دسترسی دیجیتالی چیست؟

خانه » دسترسی دیجیتالی چیست؟

دسترسی دیجیتالی چیست؟

آیا تصور کرده اید که سعی می کنید به اطلاعات مهم آنلاین دسترسی پیدا کنید اما به دلیل ناتوانی در یافتن آنها با مشکل مواجه هستید؟ این همان چیزی است که اغلب برای بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان اتفاق می افتد.

15 درصد از جمعیت جهان نوعی ناتوانی را تجربه می‌کنند و اگرچه در چند سال اخیر دسترسی برای بسیاری از شرکت‌ها اولویت بوده است، اما وقتی صحبت از دسترسی دیجیتال به میان می‌آید، برندها هنوز راه طولانی در پیش دارند.

یک نظرسنجی توسط شرکت انگلیسی Click-Away Pound نشان داد که 69 درصد از پاسخ دهندگان قبلاً وب سایت ها را به دلیل عدم دسترسی به آن رها کرده اند. علاوه بر این، 86 درصد گفته اند که اگر فروشگاه های آنلاین مقرون به صرفه باشند، هزینه بیشتری خواهند کرد.

بنابراین، اگر پلتفرم شما در دسترس نباشد، نه تنها مردم را از دسترسی رایگان به اطلاعات و خدمات در اینترنت ممانعت می‌کنید، بلکه ضرر هم می‌کنید!

آیا هنوز از خود می‌پرسید که آیا مهم است که همین الان به فکر دسترسی دیجیتال باشیم؟ بررسی کنید که چرا این مهم است!

دسترسی دیجیتال چیست؟

دسترسی دیجیتال Digital Accessibility به معنای از بین بردن موانع موجود در اینترنت برای افراد دارای معلولیت است. این در مورد ایجاد وب سایت ها، برنامه ها یا هر ابزار آنلاین دیگری برای همه است.

دستورالعمل های دسترسی به محتوای وب (WCAG) مرجع استاندارد جهانی برای اکثر قوانین مرتبط با دسترسی به وب سایت است و چهار اصل را ایجاد کرده است که باید به عنوان راهنمای تولید محتوای وب عمل کند.

قابل درک

عناصر و اطلاعات باید با حواس فرد درک شوند و هیچ چیز نمی تواند غیرقابل تشخیص یا نامرئی باشد.

قابل اجرا

عناصر تعاملی – دکمه‌ها، کنترل‌ها، و غیره – باید به صورت فیزیکی کار شوند (کلیک کردن، کشیدن انگشت، پیمایش). دستورات صوتی یا سایر وسایل کمکی باید در دسترس باشند.

قابل درک است

اطلاعات باید به طور واضح و پیوسته ارائه شود تا کاربر نهایی محتوا را کاملاً درک کند.

قدرتمند

محتوا باید با فناوری‌های مختلف از جمله دستگاه‌های کمکی سازگار باشد.

اگر صفحه یا سایتی از این چهار اصل پیروی نکند، برای همه کاربران قابل دسترسی نخواهد بود.

چرا دسترسی دیجیتالی کسب و کار شما اهمیت دارد؟

داده‌هایی که ما دیده‌ایم نشان می‌دهد که وقتی برندها روی دسترسی دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند، فقط مخاطبان افراد دارای معلولیت برنده نمی‌شوند. علاوه بر این، راهی برای متمایز کردن برند شما از اکثر رقبا است و پیام، محصولات و خدمات شما را به همه می رساند.

علاوه بر دستیابی به طیف عظیمی از مشتریان بالقوه، این شرکت حتی بیشتر به عنوان مروج تنوع، دربرگیری و دسترسی به آن دیده می شود و به عنوان یک برند انسانی تر شناخته می شود. و ما می دانیم که خوشبختانه این موضوع مورد توجه مصرف کنندگان بوده است.

دسترسی دیجیتال هنوز بر عملکرد سایت شما در مورد سئو تأثیر می گذارد. می‌دانید که الگوریتم‌های Core Web Vitals از Google همه در مورد تجربه کاربر هستند، درست است؟ این بدان معنی است که شما باید یک ناوبری عالی برای همه فراهم کنید.

برای کاربران بدون معلولیت، این به معنای تجربه بهتر در سایت شما است. بنابراین حذف موانع، اضافه شدن به بهبود تجربه کاربر و دسترسی بیشتر به محتوای شما، مطمئناً به رتبه بهتر صفحات شما کمک می کند.

در ایالات متحده، قانون آمریکایی‌های دارای معلولیت (ADA) الزامات دسترسی دیجیتال را برای چندین صنعت ایجاد می‌کند. در حال حاضر پرونده هایی با اتهام نقض این قانون وجود دارد که در آن شرکت ها به پرداخت تسویه حساب های کلان محکوم شده اند.

بنابراین مهم‌تر از همه، پیروی از دستورالعمل‌های WCAG به شرکت شما کمک می‌کند تا از ADA پیروی کند و از هزینه‌های قانونی اجتناب کند.

و چگونه شروع می کنید؟

WCAG فهرستی از روش‌ها برای اعمال در محتوای وب دارد، اما برای شروع، چند پیشرفت ساده وجود دارد که باید از این به بعد آن‌ها را پیاده‌سازی و به‌عنوان استاندارد قرار دهید.

  • زیرنویس را در همه ویدیوها قرار دهید
  • متن جایگزین را در همه تصاویر قرار دهید
  • گزینه های متنی و/یا صوتی برای همه محتوای غیر متنی داشته باشید
  • استفاده از محتوایی که می تواند به روش های مختلف ارائه شود بدون از دست دادن زمینه؛
  • همه عملکردها با صفحه کلید قابل دسترسی باشد.
  • عناصر/شکل هایی که باعث تشنج می شوند را وارد نکنید.
  • راه هایی برای کمک به کاربران در جهت یابی ارائه دهید
  • به صفحه‌خوان‌ها اجازه دهید تا یک وب‌سایت را برای یک کاربر کم بینا بررسی کنند.

سرمایه گذاری در دسترسی دیجیتال فقط یک تمرین خوب سئو یا بهبود تجربه کاربر نیست، بلکه راهی است برای قرار دادن شرکت شما به عنوان برندی که واقعاً به آن اهمیت می دهد، حمایت می کند، تشویق می کند و تنوع و شمول را در عمل به کار می گیرد.

و اگر این محتوا را دوست داشتید، در خبرنامه زیر مشترک شوید تا بتوانید مقالات عالی مانند این را مستقیماً در صندوق پستی خود دریافت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *