خانه » کاربرد گوگل آنالیتکس در سئو

دوره سئو نسل جدید
تخفیف 75 درصدی به مدت محدود

00روز
00ساعت
00دقیقه
00ثانیه

2.1 میلیون تومان

8.4

ثبت نام از طریق تماس با شماره های زیر:

09912019071

09195932514

کاربرد گوگل آنالیتکس در سئو

Google Analytics یک سرویس رایگان تجزیه و تحلیل وب است که آمار و ابزارهای تحلیلی را برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و اهداف بازاریابی ارائه می دهد.

گوگل آنالیتیکس چیست؟

Google Analytics یک سرویس تجزیه و تحلیل وب است که آمار و ابزارهای تحلیلی اولیه را برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و اهداف بازاریابی ارائه می دهد. این سرویس بخشی از پلتفرم بازاریابی گوگل است و برای هر کسی که حساب Google داشته باشد به صورت رایگان در دسترس است.

Google Analytics برای ردیابی عملکرد وب سایت و جمع آوری بینش بازدیدکنندگان استفاده می شود. این می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا منابع اصلی ترافیک کاربر را تعیین کنند، موفقیت فعالیت‌ها و کمپین‌های بازاریابی خود را ارزیابی کنند، اهداف تکمیل شده (مانند خرید، افزودن محصولات به سبد خرید) را ردیابی کنند، الگوها و روندهای تعامل کاربر را کشف کنند و سایر اطلاعات بازدیدکننده مانند اطلاعات جمعیتی را به دست آورند. . وب‌سایت‌های خرده‌فروشی کوچک و متوسط اغلب از Google Analytics برای به دست آوردن و تجزیه و تحلیل انواع تجزیه و تحلیل رفتار مشتری استفاده می‌کنند که می‌تواند برای بهبود کمپین‌های بازاریابی، افزایش ترافیک وب‌سایت و حفظ بهتر بازدیدکنندگان استفاده شود.

گوگل آنالیتیکس چگونه کار می کند؟

گوگل آنالیتیکس داده های کاربر را از هر بازدیدکننده وب سایت با استفاده از تگ های صفحه به دست می آورد. یک تگ صفحه جاوا اسکریپت در کد هر صفحه درج می شود. این تگ در مرورگر وب هر بازدیدکننده اجرا می شود و داده ها را جمع آوری کرده و به یکی از سرورهای جمع آوری داده های گوگل ارسال می کند. سپس Google Analytics می‌تواند گزارش‌های قابل تنظیم برای ردیابی و تجسم داده‌هایی مانند تعداد کاربران، نرخ پرش، میانگین مدت جلسات، جلسات بر اساس کانال، بازدید از صفحه، تکمیل اهداف و موارد دیگر تولید کند.

Google Analytics دارای ویژگی هایی است که می تواند به کاربران کمک کند تا روندها و الگوهای نحوه تعامل بازدیدکنندگان با وب سایت های خود را شناسایی کنند. ویژگی ها جمع آوری داده ها، تجزیه و تحلیل، نظارت، تجسم، گزارش و ادغام با سایر برنامه ها را امکان پذیر می کند. این ویژگی ها عبارتند از

ابزارهای تجسم و نظارت بر داده ها، از جمله داشبورد، کارت امتیازی و نمودار حرکتی که تغییرات داده ها را در طول زمان نشان می دهد.

فیلتر کردن داده ها، دستکاری و تجزیه و تحلیل قیف؛

رابط های برنامه کاربردی جمع آوری داده ها (API)؛

تجزیه و تحلیل پیش بینی، هوش و تشخیص ناهنجاری؛

تقسیم بندی برای تجزیه و تحلیل زیر مجموعه ها، مانند تبدیل.

گزارش های سفارشی برای تبلیغات، کسب، رفتار مخاطب و تبدیل.

اشتراک گذاری و ارتباط مبتنی بر ایمیل؛ و

ادغام با سایر محصولات، از جمله Google Ads، Google Data Studio، Salesforce Marketing Cloud، Google AdSense، Google Optimize 360، Google Search Ads 360، Google Display & Video 360، Google Ad Manager و Google Search Console.

در داشبورد Google Analytics، کاربران می‌توانند نمایه‌های چندین وب‌سایت را ذخیره کنند و یا جزئیات دسته‌های پیش‌فرض را ببینند یا معیارهای سفارشی را برای نمایش برای هر سایت انتخاب کنند. دسته بندی های موجود برای ردیابی شامل نمای کلی محتوا، کلمات کلیدی، سایت های ارجاع دهنده، نمای کلی بازدیدکنندگان، پوشش نقشه و نمای کلی منابع ترافیک است.

معیارهای مهم گوگل آنالیتیکس

متریک استانداردی برای اندازه گیری کمی است. گوگل آنالیتیکس به کاربران امکان می دهد تا 200 معیار مختلف را برای سنجش عملکرد وب سایت هایشان ردیابی کنند. در حالی که برخی از معیارها ممکن است برای کسب و کارهای خاص ارزشمندتر از سایرین باشند، اینها برخی از محبوب ترین معیارها هستند:

کاربران کاربر یک بازدید کننده منحصر به فرد یا جدید وب سایت است.

نرخ پرش. درصد بازدیدکنندگانی که فقط یک صفحه را مشاهده کردند. این بازدیدکنندگان تنها یک درخواست را به سرور گوگل آنالیتیکس راه اندازی کردند.

جلسات. گروهی از تعاملات بازدیدکننده که در یک پنجره 30 دقیقه ای از فعالیت اتفاق می افتد.

میانگین مدت جلسه هر بازدیدکننده به طور متوسط ​​چه مدت در سایت می ماند.

درصد جلسات جدید درصد بازدید از وب سایت که برای اولین بار بازدید می شود.

صفحات در هر جلسه میانگین تعداد بازدید از صفحه در هر جلسه.

تکمیل اهداف تعداد دفعاتی که بازدیدکنندگان یک اقدام مشخص و مطلوب را انجام می دهند. این به عنوان تبدیل نیز شناخته می شود.

بازدید از صفحه تعداد کل صفحات مشاهده شده

معیارها در مقابل ابعاد

گزارش های گوگل آنالیتیکس از ابعاد و معیارها تشکیل شده است. درک تفاوت بین آنها برای تفسیر مناسب گزارش ها حیاتی است.

ابعاد. اینها ویژگی ها یا برچسب های کیفی هستند که برای توصیف و سازماندهی داده ها استفاده می شوند. به عنوان مثال، اگر میانگین طول جلسه در چندین منطقه مختلف اندازه گیری شود، ابعاد آن “Region” خواهد بود. “میانگین طول جلسه” که یک اندازه گیری کمی است، نمونه ای از یک متریک است.

ابعاد را می توان در Google Analytics سفارشی کرد. نمونه هایی از ابعاد رایج عبارتند از:

  • زبان
  • نوع مرورگر
  • شهر و کشور
  • مدل دستگاه ها
  • گروه سنی کاربر

معیارهای. اینها اندازه گیری های کمی از یک نوع داده واحد هستند. نمونه هایی از معیارها عبارتند از میانگین طول جلسه، بازدید از صفحه، صفحات در هر جلسه و میانگین زمان در سایت. معیارها برای مقایسه اندازه‌گیری‌ها در ابعاد مختلف استفاده می‌شوند.

مزایا و محدودیت های گوگل آنالیتکس

 

گوگل آنالیتیکس دارای مزایا و محدودیت های متمایز است. مزایا به طور کلی به قدرتمند، رایگان و کاربر پسند بودن پلت فرم مربوط می شود. Google Analytics همچنین مزایای زیر را ارائه می دهد:

این سرویس رایگان، آسان برای استفاده و مبتدی است.

گوگل آنالیتیکس انواع معیارها و ابعاد قابل تنظیم را ارائه می دهد. با استفاده از این پلتفرم می توان انواع مختلفی از بینش های مفید را به دست آورد.

Google Analytics همچنین شامل بسیاری از ابزارهای دیگر مانند تجسم داده ها، نظارت، گزارش، تجزیه و تحلیل پیش بینی و غیره است.

گوگل آنالیتیکس از لحاظ تاریخی دارای کاستی هایی است که ممکن است بر دقت داده های آن تأثیر بگذارد، از جمله موارد زیر:

دقت کلی داده ها می تواند توسط کاربرانی که کوکی های Google Analytics، برنامه های افزودنی خاص مرورگر، برنامه های فیلتر تبلیغات و شبکه های حریم خصوصی را مسدود می کنند، به خطر بیفتد.

گزارش ها با نمونه برداری از 500000 جلسه تصادفی برای کاهش بار سرور تولید می شوند. علاوه بر این، حاشیه های خطا تنها برای تعداد بازدید در این گزارش ها داده شده است. بنابراین، بخش‌های کوچک داده ممکن است دارای حاشیه‌های خطای بسیار زیادی باشند.

داده‌های اکتسابی کاربر در مقابل داده‌های رفتار کاربر

گوگل آنالیتیکس می تواند انواع مختلفی از داده ها را برای اهداف بازاریابی در اختیار کسب و کارها قرار دهد.

داده های جذب کاربر بینشی در مورد نحوه ورود مشتریان به وب سایت ارائه می دهد. مشتریان ممکن است از کانال‌های مختلفی مانند نتایج موتور جستجوی پولی، نتایج موتور جستجوی بدون پرداخت، پیوندهای رسانه‌های اجتماعی یا صرفاً تایپ کردن URL باشند. درک داده های جذب کاربر برای به حداکثر رساندن ترافیک وب سایت حیاتی است.

داده های رفتار کاربر نشان می دهد که مشتریان در وب سایت چه می کنند و چگونه با سایت درگیر هستند. این شامل مدت زمانی است که آنها در هر صفحه می گذرانند، تعداد صفحاتی که بازدید می کنند و اینکه آیا با ویدیوها و گرافیک ها درگیر هستند یا خیر. این داده‌ها را می‌توان برای ایجاد طرح‌بندی‌های وب استفاده کرد که بازدیدکنندگان را بهتر با محتوایی که به دنبال آن هستند مرتبط می‌کند و منجر به تجربه کاربری مؤثرتر می‌شود. تجارب کاربری که بر اساس داده‌های رفتار کاربر بهینه شده‌اند، احتمال بیشتری برای ایجاد فروش و تبدیل دارند.

گوگل آنالیتیکس 4

Google Analytics 4 یا GA4 جدیدترین نسخه این سرویس است و در اکتبر 2020 منتشر شد. GA4 تا حدودی بازنگری نسخه های قبلی Google Analytics است. این یک رابط کاربری کاملاً جدید ارائه می‌کند و از اتکا به کوکی‌های شخص ثالث به سمت استفاده از یادگیری ماشینی برای دقت بهتر داده تغییر می‌کند.

ویژگی های جدید Google Analytics 4

  • ابزارهای یادگیری ماشین و هوش مصنوعی (AI)؛
  • ادغام عمیق تر با تبلیغات گوگل؛
  • گزارش مشتری محور که حول داده های چرخه عمر طراحی شده است.
  • ویژگی های اضافی ردیابی بدون کد که می تواند داده ها را با تأخیر کمتر ارائه دهد.
  • بهبود ویژگی های کنترل داده برای انطباق با مقررات و مدیریت داده ها.

برای داشتن یک شغل پردرآمد، حرفه ای و بین المللی در جلسات تدریس خصوصی سئو شرکت کنید. این دوره کاملا خصوصی و عملی برگزار می گردد. در این دوره روی وب سایتی که خود شما معرفی می کنید،  آموزش انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *