اگر در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالاً نگرانی هایی در مورد عملکرد وب سایت خود دارید. ممکن است تعجب کنید، مشتریان شما در مورد آن چه فکر می کنند؟ وب سایت شما چقدر به کسب و کار شما لطمه می زند؟
کدام یک از علائم UX زیر در وب سایت شما صدق می کند؟
1. وب سایت شما کاربران را به تجارت، فروش یا سرنخ جدید تبدیل نمی کند
یک وب سایت خوب طراحی شده باید کسب و کار جدیدی ایجاد کند. عادت زنانه. اگر وبسایت شما کمتر از 2 تا 5 درصد از ترافیک را به فرصتهای جدید (فروش، سرنخ، درخواست و غیره) تبدیل میکند، به سادگی بازدیدکنندگان را جذب، جذب و تبدیل به مشتریان بالقوه نمیکند. همیشه دلایلی پشت این وجود دارد: از ارزش پیشنهادی ضعیف و پیامهای نامشخص تا اثبات ناکافی و درخواستهای ضعیف برای اقدام. حتی یک گلوگاه جزئی ممکن است برای شما هزینه زیادی را در تجارت داشته باشد.
2. نرخ پرش و نرخ خروج وب سایت شما بالاست
وقتی کاربران چیزی را که به دنبال آن هستند نمی یابند چه کار می کنند؟ آنها رفتند! اگر صفحات اصلی وب سایت شما دارای نرخ پرش/خروج 50 درصد یا بالاتر هستند (به این معنی که تعداد کاربران بیشتری نسبت به ماندن در حال خروج هستند)، این نشان دهنده آن است که کاربران اطلاعات مورد علاقه خود را پیدا نمی کنند و دلیلی برای این کار وجود ندارد. ماندن؛ نشانه ای از تجربه کاربری خوب نیست.
3. نرخ پرش در دستگاه های تلفن همراه بسیار بالاتر است
این می تواند نشانه ای از مشکلات جدی قابلیت استفاده در دستگاه های تلفن همراه باشد. حتی اگر وب سایت شما سازگار با موبایل یا واکنش گرا باشد، ممکن است برخی از مشکلات UX در دستگاه های تلفن همراه اغراق آمیز باشد. به عنوان مثال: مشکل در منو و یا اندازه فونت بسیار کوچک. اگر نرخ پرش/خروج در تلفن همراه به طور قابل توجهی بالاتر باشد، تجربه کاربر ممکن است در دستگاه های تلفن همراه بدتر شود. اگر نسبت تلفن همراه به دسکتاپ به طور پیوسته در حال رشد باشد، این بدان معناست که UX وب سایت شما تا زمانی که ریشه مشکل را در تجربه تلفن همراه حل نکنید، به کاهش خود ادامه خواهد داد.
4. به نظر می رسد وب سایت های رقبای شما از نظر عینی بهتر هستند
اگر این چیزی است که شما فکر می کنید، شما تنها نیستید! کاربران معمولاً هنگام انجام تحقیق یا بررسی دقیق چندین وب سایت را باز می کنند. وقتی وبسایتها را در کنار هم باز میکنند، اگر وبسایت رقیب از هر نظر به طور قابلتوجهی بهتر باشد.
5. کاربران با محتوای شما درگیر نیستند
آخرین باری که مطالعه کردید چگونه کاربران با محتوای شما درگیر می شوند چه زمانی بود و پرسیدید که…؟
- آیا آنها آن را می خوانند؟
- آیا آنها آن را به اشتراک می گذارند؟
- آیا آنها با آن تعامل دارند؟
اگر پاسخ «نه» است، به احتمال زیاد مشکلات UX در محتوا وجود دارد. مسائل می تواند از خوانایی متن و بار شناختی بالا تا مفید بودن محتوا و قابلیت یافتن اطلاعات متغیر باشد. یک متخصص UX می تواند این مشکلات را شناسایی کند.
6. کاربران در یافتن اطلاعات در وب سایت شما مشکل دارند
پرس و جوهای جستجوی زیاد و تکراری ممکن است مشکلات یافتن اطلاعات را نشان دهد. یک مکان خوب برای شروع، تجزیه و تحلیل گزارش های جستجو در وب سایت است. پرس و جوهای برتر کدامند؟ آیا کاربران آنچه را که جستجو می کنند پیدا می کنند؟ وقتی کلمات کلیدی مشابه را جستجو می کنید چه اتفاقی می افتد؟ چه اتفاقی می افتد؟ آیا اطلاعات دفن شده یا مفقود شده است؟ مطالعه لاگ های جستجو همچنین ممکن است اطلاعاتی را که در وب سایت شما گم شده است نشان دهد. مطمئن شوید که بهترین شیوه های جستجوی UX را دنبال می کنید. اگر این کار را انجام ندهید یک سری مشکلات دیگر ایجاد می شود.
هانت ارائه دهنده خدمات طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی با رعایت اصول UI/UX است.
7. تیم شما احساس نمی کند که وب سایت از آنها در کارهایشان پشتیبانی می کند
وب سایت شما باید از کل تیم شما (فروش، بازاریابی، منابع انسانی، عملیات، پشتیبانی مشتری و غیره) پشتیبانی کند و به آنها کمک کند تا وظایف خود را بهتر انجام دهند. برای هر بخش باید یک هدف وب سایت به خوبی تعریف شده باشد. از همکاران خود بپرسید که چگونه وب سایت برای آنها کار می کند. اگر کاری برای آنها انجام ندهد، یا بدتر از آن – آنها مانند طاعون از آن اجتناب می کنند – شاید یک مسئله حتی بزرگتر وجود داشته باشد. به عنوان مثال، تیم فروش باید از وب سایت برای کمک به بستن معاملات تمجید کند. اگر از ارسال مشتریان بالقوه به وب سایت خجالت می کشند، احتمالاً علیه آنها کار می کند، نه برای آنها.
8. مشتریان شما ترجیح می دهند قبل از استفاده از وب سایت با شما تماس بگیرند
تغییر در روندها واضح است: نسل های جوان (Millennials، Gen Z و غیره) دوست ندارند تماس بگیرند یا ملاقات کنند، آنها سلف سرویس را ترجیح می دهند. آنها ترجیح می دهند اطلاعات را پیدا کنند و وظایف خود را در وب سایت شما انجام دهند تا با یک شخص. با این حال، اگر آنها به تماس با شما متوسل می شوند، این ممکن است نشان دهنده این باشد که به جای استفاده از وب سایت، تماس برای آنها آسان تر است (یکی از علائم UX ضعیف). این بدیهی است که خوب نیست: به فرسایش مشتری کمک می کند و هزینه های پشتیبانی شما را افزایش می دهد. با مرکز تماس، عملیات یا پشتیبانی مشتری خود بررسی کنید: چند مورد از این مشکلات را میتوان با یک وبسایت خوب حل کرد؟
9. وب سایت شما برای کارمندان جذاب و قابل استفاده نیست
این یکی از موارد مورد علاقه من است زیرا اغلب نادیده گرفته می شود. وقتی صحبت از وب سایت ها می شود، همه بر مشتریان بالقوه و موجود تمرکز می کنند، اما در مورد کارمندان یا شرکای بالقوه و فعلی چطور؟ یک وب سایت موثر نیز باید به همان اندازه برای آنها جذاب باشد و شما باید اهداف وب سایت را برای آن در نظر بگیرید. اگر وب سایت شما تعداد قابل توجهی درخواست استخدام یا مشارکت ایجاد نمی کند، احتمالاً به دلایل مشابهی برای جذب نکردن کسب و کار جدید است. اصول UX نمونه جهانی هستند و باید برای همه مخاطبان اعمال شوند: مشتریان، کارمندان، شرکا و غیره.
دیدگاهتان را بنویسید