ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی

خانه » ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی

ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی

کلمات کلیدی بخش مهمی از استراتژی بازاریابی محتوا و سئو شما هستند. استفاده از کلمات کلیدی مناسب که با محتوای وب سایت شما مطابقت دارند تا در موتورهای جستجو دیده شود، می تواند منجر به فروش شود.

چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است؟

کلمه کلیدی هر کلمه یا عبارتی است که افراد برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع خاص در موتور جستجو تایپ می کنند.

تحقیق کلمات کلیدی مهم است زیرا می تواند برند شما را مورد توجه مخاطبانی قرار دهد که به محصول یا خدمات شما علاقه مند هستند. این فرآیند تحقیق و انتخاب کلمات، اصطلاحات و عباراتی است که کاربران هنگام جستجوی انواع محصولات یا خدماتی که کسب و کار شما ارائه می دهد جستجو می کنند.

انجام تحقیقات کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا مناسب ترین کلمات کلیدی را برای مخاطبان هدف خود انتخاب کنید. سپس به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند تا صفحات وب شما را درک کنند و وب سایت شما را به عنوان پیشنهادی برای کاربرانی که این عبارات خاص را جستجو می کنند ارائه دهند.

وقتی به درستی انجام شود، تحقیق کلمات کلیدی می تواند به شما کمک کند:

نوع مناسبی از بازدیدکنندگان سایت خود را به دست آورید: اگر نوع نامناسبی از بازدیدکنندگان سایت خود داشته باشید، بعید است که کلیک کنند یا به فروش برسند. ممکن است به سرنخ تبدیل شود، اما ممکن است نوع نامناسبی یا با هدف کم باشد.

کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا را با عبارات کم حجم شناسایی کنید: تحقیق کلمات کلیدی به شناسایی و حفظ عباراتی که حجم جستجوی خوبی دارند و نادیده گرفتن کلمات کلیدی با حجم کم کمک می کند.

شکاف های محتوا را شناسایی کنید: این شایع تر از چیزی است که فکر می کنید. به عنوان مثال، هنگامی که ما یک وب سایت طراحی می کنیم، اغلب این طراح است که فرآیند را هدایت می کند، یا شاید مدیر عامل شرکت انتخاب کرده است که چه محتوایی و کجا قرار گیرد. اما این لزوماً محتوایی نیست که کاربران یا مشتریان بالقوه شما به دنبال آن هستند، بنابراین استفاده از کلمات کلیدی به جلوگیری از قطع ارتباط بین محتوا و مخاطبان شما کمک می کند.

ایجاد محتوای مستقیم

اگر می‌دانید افراد چه کلمات کلیدی را جستجو می‌کنند، می‌توانید محتوا را متناسب با نیاز جستجو تنظیم کنید.

کلمات کلیدی در دسترس خود را هدف قرار دهید: مطمئن شوید که بر اساس حضور فعلی سئوی شما، کلمات کلیدی را هدف قرار دهید که خیلی رقابتی و واقعی نیستند. تحقیقات کلمات کلیدی به تمایز بین کلمات کلیدی تراکنشی کمک می کند، که برای رتبه بندی بسیار رقابتی هستند، و همچنین کلمات کلیدی اطلاعاتی رقابتی کمتری که ممکن است برای کسب و کار شما مفید باشند.

کلمات کلیدی Short-tail و long-tail

کلمات کلیدی به دو صورت وجود دارند: کلیدواژه های Short-tail و long-tail. تفاوت اصلی بین این دو این است که در حالی که کلمات کلیدی کوتاه ترافیک فردی بیشتری دارند، تقریباً 70٪ از کل ترافیک جستجو به طور کلی از کلمات کلیدی long-tail keywords می آید.

این به این دلیل است که جستجوگران تمایل دارند با جستجوهای طولانی خود جزئیات بیشتری داشته باشند، زیرا آنها به دنبال نتایج خاصی هستند. به عنوان مثال، “بازاریابی دیجیتال” یک کلمه کلیدی کوتاه است، در حالی که “بازاریابی دیجیتال چیست؟” یک کلمه کلیدی دم بلند است.

نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی

قبل از رفتن به بهینه سازی درون صفحه، باید با دنبال کردن این مراحل حیاتی، تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید:

  1. موضوعی را برای تحقیق انتخاب کنید: هربار بر روی یک موضوع یا موضوع تمرکز کنید و به این فکر کنید که صفحه وبی که می‌خواهید این محتوا در آن نمایش داده شود چگونه باشد. به تصاویر، سرفصل ها، CTA ها و غیره فکر کنید.
  2. کلمات کلیدی طوفان فکری: شما باید کلمات کلیدی با معانی مشابه در مورد موضوعی نزدیک به هم تحقیق کنید. مطمئن شوید که در این مرحله بر کمیت به جای کیفیت تمرکز کنید.
  3. ارزش و دشواری کلمه کلیدی را بررسی کنید: داده های کلمه کلیدی را از ابزارهای SEO جمع آوری کنید تا به تصمیم گیری در مورد ارزش کلمات کلیدی کمک کنید و اینکه آیا می توانید برای آنها رتبه بندی کنید یا خیر.
  4. اولویت بندی کلمات کلیدی: تصمیم بگیرید که کدام کلمات کلیدی مهم ترین هستند و کلیدواژه هایی را که می خواهید روی آنها تمرکز کنید اولویت بندی کنید.
  5. انتخاب کلمات کلیدی اولیه، ثانویه و ثالث: یک کلمه کلیدی اصلی و چند تغییر از کلمه کلیدی اصلی را انتخاب کنید. به عنوان مثال، یک کلمه کلیدی اصلی می تواند “بازاریابی محتوا؟” باشد، در حالی که یک کلمه کلیدی ثانویه می تواند “چگونه محتوای عالی ایجاد و توزیع کنیم” باشد.
  6. ایجاد موضوعات خوشه ای: داشتن بیش از یک کلمه کلیدی می تواند به شما در ایجاد محتوا و خوشه های موضوعی کمک کند. مثال زیر را در مورد SEO از SEMRush ببینید.

بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

اکنون که مراحل تحقیق کلمات کلیدی را می دانید، بیایید به برخی از ابزارهای رایگانی که می توانید استفاده کنید نگاهی بیاندازیم.

Google Keyword Planner به شما امکان می دهد یک کلمه کلیدی را وارد کنید و لیستی از پیشنهادات مربوط به آن کلمه کلیدی و همچنین حجم جستجو را به شما ارائه می دهد. اگر یک تبلیغ کننده گوگل هستید، حجم جستجوی خاصی را دریافت خواهید کرد. در غیر این صورت، طیف وسیعی را مشاهده خواهید کرد. همچنین می توانید از فیلترها برای سفارشی سازی جستجوی خود استفاده کنید.
نکته: پیشنهادات خودکار Google بر اساس مکانی است که نشانگر شما قرار دارد، بنابراین سعی کنید برای دریافت پیشنهادات بیشتر، آن را به ابتدا، وسط و انتهای عبارت ببرید. ممکن است لازم باشد یک فاصله یا ستاره (یا ستاره) بعد از مکان نما خود اضافه کنید تا لیست کامل را ببینید.

Keyword Surfer یک برنامه افزودنی رایگان برای کروم است و به شما امکان می دهد حجم جستجو را در گوگل برای یک پرس و جو و پیشنهادات خودکار آن مشاهده کنید.

Keywords Everywhere یکی دیگر از افزونه های رایگان کروم است که می تواند با Google Keyword Planner و سایر رابط های موتور جستجو استفاده شود. نسخه رایگان این امکان را به شما می‌دهد تا «کلیدواژه‌های مرتبط» و «افراد همچنین کلمات کلیدی را جستجو می‌کنند» گوگل را ببینید. یک گزارش Insight برای جستجوی YouTube و برچسب ها و تجزیه و تحلیل URL ها ارائه می دهد. این دامنه وسیع را جبران می کند و حجم جستجوی خاص تری را ارائه می دهد.

Keywords Everywhere یکی دیگر از افزونه های رایگان کروم است که می تواند با Google Keyword Planner و سایر رابط های موتور جستجو استفاده شود. نسخه رایگان این امکان را به شما می‌دهد تا «کلیدواژه‌های مرتبط» و «افراد همچنین کلمات کلیدی را جستجو می‌کنند» گوگل را ببینید. یک گزارش Insight برای جستجوی YouTube و برچسب ها و تجزیه و تحلیل URL ها ارائه می دهد. این دامنه وسیع را جبران می کند و حجم جستجوی خاص تری را ارائه می دهد.

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا به شما امکان می دهد به کلمات کلیدی مورد استفاده رقبا نگاه کنید. می‌توانید این تحقیق را با استفاده از یک ابزار پریمیوم (و پولی) مانند SEMrush، Ahrefs، و Moz یا یک ابزار کم‌هزینه مانند Ubersuggest (در مورد آن در زیر) و رتبه‌بندی SE انجام دهید. SEMrush یک ابزار محبوب تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقیب است که می تواند برای وارد کردن URL استفاده شود و لیستی از با ارزش ترین کلمات کلیدی وب سایت را در اختیار شما قرار می دهد.

Ubersuggest یک ابزار ارزشمند برای تحقیق کلمات کلیدی است که داده های مربوط به یک کلمه یا عبارت کلیدی را در اختیار شما قرار می دهد. حجم جستجو، سختی سئو، سختی پرداخت شده و CPC را ارائه می دهد. همچنین ایده های کلیدواژه و ایده های محتوا را همراه با جمعیت شناسی ارائه می دهد.

با توجه به اهمیت بیشتر و بیشتر برای دیده شدن محتوای خود و برتری از رقبا، تحقیقات و استراتژی کلمات کلیدی SEO به شما کمک می کند تا برتری بیشتری داشته باشید. از این ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی، بینش های ارزشمندی دریافت کنید تا حرکت خود را به جایگاه شماره 1 گوگل نزدیک تر کنید.

با درک محتوای سئو و بهینه سازی، دید آنلاین خود را افزایش دهید و درآمد کسب کنید. با شرکت در دوره های تدریس خصوصی سئو، دانش عمیقی در مورد SEO خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *