چگونه سئو کار شویم

خانه » چگونه سئو کار شویم

چگونه سئو کار شویم

آیا می خواهید  بازدید سایت خود را افزایش دهید و برای کلمات کلیدی خود رتبه بندی بالاتری کسب نمایید؟ چطور فروش و درآمد بیشتری داشته باشید؟ باید یک متخصص سئو شوید.

چرا همه باید سئو یاد بگیرند؟

قبل از پاسخ به این سوال باید بدانید که فرق متخصص سئو (an SEO professional) و سئو کار حرفه ای  (an SEO expert) را بدانید.

یک متخصص سئو شخصی است که می داند سئو سایت چگونه کار می کند و چگونه می تواند از سئو برای افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جستجو استفاده کند.

اما یک سئوکار حرفه ای سئو با انجام مشاوره SEO و یا ارائه خدمات SEO براساس کلمه کلیدی سئو انجام می دهد.

این تفاوت برای این ذکر شد که برای تبدیل شدن به یک متخصص SEO لازم نیست SEO را به عنوان یک حرفه تمرین کنید. شما باید به مرور کار سئو سایت را آغاز کرده و کم کم تجربه بدست خواهید آورد اما برای شروع کار سئو نیاز هست که سئو را آموزش ببینید.

مزایای متخصص شدن در سئو

رتبه بندی و بازدید سایت خود را افزایش دهید

این بارزترین دلیلی است که چرا باید به یک سئو کار حرفه ای تبدیل شوید. وجود یک سایت بدون داشتن بازدید کننده هیچ دردی را دوا نمی کند.

کسب درآمد از وبلاگ نویسی

اگر می دانید چگونه وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید، می توانید با افزایش رتبه و ترافیک موتورهای جستجو، از طریق وبلاگ نویسی درآمد کسب نمایید.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

اگر محصولی فیزیکی دارید و فروش حضوری را تجربه کرده اید، بهتر است برای کم نیاوردن از رقبا با سفارش طراحی سایت فروشگاهی، یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کرده و به جای فروش به یک محله به کل منطقه و یا حتی کل کشور فکر کنید.

کاهش هزینه ها

اگر یک کارآفرین یا وبلاگ نویس انفرادی هستید، اگر بتوانید خودتان SEO را انجام یدهید، می توانید پس انداز زیادی انجام داده و نیازی به پرداخت هزینه سئو به سئو کار حرفه ای ندارید. یادگیری سئو یک سرمایه گذاری است.

تصمیم گیری های بهتری برای انتخاب متخصص سئو داشته باشید

اگر خود شما سئو را خوب یاد گرفته اید، بسیار راحت تر می توانید تصمیم بگیرید که کدام مشاور یا شرکت را برای سئو انتخاب نمایید.

برای مدیران بازاریابی بسیار توصیه می شود

اگر به عنوان مدیر بازاریابی کار می کنید، داشتن یک درک خوب از SEO به شما مزیت بیشتری نسبت به سایر مدیران بازاریابی یا همکاران سازمان شما می دهد.

 

 

هیچ شغلی بدون سئو نمی تواند به صورت آنلاین زنده بماند

سئو دیگر اختیاری نیست. وب سایت هایی که با در نظر گرفتن SEO ساخته نشده اند، به هیچ وجه نمی توانند در دنیای آنلاین بسیار رقابتی زنده بمانند. دانستن SEO و چگونگی استفاده صحیح از آن می تواند در آینده وب سایت شما تفاوت بزرگی ایجاد کند.

10 مرحله برای تبدیل شدن به یک سئو کار حرفه ای

اکنون که متقاعد شدید که چرا سئو را آموزش ببیند در این مقاله به شما ده راه برای تبدیل شدن به یک سئو کار حرفه ای را به شما آموزش خواهیم داد:

  1. نحوه کار موتورهای جستجو را بفهمید
  2. با مفاهیم اساسی بازاریابی موتور جستجو آشنا شوید
  3. معنای واقعی SEO را درک کنید
  4. آموزش SEO مناسب را انتخاب کنید
  5. از تغییر الگوریتم های سئو آگاه شوید
  6. ابزارهای SEO مناسب را انتخاب کنید
  7. SEO را تمرین کنید
  8. تخصص SEO خود را نشان دهید
  9. صبور باشید
  10. راهنمای متخصصان SEO شناخته شده را دنبال کنید

نحوه کار موتورهای جستجو را بفهمید

فهرست Google حاوی تریلیون صفحه وب است که عمدتا از خزیدن در وب ساخته شده است. هنگامی که در گوگل یک پرس و جو تایپ می کنید، همه صفحات منطبق را به شما نمایش می دهد. از آنجا که اغلب میلیون ها نتیجه مرتبط وجود دارد، الگوریتم های گوگل آنها را بر اساس صدها عامل رتبه بندی طبقه بندی کرده و یک لیست برای نمایش به شما به وجود می آورند. هیچ کس نمی داند که همه این عوامل چیست یا وزن آنها چگونه است ، اما ما برخی از آنها را می شناسیم.

سئو تنها بر روی نتایج به اصطلاح ارگانیک تأثیر می گذارد و تبلیغات پولی گوگل تأثیری بر بهبود رتبه بندی نتایج ندارد.

با مفاهیم اساسی بازاریابی موتور جستجو آشنا شوید

قبل از اینکه دستان خود را کثیف کنید، باید یک ایده کلی در مورد همه رشته های مختلفی داشته باشید که بازاریابی موتور جستجو را تشکیل می دهند. شما باید درک کنید که بازاریابی دیجیتال چیست و نقش سئو در کمپین های بازاریابی دیجیتال چیست. شما باید یک مسئله را روشن کنید که چه انتظاری از سئو دارید و از چه ابزار دیگری می توانید همراه با سئو استفاده کنید تا حضور شما در اینترنت تقویت شود.

معنای واقعی SEO را درک کنید

سئو فقط مربوط به کلمات کلیدی و پیوندها نیست ، بلکه بسیار بیشتر از آن است. ماموریت واقعی سئو این است که تجربه بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد و دقیقاً همان چیزی را که می خواهند به آنها ارائه دهد.
هدف شما فقط کسب بازدید بیشتر از موتور جستجو نیست بلکه هدف آن تبدیل این بازدید به بازدیدکنندگان و مشتریان مکرر است.
سئو تعدادی از زیرمجموعه ها دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

سئو فنی (Technical SEO) – خزیدن (در هیچ جایی از سایت جلوی خزیدن ربات گوگل را نگیرید) و ایندکس گوگل (فرکانسی برای تولید محتوا داشته باشید)

سئو داخلی (On-page SEO)- بهینه سازی داخلی را در تک تک صفحات سایت داشته باشید (کدهای بهینه و استفاده از متاها و …)

سئو خارجی (Off-page SEO) – ارتقا وب سایت با رپورتاژ آگهی و بک لینک

SEO محتوا (Content SEO)- بهینه سازی محتوا را طوری انجام دهید که محتوا از حالت عادی خارج نشده و خوانایی خود را از دست ندهد.

آموزش SEO مناسب را انتخاب کنید

برای آموزش سئو به شما توصیه می کنم از هانت کمک بگیرید. بهزاد ازند مدیر و موسس وب سایت هانت با سئو وب سایت های ایرانی و خارجی تا به حال توانسته نزدیک به 3000 کلمه کلیدی مهم از صنایع مختلف را به سمت صفحه اول گوگل به پایدارترین روش هدایت کند. هانت از دو طریق زیر می تواند به شما سئو را آموزش بدهد:

  1. آموزش از طریق آموزش عملی سئو به صورت خصوصی
  2. آموزش از طریق شرکت در دوره سئو

 

سئو

 

از تغییر الگوریتم های سئو آگاه شوید

سئو یک رشته ثابت نیست که در دانشگاه به یادگیری آن بپردازید تا جایی سئو پیش می رود که هیچ کتاب و آموزشی نمی تواند به شما کمک کند. قوانین و الگوریتم های جستجوگرها همیشه تغییر می کنند. گوگل به تنهایی بیش از 250 تغییر در الگوریتم های رتبه بندی خود در سال ایجاد می کند. متخصصان خوب سئو باید در مورد این تغییرات بدانند و کمپین های سئو خود را متناسب با آن تنظیم کنند.

بهترین راه برای آگاهی از این کار ، پیگیری چند وب سایت خبری SEO است که اثبات شده است اطلاعات مربوط به تغییرات در حال انجام سئو را در صورت بروز و نه بعد از دیر شدن برای انجام کاری در مورد آن ارائه می دهند. از وب سایت های زیر می توانید خبر انتشار یک الگوریتم جدید را مشاهده نمایید:

  • هانت
  • Search Engine Land
  • Google Blog
  • Google search blog
  • Google Webmasters Blog
  • Reliablesoft SEO Blog

ابزارهای مناسب سئو

حقیقت این است که شما نمی توانید به تنهایی و بدون ابزار به SEO بپردازید. اطلاعات زیادی برای پردازش و تصمیم گیری وجود دارد و اگر سعی کنید همه کارها را به صورت دستی انجام دهید ، به جای کار روی وظایفی که می تواند نتایج بهتری برای شما به دست آورد ، وقت گرانبهای خود را صرف تحلیل اعداد می کنید.
همچنین درست است که هزینه ابزارهای SEO خوب است اما در بلند مدت بازده بسیار بیشتر از هزینه ماهیانه ای است که شما برای یک ابزار SEO خوب پرداخت خواهید کرد.

ابزارهای رایگان سئو

ابزارهای SEO که می توانید استفاده کنید:

  • Google Webmaster Tools (رایگان) – ابزارهای وب مستر Google شاید یکی از مفیدترین ابزارها برای سئو باشد. این برنامه رایگان است و می تواند اطلاعات زیادی در مورد وب سایت به شما ارائه دهد.
  • Google Analytics (رایگان) – یکی دیگر از ابزارهای رایگان Google. می توانید با استفاده از Google Analytics نکات زیادی درباره ترافیک و نحوه پیمایش کاربران در وب سایت خود بیاموزید.
  • SEMRUSH (پولی) – این ابزار هم بسیار کاربردی است. این برنامه رایگان نیست اما می توانید از آن برای سئو ، مبارزات PPC، تجزیه و تحلیل رقبا، تحقیقات کلمات کلیدی، ایجاد لینک، نظارت بر شبکه های اجتماعی و موارد دیگر استفاده نمایید.
  • Ahrefs (پولی) – جایگزینی برای SEMRUSH. این سایت یک اشتراک ماهانه دارد و یکی از معتبرترین ابزارهای جستجوگرها در صنعت سئو است.

SEO را تمرین کنید

سئو تئوری نیست و بیشتر عملی می باشد. نتیجه مطالعه تئوری SEO باید لیستی از اقداماتی باشد که می توانید برای وب سایت خود اعمال کنید و باعث بهبود قرار گرفتن در موتورهای جستجو شوید.

مشکل این است که هر وب سایت منحصر به فرد است و آنچه برای یک وب سایت کار می کند ممکن است بهترین راه حل برای دیگران نباشد. به همین دلیل است که باید در واقع SEO را تمرین کرد و فقط در تئوری باقی نماند.

خواندن مطالعات موردی در مورد اینکه دیگران چگونه با کمپین های SEO موفق به موفقیت شده اند راهی عالی برای دستیابی به ایده های جدیدی است که می توانید استفاده کنید.

آموزش سئو

تخصص سئو خود را به نمایش بگذارید

یکی از بهترین روش ها برای یادگیری چیزی این است که سعی کنید آن را به دیگران بیاموزید. این سخن در مورد سئو نیز صادق است.

وقتی شروع به نوشتن درباره SEO کردم، چیزهای زیادی یاد گرفتم و مهارتهای سئو خود را به طور قابل توجهی ارتقا دادم. برای یادگیری سئو از هانت کمک بگیرید.

توصیه من به شما علاقه مندان به سئو این است که یک وب سایت یا یک وبلاگ SEO ایجاد کرده و تجربیات SEO خود را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید. با گذشت زمان خواهید فهمید که به اشتراک گذاشتن دانش یک روش عالی برای یادگیری سئو است.

برای سئو صبر لازم است

هیچ راهی برای صحبت در مورد سئو و ذکر کلمه “صبر” وجود ندارد. سئو برای کار کردن زمان می برد و نباید خیلی زود نتیجه بگیرید.

 

برای سئو صبر لازم است

 

سئو سریعترین راه برای افزایش بازدید شما نیست. اگر نتایج فوری می خواهید ، مبارزات PPC را امتحان کنید. SEO عبارت است از ایجاد مشاغل پایدار و طولانی مدت با ایجاد بنیادی محکم که به شما سالانه 24/7 ترافیک ارگانیک می دهد.
قبل از ایجاد هرگونه تغییر مرتبط با جستجوگرها در وب سایت خود ، باید قبل از تغییر ، رتبه بندی و بازدید خود را (برای یک دوره زمانی) یادداشت کنید و پس از تغییر آن را با مدت زمان مشابه (از نظر مدت زمان) مقایسه کنید.
قبل از تصمیم گیری بیشتر ، رتبه بندی و میزان بازدید خود را کنترل کرده و به آن زمان کافی اختصاص دهید.

راهنمای متخصصان SEO شناخته شده را دنبال کنید

نکته آخر اینکه در مسیر یادگیری سئو ، با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. مواقعی پیش می آید که ناامید ، ناامید و آماده تسلیم خواهید شد. نگران نباشید ، این اتفاق طبیعی است. اگر داستان های افراد دیگر را بخوانید خواهید فهمید که هیچ یک از آنها به دلیل خوش شانس بودن به آنچه در حال حاضر هستند تبدیل نشدند. این نتیجه کار سخت و ساعتهای بی پایان تست و خواندن درباره SEO است.

یادگیری سئو

لیست زیر شامل 5 کارشناس سئو است که قطعاً باید برای الهام گرفتن و درک چگونگی استفاده از سئو در مقیاس دنبال کنید. هر 5 نفر موفق به ایجاد چندین میلیون مشاغل شده اند و این کار را انجام داده اند زیرا آنها می دانند چگونه از SEO به درستی استفاده کنند.

داستان های آنها را بخوانید و مدتی را صرف تحلیل کارهای SEO خود کنید ممکن است دریابید که بعضی اوقات آنها کارهایی متفاوت از بهینه سازی های سنتی انجام می دهند و این به این دلیل است که آنها اعتماد به نفس و مهارت لازم را دارند تا چیزهای جدید را امتحان کنند و بدون ترس از شکست، سئو را آزمایش کنند. برای یادگیری سئو از هانت کمک بگیرید.

نیل پاتل (Neil Patel) – یکی از معتبرترین متخصصان سئو در صنعت. فقط وبلاگ او را نخوانید بلکه سعی کنید روشهای او و چگونگی استفاده از مقیاس SEO در مقیاس را تجزیه و تحلیل کنید.

دین برین (Brain Dean) – او متخصص در ایجاد لینک است. وبلاگ وی منبع بسیار خوبی برای مطالعات موردی و تکنیک هایی است که می توانید از آنها برای دستیابی سریع به نتایج استفاده کنید.

اریک انگ (Eric Enge)– سخنران، بنیانگذار و مدیرعامل Stone Temple. سئو کاری حرفه ای با سالها تجربه.

Joost de Valk – بنیانگذار و مدیرعامل Yoast، محبوب ترین افزونه SEO در وردپرس. برای یادگیری استفاده از این افزونه به صورت اصولی به شما توصیه می کنم در کلاس های سئو هانت شرکت نمایید.

رند فیشکین (Rand Fishkin) – بنیانگذار MOZ، مجری عالی و کارآفرین.

نتیجه

یادگیری سئو بهترین روش برای کسب درآمد، افزایش فروش و رسیدن به درآمدی باورنکردنی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *