چگونه کلمات کلیدی هدف را به درستی انتخاب کنیم؟

خانه » چگونه کلمات کلیدی هدف را به درستی انتخاب کنیم؟

چگونه کلمات کلیدی هدف را به درستی انتخاب کنیم؟

برای بهینه سازی وب سایت باید ابتدا کلمات کلیدی هدف درستی انتخاب کرده و بدانید کاربران چه کلمات مربتط با حوزه کاری شما را در موتورهای جستجو،  جستجو می کنند. هدف این است که حجم بیشتری از ترافیک هدفمند به سایت شما هدایت شود. اگر می‌خواهید بدانید چگونه، 7 نکته ما در مورد انتخاب کلمات کلیدی مناسب را در زیر بخوانید.

1. هدف جستجو را تجزیه و تحلیل کنید

هدف جستجو به شناسایی کلمات کلیدی بر اساس دلیل جستجوی افراد کمک می کند. آنها به سه دسته تقسیم می شوند:

ناوبری – کاربر می خواهد یک صفحه وب دیگر پیدا کند
اطلاعاتی – تحقیق در مورد یک موضوع
تجاری – تمایل به خرید دارد
برا

انتخاب کلمات کلیدی مناسب با بهترین نتایج، باید مانند مشتری خود فکر کنید.

جستجوهایی مانند “خرید آبگرمکن کم هزینه” با جستجوهای “آبگرمکن خراب” بسیار متفاوت است. یکی عبارت کلیدی تجاری و دیگری اطلاعاتی است.

در حالت ایده‌آل، شما باید محتوا را در هر سه زمینه با اقدام به عمل (CTA) ارائه دهید. کلمات کلیدی شما صفحات فرود مختلف یا صفحات وب اختصاص داده شده به آن عبارات جستجو را هدف قرار می دهند.

در مورد جستجوهای اطلاعاتی، باید محتوای منحصر به فرد مرتبط با آن عبارت ارائه دهید.

مقالات وبلاگ برای این نوع جستجو عالی هستند و می توانند شامل چندین عبارت کلیدی باشند. طبیعتاً باید آن محتوا را به صفحات محصول یا فرم های تماس خود پیوند دهید.

مقاصد تجاری یا انتقالی ساده ترین راه برای تمرکز هستند، اما در عین حال بسیار رقابتی هستند. به همین دلیل است که استخدام یک آژانس سئو برای نوشتن نسخه شما می تواند به مطابقت کلمات کلیدی شما در هنگام خزیدن گوگل در سایت شما کمک کند.

2. انواع کلمات کلیدی را درک کنید

قبل از غواصی در تحقیق کلمات کلیدی، در مورد سه نوع مختلف فکر کنید.

  • Head keywords
  • Body keywords
  • Long Tail keyword

کلمات کلیدی اصلی و کوتاه یک یا دو کلمه طول دارند و کوهی از نتایج جستجو را برمی‌گردانند. به «کارت های تولد» فکر کنید که گوگل با 1.17 میلیارد صفحه مطابقت دارد.

کلمات کلیدی بدن کمی طولانی تر هستند، معمولا دو تا سه کلمه. جستجوی «کارت های تولد مادر» اکنون 3 میلیون نتیجه را نشان می دهد.

کلمات کلیدی Long Tail چهار کلمه به علاوه هستند. آنها نتایج متمرکزی تولید می کنند و بیشتر مردم یاد گرفته اند که از آنها در حین جستجو استفاده کنند.

همانطور که می توانید حدس بزنید، رتبه بندی خوب برای کلمات کلیدی بسیار دشوار است. با این حال، تمرکز بر روی کلمات کلیدی Long Tail آسان تر است.

استفاده از ابزار Keyword Planner

یکی از بهترین نکات در انتخاب کلمات کلیدی مناسب این است که بدانید از کجا باید تحقیق خود را شروع کنید.

ابزار Keyword Planner گوگل یک ابزار رایگان برای دیدن اینکه چه کلمات کلیدی بهتر و چه کلماتی بی فایده هستند.

می توانید در پلتفرم Google Ads به آن دسترسی داشته باشید. اما تبلیغ PPC ایجاد نکنید. به سادگی یک حساب کاربری ایجاد کنید، سپس از برنامه ریز برای وارد کردن یک عبارت کلیدی استفاده کنید.

نتایج نشان می دهد که چند نفر در طول زمان آن کلمات کلیدی را جستجو کرده اند. این سرویس همچنین عبارات مرتبط با تعداد ترافیک مرتبط را نمایش می دهد.

می توانید عباراتی را که به خوبی کار می کنند به برنامه تبلیغاتی خود اضافه کنید. این لیست برای گروه بندی کلمات کلیدی مرتبط برای استفاده در استراتژی سئو مفید است.

اگر جایگزینی برای پیشنهاد Google می‌خواهید، Moz Explorer را امتحان کنید.

یک کلمه کلیدی یا آدرس وب را وارد کنید و حساب رایگان خود را برای حداکثر 10 پرس و جو ایجاد کنید. این سرویس معیارهای ترافیک ماهانه را ارائه می دهد و رتبه بندی آن عبارت کلیدی چقدر دشوار خواهد بود.

این یک گزارش مفصل است که شامل تجزیه و تحلیل SERP و CTR ارگانیک است.

4. کلمات کلیدی خود را با LSI اصلاح کنید
نمایه سازی معنایی پنهان یا LSI روشی پیچیده برای گفتن ارتباط کلمات است.

گوگل از LSI برای تولید نتایج مرتبط از طریق زمینه استفاده می کند. به عبارت دیگر، موتور جستجو سعی می کند منظور شما را از طریق کلمات کلیدی شما درک کند.

برای نشان دادن این موضوع، به گوگل بروید و شروع به تایپ یک عبارت کنید.

منوی تکمیل خودکار نتایج را بر اساس کلمات کلیدی شما نمایش می دهد. اما با ادامه تایپ کردن، این عبارات تغییر خواهند کرد. این به این دلیل است که Google با افزایش جستجوی طولانی مدت شما، احتمالات دیگری را شناسایی می کند.

جستجوهای مربوطه نیز در پایین صفحه نمایش داده می شوند.

از این کلمات معنایی یا مرتبط برای اصلاح فهرست کلمات کلیدی خود استفاده کنید. گوگل آنها را مهم تشخیص داده است، بنابراین از آنها به نفع خود استفاده کنید.

5. رقابت را تجزیه و تحلیل کنید
راه عالی دیگر برای کشف بهترین کلمات کلیدی از طریق وب سایت های رقبای شماست.

ابزارهایی مانند SEMRush به تجزیه و تحلیل ترافیک در هر وب سایت از جمله رقبای شما کمک می کند. از آن برای درک موقعیت رتبه بندی آنها استفاده کنید. سپس از این یافته ها برای کمک به شکل دادن به استراتژی خود استفاده کنید.

با این حال، SEMRush رایگان نیست.

به همین دلیل است که بسیاری از شرکت ها یک شرکت سئو را استخدام می کنند تا این تحقیق را برای آنها انجام دهد. آنها نه تنها آن گزارش ها را دریافت می کنند، بلکه آژانس سئو کار سختی را برای آنها انجام می دهد.

6. کلمات کلیدی و رسانه های منطبق
افزودن کلمات کلیدی به محتوای شما مهارت خاصی می طلبد. با این حال به نظر می رسد بسیاری از وب سایت ها کلمات کلیدی را در محتوای خود قرار می دهند و به بهترین ها امیدوارند.

گوگل به طور فعال صفحات پر از هرزنامه را هدف قرار می دهد و آنها را حذف می کند یا آنها را بسیار پایین رتبه بندی می کند.

دریافت ترکیب مناسبی از کلمات کلیدی و عبارات مرتبط در کپی متن ضروری است. در غیر این صورت، تمام زحمات شما اتلاف وقت است. همچنین، تطبیق تصویر مناسب با کلمه کلیدی مناسب می تواند منجر به جهش بزرگ در رتبه بندی شود.

در Actuate Media، استراتژی اصلی سئوی ما به محتوای عالی وب سایت بستگی دارد.

سئو در مورد کپی وب سایت خوب، وبلاگ های روشنگر و مقالات است. اینها به رتبه بندی وب سایت شما و خواندن خوب کمک می کند. این چیزی است که باید از همان ابتدا درست باشد.

7. پیوند با صفحه فرود

شما باید صفحات فرود خود را برای پیوند با انتخاب کلمه کلیدی خود بهینه کنید در غیر این صورت کار نمی کنند.

 

صفحات فرود محتوای هدفمند را نمایش می دهند، بنابراین مهم است که آنها را برای پیوند با انتخاب کلمه کلیدی خود بهینه کنید. کلمات کلیدی انتخابی شما در عنوان صفحه، سرفصل ها و تگ های تصویر جایگزین قرار می گیرند. همه چیز در مورد اینها باید به کلمات کلیدی مرتبط باشد که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید.

 

هنگام انتخاب کلمات کلیدی صفحه فرود خود را در نظر داشته باشید – نه تنها گوگل صفحه شما را بالاتر می برد، بلکه یک صفحه فرود بهینه شده به عنوان نقطه شروع فروش یا سرنخ عمل می کند.

 

انتخاب کلمات کلیدی مناسب با هانت

ما دیدیم که انتخاب بهترین کلمات کلیدی تاثیر زیادی در رتبه بندی وب سایت کسب و کار شما خواهد داشت. شما می توانید برخی از تحقیقات را خودتان انجام دهید، اما برای درست کردن آن زمان، مهارت و تخصص لازم است. همچنین شما می توانید در جلسات تدریس خصوصی سئو این حرفه را به صورت کامل بیاموزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *