الگوریتم پنگوئن

خانه » الگوریتم پنگوئن
الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن (penguin) گوگل در سال 2012 با هدف مبارزه با لینک‌سازی به صورت اسپم منتشر شد. لینک سازی یا بک لینک یکی از روش های افزایش رتبه سایت است که الگوریتم پنگوئن به ان نظارت دارد.

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

در سال 2012 ، گوگل رسماً بروزرسانی الگوریتم وب اسپم (WebSpam) را راه اندازی کرد، که به طور خاص هرزنامه ها و شیوه های ساخت بکلینک را هدف قرار داد.

الگوریتم webspam بعداً به عنوان بروزرسانی الگوریتم پنگوئن به خاطر انتشار توئیتی از مت کاتس نام گرفت. مت کاتس که در آن زمان سرپرست تیم وب اسپم گوگل بود.

الگوریتم پنگوئن

پنالتی الگوریتم پنگوئن

به محض معرفی الگوریتم پنگوئن (Google Penguin)، وب مسترها و برندهای بزرگ تجاری که از تکنیک های ساخت لینک به صورت غیرطبیعی استفاده کرده بودند و یا پروفایلی از بک لینک های بی کیفیت برای خود ساخته بودند، شاهد کاهش ترافیک و رتبه بندی ارگانیک خود شدند. جریمه های پنگوئن در برخی موارد جزئی و فقط بر روی برخی از گروه های کلمات کلیدی که به شدت اسپم شده بودند، صورت می گرفت.

در زیر تصویری از میزان ترافیک وب سایتی است که 17 ماه طول کشیده تا اثر پنالتی پنگوئن از آن برداشته شود. پس مراقب پنالتی الگوریتم پنگوئن باشید.

پنالتی الگوریتم پنگوئن

ریدایرکت 301 و 302 یکی از روش هایی است که وب مسترها برای خلاصی از پنالتی الگویتم پنگوئن گوگل از آن استفاده می کنند. اما آزمایش ها و تحقیقات نشان می دهد که استفاده از یک تغییر مسیر 301 یا 302 نمی تواند اثر پنگوئن را از بین ببرد بلکه می تواند عوارض دیگری ه داشته باشد.

رفع پنالتی الگوریتم پنگوئن

  • ابزار disavow، یکی از ابزارهای کنسول گوگل برای حذف لینک های اسپم می باشد. با استفاده از این ابزار می توانید اثر پنالتی الگوریتم پنگوئن را رفع کنید.
  • تجدید نظر در محتوای وب سایت برای بهینه سازی بیش از حد
  • اطمینان از لینک دهی به کلمات کلیدی از صفحات مرتبط

در بخش الگوریتم های سئو می توانید با دیگر الگوریتم های سئو آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *