خانه » استفاده از gradient در طراحی سایت

دوره سئو نسل جدید
تخفیف 75 درصدی به مدت محدود

00روز
00ساعت
00دقیقه
00ثانیه

2.1 میلیون تومان

8.4

ثبت نام از طریق تماس با شماره های زیر:

09912019071

09195932514

استفاده از gradient در طراحی سایت

بعد از گذشت چندین سال استفاده از material design و flat design حالا نوبت به gradient رسیده است. در هر وب سایت و یا هر طرح گرافیکی که نگاه می کنید، طراحان از gradient استفاده کرده‌اند تا جذابیت بصری ایجاد کنند. در واقع طراحان چیزی را خلق می کنند که ارزش دیدن را داشته باشد. استفاده از ترکیب رنگها به صورت اصولی gradient باعث می‌شود که به راحتی کاربران با طرح شما تعامل برقرار کنند.

پس زمینه ها (backgrounds) جذابیت ایجاد می کنند

گرادیان جذابیت بصری به طرح داده و باعث تعاملی تر شدن آن می شود.  همچنین باعث می شود چشم در یک منطقه از طرح متمرکز شده و سردرگمی را از بین می برد. گرادیان ها می توانند یک ابزار طراحی بسیار مفید و جذاب باشند. بهترین راه حل استفاده از gradient به عنوان یک عنصر پس زمینه با تصاویر، متن و عناصر دیگر در بالای آن است.

در تصویر زیر از gradient به صورت اصولی و حرفه ای استفاده شده است. این تصویر با رنگ های نرم تمرکز بیشتری ایجاده کرده که از بالای صفحه به گوشه پایین، جایی که جهت “discover more” قرار گرفته ادامه پیدا می کند. با استفاده از gradient می توانید تصاویری ماندگار در ذهن کاربران خود بسازید.

gradiant در طراحی سایت

گرادیان شانس خوانده شدن متن را افزایش میدهد

علاوه بر استفاده بهینه در پس زمینه، میتوان از گرادیان در متن هایی که روی پس زمینه قرار گرفته اند نیز استفاده کرد. در این روش اگر هدف شما تمرکز به متن است نه تصویر، می توانید پس زمینه را ساده و با متن را همراه با گرادیان رنگ نمایش دهید تا توجه کاربران را به خواندن متون جلب نمایید.

گرادیان مسیر حرکت چشم کاربر را مشخص میکند

یکی از فاکتورهای مهم در طراحی وب سایت توجه به تجربه کاربری و دسترسی سریع به محتوا است. الگوی کاربران برای خواندن متن شبیه به حرف F است. یعنی از قسمت بالا سمت چپ شروع کرده و از وسط صفحه به سمت پایین می آیند.

برای حرکت دادن چشمان کاربر و جلب توجه او به قسمت های مختلف صفحه از قسمت های روشن گرادیان به عنوان نقطه شروع استفاده کنید و نگاه او را به سمت مراحل پایانی یا دکمه هدف هدایت کنید.

مردمک چشمان ما به طور ناخودآگاه اول قسمت روشن تر را دیده و بعد به قسمت تاریک توجه می کند. تصویر زیر یک مثال عالی برای استفاده از گرادیان رنگ در طراحی سایت و نمایش مراحل کار به کاربر است.

عکس های معمولی را جذاب می کند

اگر گرادیان را روی یک تصویر معمولی overlay کنید نتیجه کار باورنکردنی می شود! البته منظور از تصویر معمولی عکس بی کیفیت یا با رزولوشن پایین نیست، بلکه عکس های خسته کننده ای هستند که هیچ هیجانی در کاربر ایجاد نمی کنند.

در این روش استفاده از رنگ های روشن بهتر از رنگ های خنثی جواب می دهد. این تکنیک سایت و عکس اصلی آن را بسیار زیبا می کند ولی مشکل اصلی استفاده بیش از حد طراحان از این روش است. بنابراین اگر می خواهید از بقیه متمایز شوید بهتر است کمی خلاقیت چاشنی کار کنید تا طرح شما تکراری به نظر نیاید.

خلق اثری به یادماندنی

در حالی که گرادیان ها (gradients) محبوب تر شده اند، باید این واقعیت را در نظر بگیریم که هر ترکیب رنگی نمیتواند به یک اثر یادماندنی تبدیل شود. یک ترکیب رنگ می تواند به سمتی حرکت داشته باشد که باعث بهتر دیده شدن نام برند ما بشود. برای این که بتوانید با استفاده از برند خود را در داخل تصویر به یادماندنی کنید از یک پالت رنگی استفاده کنید.

منبع : www.webdesignerdepot.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *