خانه » 7 اشتباه رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی

دوره سئو

بهزاد ازند و تیم هانت

رهبران نوآوری در حوزه سئو و طراحی سایت با رویکرد هوش مصنوعی

ثبت نام از طریق تماس با شماره های زیر:

09912019071

09195932514

7 اشتباه رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شکبه های اجتماعی اگر به درستی انجام شود به بهبود وجه برند و افزایش فروش منجر می شود. اما اشتباهات رایجی در بازاریابی شبکه های اجتماعی رخ می دهد که در این مقاله به توضیح آنها پرداخته ایم:

1. نداشتن برنامه بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌تواند یک اتلاف وقت عظیم بدون برنامه عملی مناسب باشد. بسیاری از شرکت ها در این دام گرفتار می شوند. آنها به صورت پراکنده مطالبی را در حساب های رسانه های اجتماعی خود ارسال می کنند، برخی از مطالب خود را اینجا و آنجا به اشتراک می گذارند و سعی می کنند فالوور یا طرفداران را جذب کنند. این بازاریابی رسانه های اجتماعی نیست. که بدون برنامه است.

بازاریابی شبکه های اجتماعی باید به همان روشی باشد که شما به برنامه ریزی خود برای هر کمپین بازاریابی نزدیک می شوید. شما باید اهداف مشخص، بودجه و یک برنامه عمل مشخص داشته باشید که مشخص کند چه چیزی را می‌خواهید به انجام برسانید، چگونه به هدف خود برسید، چگونه نتایج را اندازه‌گیری کنید، و چه منابعی را برای تخصیص نیاز دارید.

2. اندازه گیری KPI های اشتباه

هنگام اندازه‌گیری شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بسیاری از بازاریابان در دام معیارهای بیهوده می‌افتند. آنها تعداد طرفداران فیس بوک یا فالوورها در توییتر را اندازه گیری می کنند و اگر این تعداد در حال افزایش باشد، خوشحال می شوند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی با هیچ کانال بازاریابی دیگری تفاوتی ندارد. شما باید تأثیر تلاش های رسانه های اجتماعی خود را بر کسب و کار خود بسنجید، نه تعداد کل طرفداران یا دنبال کنندگان خود را.

3. برخورد با تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی به صورت یکسان

هر شبکه اجتماعی آداب و رسوم، زبان، مخاطب و نوع محتوای خود را دارد. برای اینکه تلاش‌های شما مؤثر باشد، باید تفاوت‌های بین شبکه‌های اجتماعی را در نظر بگیرید. این مهم است که یاد بگیرید مردم چگونه در تمام شبکه های اجتماعی که در آن شرکت می کنید ارتباط برقرار می کنند.

4. عدم برقراری تعامل با کاربران

به‌روزرسانی‌های رسانه‌های اجتماعی شما بی‌فایده هستند اگر کسی اهمیتی به اشتراک‌گذاری یا پاسخگویی به آنها نداشته باشد. پست ها و محتوای شما باید طوری طراحی شوند که با مخاطبان شما گفتگو کنند. اگر این واکنش ها را دریافت نکردید، استراتژی کلی و محتوای شما باید دوباره بررسی شود.

وقتی فردی پاسخ می دهد یا نظر می دهد، حتماً پاسخ دهید. هر نظری که مشتری ارسال می کند، چه مثبت یا منفی، فرصتی برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتری ایجاد می کند. دوستانه و با شخصیت باشید.

5. جذب فالوور تصادفی

داشتن هزاران فالوور تصادفی که نماینده مشتریان ایده آل شما نیستند و سهم کمی دارند، به سادگی نتایج مطلوبی را به همراه نخواهد داشت. شما می خواهید بالقوه ها، همتایان یا افراد حرفه ای را جذب و درگیر کنید که دیدگاه ها و علایق یکسانی دارند و در موفقیت تلاش های بازاریابی شما موثر خواهند بود. با ایجاد و گسترش شبکه خود، دسترسی بهتری به مشتریان بالقوه و دیگر متخصصان خواهید داشت و در معرض دید پیام ها و محتوای خود قرار خواهید گرفت.

6. تکیه بیش از حد به اتوماسین

اگر کاربران شبکه های اجتماعی متوجه شوند که پست‌های شما به صورت خودکار ارسال می شوند و تعاملی با آنها ندارید، از برند شما فاصله می‌گیرند.

7. داشتن حساب های بسیار زیاد برای مدیریت

بسیاری از کسب‌وکارها این اشتباه را مرتکب می‌شوند که در هر شبکه اجتماعی ممکن پرش می‌کنند، حساب کاربری ایجاد می‌کنند و سعی می‌کنند همه آن‌ها را مدیریت کنند تا متوجه شوند که منابع بازاریابی خود را کم می‌کنند و نتایج بسیار کمی در این فرآیند تولید می‌کنندد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *