لینک سازی داخلی و تاثیر آن بر سئو

خانه » لینک سازی داخلی و تاثیر آن بر سئو

لینک سازی داخلی و تاثیر آن بر سئو

لینک سازی داخلی یکی از روش‌های موثر در بهیه سازی سایت و پر رنگ تر کردن کلمات کلیدی سایت برای کاربران وب سایت و موتور جستجوی گوگل است که در این مقاله بیشتر با آن آشنا خواهید شد.

روشی که برای لینک سازی داخلی از ان استفاده می شود، معماری اطلاعات (Information Architecture) است. معماری اطلاعات به چگونگی سازماندهی صفحات وب سایت اشاره دارد. روشی که می توانید وب سایت خود را سازماندهی کرده و بین صفحات خود با استفاده از لینک سازی داخلی ارتباط برقرار کنید.

اهمیت لینک سازی داخلی برای آن است که می تواند بر نحوه رتبه بندی محتوای مختلف سایت شما در نتایج موتور جستجو تاثیر مثبت بگذارد. دلیل این امر این است که موتور جستجوی گوگل لینک های داخلی را به عنوان “رأی اعتماد” و ابزاری برای کمک به درک اهمیت یک صفحه و همچنین اهمیت آن (و میزان اعتماد به آن) در نظر گرفته است.

موتور جستجوی گوگل همچنین متن لینک داخلی که به آن anchor text می گویند بررسی می کند. استفاده از متن توصیفی برای لینک سازی داخلی در سایت به Google کمک می کند تا درک بهتری از محتوای شما بدست بیاورد.

برای شرکت در یکی از بهترین و حرفه ای ترین دوره سئو در ایران از هانت کمک بگیرید. هانت همچنین با تدریس سئو به صورت خصوصی در خدمت شماست.

به همان صورت که لینک سازی خارجی و یا همان بک لینک (backlink) مهم است، لینک سازی داخلی ارزش کمتری ندارد. اگر از مناطق مختلف سایت خود به یک صفحه خاص لینک دهید، گوگل متوجه می شود که این صفحه خیلی برای شما خاص است. لینک دهی به صفحات قدرتمند سایت خود که پربازدید هستند به همان صفحه ای که لینک داده است هم از نظر بهینه سازی و بهیود جایگاه آن در نتایج کمک بسیاری می کند.

بیایید با یک مثال ارزش لینک سازی داخلی را روشن تر کنیم÷:

فرض کنید مقاله ای با موضوع تأثیر برف در ساخت و ساز در فصل زمستان و در آب و هوای سرد تولید کرده اید و آن قدر مطلب خوبی است که سایت های زیادی به آن لینک داه اند. سایت شما در مورد خدمات برف روبی و محصولات مرتبط با آن است که بقیه صفحات شما توضیحی در مورد خدمات و محصولاتی هستند که شما آن را ارائه می دهید.

مقاله ای که محتوای با کیفیت دارد و توسط سایت های زیادی به عنوان منبع شناخته شده است، انتظار می رود جایگاه مناسبی در نتایج موتور جستجوی گوگل داشته باشد. با پیوند دادن این مقاله مهم و پربازدید در دیگر صفحات مهم سایت به جایگاه آنها نیز در نتیایج کمک می کنیم. گوگل به مقاله با کیفیت ما اعتماد پیدا کرده و وقتی ما لینک آن را در یکی از صفحات خود می گذاریم انگار به گوگل می گوییم که به این صفحه هم اعتاد دشته باش.

یک یادداشت مهم اضافی در اینجا: در این مثال بیشترین پیوند یا لینک داخلی به صفح مقاله داده شده است. در بسیاری از موارد بیشترین پیوند به صفحه اصلی سایت داده می شود. در لینک ساز داخلی باید سعی کنید به مهمترین صفحات سایت لینک بدهید.

اما مهمترین صفحات برای لینک سازی داخلی که یکی از اجزای اصلی سئو داخلی است، کدام صفحات هستند. در استرانژی سئویی که برای سایت خود تدوین کرده اید لیست کلمات کلیدی را مطمئنا طبقه بندی کردید. متن لینک داخلی همان کلمات کلیدی هستند و صفحاتی که به آن لینک میی دهید هم صفحات مخصوص آن کلمات کلیدی هستند. انتخاب درست کلمات کلیدی هدف و ساخت لندینگ پیج های قوی از اولین گام ها برای بالا بردن رتبه سایت در نتایج به شمار می رود. آموزش لینک سازی داخلی حرفه ای را می توانید در دوره سئو هانت آموزش ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *