روش های کسب درآمد از سئو

خانه » روش های کسب درآمد از سئو

روش های کسب درآمد از سئو

سئو از پردرآمدترین شغل های ایران و جهان است. سئو (SEO) به روش هایی گفته می شود که منجر به افزایش رتبه سایت در نتایج و افزایش فروش می شود. در حال حاضر مدیران هر کسب و کاری نیاز به داشتن وب سایت و یک متخصص سئو که وب سایت را در جهت رشد هر چه بیشتر وب سایت رهبری کند، درک کرده اند.

سئو چیست و چرا کسب و کارها به آن نیاز دارند؟

سئو به مجموعه اقداماتی گفته می شود که با هدف بهبود رتبه وب سایت در نتایج جستجوی موتورهای قدرتمندی مثل گوگل انجام می شود. سئوکار با دانش و تخصص خود، وب سایت را برای موتورهای جستجو بهینه می کند تا زمانی که کاربران به دنبال کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما می گردند، وب سایت تان در جایگاه های برتر ظاهر شود.

چرا کسب و کارها به سئو نیاز دارند؟ بیایید با یک مثال ساده این قضیه را روشن کنیم. فرض کنید شما صاحب یک رستوران با غذاهای خوشمزه و منحصر به فرد هستید. اما رستوران تان در یک کوچه دور افتاده قرار دارد و هیچ تابلو یا نشانی ندارد. بدیهی است که مشتریان بالقوه به راحتی نمی توانند شما را پیدا کنند و در نتیجه، از غذای لذیذتان بی بهره می مانند.

حالا وب سایت تان را به آن رستوران بدون تابلو تشبیه کنید. سئو حکمِ نصب یک تابلو بزرگ و درخشان با راهنمای مسیر را دارد که باعث می شود مشتریان به راحتی شما را پیدا کنند و به رستوران تان سرازیر شوند. به همین ترتیب، سئو باعث افزایش ترافیک ورودی وب سایت، آگاهی از برند و در نهایت، رونق کسب و کار می شود.

حالا که اهمیت سئو را درک کردیم، چگونه از آن کسب درآمد کنیم؟

با توجه به تقاضای بالای کسب و کارها برای دیده شدن در نتایج جستجو، تخصص سئو به یک مهارت ارزشمند و پولساز تبدیل شده است.

هر کسب و کاری به وب سایت و سئو نیاز دارد

فرقی نمی کند هر کسب و کاری برای معرفی خدمات و محصولات خود به وب سایت نیاز دارد. چرا که هر مشتری برای اولین آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر معمولا به وب سایت آن شرکت و یا آن سازمان سر می زند. عدم رعایت اصول طراحی سایت ریسپانسیو و تجربه کاربری که از فاکتورهای مهم سئو هستند منجر به خروج کاربر و به وجود احساس بد در مورد سازمان و شرکت می شود. به تبع نداشتن وب سایت نیز باعث به وجود آمدن همان حس بد در مشتری می شود. به دلیل وجود این نیاز برای متخصصین سئو همیشه کار وجود دارد. متخصصین سئو با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارند می توانند به رشد کسب و کارها و افزایش فروش محصولات آنها کمک کنند.

به شما توصیه می کنم مقاله زیر را نیز مطالعه کنید:

انواع سئو

روش های کسب درآمد از سئو

راه اندازی وبلاگ

اگر به مسافرت علاقه دارید تنها کافی است لحظه لحظه سفر خود را بنویسید. علاقه مندان زیادی وجود دارند که نیاز به تجربه شما دارند. اگر به آشپزی علاقه دارید می توانید یک وب سایت راه اندازی کنید و در مورد علاقه خود بنویسید. اگر یک برنامه نویس هستید و یا حتی حسابدار می توانید یک وب سایت برای اشتراک گذاری ترفندهای شغل خود راه اندازی نمایید. در این روش شرکت های زیادی خواهان درج بنر تبلیغاتی مرتبط با ماهیت بلاگ شما هستند. حتی وب سایت هایی مانند یکتانت می توانند به ازای هر کلیک به شما هزینه ای پرداخت کنند. وب سایت های بزرگی همچون بهترین ها، بیتوته و یا نمناک برای نمایش یک بنر کوچک به صورت ماهانه 5 میلیون تومان از مشتری به خاطر نمایش بنر در سایت خود دریافت می کنند. در کل این سایت ها با توجه به تعداد بازدید ظرفیت دریافت حداقل 30 بنر تبلیغاتی را دارند. درآمد از درج بنرهای تبلیغاتی یکی از پردرآمدترین روش های کسب درآمد از سئو به شمار می رود.

استخدام متخصص سئو

اگر به کار تیمی و محیط اداری علاقه دارید، می توانید به عنوان سئوکار درون سازمانی در یک شرکت مشغول به کار شوید. در این صورت، به طور مستقیم با تیم دیجیتال مارکتینگ همکاری خواهید کرد و وظیفه اصلی تان، ارتقاء رتبه وب سایت شرکت در نتایج جستجو خواهد بود.

مزایای کار به عنوان سئوکار درون سازمانی شامل حقوق ثابت، بیمه و مزایای جانبی، امکان یادگیری از همکاران و استفاده از ابزارهای قدرتمند سئو است. البته، در مقابل، ممکن است انعطاف پذیری فریلنسری را نداشته باشید و ملزم به رعایت قوانین و سلسله مراتب اداری باشید.

ارائه خدمات سئو

یکی از راه های کسب درآمد از سئو ارائه خدمات سئو به صورت حرفه ای است. متخصص سئو به دو روش مشاوره سئو و ارائه خدمات سئو براساس کلمه کلیدی می تواند درآمد کسب کند. در روش مشاوره سئو تمام مراحل بهینه سازی وب سایت و ایرادات سئو سایت با نظر مشاور سئو برطرف می شود و برای افزایش رتبه سایت با استفاده از ابزارهای سئو گوگل و ابزارهای دیگر استراتژی تدوین می گردد. در این راه تحلیل و بررسی رشد وب سایت و تغییر استراتژی سئو بر عهده مشاور سئو می‌باشد و باید آن را به صورت گزارش به مشتری ارائه بدهد. همچنین هزینه‌های تولید بک لینک نیز به عهده مشتری می‌باشد. در روش ارائه خدمات سئو براساس کلمه کلیدی یک قرارداد سئو براساس زمان رسیدن رتبه سایت در صفحه اول گوگل براساس کلمات کلیدی مشخص شده مابین کارفرما و متخصص سئو بسته می‌شود. در این روش متخصص سئو با شناخت کامل از حوزه کاری مشتری و تشخیص سختی کلمه کلیدی مشخص شده یک زمان بندی به کارفرما ارائه می‌دهد. این زمان به صورت دقیق مشخص نمی‌باشد و سئو کار با تجربه و ابزارهای سئویی که در اختیار دارد یک زمانی را برای افزایش رتبه سایت به صفحه اول گوگل در کلمات کلیدی مشخص شده تعیین می‌کند.

در دوره سئو نحوه نوشتن یک قرارداد سئو و پروپزال نویسی به صورت حرفه ای آموزش داده می‌شود. یکی دیگر از مزایای دوره سئو نحوه استفاده از هوش مصنوعی با هدف بهبود سئو سایت است.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

اگر محصولی دارید و به خاطر شرایطی همچون کرونا فروش محصولات شما نسبت به گذشته کمتر شده است می‌توانید با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی محصولات خود را به فروش برسانید و به جای فروش محصولات در یک محله و یا شهر مشتریان خود را از کل ایران جذب کنید. هانت با تدریس خصوصی سئو و برگزاری دوره سئو می‌تواند در کمترین زمان، سئو را به صورت حرفه ای و کامل به شما آموزش بدهد. هانت با طراحی سایت فروشگاهی با استفاده از آخرین متدهای روز سئو می تواند یک فروشگاه اینترنتی شکیل و لایق کسب و کار شما راه اندازی کند.

همکاری در فروش

بعد از شرکت در دوره سئو هانت و آموزش سئو به صورت عملی می‎توانید محصولات شرکت‌های دیگر را در سایت خود به فروش برسانید و یا با ثبت نام در سامانه های همکاری در فروش کسب درآمد کنید و به ازای فروش محصولات پورسانت دریافت نمایید.

تولید محتوای سئو شده

یکی از روش های کسب درامد از سئو تولید محتوای سئو شده می‌باشد. اگر شما یک مترجم و یا نویسنده هستید می‌توانید کلاس کار خود را حرفه‌ای تر نمایید و محتوای تولید شده خود را به صورت سئو شده به مشتری تحویل بدهید و هزینه بیشتری نسبت به قبل از کارفرما دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *