اهمیت طراحی UI و UX

خانه » اهمیت طراحی UI و UX

اهمیت طراحی UI و UX

امروزه چالش پیش روی کسب و کار ایجاد، بازاریابی و حفظ یک وب سایت در اقیانوس همیشه در حال رشد وب جهانی است. اهمیت باید نه تنها در مورد آنچه وب سایت ارائه می دهد، بلکه باید نحوه ارائه محتوای خود برای رضایت کامل کاربر باشد.

بیایید خود را به جای کاربر بگذاریم:

وب‌سایتی را تصور کنید که وعده‌های زیادی گ می‌دهد، اما به سختی می‌توان در آن پیمایش کرد.

یا وب سایتی که محصول یا خدمات منحصر به فردی را ارائه می دهد اما در نمایش آن ناکام است.

یا اپلیکیشنی را انتخاب کنید که پتانسیل تجاری بزرگی دارد اما طراحی ضعیفی دارد.

آیا کاربر به دنبال گزینه های جایگزین است؟

در بیشتر موارد، کاربر شروع به جستجوی گزینه‌های دیگر می‌کند و اینجاست که رقابت‌ها در وب شروع به مشکل می‌کنند.

UI و UX چیست؟

محتوا، طراحی و عملکرد وب سایت ها مهمترین موارد کلیدی هستند که امروزه نیز به تکامل خود ادامه می دهند. یکی از مهمترین عناصر یک وب سایت، رابط کاربری است زیرا نقش بسیار زیادی در ماندگاری ترافیک وب سایت ایفا می کند.

UI (رابط کاربری) نحوه تعامل یک وب سایت با کاربر است: هدف اصل رعایت ساختار در طراحی رابط کاربری، تعیین هدف، معنا و سمت و سو برای محصول مورد نظر است. به این ترتیب، محصول باید نظم و ساختاری روشن داشته باشد تا کاربر بتواند به راحتی آن را درک کرده و تشخیص دهد. استفاده از عناصر بی‌ربط و بدون تناسب با سایر اجزاء نه تنها باعث جذابیت موضوع نمی‌شود، بلکه بیشتر کاربر را سردرگم می‌کند.

تجربه کاربری (User Experience) هنر بهبود تجربه کلی کاربران در هنگام تعامل با وب سایت به منظور دستیابی به هدف و ارائه رضایت مشتری مورد نیاز است. این رویه بر روی قالب بندی وب سایت و ساختاربندی تمام محتوا و اجزای آن به روشی مناسب تمرکز دارد تا تجربه کاربر را ساده کند.

یک وب سایت باید:

  • آسان برای استفاده
  • آسان برای درک
  • بدون خطا
  • تاثیر گذار

هدف اصلی وب سایت شما باید این باشد که کاربر را به آسانی و در سریع ترین زمان ممکن به محصول یا خدمات خود برسانید. رابط کاربری خوب باعث می شود این اتفاق بیفتد.

یک طراحی رابط خوب، کاربران را در طول سفر خود در وب سایت راهنمایی می کند. این می تواند زنجیره خوبی از صفحه نمایش، صفحات، فرم ها، دکمه ها و غیره باشد.

وقتی مردم از وب سایت شما بازدید می کنند باید احساس کنند که از آنها استقبال می شود. آنها باید احساس کنند که در خانه هستند.

UI/UX خوب در مقابل بد

ویژگی های مشابهی در رابط کاربری خوب و بد وجود دارد که به اشتباه در وب سایت های مختلف به اشتراک گذاشته شده است.

رابط کاربری خوب:

  • شهودی – افراد در مسیریابی وب سایت مشکلی ندارند
  • آشنا – حتی کسانی که برای اولین بار بازدید می کنند باید نحوه استفاده از وب سایت را بدانند
  • پیشرو – باید افراد را از طریق ساختار خوب و به نقطه نهایی شما – محصول شما، از طریق وب سایت شما هدایت کند:

رابط کاربری بد:

  • تنبل و بی پاسخ – تعامل کند و بی نظم است
  • پیچیده – مردم برای درک وب سایت مشکل دارند
  • گیج کننده – کاربران نمی توانند به راحتی از طریق وب سایت hteh حرکت کنند
  • طراحی ناسازگار – طراحی ناسازگار که بازدیدکنندگان را گیج می کند
  • بدون هدف – مخاطب هدف وب سایت مشخص نیست
  • فقدان تعامل اجتماعی – امروزه رسانه های اجتماعی نقش مهمی در حضور آنلاین دارند و مردم دوست دارند آن را ببینند
  • مشکلات خوانایی – محتوا ناخوانا است و درک آن سخت است

طراحی سایت خارجی را با هانت تجربه کنید.

5 دلیل مهم بودن رعایت اصول UI و UX

1. نحوه ارائه محصول خود بیشترین اهمیت را دارد

اگر رابط کاربری ضعیف و پیچیده باشد، ترافیک اطلاعات را از بین می برد. این یکی از دلایل رایجی است که باعث می شود بسیاری از مشاغل برای یافتن یک طراح رابط کاربری خوب سرمایه گذاری کنند. اگر تجزیه و تحلیل‌های شما نرخ پرش بالاتری از آنچه می‌خواهید نشان می‌دهند، UI/UX بد یک دلیل رایج است.

2. طراحی عالی یک تجارت عالی

نام تجاری، طرح رنگ، چیدمان، گرافیک، لندینگ پیج، دکمه، استفاده از تایپوگرافی و فضای سفید تعیین می کند که وب سایت چقدر به صورت بصری با بازدیدکننده ارتباط برقرار می کند.

3. بهترین ابزار بازاریابی محتوای مناسب است

یک رابط کاربری پایدار تضمین می کند که محتوای شما به روشی درست ارائه می شود و برای افرادی که در جستجوی آن هستند جذاب خواهد بود.

4. شما به یک رابط کاربری آسان نیاز دارید

ناوبری وب سایت شما باید به راحتی مکان یابی و مرور شود. اگر استفاده از آن برای کاربر پیچیده باشد، راهی برای ماندن طولانی مدت در وب سایت وجود نخواهد داشت. کسب‌وکارهای مدرن روی بازاریابان دیجیتال و طراحان UI/UX سرمایه‌گذاری می‌کنند تا به سیستم ناوبری عالی برای مخاطبان هدف خود دست یابند.

5. فرم و عملکرد همه چیز است!

تجربه استثنایی مشتری با قابلیت استفاده همراه است. اگر عملکرد وب سایت شما آهسته و ناهموار باشد، منجر به از دست دادن مشتریان بالقوه، به ویژه در دستگاه های تلفن همراه می شود.

5 راه که می تواند به کسب و کار شما کمک کند

1. کاربران شما را به دیگران معرفی می کنند

اگر طراحی UX شما خوب باشد، توصیه های دهان به دهان را تشویق می کند. سودمندی و سهولت استفاده از وب سایت شما، افراد را تشویق می کند تا در مورد آن به دیگران اطلاع دهند. بخشی از UX به اشتراک گذاری آسان است و توصیه های رایگان از سوی کاربران بسیار ارزشمندتر از یک تبلیغ پولی است.

2. هزینه های توسعه را کاهش می دهد

حصول اطمینان از اینکه زمان توسعه برای مناطقی که واقعا مهم هستند هدف گذاری شده است، می تواند هزینه اجرای  پروژه را در بودجه تعیین شده نگه دارد و هزینه های توسعه را کاهش دهد.

3. ایجاد وفاداری می کند

برای دستیابی به وفاداری نهایی مشتری، باید تیم طراحی را در جایگاه کاربر قرار دهید. تحقیق در مورد رفتار مخاطب هدف شما، کار توسعه را ساده می کند که کل فرآیند را سرعت می بخشد و به شما زمان بیشتری برای کار روی چیزهای مهمتر می دهد – رشد کسب و کار شما.

4. هزینه های داخلی را کاهش می دهد

مهم است که نه آنچه توسعه دهندگان و طراحان می خواهند، بلکه آنچه که کاربران می خواهند از وب سایت دریافت کنند، اولویت بندی کنید. اگر این مورد به درستی دنبال شود منجر به درخواست های پشتیبانی کمتر می شود. در نهایت، این منجر به صرف زمان کمتری برای حل مسائل مربوط به تعامل با مشتری می شود.

5. افزایش سود

75 درصد از مردم یک وب سایت را بر اساس طراحی آن قضاوت می کنند. مردم بیشتر احتمال دارد که یک محصول را از یک وب سایت با طراحی خوب بخرند تا یک وب سایت غیر جذاب.

تست

بهترین راه برای اطمینان از اینکه وب سایت شما رابط کاربری خوبی دارد، آزمایش آن است. این نیازی به سختی نیست و می توانید تا زمانی که وب سایت فعال است این کار را انجام دهید. یکی از ساده ترین راه های آزمایش یک وب سایت این است که از مشتریان خود بازخورد بخواهید. این نشان می دهد که به نظر آنها احترام می گذارید و آنها برای شما مهم هستند.

رابط کاربری خوب باعث می شود مردم احساس راحتی کنند و باید اطلاعات لازم را برای تصمیم گیری در مورد محصول شما ارائه دهد. اگر قوانین این مقاله را دنبال کنید، باید با UI و UX خود خوب پیش بروید، اما به یاد داشته باشید، قانون جایی برای خطا دارد و همیشه جایی برای بهبود وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *