ابزارهای سنجش سئو

خانه » ابزارهای سنجش سئو

ابزارهای سنجش سئو

برای این که استراتژی سئو وب سایت خود را بررسی و تست کنید نیاز به ابزارهای سنجش سئو دارید که مطمئن و دقیق باشند.

ابزارهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای اندازه گیری عملکرد سایت خود از آنها استفاده کنید. در این مقاله به معرفی 4 ابزار بررسی عملکرد سایت برای ایجاد گزارش‌های مفید SEO پرداخته ایم.

گوگل آنالیتیکس

ابزار کاملا رایگان گوگل آنالیتکس بهترین ابزار موجود برای بررسی و تحلیل رفتار کاربران است. به وسیله ابزار می توانید مسیر حرکت کاربران در بین صفحات وب سایت را مشاهده و نقاط خروج آنها را تشخیص بدهید.

گوگل آنالیتیکس

Google Analytics برای بررسی عملکرد وب سایت و جمع آوری اطلاعات بازدیدکنندگان استفاده می شود. گوگل آنالیتیکس می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا منابع اصلی ترافیک کاربران را تعیین کنند، موفقیت فعالیت‌ها و کمپین‌های بازاریابی خود را بسنجند، اهداف تکمیل شده (مانند خرید، افزودن محصولات به سبد خرید) را ردیابی کنند، الگوها و گرایش‌ها را در تعامل کاربر کشف کنند و سایر اطلاعات بازدیدکنندگان مانند اطلاعات جمعیتی را به دست آورند.

کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجو یکی دیگر از ابزارهای سنجش سئو رایگان گوگل است.

کنسول جستجوی گوگل

برخلاف Analytics، که بر نحوعملکرد کاربران در سایت تمرکز دارد.

می توانید از این ابزار سنجش سئو برای مشاهده اینکه کدام یک از صفحات شما در نتایج جستجو ظاهر می شود و همچنین CTR نرخ کلیک هر صفحه استفاده کنید.

MOZ

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک استراتژی بازاریابی دیجیتال قدرتمند است که به کسب و کار شما کمک می کند تا ترافیک ارزشمندی را به دست آورد که به تبدیل تبدیل می شود. بهینه سازی وب سایت شما به زمان و تلاش نیاز دارد، بنابراین بسیاری از شرکت ها برای مدیریت کمپین خود به متخصصان سئو متکی هستند.

moz ابزار سنجش سئو

Moz یک شرکت SEO است که تنها بر کمک به مردم برای اجرای کمپین های سئو موفق تمرکز دارد.

SEMrush

SEMrush بیشتر به عنوان یک ابزار تحقیق رقبا شناخته می شود، اما اطلاعات زیادی در مورد عملکرد وب سایت در اختیار شما قرار می دهد.

سمراش

گزارش موقعیت‌های جستجوی ارگانیک آن، نگاهی اجمالی به رتبه‌بندی سایت شما برای مهم‌ترین کلمات کلیدی شما و همچنین سایر کلمات کلیدی که ممکن است حتی ندانید برای آنها رتبه‌بندی می‌کنید، ارائه می‌کند.

این امر نظارت بر نمای جستجوی سایت شما را آسان می کند و به راحتی عملکرد کلی شما را ارزیابی می کند.

Ahrefs

Ahrefs یکی از بهترین ابزارهای موجود برای تحلیل بک لینک است.

ahrefs

در حالی که بسیاری از صاحبان سایت عمدتاً از آن برای شناسایی فرصت‌های جدید برای ایجاد پیوند استفاده می‌کنند. ابزار تحلیل بک لینک نیز یک راه عالی برای نظارت بر پیوندهای جدیدی است که در طول زمان به سایت شما وارد می‌شوند.

با شرکت در دوره تخصصی سئو هانت با بهترین ابزارهای سئو آشنا شده  و به یک متخصص سئوی ماهر تبدیل خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *