سیگنال های اجتماعی و تاثیر آن بر سئو

خانه » سیگنال های اجتماعی و تاثیر آن بر سئو

سیگنال های اجتماعی و تاثیر آن بر سئو

تعریف: سیگنال‌های اجتماعی (Social signals) به اشتراک‌گذاری‌های صفحات صفحات سایت، لایک‌ها و نمای کلی رسانه‌های اجتماعی که توسط موتورهای جستجو درک می‌شوند، اشاره دارد. این فعالیت‌ها به رتبه‌بندی جستجوی ارگانیک صفحه کمک می‌کنند و به عنوان شکل دیگری از استناد، مشابه بک لینک‌ها، دیده می‌شوند.

شبکه های اجتماعی در حال حاضر چیزی بیش از یک کانال پیام‌رسانی و خرید هستند: به طور مستقیم بر SEO تأثیر می‌گذارند.

سیگنال های شبکه های اجتماعی و سئو

هدف اصلی یک موتور جستجو ارائه محتوای با کیفیت بالا و مرتبط به کاربران است. موتورهای جستجو کیفیت را تا حد زیادی بر اساس تعداد دفعات مشاهده URL در سراسر وب می سنجند، و با انتقال بیشتر ارتباطات وب به رسانه های اجتماعی، گوگل و سایر ارائه دهندگان جستجو سیگنال های اجتماعی را به عنوان سیگنال رتبه بندی ادغام کرده اند.

مشارکت گوگل با توییتر، که توییت‌هایی را به نتایج جستجو اضافه می‌کند، شواهد دیگری از اهمیت روزافزون رسانه‌های اجتماعی در رتبه‌بندی جستجو است. سیگنال های اجتماعی مرتبط عبارتند از:

تعداد توییت ها و ریتوییت ها و محبوبیت (فالوور) افرادی که توییت می کنند

اشتراک گذاری محتوا در فیس بوک، Reddit، StumbleUpon و Tumblr نیز تأثیر فزاینده‌ای بر SERP دارد.

افزایش سیگنال های اجتماعی نشان دهنده قدرت خوب دامنه و نشان دهنده ارزش URL است. وقتی تعداد زیادی از کاربران صفحه‌ای را به اشتراک می‌گذارند و لایک می‌کنند، نشان می‌دهد که صفحه واقعی است و حاوی محتوای اساسی یا سرگرم‌کننده است. موتورهای جستجو گاهی اوقات می توانند از روندهای سریع ذاتی در دنیای رسانه های اجتماعی عقب بمانند، بنابراین استفاده از این نبض مهم است.

افزایش سیگنال های اجتماعی

از آنجایی که در حال حاضر اشتراک‌گذاری‌های زیادی در پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی انجام می‌شود، سیگنال‌های اجتماعی ممکن است به اندازه زمان در صفحه، لینک‌های سرمقاله و کیفیت محتوا برای سئو مهم باشند. برای کسب‌وکارهایی که به دنبال افزایش رتبه‌بندی جستجوی خود هستند، این نشان می‌دهد که ممکن است یک استراتژی جامع رسانه‌های اجتماعی – علاوه بر تمام تاکتیک‌های معمول سئو، درست باشد. به عبارت دیگر، استراتژی‌هایی که برای افزایش تعامل رسانه‌های اجتماعی طراحی شده‌اند، می‌توانند رتبه وب سایت شما را در موتورهای جستجو افزایش دهند.

اول از همه، محتوای قوی کلید اصلی است. محتوای ارزشمند، سرگرم کننده یا آموزنده همیشه تعامل مثبت بیشتری نسبت به تبلیغات آشکار یا هرزنامه ایجاد می کند. برخی از استراتژی های آزمایش شده و واقعی برای افزایش صدای سیگنال های اجتماعی شما عبارتند از:

  • پست روزانه: نام تجاری خود را در صدر اخبار رسانه های اجتماعی نگه دارید.
  • از تصاویر استفاده کنید: تصاویر نرخ تعامل را برای همه انواع رسانه های اجتماعی بسیار افزایش می دهند.
  • گوش کنید: آنچه را که مردم در مورد برند شما می گویند بشنوید و به انتقادات به شیوه ای سازنده و مثبت پاسخ دهید.
  • مانیتورینگ: چندین برنامه بازاریابی رسانه اجتماعی رایگان وجود دارد که اشتراک‌گذاری‌ها، توییت‌های مجدد، لایک‌ها و کلمات کلیدی مرتبط با برند شما را ردیابی می‌کنند.
  • مسابقات: مسابقات و هدایا راه بسیار خوبی برای افزایش علاقه به برند شما هستند.
  • مشارکت: پیوندها را به اشتراک بگذارید و محتوای اصلی را با سایر مارک های محبوب تولید کنید.
  • پوشش همه پایگاه های رسانه های اجتماعی: تولید محتوا برای همه سایت های رسانه های اجتماعی برتر.

سیگنال‌های شبکه های اجتماعی معیار دیگری در زمینه پیچیده و مرموز SEO هستند. موتورهای جستجوی اصلی سفید، جعبه های سیاه هستند، این امر اجتناب ناپذیر است که پچ پچ رسانه های اجتماعی بر محبوبیت یک وب سایت تأثیر بگذارد. تعامل رسانه های اجتماعی را افزایش دهید و سایت شما ممکن است به رتبه های بالای آن برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *