انواع سئو

خانه » انواع سئو
انواع سئو

انواع سئو

سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه، سئو کلاه خاکستری و سئو منفی از انواع سئو هستند که در این مقاله به معرفی و مقایسه آنها پرداخته ایم.
همه ما به دنبال آن هستیم مقالات ما با کمترین هزینه و زمان در جایگاه اول موتور جستجو گوگل قرار بگیرد. در این مقاله با توجه به توضیحاتی که داده می شود باید تصمیم بگیرید کدام روش را برای رسیدن به هدف خود انتخاب کنید. موتور جستجوی گوگل برای رسیدن به هدف شما، پایدارترین روش را به وسیله ابزارهای خود مانند Google Webmaster، google analytics، google tag manager و… به شما معرفی کرده و از آن به نام سئو کلاه سفید یاد می کند.

سئو کلاه سیاه

سئوی کلاه سیاه قرار است شما را در کمترین زمان کلمات کلیدی شما را به صفحه اول گوگل برساند. اما گوگل برای این که بتواند بهترین نتایج را به کاربران نمایش بدهد باید حواسش به روشهایی که در گذشته آن را فریب می داد باشد. اگر روش سئو کلاه سیاه را انتخاب کرده اید می توانید از خود گوگل کمک بگیرد خود گوگل تمام روش های کلاه سیاه را معرفی کرده و به کاربران هشدار می دهد. Google الگوریتم رتبه بندی خود را تقریباً 500-600 بار در سال به روز می کند پس اگر هم از سئو کلاه سیاه استفاده کردید و نتایج خوبی بدست آوردید، این نتایج پایدار خواهد بود.

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید ریسک به مراتب کمتری دارد و نتایج بدست آمده از آن ارزش و پایداری بیشتری دارد. شرکتهای معتبر SEO و بازاریابی محتوا مانند Moz و SEMRush از سئو کلاه سفید استفاده و بر آن تاکید دارند.

وقتی می شنوید که شخصی می گوید سئو کلاه سفید، این به معنای شیوه های سئو است که مطابق با شرایط و ضوابط موتورهای جستجوی اصلی از جمله گوگل است. سئوی کلاه سفید رتبه موتور جستجوی شما را در SERP بهبود می بخشد و در عین حال یکپارچگی وب سایت شما را با شرایط خدمات موتور جستجو تنظیم می کند.

روش های سئو کلاه سفید بهترین راه برای ایجاد یک وب سایت موفق است. در اینجا چند روش سئو سفید وجود دارد که باید به شدت آنها را دنبال کنید:

  • از متا تگ های توصیفی و غنی از کلمات کلیدی استفاده کنید
  • ارائه خدمات و محتوای با کیفیت به بازدیدکنندگان وب سایت
  • وب سایت خود را برای پیمایش آسان کنید

سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری جایی در وسط قرار گرفته چرا که این تاکتیک ها به طور خاص در دستورالعمل های Google مشخص نشده اند. شما باید در مورد این مسیر احتیاط کنید چرا که همیشه متدهای جدید نتیجه خوب و پایداری ندارند اما تا تست نکنید متوجه نخواهید شد!

هانت با تدریس سئو می تواند دید شما نسبت به این حوزه تغییر داده و مسسیر حرکت به جلو را به شما نمایش بدهد.

نظر گوگل در مورد کلاه ها

وب مسترهایی که انرژی خود را صرف سئو کلاه سفید می کنند و یک تجربه کاربری بهتری به کاربران ارائه می دهند می توانند نتایج بهتری از کسانی که وقت خود را در راه راه حل های فریبکارانه می‌گذارند بدست می آورند.

سئو داخلی و خارجی

سئو داخلی و سئو خارجی در نوع تلاش شما برای رساندن وب سایت خود به صفحه اول گوگل بستگی دارد.

سئو داخلی

سئو داخلی بر روی محتوای سایت تمرکز دارد. هدف آن اطمینان از این است که موتورهای جستجوگر و جستجوگرها به راحتی بتوانند مطالب سایت شما را پیدا کنند. سئو داخلی در درجه اول به گوگل و سپس به بازدید کنندگان کمک می كند تا تصمیم بگیرند آیا مطالب شما با جستجوی آنها مرتبط هستند یا خیر؟

سئو دلخلی شامل موارد زیر می شود:

  • نوشتن محتوای آموزنده، مرتبط و جذاب برای کاربران وب سایت شما در حالی که برای ربات های گوگل بهینه می شود،
  • استفاده از تگ‌های HTML برای تأکید بر بخش‌های مهم مطالب خود، و
  • بررسی لینک های شکسته یا تکراری محتوا.
  • کاهش حجم فایل عکس ها
  • ساختار URL برای صفحات متعدد برای اطمینان از واضح و دقیق بودن آنها.

 سئو خارجی

سئو خارجی بر روی سیگنال های رتبه بندی خارجی مانند بک لینک ها و ذکر های آنلاین (بدون لینک) از شغل و یا وب سایت شما توجه دارد. با فرض اینکه محتوای شما به یک جستجوی جستجو مرتبط است، SEO خارجی بیشتر به Google کمک می کند تا جایگاه وب سایت شما را در نتایج پیدا کند. لینک گرفتن از طریق ساخت بک لینک، درج رپورتاژ، لینک سازی در انجمن ها و هر روشی که باعث شود لینک وب سایت شما در یک وب سایت دیگر قرار بگیرد، از نوع سئو خارجی هستند.

به هر حال کلاه چه ربطی به سئو دارد؟

به نقل از ویکی پدیا، در دهه های 1920 تا 1940، در فیلم های غربی ساخته شده در ایالات متحده شخصیت هایی با کلاه سفید اغلب قهرمانان فیلم ها بودند و افراد با کلاه سیاه افرادی شرور بودند. این به معنای سمبل تضاد در خیر و شر بود.

هانت با ارائه خدمات سئو با استفاده از پایدارترین روشها و متدهای روز سئو بر روی کلمات کلیدی وب سایت شما برای رسیدن به صفحه اول گوگل کار می کند.

سئو فنی (Technical SEO)

هدف اولیه سئو فنی کمک به ربات های گوگل در خزیدن، تفسیر و فهرست بندی صفحات وب سایت شما است. به عنوان مثال، ایجاد یک نقشه سایت XML گسترده و سازگار کردن سایت شما برای موبایل تنها برخی از تاکتیک‌هایی هستند که برای کمک به عنکبوت‌های وب برای فیلتر کردن و دسته‌بندی صفحات شما بر اساس محتوایشان استفاده می‌شوند. برای اطلاعات بیشتر، به پست ما در مورد سئو فنی مراجعه کنید.

سئوی بین المللی (International SEO)

سئوی بین المللی ترافیک ارگانیک وب سایت شما را از مناطق و زبان های مختلف بهبود می بخشد. اگر می‌خواهید در سئوی بین‌المللی موفق شوید، باید به بافت فرهنگی بازار هدف خود توجه کنید و به آن‌ها اجازه دهید تا معاملات را به ارز و زبان خود انجام دهند. از قالب مناسب برای تاریخ‌ها و زمان‌ها بر اساس مکان فهرست‌شده استفاده کنید. اگر نگرانی دارند به زبان مادری خود صحبت کنند. هدف سئوی بین المللی ایجاد یک تجربه آنلاین خوب برای مخاطبان هدف شماست.

سئوی محلی (Local SEO)

استراتژی سئوی محلی برای مشاغل محلی یکی از مهم ترین انواع سئو است زیرا به کسب و کار کمک می کند تا در نتایج جستجوی محلی در گوگل بیشتر دیده شود. سئوی محلی به کسب و کارها کمک می کند تا با تجزیه و تحلیل رفتار آنها از طریق تریلیون ها جستجو به مخاطبان محلی دسترسی پیدا کنند. اگر از شیوه‌های سئوی محلی استفاده می‌کنید، کسب‌وکار محلی شما این فرصت را دارد که همزمان در نتایج جستجو و بسته نقشه محلی رتبه بالاتری کسب کند. این به نوبه خود به رشد کسب و کار شما و افزایش ترافیک وب سایت شما کمک می کند.

سئوی فروشگاهی (Ecommerce SEO)

سئوی تجارت الکترونیک یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن ترافیک با جستجوی پولی است، اما هزینه های سئو بسیار کمتر است. این به ایجاد وب سایت فروشگاه آنلاین شما کمک می کند تا هر زمان که کسی محصول یا خدماتی را جستجو می کند رتبه بالاتری کسب کند.

مهم است که وب سایت شما در SERP ها ظاهر شود. در غیر این صورت، دسترسی حیاتی به مشتریان بالقوه را از دست خواهید داد. اگر تحقیقات رقبا، تمرکز بر سئوی صفحه اصلی و معماری وب سایت به درستی انجام شود، سئو سایت فروشگاهی می تواند وب سایت شما را برای آوردن ترافیک و افزایش حجم جستجو بهینه کند.

سئو محتوا (Content SEO)

نام دیگر در لیست انواع سئو، سئوی محتوا است. این به ایجاد محتوای منحصر به فرد، اعم از نوشتاری، گرافیکی یا ویدیویی برای ساختار وب سایت شما اشاره دارد و آن را در رتبه بندی بالاتر در SERP ها قرار می دهد. هنگام کار با سئوی محتوا باید سه چیز را در نظر گرفت – کپی رایتینگ، ساختار سایت و استراتژی کلمات کلیدی. حفظ تعادل بین هر سه بسیار مهم است، زیرا بدون محتوای با کیفیت، وب سایت شما نمی تواند در نتایج جستجو قرار گیرد.

علاوه بر این، بررسی محتوا پس از انتشار به همان اندازه مهم است که قبل از انتشار. نحوه عملکرد محتوای خود را پیگیری کنید. تغییرات لازم را ایجاد کنید، محصولات جدید اضافه کنید و چندین استراتژی را برای گسترش دامنه وب سایت خود اعمال کنید.

سئوی موبایل (Mobile SEo)

سئوی موبایل اصطلاحی است که برای توصیف بهینه سازی یک سایت برای موتورهای جستجو و در عین حال اطمینان از قابل مشاهده بودن آن در دستگاه هایی مانند موبایل و تبلت به طور همزمان استفاده می شود. اگر مشتری تجربه بدی با یک برند در تلفن همراه خود داشته باشد، ممکن است هرگز برنگردد. اگر می خواهید مشتریان شما بهترین تجربه ممکن را داشته باشند، باید از این نوع بهینه سازی موتور جستجو استفاده کنید. مهم است که اطمینان حاصل کنید که سبک، ساختار و سرعت صفحه سایت شما باعث نمی شود کاربران تلفن همراه نظر خود را تغییر دهند.

سئوی منفی (Negative SEO)

هدف از سئو منفی کاهش رتبه جستجوی رقبا است تا بتوانید از آنها پیشی بگیرید یا نسبت به آنها برتری پیدا کنید. تکنیک‌های بد سئو شامل نفوذ به سایت شخصی و ایجاد تعداد مشکوک لینک‌های بی‌کیفیت به آن و انتشار بازخورد یا نظرات منفی در مورد آن‌ها در انجمن‌های متعدد اینترنتی و شبکه های اجتماعی است.

سوالات متداول

1. چه نوع بازاریابی با سئو درگیر است؟

یکی از راه‌های بهبود دیده شدن وب‌سایت در نتایج جستجوی گوگل، بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) است. بخش عمده ای از Digital Marketing است. سئو در تمام استراتژی های دیجیتال مارکتینگ استفاده می شود.

2. آیا امکان سئو به تنهایی وجود دارد؟

بله، انجام سئو به تنهایی آسان است.

برای یادگیری سئو می توانید در جلسات تدریس خصوصی سئو شرکت کرده که به صورت آموزش عملی سئو به صورت حضوری و آنلاین برگزار می گردد، شرکت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید:

09912019071

09386279922

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *