آموزش ببینید چرا که انتخاب قلمه برای پیوند و کاشت آن در خاک بسیار مورد اهمیت می‌باشد.

 

کاشت نهال بادام

 

بررسی 2 روش کاشت نهال بادام در ایران و خارج از کشور

  • کاشت نهال بادام از طریق بذر
  • کاشت خود نهال بادام درخاک

همانطور که در مطالب بالایی به آن اشاره داشتیم نهال بادام را از طریق پیوند و قلمه زدن می‌توان به کاشت رساند اما باید دقت داشته باشید که علاوه بر این روش روش دیگری همچون کاشت بذر هم وجود دارد که مدت زمان آن برای رشد و ریشه زدن طولانی بوده و زمان بیشتری را برای باردهی نیاز دارد این روش را معمولا مراکز و مجموعه‌های بزرگ استفاده می‌کنند تا بتوانند به تعداد آن در فروششان بیافزایند

روش بعدی که برای کاشت نهال بادام بسیار رایج است و امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرود، روش کاشت نهال بادام به صورت مستقل بوده که نیاز است آن را در عمق خاک مناسبی به کاشت رساند البته باید توجه داشته باشید که در مناطق سرد این روش باید با دقت بالاتری صورت بگیرد تا ریشه درخت و نهال بادام از یخ زدن جلوگیری کند این نمونه از روش‌های گفته شده برای کاشت نهال بادام بسیار در میان کشاورزان ایران رایج و پر طرفدار می‌باشد.

کاشت نهال بادام به روش مستقل در فصل پاییز

بهتر است بدانید که بهترین روش کاشت همانطور که در مطالب بالایی به آن اشاره داشتیم روش کاشت نهال بادام به صورت مستقل می‌باشد؛ حال باید توجه داشته باشید که باید این ارقام نهال را در فصل پاییز در عمق خاک 80 سانتی متری قرار دهید تا به خوبی بتواند رشد و باردهی داشته باشد.

شاید برایتان این سوال ایجاد شده باشد که هدف از کاشت نهال بادام در عمق خاک یک متری تا 80 سانتی متری برای چه می‌باشد؟ باید بدانید این کار موجب می‌شود تا هنگام آبیاری آب کافی به ریشه درختان برسد و این عمق ایجاد شده باعث می‌شود تا نهال بادام از آسیب‌هایی همچون:

مطالب بیشتر: https://www.wikihow.com/Grow-Almonds

  • باد
  • طوفان
  • باردندگی‌های زیاد در امان بماند این روش کاشت را بسیاری از کشورهای توسعه یافته به کار می‌گیرند چرا که مدت زمان کم‌تری را برای ریشه دهی و باردهی در بر خواهد داشت لذا برای راهنمایی بهتر می‌توانید با مجموعه پالیز نهال ارتباط حاصل کنید.

 

کاشت نهال بادام

 

نتیجه‌گیری:

با توجه به موضوعاتی که در این مقاله بازگو شد دریافتیم که نهال بادام برای کاشت نیاز به روش‌های متعددی دارد که هر کدام بسته به شرایط انتخابی شما روش رشد و باردهی متفاوتی را خواهد داشت همچنین دریافتیم که بهترین و رایج‌ترین روش، روش کاشت نهال بادام در انواع مختلف به صورت مستقلی می‌باشد.

زمان کاشت نهال بادام نیز یکی از عوامل تاثیر گذار در انتخاب شیوه کاشت نهال بادام است، بهترین زمان برای کاشت این دسته از درختان در فصل پاییز است به خصوص برای مناطقی که زمستان و سرمای شدیدی را در پی دارند استفاده از این روش‌ها باعث شده تا فروش نهال بادام در سطح ایران به صورت اینترنتی افزایش بیشتری را داشته باشد همچنین با این روش مدرن می‌توانید به سایت پالیز نهال مراجعه فرمایید و از قیمت نهال بادام در انواع و کیفیت‌های متنوع برخوردار شوید.

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *