هاست بکاپ چیست؛ ۴ دلیل استفاده از آن

خانه » هاست بکاپ چیست؛ ۴ دلیل استفاده از آن

هاست بکاپ چیست؛ ۴ دلیل استفاده از آن

هاست بکاپ چیست. هاست بکاپ، که به عنوان پشتیبان‌گیری آنلاین یا پشتیبان‌گیری از راه دور نیز شناخته می‌شود، یک استراتژی برای ارسال یک کپی از یک فایل فیزیکی یا مجازی یا پایگاه داده به یک مکان ثانویه و خارج از سایت برای حفظ در صورت خرابی تجهیزات، فاجعه سایت یا تخلفات انسانی است. سرور پشتیبان و سیستم‌های ذخیره‌سازی داده معمولاً توسط یک ارائه‌دهنده ابری یا SaaS شخص ثالث میزبانی می‌شوند که بر اساس فضای ذخیره‌سازی یا ظرفیت استفاده‌شده، پهنای باند انتقال داده، تعداد کاربران، تعداد سرورها یا تعداد دفعات، هزینه‌های تکراری را از مشتری پشتیبان دریافت می‌کند. داده‌ها بازیابی می‌شود. در این مقاله به شما خواهیم گفت هاست بکاپ چیست و در ادامه با دلایل استفاده از آن آشنا خواهیم شد.

هاست بکاپ چیست؟

 

هاست بکاپ چیست؟

 

اجرای پشتیبان‌گیری از داده‌های ابری می‌تواند به تقویت حفاظت از داده‌های سازمان، تداوم کسب‌وکار و استراتژی‌های انطباق با مقررات بدون افزایش بار کاری کارکنان فناوری اطلاعات کمک کند. مزیت صرفه جویی در نیروی کار می‌تواند قابل توجه باشد و برای جبران برخی از هزینه های اضافی مربوط به پشتیبان گیری، مانند هزینه های انتقال داده، کافی باشد.

اکثر هاست های بکاپ به صورت ماهانه یا سالانه برای انواع هاست لینوکس و ویندوز ارائه می‌شوند. در ابتدا عمدتاً توسط مصرف کنندگان و دفاتر خانگی و برای خرید هاست وردپرس استفاده می‌شد، خدمات پشتیبان گیری آنلاین در حال حاضر معمولاً توسط SMB‌ها و شرکت های بزرگتر برای پشتیبان گیری از برخی اشکال داده استفاده می‌شود. برای شرکت‌های بزرگ‌تر، پشتیبان‌گیری یا backup از داده‌ها می‌تواند به عنوان اقدام تکمیلی پشتیبان‌گیری عمل کند.

در دنیای میزبانی وب، هیچ چیز ناامید کننده تر از یک رویداد داده پیش بینی نشده وجود ندارد. به عنوان مثال، بدافزارهای مخرب می‌توانند یک حساب کاربری را آلوده کنند، فایل‌های وب‌سایت‌های مهم را حذف کنند، یا یک توسعه‌دهنده می‌تواند به طور تصادفی یک پایگاه داده زنده را بازنویسی کند. به دلیل این مشکلات، حفظ نسخه پشتیبان از اطلاعات شما ضروری است.

امروزه پشتیبان گیری برای هر وب سایت، سرور یا برنامه ای حیاتی است. داشتن یک برنامه پشتیبان قابل اعتماد با چندین نقطه بازیابی بسیار مهم است. استانداردهای فعلی صنعت برای میزبانی وب توصیه می‌کنند حداقل یک راه حل پشتیبان خارج از سایت و یک راه حل محلی برای اطمینان از امنیت سایت و کسب و کار خود داشته باشید. ایجاد، مدیریت و نگهداری یک وب سایت یا برنامه می‌تواند کار زیادی باشد، اما پشتیبان گیری نباید اینطور باشد. خوشبختانه، در هاست بکاپ راه‌حل‌های متعددی برای ارائه دارد و همه گزینه‌ها به طور کامل توسط تیم‌های بازیابی و پشتیبانی سیستم آموزش دیده پشتیبانی می‌شوند.

هاست پشتیبان گیری سرویسی است که به شما امکان می‌دهد داده های بسیار مهمی‌را برای کسب و کار خود ذخیره و به اشتراک بگذارید و اطمینان حاصل کنید که پایگاه داده ها، محتوا و برنامه های وب شما به درستی در فضای بکاپ ذخیره می‌شوند.

اهمیت بکاپ در این است که همه دستگاه های ذخیره سازی انبوه ممکن است از کار بیفتند، بنابراین داشتن یک نسخه پشتیبان ضروری است.

پشتیبان گیری ابزاری ضروری برای همه انواع اطلاعات است، زیرا تضمین می‌کند که در صورت لزوم سیستم بازیابی می‌شود.

دلایل استفاده از آن

تهیه نسخه پشتیبان نباید یک کار یکنواخت باشد، بلکه روشی برای جلوگیری از از دست رفتن داده‌ها است، بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع، ما تشخیص می‌دهیم که چرا پشتیبان گیری ضروری است و اگر این کار را نکنیم چه اتفاقی می‌افتد.

1- برای جلوگیری از از دست دادن اطلاعات

 

برای جلوگیری از از دست دادن اطلاعات

 

از دست دادن داده‌ها می‌تواند ناشی از عوامل خارجی مانند هکرها باشد و نه تنها از اشتباهات خودمان. مهاجمان و بدافزارها سیستم‌های رایانه‌ای را در سرتاسر جهان هدف قرار می‌دهند و وب سرورها به همان اندازه در برابر این عوامل آسیب‌پذیر هستند.

زمان و پول مهم ترین عواقب عدم پشتیبان گیری مناسب از وب سایت است. اگر تمام کارهای طراحی را خودتان انجام داده اید، انجام مجدد همه آن کارها همچنان زمان زیادی برای شما خواهد داشت.

ترفندها و تغییراتی که در طول مسیر ایجاد می‌شوند نیز برای همیشه از بین می‌روند و شما باید آنها را دوباره ایجاد کنید، اما مهم‌ترین چیز محتوای گم شده است.

ممکن است به اندازه کافی خوش شانس باشید که اسناد و تصاویر آفلاین پست های وبلاگ خود را داشته باشید، بنابراین وظیفه این است که همه چیز را دوباره آپلود کنید. این هنوز کافی نیست، زیرا چیزی هنوز گم خواهد شد و این تنظیمات در جلوه های بصری وب سایت شما خواهد بود.

2- برای جلوگیری از حذف تصادفی

 

برای جلوگیری از حذف تصادفی

 

فرض کنید روی وب‌سایت خود کار می‌کنید و چیزهای جدیدی را امتحان می‌کنید (کاری که در وهله اول نباید در سایت زنده انجام دهید)، اما مشکلی پیش می‌آید و یک صفحه یا یک سری پست را حذف می‌کنید.

این نوع از دست دادن داده‌ها برای شما دردسر ایجاد می‌کند، اما با یک فرآیند پشتیبان گیری به خوبی فکر شده، می‌توانید به سرعت از جایی که متوقف کرده اید ادامه دهید.

3- برای برگرداندن تغییرات از یک به روز رسانی بد

حتی اگر در سایت زنده خود تغییراتی ایجاد نکنید، باید هر از چند گاهی وب سایت را به روز کنید. قانون طلایی در اینجا همیشه این است که قبل از به‌روزرسانی اجزای اصلی وب‌سایت یک نسخه پشتیبان تهیه کنید و همیشه مطمئن شوید که این کار را زمانی انجام می‌دهید که ترافیک وب‌سایت شما در اوج خود نیست.

یک نسخه پشتیبان قبل از به‌روزرسانی وب‌سایت، یک نسخه جدید را برای بازیابی در صورتی که اوضاع به سمت جنوب پیش رفت، نگه می‌دارد.

4- رفع اثرات مخرب بدافزار

بسیاری از مردم بدافزار را چیزی می‌دانند که فقط می‌تواند بر رایانه های شخصی تأثیر بگذارد. با این حال، تعداد شگفت انگیزی از وب سایت‌ها به نوعی بدافزار آلوده شده اند و تعداد بیشتری از آنها در برابر آن آسیب پذیر هستند.

حتی اگر در مورد امنیت وب سایت فعال باشید، مهاجمان تکنیک های بسیار پیچیده ای در زرادخانه خود دارند. همچنین، به خاطر داشته باشید که حتی وب‌سایت‌های کوچک‌تر و کمتر شناخته‌شده نیز از حملات در امان نیستند. برای مثال، کاربران وردپرس اغلب با تهدیداتی از سوی ربات‌هایی مواجه می‌شوند که به دنبال آسیب‌پذیری‌هایی هستند که می‌توانند از آنها سوء استفاده کنند.

عیب‌یابی بدافزار می‌تواند به‌ویژه مشکل باشد، زیرا تشخیص اینکه چه زمانی سایت شما کاملاً تمیز است دشوار است. حتی در این صورت، اگر “حفره” امنیتی را که منجر به عفونت شده است شناسایی و اصلاح نکنید، آسیب پذیر خواهید بود. تهیه نسخه پشتیبان آماده به کار به شما کمک می‌کند تا وب سایت خود را سریعتر تمیز کنید.

نتیجه گیری

«یک نسخه پشتیبان تهیه کنید» یکی از توصیه‌هایی است که اغلب در مورد امنیت دیجیتال شنیده می‌شود. اگر به طور منظم از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، در صورت بروز مشکل، راه حل سریعی خواهید داشت. به عنوان مثال، در صورت نیاز به عیب یابی یا بازیابی اطلاعات از دست رفته، داشتن یک نسخه پشتیبان می‌تواند شما را از سردردهای زیادی نجات دهد.

در صورت نیاز به راهنمایی و اطلاعات بیشتر میتوانید با متخصصین وب رمز تماس حاصل نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *