خانه » 8 ترفند سئو برای افزایش سریع دامین اتوریتی DA

دوره سئو نسل جدید
تخفیف 25 درصدی به مدت محدود

00روز
00ساعت
00دقیقه
00ثانیه

6.3 میلیون تومان

8.4

ثبت نام از طریق تماس با شماره های زیر:

09912019071

09195932514

8 ترفند سئو برای افزایش سریع دامین اتوریتی DA

اعتبار دامنه یکی از معیارهای برتر برای سئو است. رتبه بندی یک وب سایت در نتایج جستجوی گوگل به عوامل مختلفی مانند کلمات کلیدی، محتوای با کیفیت و بک لینک های با کیفیت بالا بستگی دارد. DA یک عامل رتبه بندی است که بر رتبه بندی وب سایت شما تأثیر می گذارد. DA بالا منجر به رتبه های بالاتر گوگل می شود

Domain Authority یا DA چیست؟

DA یک Domain Authority است که به طور رسمی توسط Moz (یک ابزار محبوب SEO) به عنوان معیاری که شهرت یا اعتبار وب سایت شما را توصیف می کند، توسعه یافته است. اگر اعتبار دامنه سایت شما خوب باشد، هم ترافیک سایت و هم رتبه شما بهبود می یابد. بنابراین داشتن یک اعتبار دامنه خوب برای سایت شما بسیار مفید است.

چگونه وب سایت خود را به سرعت DA افزایش دهیم؟

افزایش DA زمان می برد. در اینجا 8 نکته برای افزایش سریع DA آورده شده است

انتشار مطالب با کیفیت بالا

یکی از بهترین راه ها برای افزایش اعتبار دامنه، انتشار محتوای باکیفیت در وب سایت شماست. از این گذشته، مردم عاشق خواندن محتوای منحصر به فرد و بهترین هستند.

همچنین، زمانی که خوانندگان شما از سایت شما بازدید می کنند و محتوای بی کیفیت شما را می خوانند، آن را دوست نخواهند داشت و دیگر هرگز به وبلاگ یا وب سایت شما نخواهند آمد. اعتبار وب سایت شما را کاهش می دهد که منجر به کاهش رتبه و ترافیک می شود.

اما برای ایجاد محتوای با کیفیت، باید یک استراتژی ایجاد کنید. در اینجا نکاتی برای نوشتن محتوای کامل وجود دارد:

پست های طولانی با چند داستان یا آمار بنویسید.

محتوا را کپی پیست نکنید، محتوای منحصر به فرد بنویسید.

چند رسانه ای مانند تصاویر، فیلم ها، اینفوگرافیک ها و GIF ها را اضافه کنید.

از پیوند داخلی استفاده کنید

پیوند داخلی نقش کلیدی در افزایش اعتبار دامنه سایت شما (DA) دارد. همچنین، انجام پیوند داخلی کامل نه تنها به افزایش DA شما کمک می کند، بلکه می تواند نرخ پرش وب سایت شما را نیز کاهش دهد.

برای اعمال این استراتژی، هر زمان که پست جدیدی می نویسید، یک لینک به پست های قدیمی خود اضافه کنید تا پست آموزنده تر شود. اما در حین پیوند، یک نکته را در نظر داشته باشید که پیوند داخلی باید با محتوا مرتبط باشد. به عنوان مثال، اگر در مورد نوشتن محتوا می نویسید، فقط به پست های مرتبط با «محتوا» پیوند دهید.

علاوه بر بهبود DA، جلسات و بازدید از صفحه را نیز افزایش می‌دهد، زیرا کاربران از یک پست به پست دیگر منتقل می‌شوند که نرخ پرش را نیز کاهش می‌دهد.

ایجاد بک لینک با کیفیت بالا

بک لینک ها تاثیر زیادی روی DA دارند. ایجاد بک لینک با کیفیت منجر به بهبود اعتبار دامنه می شود. اما بسیاری از وب مسترها هنگام ساخت لینک اشتباه می کنند زیرا به ایجاد لینک های با کیفیت پایین پایان می دهند که به رتبه و اعتبار سایت آنها در گوگل آسیب می زند.

ما همیشه باید از سایت های با کیفیت و معتبر بک لینک بسازیم. بک لینک های با کیفیت به Domain Authority شما کمک می کنند تا خیلی سریع رشد کند. در حین ایجاد لینک، یک چیز را در نظر داشته باشید، همیشه به وب سایتی نزدیک شوید که محتوای مرتبط با سایت شما دارد، که به این معنی است که وب سایت های مرتبط را پیدا کنید.

به عنوان مثال، ایجاد بک لینک برای یک وبلاگ فنی از یک وب سایت سلامت. این فقط اعتبار و رتبه شما را کاهش می دهد. بنابراین، چگونه می توان لینک های با کیفیت ایجاد کرد؟ در اینجا چند تکنیک لینک سازی وجود دارد که می توانید برای وب سایت خود استفاده کنید:

  • پست مهمان.
  • ساختمان لینک شکسته.
  • لینک سازی صفحه منبع.
  • اشتراک گذاری اجتماعی
  • دایرکتوری ها

عمر دامنه

وقتی صحبت از افزایش DA می شود، اعتبار دامنه می تواند یک تغییر دهنده بازی باشد. اگر وب سایت شما 2 تا 3 ساله است، ممکن است DA خوب چیزی بیش از 30 داشته باشید. زیرا به‌روزرسانی و ارسال محتوای با کیفیت در چند سال گذشته ممکن است DA شما را افزایش داده باشد.

آیا نکاتی برای سن دامنه وجود دارد؟ نه، چون نمی توانید سن دامنه خود را افزایش دهید. برای مشاهده رشد در DA خود باید صبور باشید. ماه به ماه، سال به سال، وب سایت شما قدیمی می شود و DA افزایش می یابد.

لینک های بد را حذف کنید

همانطور که قبلاً بحث کردیم، لینک‌ها برای افزایش سریع DA در زیر فاکتور اصلی قرار می‌گیرند و برخی از افراد لینک‌های بدی ایجاد می‌کنند تا حداکثر تعداد لینک‌ها را در یک بازه زمانی کوتاه به دست آورند، اما وقتی اعتبار و رتبه‌شان کاهش می‌یابد، متوجه می‌شوند که کار اشتباهی انجام داده‌اند.گ

و به همین دلیل است که حذف لینک های بد، سمی و مضر از وب سایت شما بسیار مهم است. شما باید پروفایل پیوند خود را تمیز و بدون نقص نگه دارید تا رتبه و اعتبار بالاتری کسب کنید.

ابزارهای زیادی وجود دارد که می تواند به شما در تجزیه و تحلیل پروفایل پیوند و یافتن پیوندهای بد یا سمی کمک کند. برخی از بهترین ابزارهای لینک سازی SEMrush، Ahrefs و SEOProfiler هستند.

بهبود سرعت بارگذاری وب سایت

داشتن سرعت بارگذاری خوب برای هر وب سایتی بسیار مهم است. زیرا اگر بارگذاری سایت شما بیش از حد طول بکشد، بر نرخ پرش وب سایت شما تأثیر می گذارد. همیشه باید هدفتان این باشد که سایت خود را در کمتر از 3 ثانیه بارگذاری کنید.

به عنوان مثال، اگر بارگذاری سایت بیش از حد طول بکشد، بازدیدکنندگان از سایت شما خارج می شوند و روی وب سایت دیگری در نتایج جستجو کلیک می کنند که بر رتبه و اعتبار شما تأثیر می گذارد.

برای بررسی سرعت بارگذاری وب سایت، می توانید از ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights، GTmetrix و Pingdom استفاده کنید.

در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید برای بهبود سرعت وب سایت دنبال کنید:

  • همیشه از یک سرویس میزبانی وب خوب استفاده کنید (از هاست های ارزان خودداری کنید).
  • تصاویر خود را فشرده و بهینه کنید.
  • فایل های CSS و JavaScript را کوچک کنید.
  • از کش مرورگر استفاده کنید. (از ابزارهایی مانند W3 Total Cache استفاده کنید).

بهینه سازی وب سایت برای موبایل

اکثر کاربران از دستگاه های تلفن همراه برای گشت و گذار در اینترنت استفاده می کنند و اگر سایت شما سازگار با موبایل نباشد، سایت شما نمی تواند در SERP ها عملکرد خوبی داشته باشد. برای بهبود رتبه و DA خود، باید وب سایت خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید.

ابزار تست دوستدار موبایل گوگل را می توان برای بررسی اینکه آیا سایت شما برای موبایل مناسب است یا نه استفاده کرد. در اینجا چند نکته برای ایجاد یک وب سایت سازگار با موبایل آورده شده است:

از طرح ها یا تم های وب سایت واکنش گرا استفاده کنید.

تصاویر با ابعاد مناسب اضافه کنید.

شما می توانید AMP (صفحات موبایل شتاب داده شده) را برای بارگذاری سریع وب سایت ها در دستگاه های تلفن همراه فعال کنید.

به طور مکرر محتوا را منتشر و به روز کنید

اگر به طور جدی می خواهید DA وب سایت خود را افزایش دهید، باید به طور منظم محتوا را منتشر و به روز کنید. انتشار منظم محتوای با کیفیت در وبلاگ ها یکی از بهترین راه ها برای افزایش اعتبار دامنه است.

شما فقط باید روی انتشار محتوای تازه در وبلاگ خود تمرکز کنید، اعتبار دامنه شما هر از چند گاهی به طور خودکار افزایش می یابد. به غیر از DA، به افزایش ترافیک نیز کمک می کند و مهارت های نوشتاری شما را بهبود می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *