چک لیست سئو در سال 2021

خانه » چک لیست سئو در سال 2021

چک لیست سئو در سال 2021

سئو سایت ممکن است به خاطر تغییرات الگوریتم ها و یا انتشار یک الگوریتم جدید در طول سال 2021 دستخوش تغییرات زیادی شود. اما مسائل پایه ای در سئو وجود دارند که هیچ وقت تغییر نمی کنند و همیشه برای اجرای آنها دیر نیست. هر زمان که این اصول پایه ای را انجام بدهید رشد می توانید رشد چشگیری در نتایج مشاهده کنید.

بهزاد هستم مدرس کلاس های تدریس خصوصی سئو به شما توصیه می کنم این مقاله را به دقت بخوانید.

متا تگ ها را بررسی کنید

بررسی و بهینه سازی متا تگ ها دو مرحله اساسی در سئو داخلی است. این بخش مهمی از هر چک لیست SEO بوده و خواهد بود زیرا که شامل یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی می شود: برچسب عنوان.

هنگام بهینه سازی برچسب های عنوان ، اطمینان حاصل کنید که کلمه کلیدی هدف وجود داشته باشد و در عین حال یک نسخه خوب برای جذب کلیک های کاربر ایجاد کنید. بهینه سازی برچسب های متا به معنای بهینه سازی توضیحات متا است و اگرچه عامل رتبه بندی نیست ، اما بر روی نرخ کلیک تاثیرگذار است.

یکی از مواردی که اکثر افراد هنگام بررسی برچسب های متا فراموش می کنند ویژگی برچسب متا روبات است که می تواند منجر به خطاهای مهمی شود. یک برچسب ساده «noindex» می تواند رتبه بندی یک صفحه را کاملاً خراب کند زیرا به معنای واقعی کلمه به Google می گوید این صفحه را در نتایج جستجو نشان ندهد.

ویرایش محتواهای تکراری

محتوای تکراری می تواند دو مشکل اساسی ایجاد کند: اول اینکه احتمال دارد Google آن را به عنوان اسپم در نظر بگیرد و دوم اینکه قدرت کلمات کلیدی را کاهش می دهد. همچنین بهتر است توجه داشته باشید که محتوای تکراری تنها محتوای یک مقاله نیست. متا تگ ها و عناوین تکراری نیز می توانند بر روی رتبه بندی شما تأثیر منفی بگذارند.

در مواردی که نمی توان از محتوای تکراری جلوگیری کرد (به عنوان مثال دو صفحه محصول با همان مورد و توصیف اما اندازه گیری های مختلف و غیره) ، برای جلوگیری از افت رتبه از برچسب متعارف استفاده کنید.

بررسی بهینه سازی تمام صفحات

لیست کلمات کلیدی مورد نظر خود را در تمام صفحات بررسی کنید و به دنبال کلماتی باشید که علی رغم تلاش شما هنوز در صفحه اول نیستند. کلمه کلیدی مورد نظر خود را در Google جستجو کنید و سریعاً مواردی را که Google به شما پاداش می دهد نگاهی بیندازید زیرا در حال حاضر ، این بهترین روش برای شناسایی هدف کلمه کلیدی مورد نظر شماست.

هدف جستجو همیشه معطوف به دادن پاسخی است که کاربران انتظار دارند بنابراین شما باید محتوای خود را متناسب با آن تنظیم کنید. بله ، کلمات کلیدی در مقاله شما و تعداد کلمات هنوز مهم هستند ، اما اگر محتوای شما آنچه را که کاربر در یک کلمه کلیدی خاص جستجو می کند را برآورده نکند، شما انتخاب درستی نکرده اید.

بهینه سازی Core Web Vital و صفحه تجربه

Core Web Vital و Page Experience فاکتورهای تأیید شده SEO هستند که در سال 2021 در الگوریتم Google ادغام می شوند و شکی نیست که این دو باید در لیست چک شما باشند.

Core Web Vitals که با نام CWV هم شناخته میشود، در واقع یک سری فاکتور یا معیار هستند. معیارهایی که به شکل دقیق روی تجربه کاربری یا همان UX تمرکز کرده اند و گوگل به کمک شان میفهمد کاربران در هر صفحه وب چه تجربه ای دارند.

ویرایش مطالب قدیمی وبلاگ

به روزرسانی مقالاتی که بیش از یک سال پیش منتشر شده، یک استراتژی عالی در زمینه افزایش بازکننده سایت است. استراتژی اینجا این است که به دنبال پست های وبلاگ باشید که قبلاً عملکرد داشتند اما پس از آن متوقف شدند. به احتمال زیاد ، آنها به دلیل داشتن اطلاعات منسوخ رتبه خود را از دست داده اند و مقالات جدید از وب سایت های دیگر شروع به سبقت از آنها کرده است.

این فرصتی است که اکثر دارندگان وب سایت تمایل دارند آن را فراموش کنند زیرا بیشتر آنها هنگامی که دارایی های موجود خود را دارند که می تواند باعث صرفه جویی در وقت آنها شود ، در انتشار مقالات جدید متمرکز هستند. صفحات قدیمی که در گذشته بازدید داشتند هنوز قدرت دارند و حتی ممکن است بعد از ویرایش زودتر از صفحات جدید رتبه گرفته و بتوانند بازکننده زیادی را جذب وب سایت کنند.

استفاده از داده های ساخت یافته (data structure)

داده های ساخت یافته یک عامل رتبه بندی نیستند امامی توانند به افزایش نرخ کلیک (CTR) وب سایت کمک کنند. متخصصین سئو به علت این که باید کدهای داده های ساخت یافته را به صورت دستی و با صرف زمان زیادی در سایت ثبت کنند، از این کدها استفاده نمی کنند. اگر از وردپرس استفاده می کنید برای استفاده از داده های ساخت یافته می توانید از،افزونه های مخصوصی که برای این کار برنامه نویسی شدند استفاده کنید.

از AMP استفاده کنید

استفاده از AMP منجر به افزایش سرعت صفحات  در موبایل می شود. در نسخه amp فقط سرصفحه ، محتوا و تصاویر باقی می ماند. این امر بهترین تجربه را برای کاربران موبایل فراهم می کند زیرا باعث می شود وب سایت ها با سرعت بسیار بالایی بارگذاری شوند.

بسیاری از مردم هنوز در مورد مشارکت AMP در رتبه بندی یک وب سایت گیج هستند. Google قبلاً تأیید کرده است که AMP عامل رتبه بندی نیست – یعنی فعال کردن AMP در وب سایت شما باعث افزایش رتبه نمی شود. با این حال ، گوگل همچنین گفت که سرعت یک عامل رتبه بندی است و AMP باعث بارگیری سریعتر وب سایت شما می شود.

نصب AMP در وب سایت شما کار دشواری نیست و در صورت استفاده از وردپرس نیازی به دانش توسعه وب ندارید. می توانید به سادگی افزونه رسمی AMP را نصب کنید و سپس انتخاب کنید که پلاگین از کدام قسمت از وب سایت های شما نسخه های AMP ایجاد کند.

توجه داشته باشید که AMP برای همه مناسب نیست. از آنجا که AMP طراحی صفحه وب را به حداقل ممکن کاهش می دهد ، ممکن است تصاویری که برای تبدیل مشتری استفاده می کنید ظاهر نشوند. من همچنین توصیه نمی کنم از AMP در صفحات محصول و صفحات گروه محصولات برای وب سایت های تجاری استفاده کنید.

بررسی لینک سازی داخلی

پیوند داخلی برای ساختار سایت بسیار مهم بوده و تاثیر زیادی در رتبه بندی نتایج دارد. صفحات مهم وب سایت شما باید پیوندهای داخلی زیادی با آن داشته باشد. پیوند داخلی همچنین به کاربران کمک می کند تا در وب سایت شما حرکت کنند و می تواند به تبدیل آنها کمک کند. شما همچنین می توانید به Google کمک کنید تا متن صفحات را از طریق متن لنگرگاهی که برای پیوند داخلی استفاده می کنید ، مشابه نحوه کار متن لنگر در پیوندها ، درک کند.

هدف دیگر از بررسی پیوندهای داخلی شما این است که می توانید آب پیوند را با لینک دادن به صفحات قدیمی وب سایت خود که دیگر موجود نیستند یا پیوند دادن به URL ها با هدایت مجدد ، هدر دهید. پیوند به 404 URL جریان آب لینک را متوقف می کند و یک فرصت تلف شده است. از طرف دیگر ، تغییر مسیرها از قدرت منتقل شده توسط پیوندها می کاهد بنابراین بهتر است مستقیماً به جایی که پیوند هدایت می شود پیوند دهید.

وب سایت خود را در Google Search Console ثبت کنید

اگر هنوز این کار را انجام نداده اید ، باید این کار را انجام دهید. تأیید صحت وب سایت خود در کنسول جستجوی Google اولین اقدامی است که هر سئوکاری بعد از مطمئن شدن از سئو داخلی سایت آن را نجام می دهد. چرا که گوگل با ثبت وب سایت در وبمستر گوگل،  کار خزیدن و ایندکس کردن را دقیق تر انجام می دهد. در مورد این مرحله واقعاً چیزهای زیادی برای گفتن وجود ندارد.

ثبت نقشه سایت (sitemap) در کنسول گوگل

هنگامی که Google Search Console را برای وب سایت خود راه اندازی کردید ، اکنون می توانید نقشه های سایت XML خود را در ان ثبت کنید تا به ربات های خزنده گوگل برای این که بهتر عمل کنند، کمک کنید  Google برای کند بهتر وب سایت شما را بخزد. Google خزیدن آدرسهای اینترنتی را که در نقشه سایت شما ارسال می شود ، در اولویت قرار می دهد.

برای وب سایت های بزرگ ، می توانید برای سازماندهی بهتر URL ها ، چند نقشه سایت ایجاد کنید. شما همچنین می توانید یک نقشه سایت تصویر برای سئو تصاویر ایجاد کنید.

رفع خطاهای خزیدن ربات های گوگل و ایندکس

گزارش پوشش در Google Search Console یکی از مزایای تأیید وب سایت شماست. در این گزارش ، خطاهای خزشی را مشاهده می کنید که همچنین ممکن است از فهرست شدن صفحات جلوگیری کند. همچنین لیستی از URL هایی که در حال فهرست شدن هستند ، URL هایی با هشدار و URL هایی که به طور کامل از نتایج جستجو حذف می شوند ، خواهید داشت

مهاجرت  به Google Analytics 4 ارتقا دهید

Google Analytics 4 یا GA4 نسخه بهبود یافته Google Analytics با فناوری پیشرفته هوش مصنوعی است که می تواند بینش بازاریابی هوشمندانه تری به شما ارائه دهد. همچنین به شما امکان می دهد ادغام بهتری با Google Ads داشته باشید و به شما کمک می کند چرخه های زندگی کاربر را بهتر درک کنید.

با حرکت به جلو ، حساب های جدید Google Analytics به صورت خودکار در GA4 قرار می گیرند و شما در حال حاضر از Universal Analytics ، نسخه قبلی استفاده می کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *