CTR چیست؟

خانه » CTR چیست؟

CTR چیست؟

CTR یا همان نرخ کلیک مخفف عبارت Click-Through Rate می باشد. نرخ کلیک درصدی از کاربران است که در نتایج جستجو بر روی لینک سایت شما کلیک می کنند. این معیار مهم سئو به صورت درصدی محاسبه می شود و فرمول بدست آمدن ان به صورت زیر است.

CTR با تقسیم میزان کلیک های واقعی با کل تعداد نمایش ها اندازه گیری می شود. به عنوان مثال ، اگر 20 کلیک و 1000 نمایش داشته باشید ، CTR شما 2.0 درصد خواهد بود:

به شما توصیه می کنم مقاله زیر را هم از دست ندهید:

impression چیست؟

CTR مهم است

CTR یک معیار مهم است زیرا به شما کمک می‌کند مشتریان خود را بشناسید. CTR پایین می‌تواند نشان دهد که شما مخاطبان اشتباهی را هدف قرار داده و یا به اندازه‌ای قانع کننده به زبان آنها صحبت نمی کنید که آنها را متقاعد به کلیک کنید.

CTR خوب چیست؟

نرخ کلیک در صنایع مختلف متفاوت است. برای تعیین اینکه نرخ کلیک خوب برای کسب و کار شما چقدر است، می‌توانید با بررسی میانگین نرخ کلیک صنعت خود شروع کنید. هنگامی که از معیارهای موجود و میانگین صنعت مطلع شدید، می‌توانید اقدامات لازم را برای دستیابی به نرخ کلیک بالاتر و رسیدن به اهداف کسب و کار خود آغاز کنید.

راه های بهبود CTR

هنگام تلاش برای افزایش CTR در کانال‌های مختلف بازاریابی دیجیتال، عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شود. نحوه افزایش CTR بستگی به جایی دارد که می خواهید CTR را افزایش دهید.

به عنوان مثال، اگر CTR پایین در یک شبکه رسانه اجتماعی مانند فیس بوک یا توییتر دارید، در نظر بگیرید که کدام هشتگ‌ها ممکن است به گسترش دسترسی شما به مخاطبان هدف شما کمک کند و وقتی می‌خواهید CTR را در تبلیغ PPC افزایش دهید، باید به تیتر و کپی خود بسیار توجه کنید.

در اینجا چهار نکته وجود دارد که هنگام تلاش برای بهبود CTR باید در نظر بگیرید:

1) هدینگ‌های خود را بهینه کنید

در تیتر و کپی خود از یک یا دو کلید واژه تمرکز استفاده کنید. برای احساسات و نیازهای مخاطب خود جلب توجه کنید: مشکلی را برای آنها حل کنید.

2) از CTA ها استفاده کنید

یک فراخوان مستقیم و قانع کننده برای اقدام بنویسید. CTA شما باید دعوت کننده باشد و مخاطبان را وادار به کلیک کند.

3) از تصاویر استفاده کنید

استفاده از تصاویر بصری راهی عالی برای افزایش CTR است. بسته به کانال بازاریابی، انواع مختلف تصاویر ممکن است بهتر از دیگران عمل کنند. آزمایشات A/B را با انواع مختلف تصاویر اجرا کنید تا دریابید چه چیزی برای شرکت شما بهتر عمل می‌کند.

4) سعی کنید از هشتگ ها استفاده کنید:

هشتگ ها در چندین پلتفرم مانند فیس بوک، توییتر و LinkedIn کار می کنند. در مورد هشتگ‌های پرطرفدار یا پرطرفدار در صنعت خود تحقیق کنید و از هشتگ‌هایی که مربوط به بقیه نسخه شما است استفاده کنید تا شانس دیده شدن توسط مخاطبان موردنظر را افزایش دهید.

برای این که بتوانید یکی از پردآمدترین حرفه‌های ایران را بیاموزید در دوره آموزش پیشرفته سئو هانت شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *