چرا سئو یاد بگیریم؟

خانه » چرا سئو یاد بگیریم؟

چرا سئو یاد بگیریم؟

یادگیری بهینه سازی وب سایت برای بقا در دنیای تجارت آنلاین خیلی مهم است. رقابت شدیدتراز گذشت شده و عدم استفاده از سئو می تواند بهرکسب و کارها آسیب بزند. بهینه سازی وب سایت باعث می شود در گوگل رتبه بالاتری داشته باشد و از رقبای خود پیشی بگیرید.

بهینه سازی وب سایت شما به روش های مختلفی امکان پذیر است، اما یکی از ساده ترین راه ها از طریق تحقیق صحیح کلمات کلیدی است. سئو از کلمات کلیدی برای افزایش رتبه شما در نتایج جستجو استفاده می کند. استفاده از کلمات مناسب به ایجاد ترافیک ارگانیک وب سایت کمک می کند. با سئو می توانید اعتبار بیشتری کسب کنید.

یادگیری سئو فقط برای تبلیغ یک تجارت یا افزایش حضور آنلاین مفید نیست. این حرفه می تواند یک انتخاب شغلی عالی باشد. سئو یک صنعت شغلی رو به رشد با محبوبیت پلت فرم های اینترنتی است. کارشناسان سئو فرصت های شغلی زیادی دارند و دامنه و عمق خدمات سئو می تواند بسیار متفاوت باشد. ارزش این صنعت در سال 2021 نزدیک به 100 میلیارد دلار تخمین زده می شود و همچنان به سرعت در حال رشد است. همه از اینترنت استفاده می کنند و مهندسان جستجو بر زندگی ما حکومت می کنند. از آنجایی که سئو یک زمینه رقابتی است، به طور منظم به تعمیر و نگهداری نیاز دارند. بنابراین متخصصین سئو نگران شغل خود نباشند.

تصور کنید وارد یک بازار شلوغ و پرهیاهو می‌شوید، جایی که صدها مغازه با ویترین‌های رنگارنگ و تبلیغات کرکننده، سعی در جلب توجه شما دارند. در این بازار پررقابت، چطور می‌خواهید از میان انبوه مغازه‌ها، مغازه خودتان را به مشتریان بالقوه نشان دهید؟ دنیای وب هم دقیقا همین‌طور است. وب‌سایت شما، حکم همان مغازه را در دنیای آنلاین دارد و سئو، حکم تبلیغات اثرگذار و استراتژی چیدمان ویترین برای جذب مشتری!

چرا یادگیری سئو مهم است؟

در دنیای دیجیتال، دیده شدن حرف اول را می‌زند. وب‌سایت شما هر چقدر هم زیبا و پر محتوا باشد، اگر در نتایج جستجوی گوگل دیده نشود، عملا هیچ فایده‌ای ندارد. اینجاست که اهمیت سئو (Search Engine Optimization) یا بهینه‌سازی موتور جستجو، خودش را نشان می‌دهد. سئو مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و راهکارهاست که به شما کمک می‌کند وب‌سایت‌تان را برای موتورهای جستجو، به خصوص غول دنیای وب یعنی گوگل، بهینه کنید. با رعایت اصول سئو، وب‌سایت شما در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط، رتبه بالاتری کسب می‌کند و درنتیجه، ترافیک ارگانیک (طبیعی) بیشتری جذب می‌کند.

ترافیک ارگانیک، کلید موفقیت در دنیای آنلاین

فرض کنید مغازه شما در یک خیابان پرتردد و مرکزی شهر قرار دارد. قطعا هر روز افراد زیادی از جلوی مغازه رد می‌شوند و احتمال اینکه برخی از آن‌ها برای دیدن اجناس به داخل مغازه بیایند، بسیار زیاد است. ترافیک ارگانیک هم دقیقا همین‌طور عمل می‌کند. با بهینه‌سازی سئو، وب‌سایت شما در نتایج ابتدایی گوگل، برای کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار یا حوزه فعالیت‌تان، نمایش داده می‌شود. این یعنی افراد زیادی که به دنبال محصولات یا خدماتی مشابه شما هستند، وب‌سایت‌تان را می‌بینند و به آن سر می‌زنند.

چرا توسعه دهندگان وب باید سئو بلند باشند؟

1. معماری سایت بهینه شده

این اولین و مهمترین وظیفه ای است که یک توسعه دهنده وب باید انجام دهد – ایجاد یک معماری وب سایت بهینه شده! معماری وب‌سایت عمدتاً به ساختار سایت شما مربوط می‌شود، مانند نحوه عملکرد منوی سایت، نحوه پیوند صفحات و غیره. معماری بهینه وب‌سایت نه تنها یافتن و جستجو را برای خزنده‌های موتور جستجو آسان‌تر می‌کند بلکه به بهبود تجربه کاربری هم کمک می‌کند.

2. برچسب عنوان مناسب

اگرچه به نظر می رسد یک جنبه سئو جزئی است، اما نقش مهمی در توسعه وب سایت ایفا می کند. تگ عنوان به طور کلی یک عنصر HTML است که عنوان یک صفحه وب را مشخص می کند. یک برچسب عنوان بهینه و مناسب برای یک وب سایت ضروری است زیرا برای یک جستجوی خاص در نتایج موتورهای جستجو (SERPs) به کاربران نمایش داده می شود. از این رو، توسعه دهندگان وب باید در نظر داشته باشند که باید مطابق با محتوای وب سایت مرتبط و مختصر باشد.

3. توضیحات متا مربوطه

توضیحات متا نیز مانند برچسب‌های عنوان، یک عنصر HTML است که خلاصه‌ای از یک صفحه وب را نشان می‌دهد. اغلب در صفحات نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود و منجر به افزایش نرخ کلیک وب سایت می شود. با این حال، توضیحات متا اجباری نیست و حتی موتورهای جستجو آن را خود از صفحه وب استخراج می کنند، اما به توسعه دهندگان وب اکیداً توصیه می شود که برای نتایج بهتر از توضیحات متا بهینه شده و مرتبط استفاده کنند. علاوه بر این، به شما توصیه می شود از حدود 155 تا 160 کاراکتر استفاده کنید و توضیحات متا منحصر به فرد را بنویسید.

4. URL های بهینه شده

بله، درست شنیدی! همچنین باید روی URL ها کار کنید تا معیارهای سئو را رعایت کنید و تجربه کاربری را نیز بهبود بخشید. در واقع، یک URL ایده آل و بهینه شده به موتورهای جستجو و همچنین کاربران کمک می کند تا جایگاه صفحه وب مربوطه را شناسایی کنند. آدرس صفحات وب سایت باید مختصر و در قالب بهینه باشد. در همین حال، به توسعه‌دهندگان وب توصیه می‌شود روی سایر حوزه‌های مرتبط با URL‌ها مانند – Canonicalization URL، ارسال یک URL به URL دیگر (Redirects) و موارد دیگر کار کنند.

5. تگ های متا ربات

تگ های متا ربات یکی از بخش های حیاتی سئو در طول توسعه وب سایت است که برای آموزش موتورهای جستجو در مورد نحوه خزیدن یا فهرست بندی صفحات وب و مواردی که در محتوای وب سایت باید دنبال و چه مواردی را دنبال نکنند استفاده می شود. پارامترهای مختلفی برای متا تگ های ربات وجود دارد، مانند این که می توانید از Index/Noindex برای اطلاع به موتورهای جستجوگر برای خزیدن یا خزیدن در صفحه وب استفاده کنید، از Follow/Nofollow برای آموزش خزیدن یا عدم خزیدن لینک ها در صفحه استفاده کنید.

6. داده های ساخت یافته

داده‌های ساختاریافته مربوط به داده‌های سازمان‌یافته یا اطلاعات در مورد وب‌سایت است که درک موضوع وب‌سایت (یا صفحات وب) را برای موتورهای جستجو مانند Google، Yahoo و غیره آسان‌تر می‌کند. توسعه دهندگان وب موظفند برای بهبود رتبه و اعتبار سایت، این قطعه کد را در کدهای وب سایت قرار دهند. علاوه بر این، Schema.org توصیه‌شده‌ترین رویکرد برای نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته برای جنبه‌های SEO است. می‌توانید داده‌های ساخت‌یافته را در قالب‌های مختلف مانند Microdata، JSON-LD، RDFa و بسیاری موارد دیگر علامت‌گذاری کنید.

7. لیینک سازی داخلی

در واقع، پیوند دادن همیشه به عنوان یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین روش های سئو برای یک وب سایت در نظر گرفته شده است و لازم است در مرحله توسعه نیز مورد توجه توسعه دهندگان قرار گیرد. با این حال، هنگام ساخت یک وب سایت، باید بر روی لینک های داخلی در وب سایت تأکید بیشتری داشته باشید تا موتورهای جستجو بتوانند سلسله مراتب سایت را راحت تر درک کنند و همچنین روند ناوبری را برای کاربران آسان تر کند. در صورتی که صفحات وب با یکدیگر مرتبط نباشند، موتورهای جستجو در هنگام خزیدن و ایندکس کردن با مشکل مواجه می شوند و صفحات را در SERP نمایش نمی دهند.

8. سرعت بارگذاری صفحه بهتر

صرف نظر از تعبیه چندین ویژگی پیشرفته، اگر وب سایتی با سرعت بارگذاری صفحه پایین ایجاد کنید، هیچکس در این سیاره از آن استقبال نخواهد کرد!! حتی گوگل نیز سرعت صفحه را به عنوان یکی از عوامل رتبه بندی خود برای رتبه بندی وب سایت ها معرفی کرده است. در واقع، سرعت بارگذاری بهتر صفحه برای یک وب سایت برای ارائه تجربیات بهتر کاربر و دستیابی به اهداف بهینه سازی موتور جستجو ضروری است. از این رو، توسعه دهندگان وب باید روی چندین پارامتر مانند کاهش تغییر مسیرها، بهینه سازی تصاویر و کدها، استفاده از کش مرورگر و غیره برای بهبود سرعت بارگذاری صفحه کار کنند.

9. وب سایت واکنش گرا

از آنجایی که تعداد کاربران گوشی های هوشمند به سرعت در حال افزایش است، توسعه دهندگان باید وب سایتی بسازند که به تنهایی با تلفن های همراه سازگار باشد.

در حال حاضر، متخصص سئو یک شغل عالی با دستمزد بالا و سقف بازاریابی رو به رشد است.یادگیری سئو یک سرمایه گذاری بلند مدت است. برای یادگیری این حرفه پردرآمد می توانید از خدمات تدریس خصوصی سئو هانت کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *