هارمونی رنگ ها در طراحی سایت

خانه » هارمونی رنگ ها در طراحی سایت
اصول رنگ بندی سایت

هارمونی رنگ ها در طراحی سایت

انتخاب بهترین ترکیب رنگ طراحی سایت می تواند به بهبود نرخ کلیک وب سایت و در نهایت بهبود سئو وب سایت کمک کند و حس خوبی به کاربران القا کنند.

روانشناسی رنگ ها چیست؟

رنگ ها روی احساسات ما تأثیر بسیار زیادی دارند. به دلایل کاملا علمی و اثبات شده، هر رنگ می‌تواند یک حس خاص را در ما ایجاد کند. روانشناسی رنگ ها برای چگونگی تأثیر رنگ ها روی رفتار انسان ها به وجود آمده است.از روانشناسی رنگها می توان در کسب و کارهایی مانند آشپزی، معماری، باغبانی و صنعت بسته بندی و از همه مهمتر طراحی سایت استفاده نمود.

روانشناسی رنگ در طراحی سایت یعنی ستفاده از رنگ‌های مناسب در قسمت‌های مختلف، ترکیب رنگ صحیح، انتخاب درست غلظت رنگ صورتی که بتوان طوری که حتی بتوان یا افزایش نرخ کلیک سایت بر روی سئو سایت نیز تاثیر مثبت گذاشت.

چگونه از روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت استفاده کنیم؟

استفاده از رنگ‌ها بر اساس مخاطب هدفتان

اولین قدم در طراحی سایت انتخاب رنگ های اصلی وب سایت با توجه به ماهیت آن می باشد. به طور مثال اگر قصد طراحی سایت فروشگاه اینترنتی میوه را دارید، باید از رنگ های روشن و شاد استفاده کنید باید برای انتخاب رنگ های اصلی سایت به سن و یا حتی جنسیت مخاطبین نیز توجه نمایید.

طراحی سایت برای خانم‌ها

اگر مخاطبان اصلی وب سایت شما در آینده خانم ها هستند می توانید از روانشناسی رنگ ها به سود خود استفاده کنید.
براساس یکی از نظر سنجی هایی که از تعدادی خانم صورت گرفته مشخص شد که 34 درصد خانم‌ها به رنگ آبی 23 درصد آنها بنفش و 14 درصد به رنگ سبز علاقه دارند. همچنین مشخص گردید  33 درصد خانم ها رنگ نارنجی، 33 درصد دیگر رنگ قهوه ای و 17 درصد رنگ خاکستری را رنگهایی غیر جذاب می دانند. در نهایت، طبق نتایج این تحقیق، پیشنهاد می‌کنیم برای طراحی سایت‌هایی با مخاطبان خانم، تا جایی که امکان دارد از رنگ های نارنجی، قهوه‌ای و خاکستری استفاده نکنید. جالب این است که بر خلاف تصور، رنگ صورتی در لیست رنگ‌های مورد علاقه اکثریت خانم‌ها دیده نمی شد. در حالیکه بعضی از سایت‌های آرایشی برای خانم ها از رنگ صورتی بسیار زیاد استفاده می کنند.

طراحی سایت برای آقایان

اگر قصد دارید سایتی مختص آقایان طراحی کنید و یا هدف سایت فروش ابزارآلات صنعتی است حتما به نتایج این نظرسنجی که بر روی تعدای از آقایان انجام شده دقت نمایید. طبق این نظر سنجی آقایان بیشتر به رنگ های سیاه، سبز و آبی علاقه نشان داده و هیچ حسی نسبت به رنگ های نارنجی، بنفش و قهوه ای ندارند.

در نهایت برای اینکه یک بار دیگر رنگ های مورد علاقه آقایان و خانم‌ها و همینطور رنگ های غیر جذاب برای آنها را مرور کنیم، بهتر است نگاهی به این تصویر بیندازید:

انتخاب رنگ سایت با توجه به محصول‌ و خدمت‌

حتی اگر مخاطب هدفمان هم کاملا مشخص باشد، باز نمی‌توانیم بگوییم، چه رنگی می تواند به جذب مخاطبان کمک کند. پس اگر هدف سایت فروش ابزارآلات صنعتی است از رنگ آبی استفاده کرده و برای فروشگاه محصولات غذایی از رنگ سبز و اگر قصد طراحی سایت فروش محصولات لاکچری را دارید از ترکیب رنگ مشکی و طلایی استفاده کنید.

ترکیب رنگ ها در طراحی سایت

اما بهتر است بدانید روانشناسی رنگ ها در مورد بعضی از رنگ های پرکاربرد در طراحی سایت چه نظری دارد:

روانشناسی رنگ سفید

در طراحی سایت شرکتی و انواع دیگر آن به رنگ سفید توجه نمایید. معروف ترین وب سایتی که می توان برای استفاده از رنگ سفید مثال زد، وب سایت گوگل است. استفاده رنگ سفید در طراحی سایت نمایانگر قدرت است.

روانشناسی رنگ آبی

رنگ آبی رنگی است که هم آقایان و هم خانم ها به آن علاقه دارند. رنگ آبی القا کننده اعتماد، نظم، آرامش و وفاداری می باشد. پس تا می توانید در طراحی سایت از رنگ آبی استفاده نمایید. یک نمونه بارز استفاده از رنگ آبی شبکه اجتماعی محبوب فیسبوک است.

روانشناسی رنگ زرد

رنگ زرد القا کننده صمیمیت و جذابیت است. سایت های معروفی همچون مک دونالد و ایرانسل یه خوبی از رنگ زرد در طراحی استفاده کرده اند

روانشناسی رنگ سبز

رنگ سبز نمادی از طبیعت می باشد. نتایج بعضی از تحقیقات در مورد رنگ ها نشان می‌دهد که رنگ سبز حتی می‌تواند باعث افزایش خلاقیت گردد. انتخاب رنگ سبز، برای سایت‌هایی پیشنهاد می‌شود که خدمات و محصولات آنها با محیط زیست و دیگر موارد مرتبط، رابطه داشته باشد: مثلا سایت فروش محصولات گیاهی اورگانیک.

روانشناسی رنگ نارنجی

رنگ نارنجی می تواند احساس عجله و اضطراب را به مخاطب القاء نماید. به‌همین دلیل استفاده از رنگ نارنجی برای دکمه‌ “پیشنهاد ویژه” یا مثلا آخرین مهلت خرید، پیشنهاد خوبی به شمار می رود. بعضی از روانشناسان می‌گویند، که این رنگِ پرتقالی می‌تواند به افزایش تحرک بدنی،اعتماد به نفس و رقابت نیز کمک کند. به همین دلیل، بیشتر سایت‌های بزرگ ورزشی خارجی در سایت خود از رنگ نارنجی استفاده می‌کنند.

روانشناسی رنگ قرمز

رنگ قرمز معمولا پیام اهمیت و هشدار را دارد. از این رنگ در بخش‌هایی از سایت استفاده نمایید که می‌خواهید کاربر توجه خاصی به آن داشته باشد. اگر سایت محصولات غذایی یا رستوران دارید، استفاده از رنگ قرمز در طراحی سایت، گزینۀ خوبی است؛ چون رنگ قرمز باعث سرعت در غذا خوردن می‌شود.

روانشناسی رنگ مشکی

بر خلاف اینکه بیشتر افراد تصور می‌کنند رنگ سیاه باعث افسردگی و نگرانی می‌شود، این رنگ می‌تواند در طراحی سایت باعث به وجود آوردن حس تفاوت و خاص بودن، تجملات و زرق و برق شود. استفاده از رنگ مشکی بیشتر برای سایت‌هایی توصیه می‌شود که بخواهند محصولات لاکچری و گران‌قیمتی را بفروشند..

ابزارهای ترکیب رنگ در طراحی سایت

یکی از ابزارهای آنلاینی که می توانید از آن برای انتخاب ترکیب رنگ سایت استفاده نمایید وب سایت mycolor.space است. در این وب سایت تنها کافی است رنگ مدنظر خود مانند آبی را به وب سایت داده تا وب سایت در کمترین زمان بهترین ترکیب رنگ ها را به شما پیشنهاد بدهد.

هانت با طراحی سایت ارزان با جدیدترین متدهای گرافیک و خدمات سئو در خدمت شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *