آیا بک لینک برای سئو مهم است؟

خانه » آیا بک لینک برای سئو مهم است؟

آیا بک لینک برای سئو مهم است؟

اهمیت بکلینک – برای بهبود نتایج موتور جستجوی گوگل، به بسیاری از تکنیک های عالی SEO نیاز دارید. یکی از آنها یک استراتژی قدرتمند بکلینک است. 72 درصد از متخصصین سئو معتقدند که بک لینکف ها بخش مهمی از فرایند سئو شما هستند. اما آیا باید فقط برای دریافت بکلینک تلاش کنید؟ در حالی که بک لینک ها می توانند رتبه بندی موتورهای جستجوی شما را بهبود بخشند، استراتژی بک لینک نباید تنها ابزار مدیریت کمپین سئو باشد. بدتر از آن، بک لینک از وب‌سایت‌های اسپم می‌تواند منجر به عملکرد ضعیف‌تر سئو شود.

چرا بک لینک ها مهم هستند؟

بک لینک ها به گوگل می گویند که شما یک منبع معتبر هستید. هنگامی که ربات های گوگل صفحات وب را می خزند، پیوندهای مختلفی را در محتوا شناسایی می کنند. هرچه محتوای شما پیوند بیشتری داشته باشد، صفحات وب شما بالاتر در نتایج موتورهای جستجو ظاهر می شوند.

اقتدار صفحه به این معناست که یک صفحه وب خاص در نتایج موتورهای جستجو چقدر خوب رتبه می گیرد. بک لینک ها نه تنها اعتبار صفحه لینک شده را بهبود می بخشند، بلکه می توانند اعتبار کلی دامنه شما را نیز بهبود بخشند.

بک لینک ها مزایای بیشتری دارند. به عنوان مثال، بکلینک به افزایش ترافیک وب سایت کمک می کنند. اگر شخصی در حال خواندن یک وبلاگ است و صفحه شما پیوند داده شده است، خواننده ممکن است روی پیوند وب سایت شما کلیک کند.

آیا بکلینک ها مهمترین جنبه سئو هستند؟

بک لینک ها می توانند مزایای زیادی را برای عملکرد سئو شما ارائه دهند. اما آیا آنها مهمترین ابزار در استراتژی سئوی شما هستند؟ نه دقیقا. عوامل زیادی در ایجاد محتوای قابل پیوند نقش دارند. تولید محتوای با کیفیت بالا به تنهایی رتبه سئوی شما را بهبود می بخشد و به جذب فرصت های بک لینک بیشتر کمک می کند.

تکنیک های SEO دیگری غیر از بکلینک وجود دارد که در زیر به معرفی برخی از آنها پرداخته ایم.

محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید

در حالی که این یک استراتژی واضح به نظر می رسد، ایجاد محتوای عالی بزرگترین کلید موفقیت شما در استراتژی بکلینک است. چون وب سایت هایی هستند که دوست دارند محتوای جذاب شما را به کاربران خود معرفی کرده و به محتوای وب سایت شما لینک دهند. حتی اگر نام بزرگی در صنعت خود نباشید، انتشار محتوای منحصربفرد وب سایت های دیگر را جذب می کند و محتوای شما را پیدا می کند. ربات های گوگل نیز هوشمندتر می شوند. آنها می توانند وب سایت هایی را شناسایی کنند که کلمات کلیدی دارند و از سایر تاکتیک های بد SEO استفاده می کنند، بنابراین ممکن است لازم باشد با یک شرکت SEO کار کنید. در عوض، روی نوشتن محتوای طبیعی و محاوره‌ای تمرکز کنید که مخاطب را جذب کند.

سئو تکنیکال

در حالی که محتوا پادشاه است، سئو تکنیکال پایه و اساس یک استراتژی عالی سئو است. گوگل ممکن است وب سایت شما را به دلیل مشکلات فنی، مانند خطاهای صفحه وب و پاپ آپ های بینابینی جریمه کند. علاوه بر این، ربات‌های گوگل به راحتی می‌توانند عناوین، توضیحات متا و هدرها را برای رتبه‌بندی بهتر وب‌سایت شما بررسی کنند.

تمرکز بر تجربه کاربری UX و طراحی موبایل

گوگل اکنون وب‌سایت‌ها را بیشتر از نظر طراحی، قابلیت استفاده و عملکردشان رتبه‌بندی می‌کند. بیش از 50 درصد از ترافیک وب اکنون از تلفن‌های همراه می‌آید. عملکرد وب سایت نیز یک عامل اصلی رتبه بندی، به ویژه سرعت صفحه است. در اینجا چند موردی است که ما از Google Speed ​​Test و GT Metrix استفاده می کنیم. اگر کاربران مجبور باشند مدت زمان قابل توجهی برای بارگذاری صفحه شما منتظر بمانند، ممکن است در نهایت وب سایت شما را ترک کنند. برای بهترین نتیجه، سرعت بارگذاری وب سایت خود را زیر سه ثانیه نگه دارید.

چرا بک لینک های بد می توانند به شما صدمه بزنند؟

حتی با وجود اهمیت محتوا و عملکرد وب سایت، بسیاری از مشاغل به سرمایه گذاری در سئو کلاه سیاه ادامه می دهند. پیوندهای آنها در وب سایت های اسپم ظاهر می شود و باعث کاهش عملکرد SEO می شود. اگر تعداد زیادی بک لینک بد دریافت کنید، وب سایت شما می تواند به طور کلی از نتایج جستجو حذف شود. علاوه بر این، گوگل همیشه به‌روزرسانی الگوریتم های سئو می پردازد تا بک لینک‌های اسپم و سایر استراتژی‌های مضر سئو را بهتر درک کند.

چگونه یک بک لینک بد را تشخیص دهیم؟ این کار سخت تر از چیزی است که فکر می کنید. اول، وب سایت دارای رتبه یا اعتبار بسیار پایین دامنه خواهد بود. اما این تنها نشانه بک لینک های ناقص نیست. نشانه های دیگر شامل چندین وب سایت مرتبط با یک محتوا، وب سایت هایی که به طور غیر طبیعی پیوند داده شده اند، صفحه بندی نامناسب و صفحات تکراری است. بسیاری از اوقات برای یافتن این بک لینک های اسپم باید از ترکیبی از ابزارهایی مانند Google Webmasters، SEMRush و/یا Ahrefs استفاده کنید.

برای آموزش سئو از هانت کمک بگیرید.  تیم هانت  با به کارگیری به روزترین ترفندها و ابزارهای 5000 کلمه پربازدید را به صفحه اول گوگل هدایت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *