نکته های سئو: چگونه محتوای خوانا بنویسیم؟

خانه » نکته های سئو: چگونه محتوای خوانا بنویسیم؟

نکته های سئو: چگونه محتوای خوانا بنویسیم؟

خواندن از روی صفحه نمایش می تواند دشوار باشد، بنابراین اگر می خواهید مردم کل پست وبلاگ شما را بخوانند، خواندن آن باید آسان باشد. این باعث می شود بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشید و نرخ تبدیل بالاتری داشته باشید. خوشبختانه، بهبود خوانایی محتوای شما کاری است که می توانید نسبتاً به راحتی انجام دهید تا سایت خود را در این زمان های سخت تقویت کنید. این پست به شما پنج نکته برتر برای نوشتن مقالات خواندنی می دهد.

نکته 1: پاراگراف های واضح بنویسید

مطمئن شوید که پاراگراف های واضحی می نویسید. برای پست وبلاگ، به شما توصیه می کنیم که همیشه یک پاراگراف را با مهمترین جمله شروع کنید، سپس آن جمله را توضیح دهید. این به خواننده کمک می کند تا مفهوم مقاله شما را فقط با خواندن اولین جمله هر پاراگراف درک کند.

متن طولانی برای خواندن جذاب ترین نیست، به خصوص در صفحه نمایش تلفن همراه. فقط به این فکر کنید که همیشه از خواندن یک پست در تلفن خود دلسرد می شوید زیرا متن را دیوار پشت دیوار می بینید. مطمئن شوید که پاراگراف های شما خیلی طولانی نیستند (7 یا 8 جمله به اندازه کافی طولانی هستند). اگر متوجه شدید که پاراگراف شما کمی طولانی است، سعی کنید آن را به پاراگراف های کوتاه تر تقسیم کنید. اما مطمئن شوید که جریان اطلاعات بین پاراگراف ها را حفظ می کنید.

نکته 2: جملات کوتاه بنویسید

سعی کنید جملات کوتاه بنویسید. خواندن و درک جملات کوتاه‌تر از جملات طولانی‌تر آسان‌تر است. همچنین، از آنجایی که جملات شما زیبا و کوتاه هستند، احتمالاً اشتباهات گرامری کمتری خواهید داشت. ما جملاتی که بیش از 20 کلمه دارند را طولانی در نظر می گیریم. اگر به زبان انگلیسی می نویسید، مطمئن شوید که در یک پست وبلاگ فقط چند جمله 20 کلمه ای یا بیشتر دارید، اما هر زبان محدودیت های خاص خود را دارد. همچنین، مطمئن شوید که هر پاراگراف بیش از یک جمله طولانی نداشته باشد.

برای کوتاه کردن یک جمله، سعی کنید به ساختار جمله ساده‌تری فکر کنید که پیامی را که می‌خواهید ارسال کنید تغییر ندهد.

نکته 3: کلمات دشوار را محدود کنید

استفاده از کلماتی را که خواندن آنها دشوار است محدود کنید. به یاد داشته باشید که خواندن از روی صفحه نمایش برای همه سخت تر است. کلماتی که دارای چهار هجا یا بیشتر هستند برای خواندن دشوار تلقی می شوند، بنابراین تا حد امکان از آنها اجتناب کنید.

البته، گاهی اوقات پست وبلاگ شما درباره چیزی است که توضیح آن سخت است یا به واژگان پیشرفته تری نیاز دارد. به عنوان مثال، من یک پست در مورد تصویرسازی نوشتم. کلمه “کتابخانه” چهار هجا دارد و می توان آن را به عنوان یک کلمه دشوار دید، اما من هنوز مجبور هستیم از آن استفاده کنیم. در مواردی مانند این، مطمئن شوید که جملات و پاراگراف های شما خیلی طولانی نیستند و خوانندگان شما همچنان خوب خواهند بود

در یک یادداشت جانبی، مگر اینکه روی یک بازار خاص تمرکز کنید، کلمات دشوار معمولاً کلمات کلیدی تمرکز کمتر مفیدی را برای یک صفحه ایجاد می کنند. در مثال بالا، «تصاویر» یا «تصاویر» ممکن است انتخاب بهتری باشد. به یاد داشته باشید که مهمترین چیز این است که کلمه کلیدی تمرکز شما متناسب با موضوع پست باشد. تحقیق صحیح کلمات کلیدی جایگزین های بهتری برای کلمات کلیدی دشوار به شما می دهد.

نکته 4: از کلمات انتقالی استفاده کنید

شما می توانید با استفاده از کلمات انتقالی مناسب  نوشته خود را بسیار خواناتر کنید. کلمات انتقالی کلماتی مانند “مهمترین”، “زیرا”، “بنابراین” یا “علاوه بر آن” هستند. این کلمات به خوانندگان شما جهت می دهد، زیرا سیگنالی می دهند که چیزی در راه است. اگر خلاصه می کنید، از «اول»، «دوم»، «سوم» و غیره استفاده می کنید. اگر می خواهید مقایسه کنید، می نویسید «همان»، «کمتر»، «به جای»، «در حالی که» یا “یا”. اگر می‌خواهید نتیجه بگیرید، از «بنابراین»، «در نتیجه» یا «بنابراین» استفاده می‌کنید.

استفاده از کلمات انتقالی کمی شبیه قرار دادن سیمان بین جملات شما است. رابطه بین دو جمله با استفاده از کلمات انتقالی آشکار می شود. اگر به درستی از این نوع کلمات استفاده کنید، خوانندگان مطالب شما را بسیار بهتر درک خواهند کرد.

نکته 5: از تنوع استفاده کنید!

برای اینکه یک قطعه برای خواننده جذاب باشد، باید متنوع باشد – باید سعی کنید از تکرار اجتناب کنید و کمی اوضاع را تکان دهید! پاراگراف‌ها و جملات طولانی‌تر را با پاراگراف‌های کوتاه‌تر جایگزین کنید و اگر تمایل به استفاده از یک کلمه خاص دارید، سعی کنید از مترادف‌ها استفاده کنید. برخی افراد از کلمات “و” یا “خیلی” زیاد استفاده می کنند. ترکیب این موارد با کلماتی مانند «همچنین» یا «به‌علاوه» می‌تواند نوشتار شما را جذاب‌تر کند – و همچنین بسیار خواندنی‌تر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *