چگونه سایت فروشگاهی خود را سئو کنیم؟

خانه » چگونه سایت فروشگاهی خود را سئو کنیم؟

چگونه سایت فروشگاهی خود را سئو کنیم؟

بهینه‌سازی موتور جستجو روی افزایش فروش و بهتر دیده شدن کمک می کند. پس باید به آن اهمیت بدهید.

چک لیست سئو سایت فروشگاهی

1. دوباره کلمات کلیدی هدف خود را بررسی کنید

هدف از تحقیق کلمات کلیدی برای سایت‌های فروشگاهی این است که مطمئن شوید وب‌سایت شما شامل شرایطی است که خریداران زمانی که آماده خرید آنچه شما ارائه می‌دهید، تایپ می‌کنند. شما باید مطمئن شوید که کلمات کلیدی با آنچه که خریدار واقعاً می‌خواهد همسو باشد،

برای تحقیق کلمات کلیدی می توانید از وب سایت های زیر کمک بگیرید:

  • Google Trends
  • پیشنهادات جستجوی گوگل
  • تولید کننده کلمات کلیدی Ahrefs
  • Ubersuggest
  • kwfinder
  • google keyword planner

2. سئوی صفحات فروشگاه اینترنتی را کامل کنید

هر صفحه از محصولات فروشگاه اینترنتی باید از نظر ویژگی های زیر بررسی شود:

عنوان صفحه: خط آبی بالایی که در هر نتیجه جستجوی گوگل نمایش داده می شود. این خط باید یک نام شهودی برای مشتریان بالقوه شما داشته باشد. توصیه می شود عنوان شما حدود 70 کاراکتر باشد و روی کلمات کلیدی تمرکز داشته باشد.

توضیحات متا: متن زیر عنوان صفحه در نتیجه جستجوی گوگل توضیحات متا است. برای جذب کاربر به وب سایت اولین کاری که باید انجام دهید، نوشتن یک توضیح جذاب است. توضیحات متا بهتر است بین 120  تا 160 کاراکتر نوشته شود.

تصاویر: از یک خط تیره بین هر کلمه در انتخاب نام تصویر استفاده کنید، مانند “seo-course.jpg”. هنگام آپلود تصویر، متن جایگزین را با همان توضیحات وارد کنید. متن جایگزین برای زمانی طراحی شده است که دستگاه کاربر به دلایلی قادر به نمایش تصویر نباشد.

3. وب سایت خود را به روشی ساده و منطقی سازماندهی کنید.

یکی دیگر از جنبه های مهم بهینه سازی وب سیت، معماری ان است. یک معماری وب سایت ایده آل دارای ساختاری واضح و منطقی برای نحوه سازماندهی همه چیز است.

فروشگاهی را در نظر بگیرید که کفش می فروشد. آنها ممکن است کفش ها را به سه دسته تقسیم کنند: کفش های کتانی، رسمی و صندل. از آنجا زیرمجموعه هایی دارند. و سپس محصولات.

4. یک سایت سازگار با موبایل داشته باشید.

فروشگاه اینترنتی در موبایل باید به صورتی طراحی شود که بتوان به راحتی از تمام قابلیت های آن استفاده کرد.

5. یک استراتژی لینک سازی را شروع کنید.

به طور کلی، هر چه تعداد دفعاتی که سایت شما توسط سایت های دیگر لینک شود، برای رتبه بندی سئو شما بهتر خواهد بود.

نکته: بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که پیوندهای با کیفیتی از سایر وب سایت های معتبر و با رتبه بالا ایجاد می کنید.

در اینجا چند ایده برای استراتژی جدید لینک سازی شما وجود دارد:

6. از ابزارهای بررسی سئو سایت استفاده کنید

اگر سایت شما در حال حاضر راه اندازی شده، ابزارهای آنلاین رایگان و پولی زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای اجرای بررسی سئو سایت استفاده کنید.

حتی با نسخه های رایگان، می توانید اطلاعات زیادی در مورد نحوه عملکرد وب سایت خود بدست بیاورید.

سایت های زیر می توانند شما را در بررسی سئو سایت کمک کنند:

  • Ubersuggest
  • Raven
  • Wooran
  • SEO Site Checkup
  • SEOptimer

7. ریدایرکت صفحات 404

هنگام اجرای سئو تکنیکال برای سایت، انجام ریدایرکت 301 برای صفحات شکسته را فراموش نکنید. برای از بین بردن این مشکل می توانید از افزونه Redirection  در وردپرس استفاده کنید. همچنین می توانید این کار را از طریق فایل. htaccess انجام بدهید. برای این کار به صورت زیر عمل کنید:

برای آنکه بتوانید یک فایل از سایت را به صورت تکی ریدایرکت 301 کنید (برای مثال آدرس example.com/oldfile.htm را به example.com/newfile.htm تغییر دهید)، باید کد زیر را در آخرین خط فایل htaccess. قرار دهید:

Redirect 301 /old.html http://www.example.com/new.html

8. سرعت وب سایت خود را افزایش دهید

تنها یک ثانیه تاخیر در زمان بارگذاری سایت می تواند نرخ تبدیل ها را تا 7 درصد کاهش دهد.

برای بهبود سرعت وب سایت خود، با بررسی عملکرد فعلی آن شروع کنید. ابزارهایی مانند Pingdom و GTmetrix برای آزمایش زمان بارگذاری سایت به خوبی کار می کنند.

اگر زمان لود شدن سایت شما از 10 ثانیه بیشتر طول می کشد، این سیگنالی است که سایت شما نیاز به بهینه سازی سرعت دارد.

روش های افزایش سرعت لود وب سایت

تصاویر محصول خود را فشرده کنید: اگر تصاویر محصول در سایت شما بهینه نشده باشند، ممکن است سرعت بارگذاری شما را کاهش دهند. برای بهینه سازی تصاویر می توانید از افزونه LiteSpeed Cache استفاده کنید

از یک تم وب‌سایت ساده استفاده کنید: فروشگاه‌هایی که از یک تم ساده استفاده می‌کنند سریع‌تر از فروشگاه‌هایی که پر از انیمیشن‌های پر زرق و برق، طرح‌بندی‌های پیچیده و عناصر دیگر استفاده می‌کنند، لود می‌شوند. بنابراین هنگام انتخاب تم برای ویترین فروشگاه خود، مطمئن شوید که طراحی مینیمالیستی را بر ظاهر فانتزی ترجیح دهید.

قابلیت lazy loading برای تصاویر: اگر فروشگاه آنلاین شما پر از فیلم و تصاویر محصول است، می توانید از قابلیت lazy loading برای تصاویر استفاده کنید. با این کار سایت شما همه عناصر بصری به یکباره لود نمی شوند، بلکه فقط مواردی را که روی صفحه بازدیدکننده قابل مشاهده است دانلود می کند. وقتی بازدیدکننده به پایین اسکرول می‌کند، سایت تصاویری را لود می‌کند که اکنون نمایش داده می‌شوند. در یک سایت وردپرسی می توانید این قابلبت را از طریق افزونه زیر می توانید انجام دهید:

LiteSpeed Cache

هانت با طراحی سایت فروشگاهی براساس اصول سئو شما را چند قدم جلوتر از رقبایتان هدایت می کند.

برای یادگیری سئو به صورت کاملا حرفه ای نیز می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

تدریس خصوصی سئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *