طراحی سایت مینیمال

خانه » طراحی سایت مینیمال

طراحی سایت مینیمال

حرکت هنری مینیمالیسم در دهه 60 میلادی آغاز شد. مانند بسیاری از جریان‌های هنری دیگر، طراحی‌ها نیز تحت تأثیر آن قرار گرفتند. اما علاقه بسیار به مینیمالیسم در طراحی صفحات وب به نظر می‌رسد بدلیل مزایای زیادی که این سبک مخصوص دارد، هنوز به پایان نرسیده است

مینیمالیسم شامل کاهش ترکیبات به عناصر ضروری‌ترین آنهاست. این ویژگی مینیمالیسم آن را برای طراحی صفحات وب و طراحی رابط کاربری در برنامه‌ها مناسب کرده است. زیرا با اجبار شما برای بررسی تنها عناصر ضروری، برای طراحی صفحات وب، همانطور که در حال حاضر شناخته شده است، که نیاز به نمایش سایت‌ها در دستگاه‌های تلفن همراه در هر زمان بیشتر می‌شود، بسیار مناسب است.

احتمالاً شما ده‌ها وب‌سایت با ظاهر مینیمالیستی دیده‌اید، حتی اگر هرگز در این سبک طراحی نکرده باشید. در این مقاله، 5 دلیل قانع کننده برای استفاده از طراحی صفحات وب مینیمالیستی ذکر شده است که به همان اندازه، افزایش محبوبیت این سبک طراحی را توضیح می‌دهد.

5 دلیل برای انتخاب طراحی صفحات وب مینیمالیستی

افزایش خوانایی سایت

شناخته شده است که یکی از عادت‌های خواندن در وب، اجتناب از خواندن کامل برخی محتواها است. برعکس، مطلوب است که اطلاعات خاصی را به سرعت پیدا کنید تا به سرعت تمام صفحه برای آن اطلاعات جستجو شود.

در برخی موارد، کاربر در حال حاضر می‌داند کجا اطلاعات خاصی مانند شماره تلفن یا آدرس را پیدا کند: این داده‌ها معمولاً در پاورقی یافت می‌شوند. به همین دلیل، کاربران ابتدا در آنجا جستجو خواهند کرد. در موارد دیگر، با منوهای بخش‌ها یا عناوین موجود در صفحه کمک می‌کند تا به سرعت بفهمید اطلاعاتی که به دنبال آنها هستید در کجا قرار دارند.

این عادت خواندن برای طراحان وب از اهمیت بسیاری برخوردار است. در واقع، فقط این عامل می‌تواند بسیاری از طراحی صفحات وب را به شکلی که امروزه شناخته می‌شود، تعیین کند.

برای اطمینان از اینکه کاربران بتوانند به سادگی اطلاعاتی که به دنبال آن‌ها هستند را پیدا کنند، سایت باید به درستی سازماندهی شده باشد. همچنین، چندین روش برای بهینه‌سازی خوانایی محتوای شما وجود دارد. اما طراحی مینیمالیستی می‌تواند یک راه حل مستقیم باشد. زیرا تنها عناصر ضروری در طراحی قرار می‌گیرند و هیچ حواس‌پرتی وجود ندارد، بنابراین برای کاربر آسان‌تر است که در یک وب‌سایت به دنبال اطلاعات مورد نیاز بگردد.

استفاده راحت تر از وب سایت

ناوبری یک عنصر ضروری دیگر در یک وب‌سایت است. این یک راه دیگر برای کاربر برای پیدا کردن اطلاعات است: با رفتن مستقیماً به بخشی که احتمالاً بیشترین احتمال دارد قرار داشته باشد.

برای ایجاد ناوبری خوب، ضروری است که سایت به درستی سازماندهی شده باشد، همچنین باید به عناصری که کاربران می‌توانند با آنها تعامل داشته باشند توجه شود.

نوار منو در بسیاری از موارد، معمولاً با یک رنگ متفاوت از بقیه برای برجسته شدن طراحی شده است، اما این تکنیک همیشه بی‌نقص نیست. اغلب، نوار منو می‌تواند توسط پس‌زمینه‌های با ویدئو، انیمیشن و تصاویر شگفت‌انگیز پوشیده شود.

با این حال، این یک موقعیتی است که در طراحی صفحات وب مینیمالیستی نمی‌توان وجود داشت، زیرا فضای خالی بسیاری وجود دارد. این فضا کمک می‌کند تا کاربر بتواند هر عنصری که بخشی از طراحی صفحه وب است را تفکیک کند. بهتر است با شرکت‌های برتر توسعه وب یا نرم‌افزار برای طراحی صفحات وب مینیمالیستی ملاقات کنید.

برجسته کردن محتوای شما

با کمینه کردن استفاده از رنگ‌ها و بافت‌ها در یک وب‌سایت، ظاهری تمیزتر به آن می‌بخشید. با استفاده از فضاهای خالی، خوانایی تمام عناصر، هم متن و هم تصاویر، بهبود می‌یابد. طراحی در یک محیط این سبک به همه عناصر اجازه می‌دهد “تنفس کنند”، به عبارتی، بین هر عنصر، فضای خالی قابل توجهی وجود دارد.

برای طراحی سایت مینیمال با آخرین متدهای روز جهان می توانید از تیم هانت که تجربه طراحی بیش از 40 وب سایت بین المللی بزرگ را دارد، کمک بگیرید.

و این همان راز اصلی طراحی مینیمالیستی است: فهمیدن چگونه با فضاهای خالی کار کنیم. اگر فضاهای خالی بسیاری وجود داشته باشد، وب‌سایت ممکن است خالی یا ناتمام به نظر برسد. باید مقدار دقیقی از فضاهای خالی وجود داشته باشد تا کاربر احساس کند طراحی قصدی بوده و نه خطا

با یادگیری کار با فضاهای خالی و در یک فضایی که حداقل عناصر در آن قرار دارند، می‌توانید واقعاً محتوا را برجسته کنید. طراحی مینیمالیستی محتوای سایت شما را به یک شخصیت اصلی تبدیل می‌کند. این تصادف نیست که این سبک به طور گسترده در پورتفولیوهای آنلاین استفاده می‌شود.

برندینگ

با استفاده از رنگ‌ها، بافت‌ها، طرح‌های تصویری و الگوها مختلف برای وب‌سایت خود، می‌توانید یک وب‌سایت با ظاهری کمی خلاقانه، سرگرم‌کننده و زیبا داشته باشید، با این حال، ترکیب همه این عناصر به طور همزمان بهترین ایده نیست. اگر همه این عناصر مختلف جذاب باشند، آنگاه تعادل وجود ندارد و رقابت مداوم برای جلب توجه کاربران وجود دارد.

استفاده از طراحی مینیمالیستی، شما را از یک موقعیت ممکن مانند آنچه قبلاً توصیف شد، جلوگیری می‌کند. با استفاده از مینیمالیسم، می‌توانید محتوای وب‌سایت خود را به واقعیت برسانید و یک گزینه ایده‌آل برای پورتفولیوهای آنلاین باشید. با اضافه کردن کمی رنگ در برخی مناطق یا انتخاب یک فونت بیشتر خاص، می‌توانید آن لمس خلاقانه و سرگرم‌کننده را که می‌خواهید به وب‌سایت خود بدهید. تمام این‌ها، در حالی که در نظر مشتریان پتانسیل شما حرفه‌ای به نظر می‌رسند.

با شامل کردن تعداد کمتری عنصر، وب‌سایت نه تنها حرفه‌ای‌تر و تمیزتر به نظر می‌رسد، بلکه بهتر سازماندهی شده است. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد که به راحتی جستجو کنند، اطلاعات مهم را سریعتر پیدا کنند و تجربه کاربری خوبی داشته باشند، در نظر گرفته شود که طراحی مینیمالیستی به درستی اعمال شده باشد.

تمام این مزایا به کاربران امکان پردازش آسان‌تر کلیه وب‌سایت را می‌دهد. همانطور که باید بدانید، اطلاعات بصری توسط مغز نسبت به سایر انواع اطلاعات، آسان‌تر پردازش می‌شوند. یک وب‌سایت بسیار بصری‌تر است. با این حال، متن همچنان یک بخش مهم از آن است.

بدون عناصر مزاحم، ارسال یک پیام خاص به مخاطبان آسان‌تر است و مینیمالیسم در طراحی وب دقیقاً این هدف را دارد. شما باید این عوامل را در ذهن داشته باشید هنگامی که سعی می‌کنید ایده‌های طراحی وب را پیشنهاد دهید.

زمان لود سریعتر

برای هر وب‌سایتی که قصد دارد با موفقیت کسب و کار کند، مهم است که به سرعت بارگیری شود. اگر یک وب‌سایت در رتبه برتر صفحه نتایج جستجو قابل مشاهده است و زمانی برای بارگیری نیاز دارد، بازدیدکننده بی‌قرار می‌شود و از وب‌سایت خارج می‌شود. این موجب از دست رفتن مشتریان پتانسیل می‌شود چرا که آنها به سایت رقبای شما که سریعتر بارگیری می‌شوند، مهاجرت می‌کنند. مطالعات مختلف نشان داده است که زمان بارگیری بیشتر، باعث افزایش نرخ خروج از سایت می‌شود. افراد منتظر نمی‌مانند تا فرآیند بارگیری به پایان برسد.

طراحی مینیمالیستی وب معمولاً از تعداد کمتری عنصر طراحی مانند تصاویر و ویدئوها استفاده می‌کند که در بهبود زمان بارگیری صفحات وب کمک می‌کند. با کاهش تعداد عناصر روی صفحه و بهینه‌سازی کد، طراحی مینیمالیستی می‌تواند به بهبود سرعت و عملکرد کلی وب‌سایت کمک کند.

علاوه بر این، طراحی مینیمالیستی می‌تواند SEO-friendly (دوستانه با موتورهای جستجو) باشد. با استفاده از کد تمیز و سازمان‌یافته و تمرکز بر محتوای با کیفیت و مرتبط، وب‌سایت‌های مینیمالیستی به راحتی توسط ربات‌های موتورهای جستجویی کرال و ایندکس شده و این می‌تواند منجر به بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو و افزایش دیده شدن وب‌سایت شما در نتایج جستجو شود.

در کل، طراحی مینیمالیستی می‌تواند یک گزینه عالی برای کسب و کارها و افرادی باشد که به دنبال طراحی وب‌سایتی با ظاهری تمیز، حرفه‌ای و کاربرپسند هستند که هم در زیبایی و هم در عملکرد بهینه است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *