چرا انتخاب هاست برای سئو مهم است؟

خانه » چرا انتخاب هاست برای سئو مهم است؟

چرا انتخاب هاست برای سئو مهم است؟

یک هاست خوب وب سایت شما را در صدر نتایج جستجو قرار نمی دهد، اما پیش نیاز نتایج سئوی قوی است. در اینجا دلیل آن است.

میزبانی وب سایت (هاست) چیست؟

ارائه دهنده خدمات میزبانی وب یا میزبان وب سرویسی است که فناوری مورد نیاز برای مشاهده آنلاین وب سایت را ارائه می دهد.

یک میزبان وب را به عنوان پایگاه اصلی وب سایت خود در نظر بگیرید. وب سایت ها یا صفحات وب در رایانه های خاصی به نام سرور ذخیره می شوند و از طریق سرور صفحات وب شما متصل شده و به مرورگرهای اینترنتی تحویل داده می شوند

بنابراین، زمانی که کاربران می خواهند وب سایت شما را مشاهده کنند، تنها کاری که باید انجام دهند این است که آدرس وب سایت یا دامنه شما را در مرورگر خود تایپ کنند.

هنگام ساخت یک وب سایت، شرکت ها معمولاً زمان و منابع زیادی را روی طراحی، توسعه، بازاریابی دیجیتال و سئو سرمایه گذاری می کنند.

اما میزبانی وب یکی از زمینه‌هایی است که بیشتر به آن فکر می‌کنند.

اگر مایلید برای اطمینان از ظاهر خوب وب سایت و جذب ترافیک به آن سرمایه گذاری کنید، چرا مطمئن نمی شوید که وب سایت واقعی سریع، کاربردی و انعطاف پذیر است؟

استفاده از یک میزبان وب با کیفیت بالا می تواند نرخ تبدیل شما را در کنار سایر مزایای مفید به حداکثر برساند.

چگونه میزبانی وب برای مشاغل مفید است

اگر می خواهید یک وب سایت برای کسب و کار خود داشته باشید، به یک میزبان وب نیاز دارید. اگرچه میزبانی وب معمولاً در پس زمینه ذهنیت یک تجارت قرار می گیرد، اما برای حضور آنلاین شما بسیار مهم است.

یک میزبان وب قابل اعتماد می تواند به شرکت شما مزایای مختلفی بدهد، مانند:

  • بهبود عملکرد سایت
  • مدیریت موثر داده ها
  • امنیت تقویت شده
  • آپتایم بالا

به طور خلاصه، سرمایه گذاری در یک میزبان وب قابل اعتماد عاقلانه است – و باید به رشد کسب و کار شما کمک کند.

ویژگی های مورد انتظار از ارائه دهندگان هاست

میزبان های وب چیزی بیش از خدمات میزبانی وب برای مشاغل ارائه می دهند. شرکت‌های میزبان وب خدمات متعددی را ارائه می‌دهند که تجربه‌ای بدون دردسر را برای صاحبان کسب‌وکار تضمین می‌کنند و مطمئن می‌شوند که تمرکز آنها تنها زمان و انرژی صرف شده برای کسب‌وکارشان است.

 

در اینجا چند ویژگی وجود دارد که باید از یک ارائه دهنده میزبانی وب خوب انتظار داشته باشید:

حساب های ایمیل: ارائه دهندگان میزبانی از کاربران می خواهند که نام دامنه خود را ایجاد کنند. نام دامنه و حساب های ایمیل یکی از ویژگی های ارائه شده خواهد بود.

دسترسی FTP: FTP به شما امکان می دهد فایل ها را از یک کامپیوتر محلی به سرور وب آپلود کنید. وب سایت شما از طریق اینترنت قابل دسترسی خواهد بود و فایل ها با استفاده از این ویژگی از رایانه شما مستقیماً به سرور منتقل می شوند. دسترسی به FTP برای توسعه دهندگان وب حیاتی است.

پشتیبانی از وردپرس: وردپرس که تقریباً نیمی از وب‌سایت‌های موجود در اینترنت را تامین می‌کند، راهی مناسب برای ایجاد و مدیریت محتوای وب‌سایت شما است.

امنیت پیشرفته: بسیاری از ارائه دهندگان میزبانی، مانند WPEngine، اکنون گواهینامه های SSL رایگان را با خدمات میزبانی خود ارائه می دهند.

محبوب ترین هاست های جهان

شرکت های محبوب میزبانی وب عبارتند از:

  • GoDaddy
  • Amazon Web Services
  • Google Cloud Platform
  • 1&1 IONOS
  • HostGator
  • Bluehost
  • Hetzner Online
  • DigitalOcean
  • Liquid Web
  • WP Engine

چرا هاست برای سئو مهم است

وقتی صحبت از سئو به میان می آید، گوگل تلاش می کند تا بهترین نتایج ممکن را برای کاربران خود ارائه دهد.

این بدان معنی است که یک میزبان وب قوی و قابل اعتماد پایه و اساس تلاش های سئوی شما را خواهد گذاشت.

گوگل چندین عامل را بررسی می کند تا اطمینان حاصل کند که کاربر پس از استفاده از موتور جستجوی خود، تجربه مثبتی دارد. وب‌سایت‌هایی که با UX بهبودیافته سریع‌تر کار می‌کنند، می‌توانند رتبه‌بندی خود را افزایش دهند.

امروزه سئو یک تمرکز بزرگ برای تقریباً همه مشاغل و برندها است. همه می خواهند که سایتشان در صفحه اول گوگل برای جست و جوهای مرتبط فهرست شود.

وب سایت هایی که نتوانند در صفحه 1 گوگل رتبه بندی کنند، احتمالاً یافت نمی شوند. همانطور که گفته می شود، بهترین مکان برای مخفی کردن یک وب سایت، صفحه دوم گوگل است.

سه دلیل اصلی برای اهمیت میزبانی وب برای سئو وجود دارد: سرعت، امنیت و مکان.

سرعت

اگر از منظر عملی به آن نگاه کنیم، سرعت یک عامل بسیار مهم برای سئو است.

یک میزبان وب کند و ارزان باعث ایجاد یک وب سایت کند می شود. اثر دومینو این است که منجر به رتبه‌بندی ضعیف، ترافیک ارگانیک کم و حداقل سرنخ می‌شود.

راه حل چیست

یک میزبان وب خوب دارای سرعت بالایی خواهد بود که زمان بارگذاری صفحات شما را کاهش می دهد.

هنگام تعیین سرعت بارگیری یک وب سایت در سال 2022، همیشه باید تا حد امکان سریع باشد. معیار گوگل برای زمان ایده آل برای سرعت موبایل دو ثانیه یا کمتر است.

یک مطالعه در سال 2022 نشان داد که میانگین زمان بارگذاری برای سایت های تلفن همراه حدود 4.5 ثانیه است. برای 20 درصد از صفحات فرود تلفن همراه تجزیه و تحلیل شده، محتوای بصری بیش از 6.6 ثانیه طول کشید تا بارگذاری شود.

با توجه به اینکه سرعت برابر است با درآمد، این هنوز بسیار کند است.

ابزار اندازه گیری سرعت صفحه

آیا نیاز به اندازه گیری سرعت صفحه خود دارید؟ از این ابزارهای مفید استفاده کنید:

Google Page Speed Insights

GTMetrix

Pingdom

معیارهای هدف برای وب سایت ها

گزارش Core Web Vitals چیزی است که نشان می دهد صفحات وب شما بر اساس داده های استفاده در دنیای واقعی چگونه عمل می کنند، که به آن «داده های میدانی» نیز گفته می شود.

با Core Web Vitals، عملکرد URL با وضعیت، نوع متریک و گروه URL نشان داده می شود.

Core Web Vitals بر اساس سه معیار است:

Largest Contentful Paint-LCP (بزرگترین محتوا): این مقدار زمان لازم برای ارائه بزرگترین عنصر محتوای قابل مشاهده در دیدگاه را از لحظه ای که کاربر URL را درخواست می کند نشان می دهد. بزرگترین عنصر محتوا معمولاً یک تصویر یا ویدیو یا متن بلوک بزرگ است. این معیار مهم است زیرا به کاربر اطلاع می دهد که URL در حال بارگیری است.

FID-First Input Delay (تأخیر ورودی اول): این زمان از زمانی که کاربر با وب سایت با کلیک بر روی پیوند تعامل می کند تا زمانی که مرورگر به عمل پاسخ می دهد را نشان می دهد. این معیار مهم است زیرا زمانی است که صفحه تعاملی می شود.

CLS (Cumulative Layout Shift): این مجموع کل تغییرات چیدمان فردی را برای هر تغییر چیدمان غیرمنتظره اندازه گیری می کند. این کار در تمام طول عمر صفحه انجام می شود. اندازه‌گیری می‌تواند از صفر، که به هیچ وجه جابجا نمی‌شود، تا هر عدد مثبتی متغیر باشد. بقیه اعداد نشان می دهد که چیدمان چقدر تغییر می کند. این معیار مهم است زیرا اگر کاربر هنگام تعامل با وب‌سایت تغییری در طرح‌بندی داشته باشد، تجربه کاربری بدی ایجاد می‌کند.

امنیت

بدون یک سیستم امنیتی قوی برای وب سایت شما، می تواند از مشکلات مضری مانند هکرها، صفحات اسپم و بک لینک های جعلی رنج ببرد.

همه این موارد می تواند به رتبه بندی گوگل شما آسیب برساند – و به طور بالقوه منجر به یک اقدام دستی می شود.

همچنین خطر آلوده شدن سایت شما به بدافزار وجود دارد که به طور بالقوه می تواند منجر به قرار گرفتن سایت شما در لیست سیاه موتورهای جستجو یا نشان دادن یک هشدار امنیتی در نتایج جستجو شود.

اگر از میزبانی وب با سیستم امنیتی قوی استفاده نمی کنید، می تواند بر تلاش های سئوی شما تأثیر منفی بگذارد.

یکی از ویژگی هایی که ارائه دهندگان میزبان وب ممکن است ارائه دهند، لایه سوکت ایمن (SSL) است. این یک گواهی امنیتی است که فناوری استاندارد برای ایمن نگه داشتن اتصال اینترنت است

یکی دیگر از جنبه های مثبت امنیت قوی ناشی از پشتیبانی فنی قابل اعتماد و خدمات مشتری است. به عنوان یک شرکت، می خواهید اطمینان حاصل کنید که میزبان وب مورد استفاده از پشتیبانی فنی و خدمات مشتری با کیفیت بالا برخوردار است

اگر چیزی خیلی کند است یا سایت خراب می شود، می توانید سریع و کارآمد آن را حل کنید. اگر سایت شما از کار بیفتد، یک تیم قوی فنی و پشتیبانی از مشتری هرگونه نگرانی یا وحشت را کاهش می دهد.

محل

موقعیت مکانی یک عامل مهم در سئوی وب سایت شما است. موتورهای جستجو هنگام جستجوی نتایج بهینه، سیگنال های مبتنی بر مکان را در نظر می گیرند.

چند سوال برای بررسی:

  • کاربر کجاست
  • تجارت کجاست؟
  • سایت در کجا قرار دارد؟

همه اینها دلایل عملی برای میزبانی وب سایت شما هستند. در تعیین مسافتی که داده باید طی کند و سرعت آن نقش دارد.

به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما در ایالات متحده واقع شده است، می خواهید وب سایت شما در مرکز داده ایالات متحده واقع شود. اگر شرکت شما در بریتانیا است، پس می‌خواهید که سایت در مرکز داده بریتانیا باشد.

اگر کسب‌وکار شما در سطح جهانی فعالیت می‌کند، یک شبکه تحویل محتوا (CDN) می‌خواهید که مراکزی در سراسر جهان ارائه می‌دهد، بنابراین میزبانی بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی کاربر سریع است.

استفاده از یک میزبان وب ارزان می تواند منجر به عدم قرار گرفتن در یک مرکز داده محلی شود. این به طور بالقوه می تواند بر وب سایت شما تأثیر منفی بگذارد، از جمله نحوه عملکرد سایت برای کاربران و رتبه بندی جستجوی ارگانیک شما.

از کدام سرویس میزبانی وب استفاده کنید؟

همه پلتفرم‌های میزبانی مزایای خود را دارند – اما به صراحت بگویم، برخی از آنها واقعاً بوی بدی می‌دهند.

بنابراین دقیقاً چگونه باید یک سرویس قابل اعتماد را انتخاب کنید؟

می توانید به دنبال عوامل زیر باشید:

  • مدت زمان تجربه میزبان وب
  • شهرت در میان سایر مشتریان/شرکت ها
  • به دنبال یک میزبان وب که اقدامات امنیتی مانند SSL را ارائه می دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *