5 روش برای استفاده از ChatGPT برای سئو

خانه » 5 روش برای استفاده از ChatGPT برای سئو

5 روش برای استفاده از ChatGPT برای سئو

,

هوش مصنوعی در بهینه سازی موتورهای جستجو چیز جدیدی نیست. اما ظهور ابزارهای هوش مصنوعی رایگان یا ارزان مانند ChatGPT، Jasper و RankIQ باعث نگرانی زیادی شده است، زیرا همه می توانند محتوای بهینه سازی شده را در مقیاس تولید کنند.

گوگل خط مشی قطعی در مورد فهرست بندی و رتبه بندی اطلاعات کاملاً تولید شده توسط هوش مصنوعی منتشر نکرده است. گوگل در توضیح خود درباره «محتوای مفید» صرفاً توصیه می‌کند که از «اتوماسیون گسترده» خودداری کنید. جان مولر از گوگل مستقیم تر است و می گوید گوگل مواد تولید شده توسط هوش مصنوعی را نمی خواهد.

با این وجود، ابزارهای هوش مصنوعی فراتر از تولید محتوا مفید هستند. به عنوان مثال، این ابزار می تواند محتوا را تجزیه و تحلیل کند و توصیه هایی برای سئو ارائه دهد!

کد Schema با ChatGPT ایجاد کنید

نشانه گذاری Schema.org به گوگل کمک می کند تا یک صفحه وب را درک کند. همچنین قطعه های غنی را در نتایج جستجوی ارگانیک تسهیل می کند. هیچ کمبودی در تولید کننده های Schema وجود ندارد، اما ChatGPT یکی از بهترین هاست زیرا به آموزش کمی نیاز دارد و در زمان صرفه جویی می کند. به سادگی محتوای خود را در ابزار کپی کنید و یک کد Schema خاص بخواهید.

بهبود محتوا با ChatGPT

اشتباهات دستوری و املایی به قابلیت استفاده صدمه می زند و بر روی یک برند منعکس نمی شود. چکرزهای قوی مانند Grammarly جزء اصلی نویسندگان و ویراستاران هستند. اما ابزارهای هوش مصنوعی بیشتر از گرامر و املا به تنهایی به آن اشاره می کنند. آنها می توانند یک مقاله را مجدداً مرتب کنند، آن را خلاصه کنند، گلوله اضافه کنند و حتی عنوان فرعی را پیشنهاد کنند.

توضیحات متا ایجاد کنید

گوگل توضیحات متا را برای رتبه بندی های ارگانیک نادیده می گیرد. اما آن توضیحات را در قطعه‌های نتایج جستجو نمایش می‌دهد. بنابراین اطمینان از اینکه همه صفحات دارای توضیحات متا هستند به کنترل ظاهر قطعه‌ها و در نتیجه کلیک کردن کمک می‌کند.

استفاده از هوش مصنوعی برای تولید خلاصه صفحه می تواند در زمان صرفه جویی کند و احتمالاً خط مشی های Google را نقض نمی کند زیرا الگوریتم آن را نادیده می گیرد.

از ChatGPT بخواهید که یک صفحه را در یک یا دو جمله خلاصه کند. نتیجه یک پیش نویس متا توضیحات است. سپس آن را ویرایش کنید و کلمات کلیدی را اضافه کنید، که در صورت پرس و جو توسط جستجوگران با حروف پررنگ در قطعه‌ها ظاهر می‌شوند.

سازماندهی کلمات کلیدی بر اساس هدف

گوگل هنگام رتبه بندی صفحات در نتایج ارگانیک تلاش می کند تا قصد جستجوگر را درک کند. اما اغلب نامشخص است. برای مثال، هدف جستجو برای «غذاهای سالم» می‌تواند برای رستوران‌ها، پیشنهادات شام در خانه، یا فروشگاه‌های مواد غذایی ارگانیک باشد.

کلمات کلیدی سئو بسته به هدف متفاوت هستند. تولید آن کلمات و عبارات به صورت دستی می تواند زمان و تلاش زیادی را ببرد.

ChatGPT می تواند این کار را به سرعت و به طور موثر انجام دهد. فهرستی از ایده‌های کلیدواژه را کپی پیست کنید و از ChatGPT بخواهید آن را بر اساس هدف جستجو سازماندهی کند. در تجربه من این ابزار در لیست های طولانی دقت کمتری دارد. بنابراین ممکن است مجبور شوید لیست را به بخش‌هایی تقسیم کنید.

برای ساخت عنوان جدید از ChatGPT استفاده کنید

ایجاد برچسب‌های عنوان قابل کلیک می‌تواند چالش برانگیز باشد. ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند ایده‌ها را با دستورالعمل‌های کمی یا با یک جهت خاص، مانند محتوا، طوفان فکری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *