چگونه محتوای تعاملی بنویسیم

خانه » چگونه محتوای تعاملی بنویسیم

چگونه محتوای تعاملی بنویسیم

محتوای تعاملی مانند آن واقعا توجه ما را به خود جلب می کند! مردم محتوای خلاقانه و محرک را دوست دارند که از حالت عادی فرار می کند و به آنها اجازه تعامل می دهد.

برای برندها، چنین موادی بسیار مؤثرتر از رویکردهای سنتی برای تبلیغات و فروش هستند. به همین دلیل است که این نوع محتوا در استراتژی های بازاریابی فضای بیشتری پیدا می کند.

محتوای تعاملی نقطه قوت جدید بازاریابی محتوا است. تا همین اواخر، این استراتژی بیشتر شامل مطالب ثابت، مانند کتاب‌های الکترونیکی و پست‌های وبلاگ بود.

زمان آن فرا رسیده است که مخاطبان خود را به مشارکت و مشارکت با محتوای شما تشویق کنید. و این چیزی است که در این مقاله در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

محتوای تعاملی چیست؟

محتوای تعاملی هر نوع ماده ای است که پیام خود را با تشویق به مشارکت کاربران منتقل می کند. به همین دلیل، تجربه محتوا از مصرف غیرفعال به تعامل فعال تبدیل می شود.

تعامل می تواند در ماشین حساب ها، آزمون ها، کتاب های الکترونیکی، ویدئوها و اینفوگرافیک های متحرک ظاهر شود. آنها لزوماً نیازی به دیجیتال بودن ندارند. با این حال، در اینترنت است که این نوع محتوا قالب های بی شماری را به دست می آورد و امکانات جدیدی برای تعامل با کاربر ایجاد می کند.

قدرت تعامل رسانه ای با ظهور اینترنت، به ویژه پس از محبوبیت وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی، به جلو جهش کرده است.

از آن زمان، برندها شروع به عادت به مشارکت مصرف کنندگان در محتوای خود کردند.

با این حال، بازاریابی محتوا عمدتاً بر منطق مصرف غیرفعال متکی بود. به عبارت دیگر، برندها محتوا را منتشر می کنند و منتظر بازخورد کاربران، از طریق لایک، واکنش، نظرات، اشتراک گذاری یا تجزیه و تحلیل رفتار مرور در وب سایت ها و وبلاگ ها هستند.

این در حال حاضر بسیار تعاملی تر از آنچه در بازاریابی آفلاین یا روزهای اولیه اینترنت داشتیم است. با این حال، برندها می توانند فراتر از اینها بروند.

سپس، محتوای تعاملی پدیدار شد تا با توجه به حجم وسیعی از مطالبی که در وب مصرف می‌کند، رویکردی هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده‌تر برای مصرف‌کننده فراهم کند.

این نوع محتوا مستلزم آن است که کاربر با مطالب در تعامل باشد تا اطلاعات مورد نظر خود را به شیوه ای بسیار جذاب تر از خواندن یک متن دریافت کند.

هر تعامل با محتوا نشان دهنده نشانه ای از کاربر به برند است. Vitor Peçanha، یکی از بنیانگذاران Rock Content، محتوای تعاملی را به عنوان چیزی که مردم را به ارائه بازخورد سوق می دهد، تعریف کرد.

برای مثال، با زمانی که مصرف کننده یک PDF را دانلود می کند یا متنی را در وبلاگ می خواند متفاوت است، زیرا در این موارد، هیچ بازخوردی در طول مصرف محتوا وجود ندارد.

بنابراین، محتوای تعاملی به برندها این امکان را می‌دهد تا درک کنند که آیا مردم واقعاً مطالب خود را مصرف کرده‌اند و در عین حال تجربه بسیار هیجان‌انگیزی را برای مصرف‌کننده فراهم می‌کنند.

مزایای محتوای تعاملی چیست؟

محتوای تعاملی به طور فزاینده ای در بازاریابی قدرت می یابد. اما آیا می خواهید بهتر بفهمید که آیا ارزش سرمایه گذاری روی این نوع مواد در استراتژی های خود را دارد؟

بنابراین، بیایید اکنون فهرست کنیم که مزایای اصلی محتوای تعاملی چیست!

محتوا و تجربه را با هم ترکیب کنید

کتاب‌های الکترونیکی، اینفوگرافیک‌ها و پست‌های وبلاگ برای آموزش مصرف‌کنندگان ارزشمند هستند زیرا اطلاعات زیادی را به همراه دارند.

هنگامی که آنها تعاملی می شوند، چیزی را اضافه می کنند که افراد را جذب و درگیر می کند: سرگرمی.

بنابراین محتوای تعاملی اطلاعات و سرگرمی را ترکیب می کند. بنابراین، کاربر برای مصرف آن محتوا که حاوی محرک هایی برای جلب توجه او است، تحریک می شود.

به عنوان مثال، یک مسابقه از شخص می خواهد که تمام سؤالات را بررسی کند و پاسخ را دریافت کند، که در یک مقاله الکترونیکی یا وبلاگ می تواند دشوارتر باشد.

بنابراین محتوا منفعل و ثابت نیست تا تجربه مصرف کننده بهتری برای مخاطبان شما فراهم کند

این تغییر اگر نسل Y را در نظر بگیریم – هزاره‌هایی که بین سال‌های 1980 و 1995 متولد شده‌اند، که در بازار روندها را دیکته می‌کنند و بر رفتار مصرف‌کننده تأثیر می‌گذارند، مرتبط‌تر است.

این جوانان دیده اند که اینترنت متولد می شود و جهان سریعتر می شود. به همین دلیل است که این نسل پویا و بی واسطه است.

ارائه محتوای ثابت، خسته کننده و نامربوط فایده ای ندارد. آنها به نوآوری، چالش ها و تجربیات نیاز دارند. بنابراین محتوای تعاملی خواسته های آنها را برآورده می کند.

با توجه به نسل هایی که به ترتیب می آیند، پویایی محتوا دیگر یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت برای برقراری ارتباط با آنها خواهد بود.

تعامل را افزایش دهید

ارائه یک تجربه تعاملی مصرف کننده به جای محتوای ثابت راهی برای افزایش نرخ تعامل شماست. این مزیت بزرگ محتوای تعاملی است که به یک راه حل در بازاریابی تبدیل می شود

بازاریابی محتوا به حدی رشد کرده است که مشتریان را با محرک‌ها و پست‌های زیادی در وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی اشباع کرده است که اغلب فاقد کیفیت یا مرتبط هستند.

با فضای کمی برای جذب این مصرف کننده غنی از اطلاعات، برندها به روش های خلاقانه ای برای جلب توجه آنها نیاز دارند. محتوای تعاملی این مشکل را حل می کند.

محتوای غیرفعال فضا را برای ظهور قالب‌های تعاملی ایجاد می‌کند که زمان تعامل و سطح درگیری با برند را افزایش می‌دهد.

برای مثال، هنگام خواندن یک اینفوگرافیک تعاملی، کاربر از روش جدیدی برای مصرف اطلاعات، بسیار سبک تر و سرگرم کننده تر، شگفت زده می شود. این آنها را تشویق می کند تا همه مطالب را بخوانند، پیام را درک کنند و حتی آن را با شبکه خود به اشتراک بگذارند.

این افزایش در تعامل هنگام تجزیه و تحلیل معیارهایی مانند زمان صرف شده در سایت یا اشتراک گذاری پیوندها (ترافیک ارجاع) مشهود است.

علاوه بر این، شما همچنین می توانید معیارهای مصرف را تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید آیا کاربران واقعاً تمام محتوای تعاملی را مصرف کرده اند یا خیر.

بازخورد بیشتری از کاربران دریافت کنید

یکی دیگر از مزایای محتوای تعاملی، توانایی دریافت مجموعه ای غنی از داده های بازخورد از کاربران است.

همانطور که گفتیم، محتوای غیرفعال نشان نمی دهد که آیا مصرف کننده واقعاً یک ماده را مصرف کرده است یا خیر.

به عنوان مثال، شما فقط می دانید که چند کاربر دانلود کرده اند یا به انتهای صفحه وبلاگ رفته اند. اما شما نمی توانید بگویید که آیا آنها محتوا را می خوانند، می توانید؟

از سوی دیگر، محتوای تعاملی، داده ها را در طول مصرف محتوا جمع آوری می کند. می توانید نماها، کلیک ها و تعاملات را با هر عنصر از مطالب تعاملی خود شناسایی کنید و همچنین نقاط خروج را ارزیابی کنید.

طبق نظرسنجی راک، 60 درصد از سازمان هایی که از محتوای تعاملی استفاده می کنند بهتر می توانند کارایی خود را اندازه گیری کنند، در حالی که این درصد در بین سازمان هایی که از محتوای ثابت استفاده می کنند تنها 25 درصد است.

به عنوان مثال، فرض کنید که شما یک پرسشنامه ایجاد کرده اید تا مشتری بفهمد که برای حل مشکل خود به چه راه حلی نیاز دارد.

هر سوالی که به آن پاسخ داده می شود معیاری برای تایید کارایی استراتژی شما و شناخت بهتر کاربر است.

بنابراین می‌توانید تأیید کنید که کاربران تمام محتوای شما را پوشش داده‌اند و داده‌های ارزشمندی در مورد مخاطبان، رفتارها، دردها و نیازهای شما جمع‌آوری می‌کنند، که سپس می‌تواند برای بهینه‌سازی استراتژی‌های شما استفاده شود.

بنابراین، مزایای محتوای تعاملی به بازاریابی محتوا محدود نمی شود – آنها می توانند به کل استراتژی بازاریابی شما کمک کنند.

تولید سرنخ و نرخ تبدیل را بهینه کنید

محتوای تعاملی نه تنها باعث ایجاد تعامل بیشتر می شود، بلکه نتایجی در تولید سرنخ، فروش و درآمد نیز به همراه دارد.

از این گذشته، محتوای پویا، با جذابیت بصری، تجربه غنی‌تری را ارائه می‌دهد و می‌تواند تمایل مصرف‌کنندگان را بیدار کند. علاوه بر این، با جلب توجه آنها، این نوع محتوا می تواند آنها را در سفر خود به سمت تبدیل راهنمایی کند.

برای این کار می‌توانید روی ابزارهایی برای ایجاد محتوای تعاملی حساب کنید (در ادامه تعدادی از آنها را معرفی خواهیم کرد).

برخی از این ابزارها ویژگی‌هایی را برای بهینه‌سازی تبدیل‌ها و آزمایش برنامه‌ها برای تعیین بهترین عملکرد ارائه می‌دهند.

به عنوان مثال، می توانید دو نسخه طرح بندی صفحه فرود خود را آزمایش کنید تا متوجه شوید کدام یک بیشترین تبدیل را ایجاد می کند.

به این ترتیب، تجربه کاربری را جذاب‌تر می‌کنید و نتایج بهتری از محتوای خود دریافت می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *