الگوریتم مرغ مگس خوار

خانه » الگوریتم مرغ مگس خوار
الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار (Google Hummingbird)، با هدف درک بهتر سوال کاربران و نمایش بهترین نتیجه براساس معنای سوال کاربر در سال 2013 منتشر شد. یعنی وقتی شما “آدرس بورس لوازم خاگی در تهران” را نمی دانید کافی است در گوگل جستجو کنید تا گوگل با استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار ابتدا سوال شما را درک کرده و سپس بهترین نتیجه را با همکاری دیگر الگوریتم های سئو به شما نمایش بدهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئو به شما توصیه می کنم به بخش آموزش رایگان سئو وب سایت هانت مراجعه نمایید.

در گذشته وب مستران برای نوشتن یک مقاله باید کلمه کلیدی آن را به تعداد بالا در مقاله تکرار می کردند. اما در حال حاضر با وجود این الگوریتم دیگر نیازی به تکرار زیاد کلمه کلیدی در متن نیست. چرا که موتور جستجوی گوگل با استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار هم محتوای مقاله و هم عبارت جستجو شده کاربر را از نظر معنایی درک می کند.

برای درک بهتر هدف الگوریتم مرغ مگس خوار، مهم است که ابتدا با یکی از ویژگی های موتور جستجو که تأثیر زیادی بر الگوریتم مرغ مگس خوار دارد َآشنا شوید:

گراف دانش (knowledge graph)

یک سال قبل از انتشار این الگوریتم، گوگل گراف دانش خود را راه‌اندازی کرد: گراف دانش مجموعه ای از ویژگیهایی است که برای ارائه پاسخهای سریع و دقیق به سؤالات کاربران درباره افراد، مکانها و چیزها طراحی شده است.

مثلا وقتی کلمه “نوید محمد زاده” را گوگل جستجو می کنید گوگل با استفاده از گراف دانش یک سری اطلاعات شاخصی که معمولا کاربران به دنبال دانستن آنها هستند به صورت خلاصه نمایش می دهد. در این گراف ااطلاعاتی خلاصه درباره سن، قد، تاریخ تولد، جوایز و فیلم هایی که در آن نوید محمد زاده در آن نقش آفرینی کرده است، به صورت کوتاه ذکر شده.

اما چگونه گوگل تشخیص می دهد که نتایج جستجوی نمایش داده شده با عبارت جستجو شده کاربر منطبق است؟

تلاش‌های جستجوی معنایی برای انطباق نتایج مناسب با زبان کاربران اینترنت فراتر از معانی کلمات کلیدی است. جستجوی معنایی یک موضوع پیچیده است. تصور کنید که یک کاربر گوگل این پرس و جو را جستجو می‌کند: بهترین مکان برای چینی‌ها.

تنها با درک نیت و محتوای چنین درخواستی است که گوگل می‌تواند “مکان” را به عنوان یک رستوران و “چینی” شناسایی کرد که یک نوع خاصی از غذای یک رستوران است.

بهبود سئو با استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار

از کلمات کلیدی مترادف استفاده نمایید

شما نباید در محتوای سایت یا متن مقالات خود مدام یک کلمه کلیدی را تکرار نمایید، بلکه بهتر است از مترادف‌ها و عبارات کلیدی طولانی (Long tail Keywords) استفاده نمایید. به طور مثال زمانیکه در مورد “اصغر فرهادی” می‌نویسید، می‌توانید با استفاده از عباراتی مانند “تنها کارگردان ایرانی برنده اسکار” مفهوم مورد نظر خود را به کاربر و گوگل منتقل نمایید. همچنین استفاده از عبارات هم‌معنی یا هم‌خانواده  نیز می تواند به شانس شما را برای دیده شدن در نتایج کمک کند.

نرخ پرش را کاهش دهید

تجربه کاربری همان چیزی است که برای نگهداشتن بیشتر کاربران در سایت خود به آن نیاز دارید سعی کنید با استفاده از محتواهایی همچون ویدیو، عکس و فایل صوتی کاربران را متقاعد کنید که وارد سایت اشتباهی نشده اند.

به شما توصیه می کنم این مقاله را نیز بخوانید نرخ پرش چیست؟

از نشانه‌گذاری استاندارد (Schema) استفاده نمایید

Schema.org چه سایتی است؟

موتورهای جستجوگر بزرگ مانند گوگل، بینگ و یاهو پروژه ای به نام Schema.org را توسعه داده‌اند. در Schema.org می توانید تمام نشانه‌های structure data قابل پشتیبانی از سمت موتورهای جستجو را مشاهده و از آنها استفاده نمایید.

به عنوان مثال، اگر در فروشگاه اینترنتی خود به فروش تی شرت می پردازید، می‌توانید نشان دهید که این تی شرت ها در چه رنگ و چه اندازه هایی در سایت شما به فروش می رسند. وجود schema ها به گوگل و الگوریتم مرغ مگس خوار برای درک بهتر محتوای سایت و جستجوی معنایی کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *