مزایای بازاریابی محتوا

خانه » مزایای بازاریابی محتوا

مزایای بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا بخش content marketing اساسی هر استراتژی بازاریابی است. در اینجا 10 مزیت بازاریابی محتوا برای تجارت شما آورده شده است.

هنگامی که بازاریابی محتوا برای درست اجرا شدن نیاز به صرف زمان و منابع قابل توجهی از استراتژی و ایده گرفته تا تهیه محتوا، انتشار ، توزیع و اندازه گیری بازده دارد.

شناسایی مخاطبان و ارائه محتوای مورد نظر به آنها زمان می برد. برخی از بازاریابان هنوز توانایی محتوا برای بازده سرمایه گذاری را زیر سوال می برند یا نمی دانند چگونه می توان ارزش آن را اندازه گیری کرد.

متخصصین بازاریابی موارد زیر را جز مزایای اصلی بازاریابی محتوا می دانند.

1. مرجع جستجوی ارگانیک و قابلیت مشاهده
یکی از دلایل اصلی اتخاذ یک استراتژی بازاریابی محتوا و تولید محتوایی که مصرف کنندگان می خواهند بخوانند ، و به اشتراک بگذارند این است که قدرت دامنه را در مورد کلمات کلیدی و عباراتی که سازمان شما می خواهد در موتورهای جستجو مانند Google پیدا شود ، ایجاد کنید.

در برخی از دسته ها ، محتوا باید تخصص ، اعتبار ، و قابلیت اطمینان یا E-A-T را نشان دهد تا حتی برای موقعیت های برتر موتورهای جستجو در نظر گرفته شود.

محتوای سازگار ، با کیفیت و مرتبط می تواند دید شما را در نتایج جستجوی ارگانیک ثابت کند ، که به نوبه خود آگاهی از نام تجاری را افزایش می دهد (در میان سایر محصولات جانبی بازاریابی مفید که در زیر توضیح داده شده است).

البته ، تعیین خود به عنوان یک مقام در هر موضوعی یک کار ساده یا سریع نیست. با این حال ، ارزش این را دارد که به درستی عمل کنید ، زیرا مزایای طولانی مدت می تواند بسیار زیاد باشد.

2. افزایش ترافیک ارگانیک
به زبان ساده ، محتوایی که در موتورهای جستجو رتبه بالاتری دارد ، کلیک های بیشتری را از کسانی که به دنبال پاسخ های رتبه بندی شده به سوالات خود هستند ، جذب می کند.

علاوه بر این ، از آنجا که این ترافیک مبتنی بر جستجوی مشتریان برای یافتن پاسخ های خاص است ، تولید محتوای بسیار هدفمند و مناسب همراه با Call to action می تواند منجر به مشتری شدن سریع کاربران  گردد.

افزایش ترافیک ارجاعی referal

محتواهای مرتبط ، باکیفیت و دارای رتبه بالا نیز به احتمال زیاد توجه سایر صاحبان وب سایتهایی که به دنبال اطلاع رسانی بهتر به مخاطبان خود یا ایجاد اعتبار هستند را جلب خواهد کرد.

به این ترتیب ، محتوای با کیفیت پیوندهای ورودی ارزشمندی را از وب سایت های شخص ثالث مرتبط جذب می کند ، که به نوبه خود به اعتبار محتوای شما می افزاید.

این پیوندها از منابع مرتبط تأثیر دوگانه ای در افزایش ترافیک و قدرت کسب و کار شما دارد که به نوبه خود می تواند بر رتبه شما تأثیر مثبت بگذارد.

همه این اجزا ، با شروع از محتوایی که ایجاد می کنید ، عملاً در هم تنیده شده اند.

4. مشارکت اجتماعی بیشتر

همانطور که گفته شد ، تمام محتوا باید با هدف خواندن ، پسندیدن و به اشتراک گذاری ایجاد شود. باید قابلیت به اشتراک گذاری مطالب را در صفحات سایت خود راه اندازی کنید.

علاوه بر این ، ایجاد و توزیع محتوای مارک دار با کیفیت بالا دو کانال مهم دیگر را باز می کند-محتوای تولید شده توسط کاربر و بازاریابی تأثیرگذار.

مصرف کنندگان امروزی و به ویژه کسانی که از نظر سنی جوان هستند ، اغلب از رسانه های اجتماعی (به ویژه Instragam و TikTok) برای حمایت از برندهای مورد علاقه خود استفاده می کنند.

اینفلوئنسرها اعتبار شخصی خود را دارند که باید از آن حمایت کنند. به این ترتیب ، آنها فقط با آن مارک هایی کار می کنند که ارزش های آنها را منعکس می کند و محتوای با کیفیت و جذاب تولید می کند.

5. محتوای هدفمند در طول سفر مشتری
یک استراتژی بازاریابی محتوا به خوبی تعیین کننده ارائه محتوا برای حمایت از مصرف کنندگان در طول سفر خرید آنها است.

محتوای ایجاد شده برای هر مرحله از این سفر از آگاهی و ملاحظه تا تبدیل ، حفظ و حمایت ، مصرف کننده را قادر می سازد تا هر مرحله را با اطمینان کامل انجام دهد.

در عین حال ، اعتماد طولانی مدت را به کسب و کار و نام تجاری شما ایجاد می کند.

بازاریابی محتوا بسیار استراتژی رشد است. در اینجا چند روش مختلف وجود دارد که محتوا سوزن را حرکت می دهد:

محتوای آگاهی که عمدتا برای آموزش کاربران طراحی شده است ، اولین قدم در هدایت آنها به وب سایت شما یا سایر نقاط حضور آنلاین است. (به عنوان مثال ، وبلاگ و پست های اجتماعی ، تصاویر سفید ، اینفوگرافیک).
محتوا با ملاحظه کاربران را قادر می سازد تا درک عمیق تری از پیشنهادات خاص شما نسبت به سایر مواردی که در اختیار آنها است ، بدست آورند. (به عنوان مثال ، مطالعات موردی ، وبینارها ، بررسی ها).
محتوای تبدیل به مشتریان احتمالی شما کمک می کند تا تصمیم خود را برای انتخاب راه حل شما نسبت به دیگران تایید کنند. (به عنوان مثال ، نسخه های نمایشی ، آزمایش رایگان).
حفظ محتوای ارائه شده با ارزش افزوده پیوسته ، پیشنهاد شما را تقویت و پشتیبانی می کند و به مشتریان شما کمک می کند تا از انتخاب صحیح خود اطمینان حاصل کنند (به عنوان مثال ، اسناد راهنما ، خبرنامه های مشتری).
محتوای حمایتی که اکنون با مشتریان کاملاً محکم به اشتراک گذاشته شده است ، فریب می دهد و آنها را قادر می سازد تا پیشنهاد خود را با سایر مشتریان احتمالی (از جمله درخواست های ارجاع ، توصیفات ، وبینار) به اشتراک بگذارند.
6. نرخ تبدیل بالاتر
وقتی همه مزایای فوق در نظر گرفته شود ، کمپین های بازاریابی محتوای با کیفیت تمایل بیشتری نسبت به سایر تکنیک های بازاریابی دارند.

 

مصرف کنندگان هدفمند و قابل اعتماد بسیار بیشتر از کسانی که موقتاً تحت تأثیر تبلیغات سه خطی یا تیتر کلیک کلیک قرار گرفته اند ، خرید می کنند.

برای تکرار ، مردم عموماً از مارک های مورد اعتماد خود خرید می کنند و اعتماد به مرور از طریق محتوای معتبر و مرتبط ایجاد می شود.

همانطور که گفته شد ، دعوت به عمل قوی و واضح که در پست ها ، مقالات ، فیلم ها و سایر مطالب وبلاگ شما گنجانده شده است ، به پیشرفت مشتریان احتمالی شما در تبدیل کمک می کند.

7. محتوای چند فرمت
زیبایی بیشتر محتوا این است که می توان آن را در قالب های مختلف برای به اشتراک گذاشتن در چندین سیستم عامل و کانال افزایش داد و دسترسی بالقوه و آگاهی از نام تجاری را افزایش داد.

به عنوان مثال ، یک مطالعه موردی واحد می تواند در ابتدا به عنوان ترکیبی سنتی از متن ، جداول و تصاویر ایجاد شود ، اما سپس مجدداً بسته بندی شده و در قالب ویدیو ، اینفوگرافیک ، پست وبلاگ ، پست اجتماعی ، تبلیغات اجتماعی ، پادکست یا قالب های چاپی به اشتراک گذاشته شود.

با ایجاد یک فرایند مجموعه ای برای استفاده مجدد از محتوا ، می توانید کارآیی صرفه جویی در زمان و منابع را برای تأثیر مثبت بر نتیجه نهایی خود معرفی کنید.

8. محتوای همیشه سبز
در حالی که ایجاد محتوای تازه و جدید چالش برانگیز است و عموماً پرمصرف است ، همچنین فرصتی برای صرفه جویی در وقت قابل توجه با استفاده از محتوای همیشه سبز وجود دارد.

در حالی که مفاهیم اصلی ممکن است ثابت بمانند ، تغییرات محیطی اغلب مستلزم به روزرسانی مشخصات محصول و خدمات است.

با گذشت زمان و تغییر شرایط ، همیشه این پتانسیل وجود دارد که محتوای با ارزش بالا را تهیه کرده و آن را به روز کنید تا “عادی جدید” را منعکس کند.

در طول 24 ماه گذشته برندها باید به ویژه چابک باشند تا بتوانند در برابر تغییر هنجارهای اجتماعی و اجتماعی واکنش نشان دهند.

کسانی که این کار را با موفقیت انجام می دهند از صرفه جویی در زمان و همچنین اعتماد و وفاداری مشتریان بر اساس تمایل به همدلی و انعطاف پذیری برخوردار می شوند.

9. داده های اصلی تحقیق
منبع محتوای کلیدی برای هر کسب و کار دسترسی به منبع منحصر به فرد خود از محصول ، خدمات و/یا داده های مشتری است.

مزیت استفاده از این نوع داده ها این است که می توان از آنها برای تولید محتوای مفید و کاربردی مانند اطلاعات تحقیقاتی ، مطالعات موردی و تصاویر سفید برای مصرف کنندگان ، شرکا و سایر ذینفعان کلیدی استفاده کرد.

از آنجایی که این داده ها منحصر به سازمان است ، می تواند به عامل متمایز کننده تبدیل شود و از دیدگاه جستجوی ارگانیک کمتر به رقابت می پردازد.

10. صرفه جویی در هزینه بلند مدت
در حالی که هزینه کوتاه مدت تولید محتوا ممکن است نسبتاً بالا باشد ، هزینه بلند مدت نسبت به سایر استراتژی ها مانند تبلیغات پولی نسبتاً پایین است.

ایجاد و توزیع محتوا معمولاً یک بار تلاش است ، اگرچه ما قبلاً به گزینه های استفاده مجدد و چند قالب بندی اشاره کرده ایم. جستجوی پولی و تبلیغات اجتماعی ، از سوی دیگر ، هربار که شخصی کلیک می کند هزینه های تجمعی دائمی دارد.

علاوه بر این ، هر استراتژی تبلیغاتی با ارزش پولی حداقل به تعهد چند هفته ای و بودجه نسبتاً قابل توجهی برای آزمایش و بهینه سازی نیاز دارد. بستگی به سطح رقابت دارد.

درباره محتوای خود استراتژیک باشید
اکثریت سازمانها در حال تولید محتوای زیادی هستند ، اما شاید این کار را به صورت موقتی یا تصادفی انجام می دهند.

با توسعه یک استراتژی محتوا در مورد محتوایی که باید ایجاد کنید ، برای چه کسانی و کجا به طور م itثر توزیع کنید ، می توانید از مزایای ارائه شده در بالا اطمینان حاصل کنید.

به هر حال ، فرض بر این است که همه ما معتقدیم که ما در زمینه موضوعاتی که می خواهیم مشتریان ما را به خاطر آنها تشخیص دهند ، معتبر هستیم.

در بیشتر موارد ، ما فقط باید توجه و دقت کافی را برای جلب چشم ، رهبری و مشاغل واجد شرایط بیشتر به کار گیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *