Bounce Rate چیست؟

خانه » Bounce Rate چیست؟
نرخ پرش

Bounce Rate چیست؟

نرخ پرش یا Bounce Rate ضریب بازگشت ربطی به میزان مدت زمان حضور کاربر در سایت شما نداشته و معیاری برای سنجش محبوبیت وب سایت است.

Bounce Rate چگونه محاسبه می شود؟

ضریب بازگشت معیاری است که به صورت درصدی نمایش داده شده و درصدی از کاربرانی است که پس از ورود به سایت شما بدون مشاهده هیچ صفحه دیگری از آن خارج شده اند.

چرا Bounce Rate مهم است؟

موتور جستجوی گوگل برای این که بتواند بهترین پاسخ را برای کاربر نمایش دهد، میزان محبوبیت سایت را به وسیله نرخ پرش می سنجد. بنابراین بعد از این که با اصول سئو داخلی تمام معیارهای سئو را رعایت کنید، مرحله بعد افزایش میزان رضایت کاربران و تغییر محتوا به نحوی است که کاربر به دنبال آن است.
تعیین موفقیت یک سایت برای جذب بازدیدکننده معمولا براساس تعداد بازدیدکننده یکتا در روز مشخص می گردد. در مراحل ابتدایی شروع به کار و در چند ماه نخست استناد به این آمار میتواند تا حدی میزان نفوذ شما در اینترنت و عملکرد بخش بازاریابی را مورد ارزیابی قرار دهد، ولی در ادامه کار حفظ کاربرانی که به سایت شما وارد میشوند و تبدیل آنها به مشتری نهایی اهمیت ویژه ای خواهد داشت.

بررسی نرخ پرش (Bounce Rate) سایت به شما نشان میدهد که کاربران تا چه حد از صفحه پیش روی خود راضی هستند و علاقه دارند صفحات بیشتری از این وب سایت را مشاهده کنند.

در عمل نرخ پرش بعنوان یک فاکتور منفی شناخته میشود و بالا بودن آن نشانگر ضعف شما در نحوه ارائه مطالب است. مهمترین فاکتور برای سنجش موفقیت یک وبسایت تعداد کاربران ثابت آن است؛ یعنی افرادی که هرچند وقت یکبار به آن سر میزنند و مطالب جدید شما را مطالعه می کنند.
اگر سایت شما دارای محتوایی است که اکثر افراد تنها یکبار به آن وارد میشوند، بررسی بانس ریت میتواند معیار مناسبی برای موفقیت شما باشد. افزایش تعداد بازدیدکنندگان روزانه اگر با افزایش نرخ پرش نیز همراه باشد در درازمدت نتیجه مثبتی برای شما ندارد.

چگونه می توان Bounce Rate را کاهش داد؟

برای این که یک سئوکار ماهر شوید باید حتما تمرکز کافی بر کاهش نرخ پرش یا همان Bounce Rate داشته باشید. اگر محتوای کپی و یا محتوایی دارید که از نظر املا و نگارشی مشکل دارد آن را به روزرساتی کنید با این کار نه تنها نرخ پرش سایت را کاهش داده اید، عمل بروزرسانی که گوگل خیلی به آن علاقه دارید را انجام داده اید. یکی از سر فصل های دوره سئو وب سایت هانت کارگاه عملی تولید محتوا می باشد. با شرکت در این دوره می توانید به صورت منسجم و اصولی با استانداردهایی که برای سئو مهم است آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *