الگوریتم کبوتر

خانه » الگوریتم کبوتر
الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر (Google Pigeon) در سال 2013 با هدف بهبود رتبه بندی نتایج جستجوی محلی براساس معیارهای فاصله و موقعیت جغرافیایی منتشر شد.

ویژگی های الگوریتم کبوتر

بیایید نگاهی به برخی از عمده تغییرات رخ داده به عنوان بخشی از به روز رسانی کبوتر (Pigeon) بیاندازیم:

یکی از اهداف اعلام شده Google برای بروزرسانی الگوریتم کبوتر (Pigeon)، اتصال عمیق تر الگوریتم محلی با همان معیارهای رتبه بندی نتایج با تمرکز بر روی موقعیت جغرافیایی است.

برای آشنایی با دیگر الگوریتم های سئو به شما توصیه می کنم به بخش الگوریتم های سئو وب سایت هانت نیز مراجعه نمایید.

یکی از ویژگی های جالب الگوریتم کبوتر این است که وقتی کاربری در منطقه شمال تهران باشد و کلمه کلیدی “پیتزا شمال تهران”، را در گوگل جستجو کند گوگل بر پایه قدرت الگوریتم کبوتر تمام پیتزا فروشی های نزدیک به محل کاربر در تهران را نمایش می دهد. الگوریتم کبوتر کلمه جستجو شده شما را با الگوریتم با وبسایت‌هایی مطابقت می دهد که هر کدام که از لحاظ مکانی به شما نزدیک‌تر هستند و آنها را به ترتیب برای شما نمایش می‌دهد.

یکی از قابل توجه ترین نتایج الگوریتم Pigeon از دست دادن نتایج محلی به صورت لیست 7 تایی بود. با گذشت زمان، گوگل به طور پیوسته تعداد لیست های مشاغل محلی را که در بسته های نتایج محلی خود نشان می داد، کاهش داد، در ابتدا با 10 لیست شروع شد و در سال 2015 تقریباً در همه موارد به 3 لیست در هر بسته تغییر پیدا کرد. این کاهش اندازه بسته، بسیاری از مشاغل را خارج از نتایج محلی قرار داده است اما همیشه موتور جستجوی گوگل به دنبال نمایش بهترین نتیجه برای کاربران می‌باشد.

pigeon

با توجه به بسیاری از به روزرسانی های Google، به نظر می رسد که بروزرسانی Pigeon منجر به افزایش موقت لیست های اسپم نیز شده است و در داخل لیست 3 تایی ممکن است وب سایت های اسپم را نیز مشاهده کنید. در این موارد گوگل با توجه به گزارشات مردمی که به دستش می رسد با وب سایت های اسپم مقابله می‌کند.

آیا الگوریتم کبوتر برای کسب و کارها مفید است؟

الگوریتم کبوتر برای صاحبان مشاغل محلی یک چالش به شمار می رود چرا که کنترلی بر روی آن ندارد. به عنوان مثال، یک کسب و کار نمی تواند شعاعی را که گوگل در اطراف نقطه جستجوگر به آن تمرکز دارد کنترل کند. حتی اگر یک رستوران در ضلع غربی یک شهر بهترین غذاها را ارائه دهد، در صورتی که کاربر در قسمت شرقی شهر این جستجو را انجام بدهد، شانس کمی برای دیده شدن دارد.

اما خوشبختانه می توان از معیارهای دیگر سئو که الگوریتم کبوتر آنها را نیز پشتیبانی می کند برای افزایش بازدید و استفاده از الگوریتم محلی گوگل استفاده کنید.

انتشار محتوای خوب که هم برای موتور جستجو و هم برای کاربران قابل قبول باشد همیشه بهترین کاری است که می توانید انجام بدهید.

تأکید بیشتر بر تولید محتوایی که کسب و کار شما را با یک محله خاص یا منطقه محلی مرتبط می کند، قدرت شما را برای نمایش در جستجوی محلی بیشتر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *